PDA

Volledige versie bekijken : waarschuwing: reisbedje!

Kimmy
27 June 2011, 15:53
wij zijn dit weekend naar de Ardennen geweest
er waren zo'n 20-tal volwassenen en 7 kindjes

zowel Helena'tje als wij amuseerden ons te pletter!!! het was HEERLIJK...

één minpuntje: Helena presteerde het uit haar reisbedje te komen (stond in de badkamer die aan onze kamer was), de badkamer deur te openen én de kamerdeur te openen zonder dat de babyfoon aansloeg. Ze stond aan de trap om haar mama en papa te roepen. Gelukkig was er een andere papa die net zijn kindje in bed was gaan steken en die haar daar bovenaan de trap vond. Ze kwam niet naar beneden omdat ik altijd hamer op het feit dat ze dat nooit alleen mag doen maar ik ben zeker dat als er nog 5 min waren verstreken de nieuwsgierigheid het van de opvoeding had gewonnen. Ik mag er niet aan denken!!! :(

Het was de schrik van mijn leven toen die papa plots voor ons neus stond met helena in zijn armen...

Ik deel het mee zodat andere accidenten mss knn vermeden worden: onze kindjes worden groter en behendiger dan we denken!!

de deur ging erna op slot uiteraard (ook matras uitgehaald, ze sliep wat harder maar ze maakte er niet van eigenlijk)

ik heb me eerst een énorm slechte mama gevoeld en dacht dat ik het hier niet zou durven zeggen, maar zo denken, helpt me niet vooruit, het toch durven vertellen kan mss echte ongevallen bij anderen vermijden...

dorien_951
27 June 2011, 16:01
Ik zou dus ook met zo'n paniek gevoel in mijn buik blijven rondlopen.

Op de crèche waar ik werk; slagen er ook steeds kindjes in om met slaapzak en al uit de bedjes te geraken en soms ook terug erin bij hun vriendje ofzo. De bedjes voldoen echt aan de normen hoor. Ja en zo'n reisbedje is denkt ik al wat lager.

Hier thuis heb ik een traphekje tussen Victor zijn deur staan. Aan de trap boven hebben we een hondenhekje gekocht die zijn een stuk hoger dan die voor kindjes. Ik mag er ook niet aan denken als Victor uit zijn bed ontsnapt en van de trap valt.

Mrs O.
27 June 2011, 23:19
hey kimmy, dat moet idd echt wel schrikken geweest zijn... ze zijn niet te onderschatten hé die klein bengels... maar wat je ECHT NIET mag doen is denken dat je een slechte mama bent hé seg, want das ni waar.

Dit is idd een gevaarlijke situatie maar ik denk dat we er helaas nog zovele gaan tegenkomen in de toekomst... heb met Otis ook al een paar keer geluk gehad dat we ergens op tijd bij waren en dan slaagt m'n hart ook altijd een slag over... uit z'n bed kruipen doet hij voorlopig gelukkig niet, hoewel hij het perfect zou kunnen. Meneer is eerder een trappen man. gisteren stond hij ineens bovenop een grote glijbaan, terwijl hij een minuut ervoor nog IN een huisje zat in de speeltuin... ook in alle paniek er op afgestormd, om dan meneer zijn handje te moeten vasthouden om van de glijbaan te gaan , want hij had schrik :D

Kimmy
28 June 2011, 10:28
gisteren stond hij ineens bovenop een grote glijbaan, terwijl hij een minuut ervoor nog IN een huisje zat in de speeltuin... ook in alle paniek er op afgestormd, om dan meneer zijn handje te moeten vasthouden om van de glijbaan te gaan , want hij had schrik :D

lol :)
tis toch soms ogen op je rug hebben, é

Machteld
28 June 2011, 11:15
Ja tis echt iets met die peuters, ze zijn zo ondernemend.
Vorig jaar (Mare was toen 20 maanden ofzo) riep men vriend ineens dak snel moest komen. hij was kersen aan't plukken en stond op ne ladder. madammeke was em gevolgd en stond zo'n meter of 3 boven de grond op de ladder. man mijn hart!!!!!!! :rolleyes:

Ze kroop dus wel uit haar bed e...tis echt ne klimmer ons mieke. Nu slaapt ze in een gewoon junior bedje en raar maar waar komt ze daar dus niet uit. Oef!

_liesje_
28 June 2011, 11:35
Hier ook zo eentje die te pas en te onpas overal opkruipt.
De salontafel, zijn autotjes, schommelpaardjes in de creche. En dan zo preices van, kijk, zonder handen?!? Pfff :) ik ga daar echt nog wat mee voor hebben hoor!!! :D zeker als nichtje mare het hem eerst kan voordoen ;)

boeleke2704
28 June 2011, 15:36
Mijn zus vertelde laatst een gelijkaardig verhaal van haar dochtertje... (je bent dus niet alleen ;))

R. was zo vindingrijk geweest om een zeteltje (wat in principe buiten handbereik stond) dichterbij te krijgen... HOE?? Door met haar bedje te bewegen, ze kreeg het zo verschoven en kon zo uit bed klauteren, de zetel als afstapje gebruiken en ze stond ook ineens bovenaan de trap op mama en papa te roepen!!

De schrik van hun leven!!!
Ze zijn vindingrijk, die scheetjes van ons...

M'tje
28 June 2011, 22:05
Ik hou mijn hart al vast!

Als Renéetje wat van mijn broer heeft, ga ik ook nog afzien. Mijn broer was een jaar of vijf als hij het ineens een goed idee vond om eens te gaan kijken naar de werkmannen die het dak aan het herleggen waren! Daar stond hij dan, op het dak bij die mannen! En op de vensterbank staan van zijn slaapkamer (aan de buitenkant!!) vond hij ook wel tof. Mijn moeder dan heel lief naar hem gegaan "Manu, kom eens hier ventje" en als hij dan goed en wel met zijn voetjes op de grond stond heeft hij het wel geweten ;-)

Ik weet waarvan mijn moeder grijs haar heeft ;-)

Kimmy
29 June 2011, 10:13
Ik weet waarvan mijn moeder grijs haar heeft ;-)

is het dáárvan dat ik al hier en daar wat grijze sprietjes vind?? :)

lotjen
30 June 2011, 21:03
Sinds dat Febe in haar junior bedje (haar roze grote-meid-bedje) zonder tralies,blijft ze ook mooi in bed liggen!
Volgens mij kan ons spook wel nog geen deuren opendoen,die is nog te klein...

Trinity
1 July 2011, 08:27
maar dat hebben ze wel snel geleerd eens ze het door hebben :) Tibeau is verzot op deuren open en toedoen, zelfs al kan hij er amper aan (hangt meer aan de klink)

Mrs O.
1 July 2011, 12:51
@ trinity, hier nog zo ene :-)

Otis houdt zich heel der dagen bezig met het openen en sluiten van deuren: buitendeuren, binnendeuren, WCdeuren, alles !!! we moeten soms gewoon deuren op slot doen en de sluetel verstoppen, anders gt hij zelf met de sleutels op wandel en raken we ze kwijt. Onlangs zijn we 2 uur de sleutel van de WC kwijtgeweest, RAMP !!!

Kimmy
1 July 2011, 14:22
@ Onlangs zijn we 2 uur de sleutel van de WC kwijtgeweest, RAMP !!!

sorry hoor Mrs O. maar: LOL!!!

Trinity
1 July 2011, 15:46
hihihihi, zo heeft mijn broer ons eens in de living opgesloten. Probeer een kleuter maar uit te leggen door een glasraam dat je niet kan opendoen, hoe hij de sleutel er terug in moet steken en omdraaien :D

Jess
2 July 2011, 09:12
Hilarisch!!!!!!!!

Kimmy
4 July 2011, 14:55
ik heb dat als puber eens gehad! (wat een vergelijking met een peutertje :))

ik had mij in Italië opgesloten op mijn kamer omdat ik niet mocht bellen met mijn vriendje en toen ik merkte dat ze mij de "silent-treatment" gaven en er dus niemand mij zou komen halen, wou ik zelf terug naar buiten maar eum... dat lukte niet meer!!

ik kreeg toen toch de aandacht die ik wou en heb serieus geflipt maar uiteindelijk is het gelukt om het slot terug open te krijgen :)

Twinkel
4 July 2011, 15:02
@Kimmy: dit vind ik eigenlijk nog grappiger dan de sleutel van de wc die kwijt was... sorry :)

Kimmy
4 July 2011, 15:06
't was om te illustereren dat we er na de peuterpuberteit nog niet gaan zijn, dan komt de gewone puberteit nog :p (huilen dat ik deed omdat ik dat vriendje niet mocht bellen!!!!)

hopelijk zitten we tegen dan ook nog op dit forum om de zorgen te delen ;)

(alhoewel: dan knn die koters van ons meelezen, mss moeten we Snoezel dan vragen om een beveiligd deel te maken dat enkel met paswoord toegankelijk is, haha)

Twinkel
4 July 2011, 15:17
Da lijkt mij een goe plan. Een babyforum met pubergedeelte...

Kimmy
5 July 2011, 14:34
Da lijkt mij een goe plan. Een babyforum met pubergedeelte...

ok, da's ook waar
dan moeten we de naam ook laten veranderen door Snoezel :)

PETRA
5 July 2011, 14:55
puberplaza ! :D t is nog een idee

Trinity
5 July 2011, 14:55
puberplaza :) In willebroek heb je trouwens ook al seniorplaza

KleinDuiveltje
18 July 2011, 10:51
ik heb mezelf zo ooit eens opgesloten... voor de lol de deur op slot gedaan.
toen ik even later terug buiten wou viel de klink langs buiten! eraf...
stond ik daar mooi uiteindeiljk door het raam en dan badkamer raam gekropen :$

snoezel
18 July 2011, 11:26
mijn broer (toen een jaar of vijf) was zo alleen naar toilet gegaan.
hij had de deur ook op slot gedaan (reden dat er hier geen sleutels opzitten :) )
en de sleutel eraf gehaald en van in paniek te raken had hij de sleutel zelf nog in het toilet laten vallen ook :p
we hebben hem toch kunnen uitleggen dat hij de sleutel uit toilet moest vissen en dan de deur terug open doen.
heeft hij toch ook nooit meer gedaan hoor.

k zal eens horen bij kingka of hij die domeinnaam mss al even kan reserveren :)

_liesje_
18 July 2011, 18:04
Tzijn toch sjarels soms ze? :)

Onzen eben doet eigenlijk het omgekeerde. lode lag bij ons mama thuis is het reisbedje, hij was wel wakker, en we stonden op het punt om hem eruit te halen. Eben vond het niet snel genoeg gaan, en die begon langs de buitenkant op het bedje te klauteren!!! Sindsdien betrouw ik hem dus niet meer in de buurt van zon bedje. Niet voor zelf in te liggen, en al zeker niet als Lode erin ligt! Hij begint echt veel te veel interesse te tonen in dat manneke :D

joke
19 July 2011, 21:13
Amai zeg, wat een rakkers.
Uit bed klimmen doet hij nog niet maar de trap opklimmen wel! En aangezien we nog geen leuning heb en is een stenen trap, gaat mijn hartje toch ook iedere keer weer wat harder slaan als ik dat zie. Als hij daar ooit af valt, brrr...

Maar mijn man vindt dat we hem daar mee moeten leren omgaan. Wat denken jullie?

_liesje_
19 July 2011, 21:18
Eben kon hier ook enkel omhoog... Sinds gisteren kan hij weer naar beneden. Vond het toch belangrijk dat hij dat kan. Geen schrik hebben. Komt wel goed ;)

Trinity
19 July 2011, 21:58
Hij moet het inderdaad leren he. Hier gaat dat vlotjes, maar hij steunt wel heel veel aan de spaken van de leuning. Ik zou mij precies toch haasten voor een leuning?

_liesje_
19 July 2011, 22:08
Hier gebruikt hij de leuning eigenlijk enkel voor het eerste trapje. Om "op" te stappen... Ale je snapt mij wel e.

Twinkel
20 July 2011, 09:39
Hier eentje die sinds gisteren ook de trap tot helemaal boven beklimt. Naar beneden zit er wel nog niet in. Wil toch proberen om hem te leren da hij er op mag maar moet wachten tot mama of papa er is.