PDA

Volledige versie bekijken : Geen rompers meer...

Bo
31 May 2011, 10:58
Onze Laurens wil dus geen rompers meer aan. Het is al een hele tijd dat dat kind schreeuwt en moeilijk doet als ik hem een nieuwe romper aandoe. Eerst dachten wij dat hij gewoon weer eens moeilijk deed, maar met die warme dagen heb ik hem eens een paar dagen geen aangedaan en het probleem was opgelost. Dan weer terug eens 1 aan, en weer schreeuwen. Ik denk dat hij last heeft van die knoopjes :confused:
Dus, zaterdag maar rap bij de babyzaak hier een paar setjes ondergoed gaan kopen, marcelleke met boxershortje en hij is zo blij en fier nu! :D Geen gedoe meer, geen geschreeuw, wèl een duidelijke voorkeur voor de boxers en de marcellekes die had gekocht (ik wilde hem vanmorgen een slipje aandoen van La Redoute die ik nog had liggen en wéér ruzie :rolleyes:) Meneertje weet dus al duidelijk wat hij wilt :D *zucht*... hij wordt echt groot...

Trinity
31 May 2011, 11:01
Hihihihi geweldig!!!! Ik was deze ochtend nog aan het denken om 1 van de dagen onderbroekjes en hemdjes te gaan kopen. Soms zegt hij auw en wijst tussen zijn beentjes als ik de knoopjes vast doe, en als ik er 1 tje los doe is het goed. T is de juiste maat, maar toch :) Ze worden echt groot he...

cocelinetje
31 May 2011, 11:11
Hihi, echt super!!!! Die marcellekes en die onderbroekjes zijn ook wel echt wijs hé :D Echt voor stoere jongens :) Hier ééntje die er geen problemen van maakt om rompertjes te dragen, dus voorlopig blijft dat nog even zo ;)

Sweetdreams1987
31 May 2011, 12:12
Geweldig !!! Ja het is echt al ne grote jongen é :D

mini
31 May 2011, 12:31
Hier is het een gevecht om dat ding aan te krijgen, ze gaat zich ondertussen recht stellen op haar verzorgingskus en protesteert fel.
Net als het verversen van een pamper, een ramp, een regelrechte ramp!
Wat dan wel perfect lukt is haar aankleden als ze rechtstaat (lees: op de grond staan).
Dus had ik er al aan gedacht om van die pull up pampers te kopen ipv de gewone met klevers.
Haar broek, daar stapt ze nu in en moet ik die maar omhoogtrekken. Mss dat het ook helpt met zo'n pampers.
Body's tja... mss eens kijken om paar van die onderlijvekes en broekjes te kopen.

En na de geboorte van ons tweede pruts stilaan beginnen met de potjestraining.
Al heeft ze nu wel interesse hoor. Ik heb gewoon schrik dat ze met ne terugval ga zitten eens broer/zus geboren is.
En dan kunnen we ook weer van nul beginnen.
Dus wacht ik liever nog enkele weken. Ze heeft trouwens nog tijd genoeg. :o

ka80
31 May 2011, 13:31
Ze heeft inderdaad nog veel tijd he,... Wanneer zou ze naar school gaan? Sept 2012? Ik doe het echt wel heel rustig aan hoor met Nolan wat het potje betreft, misschien iets te rustig...

Ik doe hem soms nog zo'n rompertje aan met lange mouwen voor onder zijn pyjama wanneer het 's nachts koud is maar overdag niet meer. Die Laurens toch, zo grappig!! Nolan heeft enkel een voorkeur wat schoenen betreft, hij verkiest zijn één paar sandalen boven het ander en idem voor de schoenen. Hij wil nooit van kleertjes veranderen (van pyjama naar kleertjes en vice versa) en dan is daar niets mee aan te vangen. Als hij zijn armpjes naar beneden houdt krijg ik zijn t-shirt ONMOGELIJK uit (hij is nu al sterker dan zijn mama). Dan moet ik telkens onderhandelen en 5 keer uitleggen dat hij in zijn pyjama niet naar de om kan gaan enzoverder. Ze worden inderdaad groot he,...

Bo
31 May 2011, 13:49
Ja t is me der eentje hoor :D
Karen, dat van die schoenen hebben we hier ook. Hij weigert bv pertinent om zijn sandalen aan te doen, schreeuwt heel t huis bijeen :rolleyes: behalve als ik eerst zijn sokken aandoe en dan is het nog niet met volle goesting. Vraag me niet waarom hoor.... ik heb 2 paar sandalen, een sportief model en een mooi soepel chiquer leren model en hij weigert ze allebei, terwijl hij zo'n heerlijke zweetpateekes heeft :rolleyes:

Mini, ik heb hier ook al pull-ups liggen :D Ik ga die ook eens proberen voor overdag, want dat gedoe met die pamper uitdoen.... volgens mij ben je dan al te laat als die dringend moeten piesen!
Hier gaat het zo op en af trouwens met het potje, de ene dag is zijn interesse er wel en de andere dag niet. Ik had hem van t weekend op de brilverkleiner op de grote wc gezet en hij vond het de max! Hij ging ook 'pipi doen' en iedere keer als ik vroeg 'ben je klaar' kreeg ik een hele duidelijk 'nee' te horen maar er kwam niks.... na een kwartier heb ik hem er met een kwaaie kop vanaf gehaald.... Hij vindt het volgens mij gewoon vooral leuk om in zijn blote flikker rond te lopen ;-)

_liesje_
31 May 2011, 13:56
Oh daar kijk ik al naar uit, die pull ups... Niet dus!!! Deze week aan zee, goed weer dus wij naar t strand. Super leuk, zwempamper aan (principe pull up). Allemaal super gezellig, tot je mannetje een accidentje heeft en hij dus rechtstaand uit zijn pamper moet stappen. Ikke bezig met te kijken naar de achterkant, komt er niks af?!? Vond de papa het niet nodig om mij te zeggen dat er vooraan ook heel wat hing, klaar om eraf te vallen... Jawel hoor, gezellig!! :rolleyes: wacht als ik hem zo eens kan liggen hebben, kijk er al naar uit :devil:

Maar was dus even off topic!!! Kijk ook uit naar marcellekes en boxers. Is zo cute, en idd is veel comfortabeler voor die mannekes e...

Trinity
31 May 2011, 14:17
Verder off topic: De pull ups die ik al gehad heb moet je op de zijkanten scheuren, zodat je ze kan uitdoen als een gewone pamper.

Maar ik vind die verhaaltjes hier best wel grappig :D Ons pateeke doet liefst zijn convers-achtige schoenen aan en wil de deur niet uit zonder pet :)

Koke
31 May 2011, 14:28
Keistoer, in boxer en marcelleke! Laurens weet wat hij wil, maar kiest er dan wel de coole dingen uit hé!?

Machteld
31 May 2011, 14:29
Hahahahaha zusje toch! Ik zie u daar al staan en mopperen op uw venteke!
Maar een kleine tip: pull-ups en zwempampers hebben een zwakke naad aan de zijkant die je best gewoon openscheurt...:D:D:D

Tja die romperkes...Mare heeft die eigenlijk lang gedragen hoor. Sinds een half jaartje ni meer omdat ze nu op't potje gaat en das echt ni fijn als dat flapje van het romperke erin hangt. hihi.
Ze heeft er natuurlijk nooit pijn van gehad....

tiger
31 May 2011, 14:31
Geweldig Liesje :-)

Toen we Jarne zijn sandaaltjes pas gekocht hadden wou hij zijn gewone schoenen niet meer aandoen. Hij heeft op een ochtend liggen krijsen op de grond omdat hij zijn sandalen wou aandoen, maar oma durfde dat niet en heeft zijn gewoon schoenen aangedaan (ahja ik had gezegd da hij zijn gewone schoenen moest aandoen).

Machteld
31 May 2011, 14:37
Wat is dat toch met die kindjes en hun schoenen? Mare heeft ook een duidelijke voorkeur ze en probeer ze idd ook geen schoenen aan te doen die ze niet wil.
In de winkel wouden we haar kei stoere bottekes kopen: toen ze ze zag zei ze heel pertinent: nee deze niet, Mare vindt die niet mooi...:D

Ik lig in een deuk e als ik zo'n dingen hoor....

Onze Lode daarentegen die wil gewoon niks aan zen voeten. Als je hem kousen aandoet, dan duurt het meestal een seconde of 5 voor ze alweer uit zijn...heel efficient pakt hij ze vast aan de tenen en sleurt ze uit. :rolleyes:

Bo
31 May 2011, 14:42
Hahaha Liesje... :D Ik zie u daar al staan ;)
Idd je moet die gewoon openscheuren ad zijkanten zoals de anderen zeggen. Ik zou het denk ik anders wel aan de hand hebben dat Laurens er met zijn voeten in zou gaan staan ;)

Trinity, zijn die van ons gekloond of zo? :D
Hier zijn ook de All-Stars favoriet (maar niet voor elke dag, tot zijn spijt) en vertrekt hij ook niet zonder pet, hij vraagt daar dus ook echt achter.

Tussen de middag ben ik maar rap nog een lading gaan bijkopen. Wel cool, het zijn die van Machotango (niet goeiekoop, maar wel kwaliteit) en in alle felle kleurtjes heb ik ze nu dus niet alleen saai wit. Echt keistoer! Denk dat er eentje blij gaat zijn vanavond... ;-)

Kimmy
31 May 2011, 14:50
ik wil ook graag van de rompertjes af (helena maakt er niet van maar dat hangt dus altijd in het potje: in de crèche lossen ze dat op door de knoopjes op haar zij toe te doen in plaats van tussen haar beentjes maar thuis wil ze dat niet?!) maar ik vind geen onderhemdjes en onderbroekjes in haar maat!! Ze is ieniemienie, é... Iemand die weet waar ze onderhemdjes en onderbroekjes verkopen in kleinere maatjes (86 maximum...)

Bo
31 May 2011, 15:06
ik wil ook graag van de rompertjes af (helena maakt er niet van maar dat hangt dus altijd in het potje: in de crèche lossen ze dat op door de knoopjes op haar zij toe te doen in plaats van tussen haar beentjes maar thuis wil ze dat niet?!) maar ik vind geen onderhemdjes en onderbroekjes in haar maat!! Ze is ieniemienie, é... Iemand die weet waar ze onderhemdjes en onderbroekjes verkopen in kleinere maatjes (86 maximum...)

Hier ben ik weer met mijn reclame ;) maar bij La Redoute/Vertbaudet kan je die kleine maatjes bestellen.
Ik heb nu die van Machotango voor Laurens, voor 2j (86-92)en die zijn nogal smal gelukkig, stretch modellekes en je hebt ze ook voor meisjes.

Machteld
31 May 2011, 15:13
Ik denk zelfs dat je die bij Zeeman kan kopen.

_liesje_
31 May 2011, 15:55
@iedereen: en waarom weet ik dat nu pas van die pampers??? Is dat ergens geschreven wet dak nog niet ontdekt heb ofzo? :p maar eu, ikke niet zeggen tegen de papa ze ;)

_liesje_
31 May 2011, 15:56
Wat is dat toch met die kindjes en hun schoenen? Mare heeft ook een duidelijke voorkeur ze en probeer ze idd ook geen schoenen aan te doen die ze niet wil.
In de winkel wouden we haar kei stoere bottekes kopen: toen ze ze zag zei ze heel pertinent: nee deze niet, Mare vindt die niet mooi...:D

Ik lig in een deuk e als ik zo'n dingen hoor....

Onze Lode daarentegen die wil gewoon niks aan zen voeten. Als je hem kousen aandoet, dan duurt het meestal een seconde of 5 voor ze alweer uit zijn...heel efficient pakt hij ze vast aan de tenen en sleurt ze uit. :rolleyes:

Zo ken ik se e ons Mare... Karakterkopke op en top!!! Wat een heerlijk schorpioentje dat nichtje van mij!!! :)

mini
31 May 2011, 16:02
Liesje toch :D
Ik zie het al voor me, hihi

Maat 86 is idd nog een kleine maat voor ondergoed te vinden voor die klein mannen hé.
Ik vind 92 al zo'n gedoe :rolleyes:

Coconutjah
31 May 2011, 19:58
Hier gebruiken we ook al een tijdje geen rompers meer..Sem is niet echt een smalle en die rompertjes zijn zooo snel te klein..alst heel warm is laat ik hem hier thuis in zijn "marcelleke" rondlopen, echt stoer..da kind zweet ook zo snel!
Hier ga ik er ook vaak in de zeeman halen, hebben ze soms mooie kleurtjes! Heb er nu van dat fel blauw, echt Sem zijn kleurtje :)
Was er ook over aant denken van die pullups te halen trouwens ;)

Trientje
10 June 2011, 09:17
Hier nog steeds rompertjes!
Ik heb er nog net nog gekocht voor de zomer trouwens ... met spaghettibandjes :) Dus hier gaat het nog eventjes door zo. Ik vind het gemakkelijk, ook voor de pamper, want ik heb al ondervonden dat die nogal gemakkelijk zakt zonder rompertje. :confused:

Pull ups heb ik ook nog niet .. ik wil aan de potjestraining beginnen als de crèche ermee start.
Zodat we een beetje afgestemd zijn op elkaar :p

Trinity
12 June 2011, 23:25
wij zijn nu ook op broekjes en hemdjes overgegaan....en zo fier dat hij is!!! Bodykes wou hij echt niet meer, begon er aan te trekken van auw, doe dat uit :)
maar hij weet echt wat hij wil: rode nieuwe schoenen vond hij super, maar als het sandalen passen was.....oooh nee dat wil hij niet aan haha

Kimmy
14 June 2011, 13:12
@iedereen: en waarom weet ik dat nu pas van die pampers??? Is dat ergens geschreven wet dak nog niet ontdekt heb ofzo? :p maar eu, ikke niet zeggen tegen de papa ze ;)

trouwens, er hangt aan die pullups ook een stukje plakband om ze deftig op te rollen voor in de vuilbak, mss dat ook nog niet gezien ;)