Volledige versie bekijken : flesjes: hoeveel op 15 maanden?
hallo,
Alexander krijgt nog steeds nutramigen 2 ( ondertussen wel aant testen met NAN HA 2 , maar dat doet er niet veel toe ) Hij krijgt dus nog geen groeimelk of zo.
Nu drinkt Alexander zijn fles van 's avonds volledig uit en weent dan omdat ze op is. Hij drinkt nu 270 ml + 9 schepjes.
Zou ik dit nog mogen verhogen? Wat zou hij max mogen hebben?
smorgens drinkt hij helemaal niet meer zo veel. Ik maak een fles van 240 met 8 schepjes maar daar blijft makkelijk 60ml van staan soms zelfs meer ( vandaag een 100 ml )
Toen hij een maand of 9 was vroeg ik het al eens aan de Ka en die vond toen 300 of meer geven toch wat overdreven...
Maar ja ondertussen wordt hij bijna 15 maanden...
Wat zouden jullie doen?
sann
Als hij s'morgens niet zoveel meer drinkt en s'avonds graag ietsje meer zou willen, zou ik hem dat gewoon geven :)
Ze hebben t nog nodig, voor een deel toch, en ik denk echt niet dat het kwaad kan als je hem s'avonds 300cc zou geven hoor.
Hier gaat het drinken op en af, s'morgens drinkt hij meestal maar 100cc meer soms een beetje meer, soms ook maar 2 slokjes. S'avonds drinkt hij wel meestal zijn fles leeg tegenwoordig en ik maak 250cc. Maar hij eet soms ook wel een yoghurtje overdag en is verzot op kaas dus zijn calcium krijgt hij wel binnen op een dag ;) Zo bekijk t een beetje. Dus gewoon geven!
Hier een fles van 125 's morgens (al mag dat best meer zijn naar haar mening) en 's avonds nog een fles van 300. 't is wel altjd een grote melkdrinker geweest. :rolleyes:
Rond 16u eet ze meestal nog een yoghurt ook.
Twinkel
17 June 2011, 12:17
Tibo drinkt dan weer 's morgens beter, dan drinkt hij 300.
's Avonds drinkt hij 150 à 200. Maar dan heeft hij een klein uurtje ervoor mee gegeten aan tafel, dus ja...
Ruben drinkt nu Nutrilon 3: 's morgens 210ml (+7 schepjes), 's avonds 270ml (+9 schepjes). Soms leeg, soms laat hij nog heel wat over.
's Middags soms een yoghurtje na de patatjes en vaak ook smeerkaas op de boterham.
Als Alexander meer wil, zou ik hem dat gewoon geven hoor!
dickie
17 June 2011, 13:32
Ik zou ook meer geven, alles wat ze nu nog binnenkrijgen, hebben ze toch maar gehad hé! Hier dronk ze tot een kleine maand geleden 's morgens en 's avonds een fles van 270 ml en dan ineens wou ze geen fles meer. Niet meer 's morgens en ook niet 's avonds. Heb hier ondertussen al alle soorten melken geprobeerd, ook gewone melk, ook op alle mogelijke manieren, beker, brikje, ... Maar ze wil niets meer drinken. Soms een paar slokken. Gelukkig eet ze wel yoghurt en kaas enzo. Dus zeker geven als hij het nu wil.
Toen Jarne nog nutramigen dronk, waren dat flessen van 270 + 9, soms zelfs 300 + 10.
(is een zeer 'dunne' melk he).
Nu krijg hij eerste stapjes melk (dus nog geen groeimelk) en 2x 250ml.
Na zijn avondeten om 18u krijgt hij ook nog een petit blédi yoghurtje.
sunshine
17 June 2011, 19:18
Ik heb een melkzuipertje :D. Tuur drinkt 's morgens 400ml, maar de laatste weken is dat wat aan 't minderen. En 's avonds drinkt hij 260ml. En vaak weent die ook nog omdat hij nog wil, maar 'k vind 't eigenlijk wel al genoeg, hij moet maar wat meer brood eten dan :p.
Ik zou Alexander 's avonds ook een beetje meer geven hoor, ik dacht dat je niet meer dan 750ml melk per dag mag geven, maar daar zit hij nog niet aan dus volgens mij mag het gerust.
hij eet een 200 a 300 g gp ( varieert een beetje ) en dan fruit en rond 17.30 - 18.00 2 sneetjes brood ( soms nog een koekje of nog een extra sneetje ) en dan rond 19.30 zijn fles.
Hij eet smorgens nog geen boke. Komt eigenwlijk gewoon door tijdgebrek in de week :o
Net zijn flesje gekregen: hadden 300 ml gemaakt ( dus eigenlijk 330 ) en nu liet hij 50 ml staan en geen gehuil.
Prima toch :) Laat hem maar drinken tot hij voldaan is, zo gaat dat hier ook hoor. En ik denk bij de meesten (.... behalve Tuur dan... miljaar 400cc:eek:) Wij hebben ook niet altijd evenveel honger è ;)
Ach, hier zit het avondeten en zijn fles ook al lang kort opeen, soms scheelt dat maar een half uurtje en dat doet niks aan zijn dorst ze, de ene keer is die fles direct leeg en een andere keer (vandaag dus) moet hij er maar de helft van en dan is t 'genoeg' volgens hem :D
Amai 400ml!!! Das de moeite!
Als wij zijn bokes 's avonds te laat geven, blijft er toch nog heel wat in de fles hoor. Ben benieuwd wat dat gaat geven als Ruben 's avonds patatjes krijgt.
cocelinetje
18 June 2011, 19:41
Lander drinkt ongeveer 240ml 's morgens en 's avonds. 's Morgens wil hij ook altijd nog een boterham na z'n flesje. Als we hem 's avonds boterhammetjes geven of als hij nog wat mee eet met ons, dan blijft er ook nog veel in zijn flesje.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.