PDA

Volledige versie bekijken : vraagje over utrogestan (= vaginale progesterontabletten)

kletsmadam
7 February 2009, 12:16
Hey,

Sinds ze mijn eicellen 'geplukt' hebben, moet ik 3 keer per dag een utrogestan-tabletje opsteken. Dit zou het innestelen van het embryo bevorderen.

Nu vraag ik me af of mijn regels kunnen doorkomen als ik niet zwanger zou zijn of worden die sowieso geblokt door die progesteron in mijn lijf.
Maandag moet ik mijn bloed laten trekken om te zien of het gelukt is of niet, maar ik begin paranoia te worden. Die tabletjes smelten uiteraard en lopen gedeeltelijk terug naar buiten. Bij ieder drupje dat ik voel, wil ik controleren of het mijn regels niet zijn.

Dus als iemand weet of dat kan, zou ik het weekend al heel wat rustiger door kunnen.

katrientje
8 February 2009, 21:29
de utrogestan kan je regels uitstellen ja... Dus nog even geduld tot morgen...
Ik ben nu ook zwanger na ivf en moet ook nog 3x per dag die tabletjes opsteken... is ambetant hé... Als je dan zwanger bent dan moet je ze opsteken tot ongeveer 8 weken

Groetjes

kletsmadam
8 February 2009, 21:41
ooh thx!! het verlossende antwoord :D

Alvast proficiat met je zwangerschap en hopelijk loopt het voor mij net zo af.

Het opsteken van die tabletjes is idd heel vervelend. Vooral de smurrie dat het met zich meebrengt.
Dat laatste steekt mijn ventje vooral tegen. Maar alles voor het goede doel he :D

kletsmadam
12 February 2009, 20:08
Ff voor de volledigheid, ik heb vernomen dat je regels gewoon doorkomen als je niet zwanger blijkt te zijn. De tabletjes houden het dus niet tegen.

Het is maar voor de mensen die in de toekomst met dezelfde vraag zitten.

katrientje
12 February 2009, 20:36
Uiteraard komen je regels erdoor maar door die utrogestan kan dat een paar dagen langer duren...
Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt.

grtjs

kletsmadam
12 February 2009, 21:12
Gelukkig dat het voor ons niet meer uitmaakt he ;)

Laurence
13 February 2009, 07:59
Ik heb die utrogestan moeten innemen van week 6 tot het einde :)
Maar ik slikte ze in. Dat kan ook :)
Mijn maag verdraagde ze goed, dus dat kon bij mij. Ik was dan ook al zwanger, dus moest ik ze niet meer opsteken.
Het is wel waar dat het niet echt aangenaam is om dat op te steken hé ladies.

Bein heel blij voor julie dat jullie zwanger zijn :)
Nog veel succes met de zwangerschap :):):)