PDA

Volledige versie bekijken : Na de bevalling

mammiii
5 February 2009, 12:29
Hey iedereen!

Wat ik wou vragen is, wat doen ze met je na de bevalling? Heb je nog veel pijn etc..
Heeft er iemand babyblues gehad? Bedankt allesins voor de uitleg hierover.

x

snoezel
5 February 2009, 13:32
toen ik juist bevallen was hebben ze onze kobe eerst op mij gelegd
daarna nemen ze die mee om te wegen en te meten en kleedjes aan te doen.
bij ons is dat in dezelfde ruimte dus je ziet ze bezig en ondertussen mag je zelf nog even persen voor de moederkoek eruit te krijgen :s
daarna ben ik nog genaaid geweest want was toch wat gescheurd.

als dat achter de rug is en geeft borstvoeding komen ze je kindje de eerste keer al aanleggen.
niet te beschrijven dat gevoel, je moet het gewoon meemaken...
dan heeft de vroedvrouw ons een uurtje alleen gelaten met ons zoontje.
daarna zijn ze me komen helpen om te douchen en hebben ze me op een rolstoel gezet om naar de kamer te gaan . (ik kon zelf niet tot daar gaan, was zeker weten flauw gevallen. had redelijk wat bloed verloren) en de papa heeft zijn zoontje tot de kamer mee genomen.

heeft toch wel tien dagen geduurd eer ik tegoei kon zitten en toen mochten de draadjes eruit.

ik had steevast een huilbui als de papa naar huis vertrok 's avonds.
de borstvoeding kwam bij mij ook traag op gang en daar zijn ook heel wat traantjes voor gerold...

mammiii
5 February 2009, 14:13
Oeiz moet wel geen deugd doen als ze dan aan het naaien zijn.. Der komt mij nog wa kvoel et.

snoezel
5 February 2009, 14:27
voor dat naaien geven ze een beetje verdoving
maar na alles wat je dan al doorstaan hebt voel je dat helemaal niet hoor :D
op die moment zit je nog in een roes :)))))))

mammiii
5 February 2009, 15:33
Kziet al weer heel voor me... den bleiter uithangn. Hopelijk ga ik op da moment wa sterker staan, tis altijd als het gebeurd is dak anders reageer van ale twas zo erg niet. Ma nu.. oei.

sunshine
5 February 2009, 17:32
Pff Snoezel jong, 'k begin al bang te worden als ik dat lees, het lijkt wel héél emtioneel allemaal, en ik ben zo al emotioneel...

isabelga
5 February 2009, 18:04
ik denk dat het moment na de bevalling een van de meest emotionele momenten in het leven van een vrouw is. Natuurlijk ook voor de man, maar de vrouw heeft het kind 9 maanden gedragen...

Ik zie mezelf daar al liggen bleiten en Alessio waarschijnlijk op een bed naast me ('t is niet zo een held...) omdat hij flauw valt ...

snoezel
6 February 2009, 09:19
moet nu eerlijk toegeven dat ik dat verwacht had maar dat dat helemaal niet zo was...
je hebt juist nog al afgezien en ik besefte eigenlijk niet echt wat er gebeurd was hoor
heeft ook enkele dagen geduurd voor ik me echt mama voelde van onze kobe :s
dat heeft even zijn tijd nodig gehad.
de papa die heeft een traantje gelaten maar ik dus niet :s

die traantjes heb ik dan maar gespaard voor daarna.
nu krijg ik tranen in mijn ogen als hij de eerste keer lachte, eerste keer draaide, plezier heeft ...

Mrs O.
6 February 2009, 09:51
ik ben nen echten bleiter, ik ween voor alles: als ik verdrietig ben, als ik kwaad ben, en als ik blij ben...
Dus wss gt de geboorte van toto ook voor wat wateroverlast zorgen !!!

Tim is ook een emotioneel typke, dus tgaat daar schoon worden... hihi... als hij ni id patatten ligt zoals Alessio v Isabelga :)

isabelga
6 February 2009, 09:57
Mijn ventje zegt dat nu al! en zijn mama heeft het bevestigd! het is niet echt een held: vorig jaar is hij flauwgevallen tijdens House MD!!! ik heb hem toen naar het ziekenhuis moeten brengen om te laten naaien ...

mammiii
6 February 2009, 11:45
Mijn vriend wil er wel bij staan maar kan het niet. Hij kan nix verdragen van bloed en mensen die pijn hebben. Dus mijn mamake en nicht zullen er zijn.Maar hoeveel personen mag je bij je hebben? Want mijn nicht gaat namelijk filmen.

lady bug
6 February 2009, 12:46
je kan best eens naar het ziekenhuis bellen om dit te vragen

Nala'tje
6 February 2009, 13:02
hey mammi,

ik weet niet of dit in alle ziekenhuize hetzelfde is, maar in klina in brasschaat mag er slechts een persoon mee

groetjes

mammiii
6 February 2009, 13:25
Dan zal het zeker en vast men moeder worden, want zij heeft er tenslotte 2 gebaard.. Iemand met ervaring daarin is handiger denk ik.Kvoel me dan ook een stuk gemakkelijker.

Els
7 February 2009, 12:19
In de meeste ziekenhuizen mag er inderdaad maar 1 iemand mee naar binnen. Gaat je vriend achteraf geen spijt hebben? Weten dat je niet bij de geboorte van je eigen kindje was, moet toch maar raar zijn, niet?

Wat die emoties betreft... denk ook dat die vaak pas achteraf komen, en niet vlak na de geboorte, je bent dan zo overdonderd, moe, enz. dat je eerste gevoel meer iets is in de richting van 'ok, het is in orde, laat me nu even...' Niet echt romantisch misschien, maar ik heb het al van verschillende mama's gehoord...

mammiii
7 February 2009, 12:25
Mja kzou wel willen dat hij erbij is, maar hij kan niets verdragen van bloed of mensen die pijn hebben.

mammiii
7 February 2009, 13:27
Hey,

Kheb gisteren dus eens met een vriendin gepraat die een maandje geleden bevallen is.
Ze heeft me alles verteld,(ik kreeg het plots wat moeilijk :D) .
Het was bij haar rond 1 u 's nachts ,maar ze voelde een klein beetje vocht tussen haar benen. Ze dacht dat het iets anders was,
maar ze heeft dan meteen naar Spoed gebeld. Ze vermelden dat ze direct mocht komen,dat het toch gebroken was.Binst in de auto, had zo ook last van het vocht die wat meer en meer werd. Ma ze had nog geen weeën, ze kwam daar binnen en dan direct in rolstoel en naar de kamer.Ze moesten haar op een soort manier vasthouden,duwen. En al het vruchtwater kwam eruit,(lichtroos water).Toen begonnen te weeën, ze zei dat het geen lachtertje was.Ze heeft gehuild van het zeer.Toen hebben ze epi toegedient, maar doet blijkbaar ook geen deugd.
Eerst een spuitje in de rug, en dan nadien steken ze in je beenmerg. Maar ze zei liever dat dan paar uren krioelen van het zeer.Ze heeft er dan 7 u gelegen,en bij 10cm opening mocht ze nog eens bij pompen. Vanaf toen mocht ze direct mee naar de verlos kamer.
Klaarmaken etc.. Maar ze had het moeilijk met het persen, ook omdat ze epi gekregen had. De gyne was beetje gehaast blijkbaar, en constant opwinden.Na een halfuurtje was het babytje er, (een meisje). Dan moederkoek uitpersen, en bij haar moesten ze nog beetje naaien. Zoals ik al gehoord had, je voelt er nix van.Ze hebben dan haar gedoucht, Maar ze heeft 2 weken afgezien van het zeer rond haar vagina,kon niet makkelijk zitten.Plassen ging ook moeilijk ( eveneens de grote boodschap).Ze gaf toen direct borstmelk,ze zei dat het geen deugd doet. Het kindje heeft enorme zuigkracht. Na 2 weken was ze al 20 kg kwijt, (35 kg bijgekomen).Maar ze heeft wel veel last van veel bloedverlies.En stukjes die meekomen. Ze heeft 5 dagen in het ziekenhuis gebleven. Het kindje is echt prachtig (zoals alle babytjes natuurlijk) . Het grappige is, als het begint te wenen (krijsen) dan doet het een varkentje na ,hihi is wel echt snoezig.In een maand tijd is het 4 cm gegroeid.Ze gaf het kindje aan me, ik bloedserieus da heeeel voorzichtig vasthouden, khad zo'n schrik dat ik het ging laten vallen. Ze zat ook ni echt stil. Na 5 minuutje heb er ik r ma trg gegeven :D hah. Maar dat hoofdje hangt zo nog een beetje, en kwas dan zo bang dat ik haar te bruusk ging vastnemen.

Maar ja kijk, kwou het toch even kwijt. :) zo weet ik ook al beetje meer over binnekort.ALeja 3 maandjes nog. (bij iedere persoon is het natuurlijk anders.)
X

mammiii
18 February 2009, 11:09
Hoii,

Als je dus bevallen bent, hoelang verblijf je eigenlijk in het ziekenhuis? Kan je al direct je kindje bij je houden, of moet je eerst nog afgeven? Kan je wandelen? Graag beetje info :D tank joee

x

mini
18 February 2009, 11:13
Naar mijn weten verblijf je 4 nachten in het ziekenhuis.
Of je kan wandelen, hangt af of je een keizersnede hebt gehad ofni.
Na de bevalling krijg je je kindje ff bij u... daarna nemen ze het mee om het te wegen, meten,...
Maar dan loopt de papa mee. Tussentijds verzorgen ze jou.
Naar het aankleden van je baby'tje komen ze terug (bij ons in het ziekenhuis toch)
En samen gaan jullie naar de kamer, waar je ff kan bekomen met jullie drie'tjes :D

M'n ventje z'n nicht vertelde het me afgelopen maandag in geuren en kleuren :D Ze is net bevallen van een gezonde dochter :)

sunshine
18 February 2009, 12:27
Vier nachten vind ik wel veel, ik denk ook wel dat dat afhangt van ziekenhuis tot ziekenhuis.

snoezel
18 February 2009, 13:03
ben even hierboven gaan kijken en mijn ervaringen staan er al :)

Trinity
18 February 2009, 15:56
K heb maandag van de dokter vernomen dat je hier, bij je eerste zwangerschap, ook een 5 tal dagen mag blijven. Hangt van jezelf af of je dit wil of niet. Ik vind het toch al een hele gruststelling, want ik ken mezelf, veel te onzeker :) Ik ga ws ook wel graag wat extra hulp krijgen in het begin.