Volledige versie bekijken : Wat doen jullie zoal op een dag?
cocelinetje
2 June 2011, 09:21
Hey hey,
Lander gaat gemiddeld drie dagen per weeg naar de crèche (maar vrijdag, zaterdag, zondag is hij zowieso altijd bij ons) en dat vindt hij echt leuk. Hij kan er buiten spelen en hij speelt er ook echt samen met de andere kindjes. Hij is vaak enthousiast als ik hem er afzet en hij ziet er ook (bijna) altijd gelukkig uit als ik hem kom halen.
Nu vraag ik me wel af: wat zijn de dingen die jullie thuis doen met jullie peuter? Ik heb soms de indruk dat Lander zich hier snel verveelt :( Hij kan zich soms moeilijk alleen bezig houden en als ik een dag alleen voor hem moet zorgen, vind ik dit supervermoeiend. Hij hangt dan rond mij, niets is goed..
Buiten spelen doet hij héél graag, maar spijtig genoeg hebben wij hier nog geen gras of terras. In de namiddag ga ik dan wel eens naar oma zodat hij daar in de zandbak kan of in zijn zwembad, maar hier thuis verveelt hij zich precies.
Ik wil gerust met hem spelen, maar natuurlijk is er hier in huis ook nog een hoop werk te doen hé.
Alle tips zijn welkom :)
Mja, Fien is geen crèchekindje en kan gelukkig al eventjes alleen spelen maar verder speel ik met haar mee.
Met haar blokken, kleuren, keukentje, wandelen (op mama haar tempo)
Ik probeer haar dag redelijk te vullen en de ene dag lukt dat ook beter dan de andere.
Vaak ga ik ook eens naar oma, waar ze ook buiten speelt op de glijbaan (onzen hof is nog ni echt kindvriendelijk, is voor volgende zomer) of gaan we samen shoppen (al mag dat ook ni te lang duren voor haar)
Trinity
2 June 2011, 20:18
De paar dagen dat ik eens alleen thuis ben met Tibeau, spendeer ik vooral samen met hem. Soms probeer ik wel eens iets te doen thuis, maar als dat niet lukt laat ik het gewoon vallen en doe ik dat wanneer mijn man thuis komt.
We spelen samen met blokken, my little people en de schommel die binnen hangt. Of rollebollen in het grote bed. Tibeau is ook wel liefst buiten, dus gaan wij vaak wandelen (geeft ook even verademing van al het spelen) en naar de speeltuin. Vandaag hebben we in de gemeenschappelijke tuin beneden gezeten waar er wat fietsjes, zandbak, ballen en andere kindjes zijn (...en ratten waaaaaaaaaaaaah). Hem een hele dag binnen houden is gekkenwerk :D zoals Lander is hij enorm blij buiten en samen met andere kindjes. De speeltuinen in t stad hier zijn dus een groot succes, soms spreek ik af met vriendinnen die kindjes hebben op zijn leeftijd.
Mientje
2 June 2011, 20:24
Yaro gaat ook 2 dagen naar de OM. Hij kan zich wel gemakkelijk alleen bezig houden. Hij is helemaal geobsedeerd door traktors en auto's. Hier kan hij zich wel effe mee bezig houden. Of met een bal of kleuren, boekjes lezen. Nu met het goede weer kan ik hem echt niet binnen houden en speelt hij buiten met onze hond (smijt haar balletje overal waar het niet mag en lacht dan omdat zij allerlei toeren moet uithalen om haar balletje terug te halen) of rijdt met zijn fietsje of traktor rond. Ik probeer ook veel te gaan wandelen. Maar als hij moe wordt, kan hij ook wel rond mij hangen en kan blijven doordrammen als ik niet met hem kan bezig zijn.
snoezel
2 June 2011, 21:31
ik wissel geregeld de speelgoedbakken om.
als hij zich begint te vervelen haal ik een nieuwe bak naar beneden, andere naar boven en hij is weer een paar dagen zoet :)
ik probeer wat af te wisselen: eens kleuren, eens puzzelen, boekjes boven halen, even op gang zetten met de duplo, ...
nu met zijn zus erbij moet ik bijna niet meer mee spelen :)
ons diede die is ook altijd zelf aan het spelen.
echt leuk om ze zo bezig te zien.
t grappig is wel dat het hier dikwijls diede op kobe zijn speelmat en kobe in diede haar speelpark is :)
boeleke2704
3 June 2011, 09:49
Henrike gaat hier 4 dagen in de week naar de crèche, 1 dag is ie bij de oma en opa.
Hij speelt heel fijn 'samen' met de andere kindjes. Maar kan ook wel alleen spelen.
Hier is het wel nog meer rommel maken; met de blokken, zijn diertjes van little people, zijn autootjes, zijn wandelwagen,... hij corsst aardig door de living hier.
In het weekend spendeer ik mijn tijd vooral aan hem. We spelen samen met de blokken (mama maakt 'n toren, Henri duwt hem om), kijken in boekjes, spelen met de bal,... Bij mooi weer BUITEN!!! Hij speelt heel graag in de zandbak.
Maar we gaan ook graag wandelen, of op stap.
Afwisseling is het sleutelwoord hier!!
ook hier is afwisseling nodig hoor...
wij hebben zijn speelgoed ook verdeeld over twee bakken ( denk er binnenkort 3 van te maken )
en elke week wisselt dat dus. Zo vindt hij steeds wel iets dat leuk is. Alexander kan echt zich alleen bezig houden ( spelen kan je dat nog niet altijd noemen )
Soms heeft hij nood aan aandacht en wil hij niet alleen spelen. Dan spelen we samen of kijken een boekje, gaan eens wandelen...
Goh, veel afwisseling is hier ook nodig, al merk ik wel dat hij zich meer en meer en langer en langer alleen kan bezighouden met iets.
Wat vooral favoriet nu hier is, is zijn auto, zijn fiets, kar en de garage met de auto's. Maar het wisselt nog al.
Wij gaan ook altijd eens wandelen of naar de speeltuin als t niet regent tenminste. Ook 'helpt' hij vaak met poetsen ;) de swiffer of een natte doek vindt hij geweldig. Maar het liefste is hij de hele dag buiten, maar dat gaat natuurlijk niet altijd.
Voor de rest: boekje lezen, met de blokken spelen, dvd kijken, razen en rennen, samen eten maken, plantjes water geven samen, de wasmachine en droogkast samen in- en uitladen (jaja, hij weet al hoe dat moet :D) met broertje spelen en gekken, kleuren, ...
snoezel
3 June 2011, 11:03
hier is meehelpen in het huishouden ook een geweldig ding (bij onze kobe toch hé)
afstoffen, de stofzuiger halen, de blaadjes naar de composthoop brengen met zijn kruiwagen, afdrogen (voor zover dat lukt )
onze diede das echt zo'n plantrekkertje.
deze morgen is mijn ventje met haar opgestaan en die heeft twee uurtjes gewoon gespeeld in de living. die kruipt wat rond, prutst met wat speelgoed, gaat weer iets anders zoeken, ... daar moet je dus bijna niet naar omkijken.
wel gemakkelijk :)
_liesje_
3 June 2011, 20:11
Hier ook eentje die zich geweldig goed alleen kan bezighouden, echt makkelijk. Maar als hij het dan heeft, waag het dan niet op weg te gaan, of niet met hem bezig te zijn, dan is het kot te klein!
Hier is het bal wat de klok slaat. Klein, groot, voetbal, die van ons hondje (weggooien voor haar dan) alles is goed... Auto's zijn hier ook geweldig in! Niet om op te rijden, nee hoor, goed achter aan lopen en zoveel mogelijk omver rijden :rolleyes: wat hij ook super vind, is het ding omdraaien en kijken hoe de wielen dan rondgaan?!? :) zo schattig eigenlijk e!
Als ik iets in huis moet doen, helpt hij vaak mee, en anders zit hij te te spelen, zolang ik maar in de buurt blijf.
Heb hier ook gemerkt dat afwisseling echt wel nodig is. Nu ik zijn hele speelhoek van plaats heb veranderd ( de bakken niet zozeer) is het net of hij alles opnieuw ontdekt! Speelt met dingen waar hij zelf nooit naar heeft gekeken!
Buiten is hier ook grote favoriet, jammer dat we geen tuin hebben :(
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.