PDA

Volledige versie bekijken : kinderopvang antwerpen

cien
23 June 2011, 11:02
het lijkt me vroeg, maar heel mijn omgeving zegt me dat ik er nu al moet achter beginnen zoeken...hier gaan we dus!

ik zou het eerste jaar thuisblijven, dus onze pruts zal opvang nodig hebben vanaf jan2013.

we wonen in antwerpen centrum in een zijstraat van de meir. nu hebben we gisteren ontdekt dat er een kleine kinderopvang 2 straten verder is, ideaal dus.

ze vragen een vaste dagprijs van 25 euro (wat me verschrikkelijk veel lijkt!)

ik vraag me af of je in het algemeen iets terugkrijgt van kinderopvang (belastingen?)

de prijzen berekend op ons inkomen zijn:
Dag

Minder dan 3 uur 7,30 euro Van 3 uur tot minder dan 5 uur 10,94 euro Van 5 uur tot minder dan 12 uur 18,24 euro 12 uur en meer 29,18 euro Nacht

Minder dan 13 uur 18,24 euro 13 uur en meer 29,18 euro Dag en nacht aaneensluitend

Van 12 uur tot minder dan 24 uur 29,18 euro

weet er iemand nog een goede kinderopvang in regio centrum (of een website naar?)

Mieke
23 June 2011, 12:03
Ik zou toch ook al inschrijven hoor, zeker in Antwerpen!

Wij betalen ongeveer 21 euro per dag.
19 euro + 1,5 euro voor pampers. Je kan het aangeven bij de belastingen, hoeveel je juist terug krijgt weet ik niet, wij mogen pas vanaf volgend jaar aangeven.

Als het vlak naast de deur is zou ik toch niet te hard twijfelen. Maar misschien toch eens vergelijken.

Op de link hieronder kan je je voorkeuren aanduiden en dan laten ze jullie mogelijkheden zien.
http://www.kindengezin.be/toepassingen/zoekopvang.jsp

Sweetdreams1987
23 June 2011, 13:03
Hey ,

ik zou je toch ook al inschrijven ze.
Het belangrijkste is dat je een opvang hebt waar je je goed bij voelt!

Ons ventje gaat naar de opvangin in Ekeren en wij betalen 24,10 euro.
Is wel met eten inbegrepen. En het is dan van 8u tot 17u.
Is het vroeger of langer betaal je 0.50euro bij per half uur.

KleinDuiveltje
23 June 2011, 13:20
wij betalen 22€ en dan nog 1.7€ per dag voor pampers
van de belastingen krijg je ongeveer 11€per dag terug...

dorien_951
23 June 2011, 13:29
Wij betalen ook 25 euro voor een hele dag bij een zelfstandige OM.

Ik zou zeggen schrijf je toch al in hoor want op veel plaatsen is het soms na de geboorte nog meer als een jaar wachten eer er een plaatsje vrij is.

Je kan natuurlijk ook een creche of OM zoeken waarvan de prijs wordt berekend op het inkomen van jou en je partner. Meestal is het bij deze instantie niet nodig vooraf een voorschot te geven en kan je deze later toch noh gemakkelijk afzeggen.

rienemieke
23 June 2011, 19:26
je kan wel alleen maar terug trekken van de belastingen als het erkend is door k&g volgens mij!
het bedrag dat je terug trekt is 11.20 euro max!

Sweetdreams1987
23 June 2011, 21:40
Vandaag de rekening voor deze maand meegekregen ...
309 euro ... Verschiet toch wel elke keer als ik die rekening zie...
Achja ... Volgend jaar belastingen :D

Indy
27 June 2011, 17:10
wij betalen 26€ per dag, met alles in: pampers, flessen, groentepap, fruitpap, ....
Is wel gemakkelijk want we moeten niets meenemen.

zeker inschrijven want het is niet simpel om iets te vinden. Onze creche ging failliet in april en dan hadden we op een maand tijd iets nieuws moeten vinden. Gelukkig gingen er een paar nieuwe creches open en hebben we snel iets gevonden.

maar ook eens gaan kijken of je een goed gevoel hebt uiteraard!!!

Kimmy
28 June 2011, 10:46
je kan wel alleen maar terug trekken van de belastingen als het erkend is door k&g volgens mij!
het bedrag dat je terug trekt is 11.20 euro max!

klopt niet helemaal

vroeger kon je tot maximum 11 EUR per dag aangeven in je belastingsaangifte zodat je op dit bedrag geen belasting zou betalen

nu is het plafond m.i. weg (onlangs gewijzigd)

je kan dus alles ingeven in je belastingen MAAR hoeveel dit je dan bespaart hangt af van je belastingsvoet en zo, é: je mag dit bedrag aftrekken van je belastbaar bedrag en zal daarop dus geen belastingen betalen

(het is dus niet helemaal correct om te zeggen dat je "terug trekt", je betaalt gewoon minder belastingen, maar dit is muggeziften, laten we het beroepsmisvorming noemen ;))

Sweetdreams1987
28 June 2011, 12:45
het is dus niet helemaal correct om te zeggen dat je "terug trekt", je betaalt gewoon minder belastingen, maar dit is muggeziften, laten we het beroepsmisvorming noemen ;)

Wij krijgen normaal altijd trg ( dankzij lening van app ) , dan vervalt de belastingsvoordeel toch ni é ? Zouden we volgend jaar dan niet meer trg trekken als dervoor? Hij gaat nu sinds mei naar de opvang ...

Sweetdreams1987
28 June 2011, 12:48
Om ff verder te gaan op de belastingen : ben eingelijk wel heel benieuwd wat het gaat geven volgend jaar ... zw-verlof tot 16 maart , ouderschapsverlof tot 16 mei , opvang voor Matthieu , lening van het app , vanaf eind aug zonder werk ( contract bepaalde duur ) en hopelijk in het najaar kunnen starten met een opleiding...

Tis ne hele boterham dit jaar é ! :D

Kimmy
28 June 2011, 13:40
Wij krijgen normaal altijd trg ( dankzij lening van app ) , dan vervalt de belastingsvoordeel toch ni é ? Zouden we volgend jaar dan niet meer trg trekken als dervoor? Hij gaat nu sinds mei naar de opvang ...

het wordt afgetrokken van belastbaar bedrag, jullie belastbaar bedrag gaat dus nog meer naar beneden

van het belastbaar bedrag worden de te betalen belastingen afgetrokken

en als er weer teveel werd betaald aan voorafbetalingen of bedrijfsvoorheffing rekening houdend met lening e.d. gaan jullie dus idd nog meer terugkrijgen

Nova
13 July 2011, 22:03
Een praktische vraag:

Hoe werkt het om je in te schrijven als je nog niet zwanger bent?
Voor mijn MK heb ik enkele creches in onze buurt opgebeld en zij zaten vol tot na de zomer van 2012.
Als ik mij nu laat opschijven, maar in de herfst van 2012 nog geen kindje heb, gaat mijn plaats dan naar een ander en kom ik dan helemaal terug onderaan de wachtlijst te staan?

Snoetje
14 July 2011, 17:01
Hallo Nova,

het is een beetje afhankelijk van creche tot creche hoe ze inschrijven maar op onze creche vroegen ze wel een bewijs van zwangerschap toen ik ons inschreef voor maart 2011.
en ook inschrijven zonder zwanger zijn, ik ben daar persoonelijk niet zo voor te vinden, omdat je juist zo wachtlijsten creeërt waar er geen hoeven te zijn. maar dat is mijn persoonlijke mening.
maar ik heb geen idee hoe dat zou werken want ik heb dat enkel gedaan toen we een kindje kregen...

cien
15 August 2011, 00:07
kverschiet me net een bult: ze vragen 200 euro waarborg bij de creche waar we willen inschrijven.. is dit normaal??

Sweetdreams1987
15 August 2011, 08:10
Hey ,

was bij ons ook ze , enkel ging het dan wel niet om 200euro maar om 100euro.
Zo zijn ze toch iet of wat zeker dat de mensen gaan komen, het gebeurd dikwijls dat mensen een plaatsje vragen , ze houden het dan vrij en dan komen ze uiteindelijk niet opdagen ...

Saar
16 August 2011, 09:31
Cien,

Ik vraag een waarborg van 150 euro!
Het is idd zoals Sweetdreams zegt, het is voor mij een soort zekerheid dat ze op het laatste niet afhaken!
Door de waarborg ben ik (zo goed als) zeker dat de mensen komen opdagen wanneer afgesproken is! Of wanneer ze niet betalen, ik toch nog een klein beetje heb om op terug te vallen!
Bij ons is er wel de afspraak, als ze hun afgesproken tijd uitdoen (2,5 of 3 jaar) krijgen ze hun waarborg terug.
Komen ze niet opdagen, heb ik toch nog een beetje om de tijd dat nieuwe inschrijving volgt te overbruggen.

Ik denk niet dat je nog veel plaatsen gaat vinden waar je geen waarborg gaat moeten betalen hoor! :o

Sweetdreams1987
16 August 2011, 13:55
Bij onze creche heb je eerste een opzegtermijn van 3 maand als je vroeger weg wilt.
Als je toch onmiddelijk weg wilt dan ben je je voorschot kwijt en anders krijg je de laatste maand 100euro korting.

Maar ik kan best wel begrijpen dat het verschieten is als je je der niet aan verwachtte...

Ik werk momenteel in de vakantieopvang en wij hebben zo iemand die haar 2 dochters voor elke dag heeft ingeschreven voor juli en augustus... Wel we hebben die dus nog geen enkele keer gezien ! En ze heeft zelf nooir iets laten weten , wij hebben al 5keer gebeld gehad en nu sinds begin augustus zijn ze geschrapt van de lijst. Ondertussen hebben wij andere kindjes moeten weigeren omdat er geen plaats was...

Het is dus ook om zo'n situaties te vermijden dat ze het ook doen.

Mieke
16 August 2011, 15:52
Wij hebben ook 100 euro moeten betalen als waarborg. Wij hebben dit wel pas moeten doen een maand voor ons Kaat effectief ging komen. Nu, ik vind dit ook wel een goed systeem voor jezelf ook, je bent dan ook wel gerust dat er echt wel een plaatsje is voor jou kindje :-)