Volledige versie bekijken : kwaaltjes na zwangerschap/bevalling
Van mijn zwangerschap heb ik van die leuk paars-blauwe striemen op mijn billen en dijen overgehouden die verticaal lopen.
Iemand enig idee wanneer deze vervagen? In de zomer gaan we op vakantie en heb gelezen dat je met striemen die nog niet wit zijn, niet in de zon mag komen of niet onder de zonnebank gaan. Die striemen zijn niet elegant, maar witte melkflessen onder een rokje ook niet...:)
Van mijn bevalling heb ik (denk ik toch) speen overgehouden. Ik heb nog altijd pijn bij stoelgang maken en als ik dan op het papiertje acheraf kijk, dan heb ik daar een streepje bloed op hangen.
Hoe lang duurt dat nog vooraleer dat verdwijnt of verdwijnt dat niet vanzelf?
Volgende week heb ik mijn nacontrole bij de gynae en ben benieuwd wat die te vertellen heeft.
dorien_951
10 June 2011, 18:44
Ik heb nu nog steeds dat 'speen'
Dus ik denk dat het niet vanzelf weggaat
lotjen
10 June 2011, 20:56
Volgens mn mama blijft dat uitgezet adertje (dat bolletje dat je voelt zitten,of zoals ze zeggen "aambeien" of "speen") voor altijd zitten,tenzij je het laat behandelen,maar daar doe je vaak meer kwaad dan goed mee!
Hier nog iemand die daar dus "last" van heeft,alhoewel last sterk uitgedrukt is.
Nu en dan,als ik wat te vaak nr het toilet moet durf ik er last van hebben. Maar een maand of 3na mn bevalling had ik er over het algemeen geen pijn of ongemak meer van!
En striemen heb ik ook,die zijn nu wit geworden,maar eigenlijk zie je ze nog steeds duidelijk hoor,want die huid blinkt meer dan de rest...
Ik zou wachten tot de striemen vervaagd zijn om te bruinen,het zijn littekens é!
Yep hier ook aambeitjes over gehouden. Soms nog last van bij de stoelgang, soms voel ik helemaal niks. Ben naar de huisarts gegaan (ze heeft niet gekeken :)) maar ze zei dat het eigenlijk niet echt te behandelen valt. Ze heeft een zalfje voorgeschreven voor als het echt te erg moest worden.
Ik heb vroeger al striemen opgelopen. Ik ben rond mijn 15de met de pil begonnen en mijn heupen zijn toen op korte tijd enorm 'gegroeid'. Ze worden idd vager met het bruinen maar ik denk ook dat je er wat voorzichtig mee moet zijn.
Ik heb nog steeds mijn zwangerschapsstreep op mijn buik en mijn kine zei ook daar voorzichtig mee te zijn in de zon na mijn zwangerschap.
Hier nog iemand die t speen heeft overgehouden na 2 zw-schappen. Al moet ik wel zeggen dat het na 3 maanden zoals bij lotjen praktisch weg was. Nu ook enkel nog 'last' als ik vaak naar het toilet moet ;) Maar die last is relatief, ik heb er geen pijn van. Je kan er idd een zalfje voor halen als het pijn doet, en voor de rest is het een aandenken, moet je maar bedenken :rolleyes:
kyanoke
11 June 2011, 13:04
hier ook wa speen en na 7 jaar is da ni weg
Meent ge het? Verdwijnt dat speen niet meer? Ik had gehoopt dat dat toch wel ging weggaan!
Ik heb al een schoon aandenken aan mijn bevalling, iets wat opt moment 5.3 kg weegt en constant wil eten!!! :):):)
Extra souvenirs heb ik niet nodig. :devil:
Jyotsna
11 June 2011, 20:59
ik had ook het speen na de bevalling, maar hier is dat toch weggetrokken hoor. Ik heb wel een zalfje gesmeerd, maar ben de naam ff kwijt.
Hier ook last gehad na de bevalling en met een zalfje te smeren is dat toch opgelost geraakt
Oh my god, jullie geven me wel hoop seg! :D:D
stamperke
14 June 2011, 16:25
ook hier had ik dat ook en ook met da zalfke is da weggegaan :)
weet er dan iemand de naam van dat zalfke en of dat moeten worden voorgeschreven door ha of gynae? Morgen moet ik bij gynae zijn en dan laat ik dat anders voorschrijven of kan ik het zo vrij krijgen in de apotheek?
Nog een kwaaltje: ik had geen striemen op mijn buik of borsten, maar sinds ik bv geef, heb ik me daar een paar leuke lijntjes ontdekt en nu heb ik ook die fameuze verticale streep!
Moeder natuur is me toch maar een raar beestje zenne! :)
stamperke
14 June 2011, 17:08
da zalfke noemt cose-anal :).denk da et met een voorschrift is daj da nie zo kunt hebben.weet da eigenlijk ook niet.
normaal is er één zonder voorschrift te krijgen
Marie-Rose
15 June 2011, 08:29
Hier ook iemand die het speen heeft opgelopen tijdens de zwangerschap/bevalling, weet het niet juist. Ik denk eerder tijdens de bevalling. Ze hebben mij toen in 't ziekenhuis de zalf "Scheriproct" gegeven, en heb die toen thuis ook nog even gebruikt. Ik heb het gevoel dat het toch weg is.
lotjen
15 June 2011, 13:35
Ik heb die zalf (cose-anal,de naam spreekt boekdelen!) ook even gebruikt,maar dat jeukte enorm,ik heb het dan maar zo gelaten,en een jaar later heb ik bijna nooit last van...
Prutske5
15 June 2011, 19:45
Ik kreeg Hemosedan van de apotheker, ook zonder voorschrift. Na twee weekjes was ik er vanaf :)
Het zouden geen aambeien/speen zijn bij mij. Gewoon een wondje dat telkens terug opengaat door mijn harde stoelgang (sorry dames). Nu heb ik iets meegekregen wat het zachter maakt.
Heb ook een zalf meegekregen voor mijn stug littekenweefsel. En ik kreeg de raad véél glijmiddel te gebruiken bij de eerste betrekkingen. Leuk leuk, dat geeft goesting... :(
stamperke
16 June 2011, 07:34
Het zouden geen aambeien/speen zijn bij mij. Gewoon een wondje dat telkens terug opengaat door mijn harde stoelgang (sorry dames). Nu heb ik iets meegekregen wat het zachter maakt.
Heb ook een zalf meegekregen voor mijn stug littekenweefsel. En ik kreeg de raad véél glijmiddel te gebruiken bij de eerste betrekkingen. Leuk leuk, dat geeft goesting... :(
@bibi,da zalfke is da ook met een voorschrift of kun je da zo ook krijgen,hier zit ik namelijk ook nog met da probleemke:o.
ik heb daar een voorschrift voor gehad, maar denk dat je het ook zonder kan krijgen, want uiteindelijk was het niet meer of minder dan een "voedende crème basis"
het heet:cetomagrogol 3% Fna
2x daags in cirkelvormige bewegingen aanbrengen
mama.van.matti
20 June 2011, 20:57
Heey dames, hoe lang zijn jullie ondertussen bevallen? ik wil jullie geen schrik aanjagen,maar het geen wat jullie vertellen doet me aan mezelf denken. Altijd pijn bij het grote toilet, pijn bij het vrijen, ook al gebruiken wij enooorm véél glijmiddel en heb ook zalfke moeten smeren voor het littekenweefsel soepel te krijgen. Nu bijna 8maand later,is het nog niets verbeterd en moet ik binnen 14dagen geopereerd worden omdat het litteken zo vies is blijkbaar en enkel chirurgisch geholpen kan worden.
Khoop voor jullie dat het wel betert met het smeren van de zalf en dat de pijn weggaat. Veel succes meiden!
bibi1
17 October 2011, 20:38
Ik dacht: ik zal ook eens iets positiefs schrijven over de kwaaltjes na de bevalling. Het grote toilet geeft al weken geen pijn meer! :)
joke
19 October 2011, 10:00
Hier ook last gehad van het speen, ook Scheiriproct gesmeerd en ging beter na een tijdje.
Verder ook héél felle striemen op buik, die nu natuurlijk weer extra zichtbaar zijn :)
En ook rusteloze benen sinds de bevalling. Ook héél leuk! :)
jen
20 October 2011, 16:26
ik heb ook van die geweldige paarse striemen op mijn billen :s vind het wel beetje ambetant omdat wij vroeger wel regelmatig naar de sauna gingen maar zo zie ik me niet echt gaan alé naar prive wel é maar niet naar openbare.
Jyotsna
21 October 2011, 19:58
bij mij is ook alles weer al voor de bevalling :) Niks last meer van het speen, gelukkig!
striemen heb ik gelukkig geen last van, ik heb er geen enkele.
jen, prive sauna is veel romantischer ;) ik weet er trouwens een hele goeie in Kasterlee, echt een aanrader!
mini
21 October 2011, 20:07
En net toen ik dacht dat de haaruitval ni erger meer kon... wordt precies nog erger... nog een beke en 'k heb geen haar meer :rolleyes:
_liesje_
21 October 2011, 20:42
Oh mini zwijg mij ervan! Ik heb lang haar, en kom het gewoon overal tegen!!! :(
Ben deze middag gaan lunchen, met ons mama. Lag er 1 in men bord! (gelukkig wist ik dat het zeker van mij was, had net men haar achter men oren gestoken, en het had de lengte van men bles. Anders had ik gedaan met eten ze!)
Ik tel ook echt af, dat het stopt..
Jyotsna
21 October 2011, 21:23
ik heb vitaminen genomen, gewoon bij de apotheker gevraagd en dat heeft echt geholpen hier! De haarvitaminen van forte pharma (weet ni of het juist geschreven is)
mini
21 October 2011, 23:31
Mja ik had gisteren m'n badkamer gepoetst en ik kom vanonder de douche (samen met Fien) droog snel m'n haar af en zie gewoon het haar in de lavabo en de grond vallen.
grrrrr!!!
isabelga
22 October 2011, 18:33
Ik heb eindelijk geen last meer van haaruitval ... het heeft bijna een jaar geduurd!
Ik ben speciali producten bij de kapper gaan halen. Heel duur, maar ik had echt schrik om zo veel haar te verliezen ...
De striemen zijn bijna weg, maar je ziet het toch nog wat. Met die striemen heb ik het eigenlijk niet meer zo moeilijk. Het hoort nu eenmaal bij het kindjes krijgen!
Mijn lichaam is nu eindelijk ook terug wat in zijn plooi: dat buikje is weg!
hopelijk blijft het weg! :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.