Volledige versie bekijken : Vraagje aan iedereen
Fowi
4 February 2009, 21:40
hey dames!
ik ben een meisje van 17 jaar en ik zit me een groot probleem, ik denk namelijk da ik zwanger ben. het is helemaal ni gepland en da maakt het extra moeilijk.
Om een lang verhaal kort te make ben ik dus een maand moete stoppe met de pil. een vriendin van mij had mij aangerade om gewoon terug te beginne zodra ik mijn regels terug had. het probleem is nu da ik ze vorige week vrijdag had moete krijge en ik heb ze nog altijd ni :/
Ik heb wel wa buikpijn maar ni hard, vreselijke hoofdpijn en jeukende tepels... ik weet ni of da symptome zijn of ni... Ik was in ieder geval van plan om volgende week een test te kopen als ik mijn regels dit weekend niet krijg.
Kan iemand mij zeggen of ik zwanger ben?
groetjes,
een hopeloos meisje
bejes
4 February 2009, 21:48
Hallo Fowi,
Ja als je in de maand dat je geen pil genomen hebt regelmatig aan sex hebt gedaan is de kans groot dat je zwanger wordt en de symtomen dat je hebt kunnen op een zwangerschap duiden. ik zou je ook aanraden om een test te doen en bij positieve test zo vlug mogelijk naar een arts gaan. Ik heb een vriendin gehad die ongewenst zwanger is, en heeft op haar 7weken ver nog abortus kunnen plegen. Groetjes
kastaar
4 February 2009, 21:49
Hey Fowi,
Ik denk niet dat je het antwoord hier zal vinden op je vraag of je zwanger bent of niet. Dat kan alleen een test of een bezoekje aan je gyne je vertellen.
Maar om je niet volledig te doen paniekeren zou ik het volgende zeggen:
Je moet eens lezen in de verschillende onderwerpen hier. Je zal er veel kunnen lezen over 'ontpillen'.
Tijdens de periode dat je de pil neemt heb je een volledig gecontroleerde cyclus en weet je precies wanneer ze komen.
Als je de natuur laat doen is het dikwijls zo dat je enkele maanden na het stoppen met de pil een onregelmatige cyclus hebt.
Andere symptomen van ontpillen zijn oa ook pijnlijke borsten (komt door de hormonenwisseling in je lichaam)
Sommigen hebben last van ontpillen en andere minder
Ik zou zeggen: doe een test en dan ben je zeker en moet je je geen vragen meer stellen.
Veel succes!
Kastaar.
Fowi
4 February 2009, 22:01
Hallo Fowi,
Ja als je in de maand dat je geen pil genomen hebt regelmatig aan sex hebt gedaan is de kans groot dat je zwanger wordt en de symtomen dat je hebt kunnen op een zwangerschap duiden. ik zou je ook aanraden om een test te doen en bij positieve test zo vlug mogelijk naar een arts gaan. Ik heb een vriendin gehad die ongewenst zwanger is, en heeft op haar 7weken ver nog abortus kunnen plegen. Groetjes
hoeveel kost een abortus en waar kan je da late doen?
ik weet ni of ik al klaar ben voor een kindje... :/
toch al bedankt voor de info!
Groetjes
bejes
4 February 2009, 22:06
Hallo,
Ze heeft 3 euro moeten betalen en 7 van die (geel) klevertjes tis te zien bij welk ziekenfonds je zit dat heb je wel zeker? Niemand hoeft dat te weten er komen geen papieren thuis aan als je dat vraagt. Ik weet niet waar je woont zij heeft dat in gent laten doen. Groetjes
Fowi
4 February 2009, 22:15
Hallo,
Ze heeft 3 euro moeten betalen en 7 van die (geel) klevertjes tis te zien bij welk ziekenfonds je zit dat heb je wel zeker? Niemand hoeft dat te weten er komen geen papieren thuis aan als je dat vraagt. Ik weet niet waar je woont zij heeft dat in gent laten doen. Groetjes
Khad mij late wijsmake da abortus 1000€ kost.. :/
Ik woon in de buurt van antwerpen, daar zulle ze da ook wel doen zeker?
kzal daar nog achter hore, anders ga ik ook naar gent hé :)
Groetjes
bejes
4 February 2009, 22:20
oei 1000euro :-) neenee zeker niet ik ben mee gegaan met haar das een kliniek waar ze enkel dat doen daar. Je gaat er naar toe, ze gaan met je praten je gaat een week bedenk tijd krijgen en dan pas doen ze een abortus. Maar je misschien maak je u zorgen om niets tis best wel normaal een week overtijd als je pas gestopt bent met de pil. En ben je wel zwanger, maak u dan geen zorgen er is altijd een uitweg (ook al is dat heel jammer) maar inderdaad je bent nog heel jong hè. als je vragen hebt je weet we zijn hier voor iedereen op dit forum. Groetjes
Trinity
4 February 2009, 22:32
In antwerpen kan je dat ook, weet niet hoeveel het kost. Daar geven ze ook een week bedenktijd.
Ik zou nog niet panikeren, ontpil-verschijnselen kunnen sterk lijken op zwangerschapsverschijnselen zoals boven beschreven. Doe een test, is die negatief en krijg je nog steeds je maandstonden niet, neem dan eens contact op met je dokter. Het kan zijn dat je cyclus veel langer is dan 28 dagen, dan ga je geregeld moeten testen dus.
Moest je, in jouw geval jammer genoeg, zwanger zijn, praat er dan met iemand over!! Mijn vriendin had dat niet gedaan, en mentaal lang afgezien van haar abortus.
mammiii
5 February 2009, 12:44
Hallo Fowi,
hoeveel kost een abortus en waar kan je da late doen?
ik weet ni of ik al klaar ben voor een kindje... :/
toch al bedankt voor de info!
Groetjes
In Brugge kan je dat, AZ st-Jan. Miss bij jou dichterbij kan ook.
Het koste bij mij 160euro. Wel verdoving erbij.
Maar moest je naar Oostende gaan.njaa dat is dan wel plaatselijk en zonder verdoving.(klinkt pijnlijk).In Nederland ben ik het niet zo zeker.
Mja kijk kheb dat ook nog gedaan, ik had zeker en vast een morning afterpil genomen maar het werkte niet.
Ik was net 2'5 maand. Pijn achteraf heb je niet.Enkel enorm veel bloedverlies,en kleine stukjes die mee komen van baarmoeder.
In Belgie is het tot 3 maand, in nederland 5. Kvind dat wel heel erg, aan 5 maanden aleja dat is al een klein ukie(echt klein).Maar dat je dat dan op brute manier weghaalt. Mja kvind het een beetje ziek, maar je kiest daar zelf voor.Maar ik was te jong, x
isabelga
5 February 2009, 16:54
Hey Fowi.
Persoonlijk denk ik dat het onpilling is ...
Ik zou eerst een vooral testen en eventueel naar een Jongeren bureau gaan. Bijvoorbeeld het JAC: jeugd advies centrum. Daar kunnen ze je ook doorverwijzen naar de juiste persoon.
Neem geen overhaaste beslissingen en praat er over met een persoon die je kan vertrouwen! Dat kan een familielid zijn of een dokter. Een dokter en gynaecoloog zitten vast aan het beroepsgeheim, dus als je er met niemand anders over kan praten, kan je ook met hem praten.
wannaBmamma
5 February 2009, 19:48
Al even bij stil gestaan dat er ook mensen op dit forum zijn die zwanger WILLEN worden en huiveren bij het idee aan abortus?
kletsmadam
5 February 2009, 20:31
Al even bij stil gestaan dat er ook mensen op dit forum zijn die zwanger WILLEN worden en huiveren bij het idee aan abortus?
Amen!!!
Trinity
5 February 2009, 21:55
Ik weet dat het voor velen moeilijk is om over dit onderwerp te lezen, en dat het pijn doet. Huiverde eerst ook beetje hoor. Heb zelf ook een jaar geprobeerd. Maar dat neemt niet weg dat er jammer genoeg ook mensen met het omgekeerde probleem zijn, en die weten ook geen raad. Er is niets verkeerd mee om te vragen naar zwangerschapsverschijnselen, ontpilling,... . We moeten trachten ons in ieders positie in te leven, hoe moeilijk dat ook is. 17 en mogelijk zwanger, ik begrijp haar angst!
Laat ons allen hopen dat je niet zwanger bent Fowi. Ik duim allesinds voor je.
Kelly
6 February 2009, 08:17
Ik begrijp ook wel dat ze een abortus wil op haar 17e... enkel jammer dat er toch onveilig wordt gevreeën op die leeftijd? Heb ik nooit gedaan, omdat ik huiverde bij het idee ooit een abortus te moeten laten plegen. Denk ook niet dat ik het zou gekunnen hebben. Heeft misschien ook met mijn situatie te maken dat mijn moeder op haar zeventiende haar zwangerschap heeft verder gezet... En toen was ik er :-)
isabelga
6 February 2009, 10:06
Ik zou een abortus niet over mijn hart kunnen krijgen ...
Fowi: stoppen en beginnen met de pil mag je enkel doen nadat je met de dokter hebt gepraat. Je moet niet doen wat je vriendinnen zeggen.
praat erover met iemand die je kan vertrouwen. Niet met 17jarige vrienden, maar met volwassenen. Ik begrijp dat je schrik hebt om het aan je ouders te vertellen, maar de persoon die je hetbeste kan helpen is iemand die dicht bij je staat.
Nala'tje
6 February 2009, 12:55
Amen!!!
dames, hoe erg dit onderwerp in onze ogen ook is,
dit meisje vraagt gewoon onze raad, wij vinden hier steun op het forum en zij zoekt dat hier ook,
k vind dus niet dat we haar zomaar moeten afkraken.
fowi: moest je zwanger zijn is dit een keuze die enkel jij kan maken, ben je klaar voor een kindje of niet. wij willen je wel raad geven maar de uiteindelijke beslissing moet je zelf nemen.
al een teken van de maandstonden ondertussen?
groetjes, nala
ad
6 February 2009, 15:13
beste,
Ik heb ook last van hoofdpijn en gevoelige borsten voor dat ik men Maandstonden krijgt, dus dat wil niks zeggen...
Ook moet je rekenen dat als je stresst dat je zwanger zou kunnen zijn dat je lichaam je maandstonden laat wachten. En als je de pil stopt en later weer neemt is je lichaam ontregelt en daarom je cyclus ook...
best dat je kan doen is een test voor de zekerheid...
veel sterkte
Lindsey
6 February 2009, 16:11
Hallo,
Kan je alleen maar raad geven doe een test dan je heb je zekerheid.
Veel sterkte Fowie...
mammiii
6 February 2009, 16:21
4 maand geleden had ik ook een test gedaan, en die was negatief.( was zelfs ene van de apotheker).
Koke
6 February 2009, 17:50
Hoi Fowie,
Jammer dat je dit moet meemaken op jouw jonge leeftijd. Hopelijk is het loos alarm!
Heb je al een test gedaan ondertussen?
Veel moed...
kletsmadam
6 February 2009, 18:50
Amen!!!
dames, hoe erg dit onderwerp in onze ogen ook is,
dit meisje vraagt gewoon onze raad, wij vinden hier steun op het forum en zij zoekt dat hier ook,
k vind dus niet dat we haar zomaar moeten afkraken.
fowi: moest je zwanger zijn is dit een keuze die enkel jij kan maken, ben je klaar voor een kindje of niet. wij willen je wel raad geven maar de uiteindelijke beslissing moet je zelf nemen.
al een teken van de maandstonden ondertussen?
groetjes, nala
Ik begrijp dat fowi angstig is om ongewenst zwanger te zijn op haar 17. Maar ik vind niet dat de eerste oplossing die aangereikt wordt abortus moet zijn.
Ze moet dringend met mensen uit haar directe omgeving praten, bij voorkeur volwassenen. Dat is moeilijk en in dat opzicht wil ik haar steunen.
Haar steunen voor een abortus, sorry maar dat NOOIT. De manier waarop er hier dadelijk abortus voorgesteld wordt, is hetgeen waar ik het het moeilijkste mee heb. Er zijn andere opties en die moet ze eerst eens bekijken, bovendien moet ze dat overleggen met haar vriend en haar ouders. Uiteindelijk kan je die beslissing alleen nemen als je gesteund wordt door je familie.
Wat je beslissing ook mag zijn.
kastaar
6 February 2009, 19:11
Kletsmadam, ik ben het volledig met je eens!
Sorry fowi dat ik dit zeg, maar als je volwassen genoeg bent om (onveilig) gemeenschap te hebben moet je toch ook wel volwassen genoeg kunnen zijn om er over te praten. Als je seks hebt weet je wat de gevolgen kunnen zijn, anticonceptie of niet, je weet wat kan gebeuren (maar natuurlijk denkt iedereen: niet met mij). Je stelt je waarschijnlijk helemaal voor hoe je omgeving zal reageren maar je kan nooit niet weten hoe dat zal zijn voor je dat doet en je zou misschien wel aangenaam verrast zijn met hun reactie!
Ik ben veel meer voor volgend standpunt te vinden:
Ben je zwanger enkel abortus wegens medische redenen zowel voor moeder als voor kind. Is dit niet het geval dan zou ik nooit abortus kunnen plegen.
Draag dan je zwangerschap uit. Wie weet krijg je een band met je baby en zie je in dat het misschien niet allemaal zo slecht is (stel je voor dat je je baby voelt bewegen dan denk ik wel dat dat een band zal scheppen). En krijg je geen band met je baby en wil je die niet houden dan geef je je baby af voor adoptie voor iemand zoals ik, die al jaren hemel en aarde verplaats om een baby in mijn armen te hebben.
MAAR ik ben me er zeker van bewust dat iedereen dat anders kan zien, en daar ook recht op heeft!!
Vergeet niet dat we hier al bezig zijn over serieuse dingen zoals abortus en we weten niet eens of er wel een zwangerschap is... dus eerst testen en dan zien we nog!!
Fowi, wat de situatie ook is, zwanger of niet en abortus of niet, het is jouw situatie, jij moet dan beslissen wat je denkt voor jou het beste te zijn!! Veel succes eender welke richting het uitgaat! (maar neem geen overhaaste beslissingen)
Grtjs,
Kastaar
veerle
6 February 2009, 20:10
het is inderdaad niet leuk om te lezen dat mensen die niet klaar zijn
voor een baby toch snel zwanger worden...maar, dat is het leven hé!
Mijn vriendin haar broertje wordt ook papa koppel van20 en 21j en nog geen werk,
geen eigen stek...
En wij wachten al 9 maanden. Het leven is niet altijd eerlijk..
Fowie, ik hoop ook dat je niet zwanger bent (omdat je dat zelf ook niet wil) en in u plaats
zou ik eens even langs de ha gaan voor de zekerheid!
xxx
xx
x
sunshine
7 February 2009, 10:33
Niemand kan oordelen in iemand anders zijn plaats of die nu wel of geen abortus moet plegen. Dus ik denk dat zowel de voor als tegen verdedigen hier niet op zijn plaats is. Ze moet dat zelf beslissen. Het enige dat ik denk dat écht belangrijk is, is dat Fowi naar een dokter gaat en laat testen of ze zwanger is, want waarom vooruit lopen op de feiten? De kans dat ze niet zwanger is, is nog altijd even reëel.
Ik zou niet graag in haar plaats zijn als ik 17 was en mogelijk zwanger en dan de dingen hier lees op dit forum. Ze heeft geen veroordelingen nodig, daarvoor is het toch te laat. De dingen zijn zoals ze zijn, ze moet nu door. Geef haar de vrijheid om zelf haar lessen te trekken.
Sorry als ik mensen raak, dat is niet mijn bedoeling, maar het moest er toch even uit...
Trinity
7 February 2009, 12:34
Ik vind dat je dat heel mooi hebt geformuleerd sunshine.
veerle
7 February 2009, 19:16
sunshine zegt het zoals ik het denk ;)
en voor we hier gaan flippen over de abortus mss eerst eens wachten tot
ze een test heeft gedaan ;)
xxx
xx
x
Koke
7 February 2009, 21:49
Mooi gezegd Sunshine!
Ben wel benieuwd naar een reactie van Fowi, benieuwd hoe het nu met haar gaat?
Fowi
9 February 2009, 22:13
ja, ik begrijp da wel maar die mense zijn wel iets ouder dan mij en hebben wel de tijd en vooral het geld om een kind op te voeden. ik heb da jammer genoeg ni. Abortus is ook ni mijn eerste keuze hoor...
ik ben btw nog altijd aan het afwachten, heb een test liggen maar ga toch nog enkele dage wachte tot ik hem gebruik. Wie weet....
Fowi
9 February 2009, 22:19
Mooi gezegd Sunshine!
Met mij gaat alles goed :)
Heb er met mijn vriendje over gepraat en met een goede vriendin die ondertussen al 23 is. Mijn vriendje heeft het al voorzichtig overgebracht aan zijn ouders (die nog van niets weten tot wij zelf iets weten) en zijn moeder zou ons steunen voor de volle 200%. ze zei dat ze voor ons een appartementje zou regelen en ook babysit zou zijn tot wij uit onze studies zijn. Kvond het wel heel lief van haar :)
sorry voor de felle discussies hier, da was niet mijn bedoeling. ik heb beide keuzes uitgedokterd en ik denk dat ALS het zover is dat ik het kindje toch ga houde en ga probere om een goede moeder te zijn :)
Groetjes
L@yla
9 February 2009, 22:55
hoi allen,
alhoewel het ook mij pijn doet wanneer ik dat verschrikkelijk woord ABORTUS zie staan wil ook ik even reageren,
het is idd voor ons en wss alle mama 'of wanne be mama even lastig om dit te lezen maar idd als je 17 ben is het wss iets wat in je opkomt, bij mij is dat nooit zo geweest omdat ik van kinds af aan altijd maar 1 grote wens heb gehad mama worden, maar toch is het niet voor iedereen zo, we kunnen haar dus eigelijk alleen maar raad geven
fowi?
waarom doe je die test niet of laat je niet gewoon bloed trekken dan weet je het toch, mss is er wel heel wat heisa rond iets wat er niets eens is?
nuja ieder doet wat hij of zij best vind he
gr
layla
x
isabelga
10 February 2009, 10:07
Mooi gezegd Sunshine!
Met mij gaat alles goed :)
Heb er met mijn vriendje over gepraat en met een goede vriendin die ondertussen al 23 is. Mijn vriendje heeft het al voorzichtig overgebracht aan zijn ouders (die nog van niets weten tot wij zelf iets weten) en zijn moeder zou ons steunen voor de volle 200%. ze zei dat ze voor ons een appartementje zou regelen en ook babysit zou zijn tot wij uit onze studies zijn. Kvond het wel heel lief van haar :)
sorry voor de felle discussies hier, da was niet mijn bedoeling. ik heb beide keuzes uitgedokterd en ik denk dat ALS het zover is dat ik het kindje toch ga houde en ga probere om een goede moeder te zijn :)
Groetjes
Hey Fowi! Heb je ondertussen al getest?
Ik ben blij dat de ouders van je vriend er zo over denken! Hou ons op de hoogte!
wannaBmamma
11 February 2009, 11:29
@ Fowi: Het was ook niet mijn bedoeling om af te breken hoor, het was alleen niet leuk om lezen dat er op welke leeftijd ook over abortus werd gesproken. En dit terwijl er zoveel mogelijkheden zijn. Ik begrijp ook wel dat je in jouw situatie in paniek slaagt. Maar ik denk dat er dan andere kanalen waren om je situatie te bespreken. Ik vind het heel knap van de dames die je toch wilden 'helpen' maar zeker steunen. Alleen voor mensen die voor al het geld van de wereld een kindje willen valt het toch zwaar. En dat is niet afbrekend bedoelt, maar van zodra ik zelf seks had, dacht ik wel na over de gevolgen. Ik heb al de jaren de pil genomen, maar ik heb toch ook met mijn vriend besproken dat wanneer ik toch zwanger zou zijn geworden, we het zeker wilden houden. Dat zijn afspraken die handig zijn om te maken.
Mocht je nu dan toch niet zwanger zijn, waar je nu waarschijnlijk al veel minder tegen bent, veel succes ermee. En ben je het toch niet, wees voorzichtig in de toekomst hé. Een kind is het mooiste dat een koppel kan krijgen en het gaat zeker niet altijd vanzelf.
tweety18
11 February 2009, 17:24
Een test biedt de oplossing Fowi, meer kan je niet doen. Voor zekerheid: bloedname bij huisarts want een test bij de apotheker of een andere winkel is niet altijd 100% zeker. Door teveel te stressen blijven je maandstonden ook wel uit, wij maken dat soms ook mee (diegenen die aan het proberen zijn).
Begrijp dat het voor ons allemaal frustrerend is dat wij zolang moeten proberen, maar begrijp het echt wel.
Ik zou ook abortus overwegen als ik zo jong was.
Hopelijk is het loos alarm, maar is de schrik groot genoeg geweest om toch in de toekomst iets veiliger te vrijen.
imane
11 February 2009, 21:54
fowie
heb jij iemand in je familie(je ma, een tante, meter?) die het dichtst bij jou staat? dan zou ik het tegen die persoon zeggen, want die kent je beter en je familie. en die zal wel weten hoe de rest v je familie hierop gaat reageren. die kan dan ook ineens met jou meegaan (als je van plan bent om abortus te plegen)
ps: studeer je? ben je allang samen met je vriend? misschien wil je vriend met jou alleen verder gaan in het leven en wil hij het kind wel. er zijn zoveel dingen die je je zou moeten afvragen en daar gaat enkel die persoon je mee kunnen helpen.
Fowi
17 February 2009, 19:29
hey dames!
heb de test al gedaan en die was negatief.
heb nog altijd mijn regels niet (3weken te laat)
Wel vervelende kwaaltjes en soms kleine hoeveelheden bruinachtige afscheiding...
is da normaal? of toch best bloed laten trekken?
ik denk ni da het stress is want mijn vriend en ik hebben alles al besproken, hoe we alles zouden regelen etc. En zijn moeder staat ook achter ons moest het zo zijn. Het enige dat mij zou dwarszitten zijn mijn studies die ik dan moet onderbreken en omdat ik nog in het middelbaar zit is dat niet zo vanzelfsprekend...
@Imane
kheb ni echt iemand in mijn familie die dicht bij mij staat... Ik zit in het 5de middelbaar maar ben blijven zitten (ik word deze zomer 18). Ik ben volgende maand 4jaar samen met mijn vriend (hij word 20 in juni).
isabelga
17 February 2009, 19:35
Hey Fowi
Heb jij normaal gezien een goede cyclus? Of kan het wel eens gebeurden dat je regels er veel later doorkomen?
Misschien toch even bloed laten testen... Ik denk dat je niet zwanger bent, maar toch voor alle zekerheid ... alsje regels lang uitblijven, kan je best eens lang de gyne gaan!
Tof dat de mama van je vriend zo achter jullie staat! Over je studies: dat is natuurlijk niet gemakkelijk. Studies onderbreken ... Maar daar zou ik op deze moment niet over piekeren. Dit schooljaar kan je zeker afmaken!
Fowi
17 February 2009, 20:39
Hey Fowi
Heb jij normaal gezien een goede cyclus? Of kan het wel eens gebeurden dat je regels er veel later doorkomen?
Misschien toch even bloed laten testen... Ik denk dat je niet zwanger bent, maar toch voor alle zekerheid ... alsje regels lang uitblijven, kan je best eens lang de gyne gaan!
Tof dat de mama van je vriend zo achter jullie staat! Over je studies: dat is natuurlijk niet gemakkelijk. Studies onderbreken ... Maar daar zou ik op deze moment niet over piekeren. Dit schooljaar kan je zeker afmaken!
Normaal gezien wel. Ben al wel 3 jaar aan de pil dus weet ni goed meer hoe het ervoor was :-)
Ik ga nog afwachten en desnoods volgende week naar de gyne gaan.
Sophietje
19 February 2009, 16:36
hoi, meiden
Ik zit met een probleem, namelijk gister hebben ze bij mij een cyste van 4cm ontdekt op mijn rechtereierstok, net nu we besloten hebben om
aan kindjes te beginnen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben namelijk heel erg bang dat we hierdoor moeilijk zwanger gaan raken.
Ik had aan mijn huisarts gevraagd of dit er gevolgen voor heeft en hij zei van niet. Nu heb ik vandaag een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt i.v.m. mijn
cyste en nu kan ik pas 20 maart gaan. Ik ben toch wat ongerust hierover.
Groetjes
mammiii
19 February 2009, 17:01
hoi, meiden
Ik zit met een probleem, namelijk gister hebben ze bij mij een cyste van 4cm ontdekt op mijn rechtereierstok, net nu we besloten hebben om
aan kindjes te beginnen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben namelijk heel erg bang dat we hierdoor moeilijk zwanger gaan raken.
Ik had aan mijn huisarts gevraagd of dit er gevolgen voor heeft en hij zei van niet. Nu heb ik vandaag een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt i.v.m. mijn
cyste en nu kan ik pas 20 maart gaan. Ik ben toch wat ongerust hierover.
Groetjes
Ik heb dat ook en dat is geen probleem. je kan het laten weghalen maar het is niet erg. Heb er ook eentje van 2'4 cm. En ik ben zwanger zoals je ziet.
Sophietje
20 February 2009, 18:45
Hoi,mammiii
dat stelt mij toch al wat gerust, bedankt hiervoor. Ik heb gister en vandaag mijn huisarts op de hoogte moeten houden over mijn buikpijn.
Ik heb zo van tijd precies da gevoel wat je hebt als je je maandstonden hebt, maar ik heb deze nog niet ik ben er nog op aan't wachten, ik ben namelijk nog maar van 8 jan gestopt met de pil. Zou het kunnen dat dit gewoon door te ontpillen is dat ik dit voel of ligt het echt aan die cyste?
Heel veel groetjes
isabelga
24 February 2009, 12:28
Hey Fowi! Hoe gaat het ondertussen? Nog getest? Of zijn je ms er doorgekomen?
Hey Fowi! Hoe gaat het ondertussen? Nog getest? Of zijn je ms er doorgekomen?
alles gaat bijzonder goed! met jou?
heb ondertusse al 3 teste gedaan, alle 3 negatief... en zit nu al vanaf 12 januari zonder menstruatie (dus toch al wel een tijdje).
denk da ik maar eens naar de gyné ga bellen voor een afspraak want mijn vriend heeft bang dat er medisch iets mis is met mij...
groetjes!
Barbara
5 April 2009, 20:54
Hey Fowi!
Maak je niet teveel zorgen he, de symptomen zullen waarschijnlijk van het ontpillen zijn (was er ook al 100% zeker van zwanger te zijn na 1 maand zonder pil)).
Waarom je geen menstruatie hebt kun je inderdaad best aan de gynaecoloog vragen, maar hou het hoofd koel he meid!
greetz,
Barbara
isabelga
6 April 2009, 11:17
Hey Fowi! Blij van jou te horen! Met mij hier ook alles dik in orde!
Zoals Barbara zegt, maak je maar niet te veel zorgen. Het menselijk lichaam zit raar in elkaar en er kunnenveel redenen zijn waarom je ms er niet doorkomen. Maar omdat het nu toch al bijna 4 maanden is, zou ik toch een afsrpaak maken met de gyne. dan ben je zeker en dan kan je je vriend ook geruststellen!
Trouwens, elke vrouw die seksueel actief is, moet op tijd en stond eens langs de gyne. Ik ga elk jaar zeker 1 keer! Gewoon op controle ...
groetjes
Hoi Fowi,
voordat je overhaastte beslissingen neemt, denk er goed goeg goed over na, ik was zelf 16 en ongepland zwanger, heb toen ook een abortus gehad (geheel gratis overigens,maar in NL) maar ik heb daarna zo'n spijt gehad!!! Dat is ook precies de reden dat ik op mijn 18 gepland zwanger ben geraakt! Alsnog dus een tienermoeder, het is zwaar maar met een beetje hulp KAN het! Inmiddels ben ik 23 en bezig voor een derde kindje.
Denk goed na, voordat je iets beslist, wat je ook beslist je draagt het je hele leven met je mee!
Sterkte
(sorry, zie net dat je drie negatieve testen hebt gehad,gelukkig maar voor je ;) )
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.