PDA

Volledige versie bekijken : Vraagje ivm omnibionta pronatal.

Lindsey
9 February 2009, 17:16
Hallo iedereen,
Ik heb een vraagje, wanneer zou ik beginnen met omnibionta? (mss domme vraag)
Ben vorgie week gestopt met de pil hé.Ik dacht vanaf dat ik normaal moest terug beginnen met "de pil" zou ik dan dit in de plaats nemen, wat denken jullie ervan?
Kunnen jullie me een beetje raad geven?
Het is toch een optimale bescherming vanaf de kinderwens?!

Groetjes aan iedereen... xx

kletsmadam
9 February 2009, 17:32
Met je vitamines kan je nooit te vroeg beginnen. ;)

Gewoon doen!

mini
9 February 2009, 17:37
Ik ben vitaminen zoals omnibionta al beginnen innemen vanaf dak gestopt was met de pil :)

Nala'tje
9 February 2009, 17:38
hey lindsay,

ik ben toen ik gestopt was met de pil begonnen met folavit 0,4, dat is veel goedkoper dan omnibionta en het is dat vitamien dat je nodig hebt om een open ruggetje te voorkomen. vanaf ik zwanger ben ben ik overgeschakeld op omnibionta.

groetjes

Lindsey
9 February 2009, 17:56
Bedankt voor jullie reacties
x

taschkevdv
10 February 2009, 10:05
bij mij idem dito als nala'tje

Saar
1 April 2009, 18:33
Ik heb hier ook eens een vraagje over!
Mijn vriend en ik willen graag aan kindjes beginnen..
Ik ben mijn pil nog aan het nemen (nog 10 dagen te gaan) en hoop dan te kunnen stoppen.
Ik ben een 14 dagen geleden al begonnen met de omnibionta in te nemen op aanraden van een vriendin.
Nu heb ik pas een griepje gehad en nu denkt mijn vriend dat het beter is dat ik nog een maand mijn pil inneem en de omnibionta om zeker te zijn dat ik dan genoeg vitamines binnen heb om eraan te kunnen beginnen.
Is dit nodig volgens jullie of zouden jullie er gewoon aan beginnen?

Groetjes

lotje
1 April 2009, 18:38
hoi Saar, ik denk niet dat je moet wachten, want de meesten ( ik spreek wel met 2 woorden want er zijn er anderen) worden ook niet direct zwanger en doen er wel een paar maanden dus dan heb je wel al voldoende vitamines in je lichaam
ik heb zelfs nog griep gehad terwijl ik zwanger was want ik wist niet dat ik zwanger was dus
volgens mij moet je niet wachten hoor
grts lotje

cocelinetje
1 April 2009, 19:11
Ik neem omnibionta pronatal en ik ben al zwanger :-) kan toch geen kwaad hé?

charythepooh
1 April 2009, 19:57
hoi ik ben gestopt in aug met de pil! en ik ben dezelfde dag gestart met folium zuur FOLAVIT 4.0

groetjes

moest ik van jou zijn start ik er direct mee!

beter teveel dan te weinig vitaminen!

snoezel
1 April 2009, 20:21
hier begonnen met folavit toen ik gestopt was met de pil
en op aanrade van de gyne eerste gewoon folavit blijven nemen tot 12 weken en dan pas vitaminen...

lotjen
1 April 2009, 20:32
Ik heb hetzelfde gedaan als Snoezel,de eerste maanden van mn zwangerschap was die omnibionta gewoon
te zwaar op mn zwakke maag,eerst folavit nemen,want het enige extra dat je nodig hebt in het begin is
foliumzuur. En die folavit is nu eenmaal een stuk goedkoper dan omnibionta!
Liefs Lotte

kleinke
1 April 2009, 21:13
ik ben niet zwanger en ik neem ook omnibionta.
kan ik dan beter folavit nemen tot ik zwanger ben?

mini
1 April 2009, 21:55
Ik neem omnibionta pronatal al vorens ik zwanger was... en 'k moet eerlijk zeggen, 'k heb afgelopen winter geen enkele griep, verkoudheid of andere winter-kwaaltje gehad :D
En dat, terwijl ik anders redelijk vatbaar ben voor verkoudheden.

natje
2 April 2009, 10:48
Heb eigenlijk ook wel een vraagje over deze pilletjes want ik ben nu al 2 mnd bezig met folavit maar vorige week heb ik de rest van mijn zus haar pilletjes gekregen en dat is omnibionta pronatal dus mijn vraag is nu of ik gewoon s'morgens mijn folavit mag verder nemen en dan s'avonds die omnibionta pronatal voor ik ga slapen? Maar kan dat geen kwaad om die 2 samen te nemen?? groetjes

sunshine
2 April 2009, 10:51
Ik denk niet dat dat echt kwaad kan, maar je gaat wel heel veel foliumzuur binnen hebben dan, 'k zou misschien gewoon afwisselen, de ene dag het ene en de andere dag het andere.

Nala'tje
2 April 2009, 10:57
hey natje, ik zou idd afwisselen, maar ze niet allebei op een dag nemen, denk dat dat teveel van het goede is

natje
2 April 2009, 10:59
ja daar kan je idd gelijk in hebben.Zal ze dan voor het zekerste toch maar afwisselen want teveel is waarschijnlijk ook niet goed é. Alvast bedankt voor de goeie raad é. :)

joke
2 April 2009, 17:34
Nemen jullie allemaal Folavit? Mijn apotheker heeft me Tribvit gegeven; das een combinatie van de B - vitaminen waaronder ook foliumzuur. kent iemand dat? Of zou ik dan maar beter overschakelen naar Folavit? Wat denken jullie? :0

Nala'tje
2 April 2009, 17:57
als daar ook 4.0 foliumzuur inzit zal dat ook wel goed zijn
groetjes

wij
10 April 2009, 10:42
Ik neem sinds januari Omnibionta Pronatal. Ik heb eigenlijk al regelmatig vitamine genomen en altijd van omnibionta en ik ben er altijd heel tevreden over geweest. Ik heb deze wel op dokters voorschrift genomen en ga er vanuit dat hij wel weet wat het beste voor me is.;)

mini
10 April 2009, 11:30
is ook te verkrijgen zonder voorschrift :)

Anjaken
27 April 2012, 21:32
Dag iedereen,

Ik ben sinds november vorig jaar gestopt met de pil en ben sinds een maand of 2 begonnen met omnibionta.. Nu was mn vraag, kan je hiervan toenemen qua omvang? Met andere woorden zijn er nog mensen die sinds dan op korte tijd wat meer verdikt zijn? Vooral rond de maag en buikstreek :(

Pippa
27 April 2012, 21:38
Hey Anjaken,

Van de omnibionta heb ik niet gemerkt dat ik dikker ben geworden, maar wel door te stoppen met de pil en nog geen klein beetje ook *zucht* hihi

dromertje
27 April 2012, 22:40
Hoi ik neem geen omnibionta, maar ik neem de zwangerschapsvitamientjes van Pharma. De apotheker zei dat deze beter zijn eens je zwanger bent. Omdat er omega 3 enz ook in zouden zitten. Geen idee of dat nu echt zoveel beter is. Nu ja, maar flink geluisterd . Alleen maar het beste voor het beebje he.