PDA

Volledige versie bekijken : Vreemde eetgewoontes tijdens De zwangerschap.

mammiii
6 February 2009, 16:17
Hey Iedereen!

Hebben jullie ook geen vreemde eetgewoontes tijdens jullie zwangerschap?
Wel ik heb namelijk dat ik enorm veel Salades eet.
't gene die ik eigenlijk nooit echt graag mocht. Maar Mayonaise da moet ik ni zien nu momenteel, anders was ik daar altijd zo
verslaafd aan. En frituur ..Bah. (nu toch) .

Groetjess en Bedankt!

x

lady bug
6 February 2009, 16:42
het is nu ni zo da ik augurken met slagroom eet, maar tegen MC donaldsen pizza hoor je mij sinds ik zwanger ben zeker geen neen zeggen. ik zou altijd dat kunnen eten, zelfs na een 10 gangen menu :)

isabelga
6 February 2009, 16:45
mijn mama heeft 9 maanden witloof gegeten: op alle manieren! rauw, in de oven, gebakken, ...
Alle dagen!

snoezel
6 February 2009, 17:05
had niet echt iets speciaal :)

Miek
6 February 2009, 17:36
frietjes smaken me niet meer zo lekker als vroeger...

Ik eet nu wel heel graag een spiegeleitje en veel zoute dingen zoals bierworstjes, zoute chips, augurken, olijven, ...

En één keer had ik zo'n zin in olijven, maar tegelijk ook in chocolade dat ik de twee maar samen heb gegeten... en het was nog lekker ook!

mammiii
6 February 2009, 17:43
Een vriendin van mij at iedere dag augurken met ijs .. Alee kan da nu smaken? thah. :)

isabelga
6 February 2009, 18:09
je hoort soms de meest eigenaardige verhalen ... eigenlijk wel grappig.

sommige mensen kunnen ook plots niet meer tegen bepaalde dingen of vinden dingen plots niet meer lekker. Een vriendin van me luste plots geen koffie meer! pas enkele maanden na de geboorte is ze dat terug beginnen drinken.

snoezel
6 February 2009, 18:48
ik kon niet tegen de geur van lege tassen koffie.
vol geen probleem hé maar lege die vond ik dus overal.
geen enkele collega kon zijn tas verstoppen voor mij want ik vond ze :)
en rode wijn... nog zo iets.
en nu heb ik dat dus echt niet meer :)

Miek
6 February 2009, 18:57
Koffie kan ik ook niet meer ruiken, maar dat heb ik nooit lekker gevonden. Rode wijn daarentegen ruikt voor mij nu echt heerlijk!!!

Trinity
6 February 2009, 19:15
Ik kan niet meer door de vleeswaren afdeling wandelen in de supermarkt......stinkt verschrikkelijk.

Ben nu wel zot van fruit, vooral appelsien. At dat vroeger niet, is dus mooi meegenomen hehe.

mammiii
7 February 2009, 10:10
Maar is het ook niet dat je reukzin versterkt tijdens de zwangerschap? ik ruik soms verschillende dingen van op afstand. (klinkt strange)

Miek
7 February 2009, 11:10
oh ja, natuurlijk ruik je echt veel beter!

Ik was gisteren nog bij een gezin waar ik de hele tijd honing rook (en ik kan daar echt niet tegen). Die mensen maar nadenken want ze eten niet vaak honing. Na een tijdje kwam de vrouw erop; ze had 2 weken geleden de meubels ingeboend met een wax waar natuurlijke honing in zat...

Of sigaretten: ik kan op de markt of in het stad rondlopen en de sigaret van iemand die een paar honderd meter verderop loopt zo erg ruiken dat ik er misselijk van kan worden...

mammiii
7 February 2009, 12:31
Ik word enkel misselijk van parfum en autogassen.( garages ook)

ka80
8 February 2009, 11:29
Heb een beetje hetzelfde als Trinity, vlees stinkt voor mij en ik eet meer fruit en heb me voornamelijk geworpen op mandarijntjes en nu appelsienen. Verder niet echt iets speciaals. Ik eet nog steeds even veel als voor de zwangerschap (maar ik verbruik veel minder energie,...)

Kimmy
8 February 2009, 20:23
we ruiken beter om ons te alarmeren voor gevaren blijkbaar...

geur dient daar sowieso voor, é! als iets stinkt en je blijft toch in die omgeving, zal je het na een tijdje niet meer ruiken omdat je lichaam zegt "ja, zeg, als je niet reageert op mijn signaal dan alameer ik je er niet meer over"!!

ik kan momenteel absoluut niet tegen de geur van bloemkool, iets waar ik normaal verzot op ben... ik begrijp alleen niet wat daar gevaarlijk aan is dat ik ervoor gewaarschuwd moet worden ;)

Mrs O.
10 February 2009, 11:17
bweik bloemkool... nooit graag gegeten..; mr als het moest, at ik het wel ze... Mr nu, argh, ik word mottig als ik eraan denk...

Ik heb niet echt vieze goestingskes, heb deze winter wel al KILO'S mandarijntjes en ander citrusfruit gegeten mmmmmm en sinds de zondag heb ik zin non stop in een ijsje (coupe bresilienne mm)
Wat ik voorlopig amper binnen krijg is vis... :( Tis zo met momenten....

lotjen
10 February 2009, 18:17
waar ik nu moorden voor zou plegen zijn chocolade milkshakes! En alles met melk,ik drink momenteel ongeveer een liter melk per dag!
MMMMMMMMMMMhhhh,melk!!!
Liefs Lotte

Espritbaby
10 February 2009, 18:53
Ik at voor mijn zwangerschap nooit fruit, ik ben nu dus zot op appels hoe meer hoe liever.
Voor mijn zwangerschap at ik kei graag fritjes van de frituur, Mc Donalds en Pizzahut, nu eet ik dit enkel als het echt moet.
Voor mij is alles omgedraaid sinds mijn zwangerschap.
Ben er eigenlijk niet kwaad voor dat mijn vieze gewoonte appels zijn, lekker gezond hehe.

Laurence
10 February 2009, 19:00
Beter appels dan altijd zin in iets zoet hé. Is goed voor de lijn :)

Ik had altijd zin in frietjes met azijn en ketchup. Dat is pas een rare goesting

Trinity
10 February 2009, 19:11
ik wil frietjes van t frituur barakske, lookworst special van bij morice en anni, gebakken boulet en ne mamoet en bitterballen. Aaaaah ik mis dat zo.

mammiii
11 February 2009, 09:54
Azijn???? Men ogen en mond knijpen al toe...haha van zuurte .

katrientje
13 February 2009, 16:58
Mag je Sint Jacobsschelpen eten? En zo'n zalmschelpen als je zwanger bent?

snoezel
13 February 2009, 17:38
gij weet waar het goe is :)

Trinity
13 February 2009, 22:31
Tjah, mijne dokter zegt dat je alles mag eten, behalve lever (en niet te veel roofvissen als tonijn en zwaardvis, wel tonijn uit blik)......maar het merendeel hier op t forum gaan dat allicht tegenspreken haha. Heb het aan mijn collega ook eens gevraagd: die eet ook alles, die had nog nooit gehoord dat je geen schimmelkaas, rood vlees etc mag eten...... so I do not know

mammiii
14 February 2009, 11:50
ik ben enorm verslaafd aan Ameriqain en Rauw gehakt..(dat is denk ik wel het ergste dat je niet mag eten zeker tijdens zwangerschap?)