PDA

Volledige versie bekijken : vraagjes

winnie
4 February 2009, 14:33
Dag meisjes,

We zijn bijna aan week 12 en ik zou het ondertussen toch wel van de dakken willen schreeuwen dat er een kleintje op komst is. Daarom had ik graag geweten of jullie iets speciaals gedaan hadden om het heugelijke nieuws aan jullie collega's/vrienden te vertellen? En dan vroeg ik me ook nog af of het schadelijk is voor het kindje om naar de sauna te gaan? En wat dan juist wel of niet mag? We hebben hier immers nog een cadeaubon liggen die weldra niet meer geldig is en anders kan ik mijn zuske er misschien een plezier mee doen.

Groetjes
Winnie

Trinity
4 February 2009, 14:37
Hej Winnie,

Ik denk dat er ergens een topic is ivm hoe vertellen aan de omgeving, daar staan al een paar leuke ideetjes. Op deze site kan je ook een aantal ideetjes vinden.

Wij zijn er nog niet helemaal uit hoe we het gaan vertellen :-)

winnie
4 February 2009, 14:48
Hey Trinity,

k had al eens door het "hoe vertellen" topic gescrolled, maar k vond precies niet meteen iets geschikt om het aan de collega's te vertellen. Ik vind het wat vreemd om bv. overal een tutje te leggen. Ik had zelf eerst gedacht aan een suikerbonentaart en iedereen uit te nodigen voor een stukje, maar ik vind daar precies niets over en bovendien krijgen ze waarschijnlijk na de geboorte ook suikerbonen. Vandaar dat alle andere ideetjes/tips welkom zijn.

winnie

Kelly
4 February 2009, 14:56
Volgend topic is daar inderdaad reeds over geopend (door mij trouwens):

http://www.babyplaza.be/forum/viewtopic.php?id=500

Trinity
4 February 2009, 14:58
Had het niet goed gelezen, dat het enkel voor je collegas is :-)

Wij hebben een ongelooflijke cake-traditie. Elke gelegenheid is hier goed om cake mee te brengen hehe. Zo ik had cake meegebracht en dan aan tafel verteld. Diegenen die niet aan tafel zaten wisten het dan wel vrij snel van de anderen.

Tja, ik moest het wel zo vroeg vertellen aangezien ik in een chemisch labo werk. Als ik het niet vertelde, zouden ze het toch ook snel door gehad hebben omdat ik bijna niet meer in t lab kom, in de plaats zielig en alleen op kantoor. Had er niets speciaals van gemaakt omdat het zo vroeg in de zwangerschap is he.

mammiii
5 February 2009, 15:03
Heb ook (weeral) een vraagje, Is het normaal dat je babytje niet meer zoveel schopt na deze weken?,Kmis het wel hoor! Dat kietelde altijd,maar als ik echo moet doen dan schopt het fameus !

lady bug
5 February 2009, 15:08
het schoppen mindert wel naar het einde toe, omdat de plaats voor het kindje ook verkleint. en als je te erg twijfelt of het wel normaal kan ja altijd naar je gyne bellen

mammiii
5 February 2009, 15:37
Ben dees weekend nog naar kliniek geweest, khad et al es vermeld hier, en toen was alles dik in orde met het kindje,(maar niet met ik). Soit,, Kzal ter ma bij houden dat gewoon nimer zoveel ruimte heeft. Ja het is wel goed aan het groeien allesins, 32 cm.

mammiii
27 March 2009, 12:00
'k heb er eigenlijk nooit ni echt veel bij stil gestaan mr, ik drink wel iederen dag soms es kraanwater.
Kan dat schadelijk zijn vr het kindje?
Wat denken jullie?
X

Doortje
27 March 2009, 12:29
Mammiiii ik denk het niet maar dat ligt ook aan de hardheid van het water in de gemeente waar je woont, hoe zachter het water hoe beter, ik drink altijd water van de kraan maar in onze gemeente hebben we zacht water.
Je kan dit eens checken op: http://www.vmw.be/nl/content/676/waterhardheid.html en dan moet je links klikken bij verwante pagina s op hardheid van het water in uw gemeente.

lieve groetjes Doortje

Doortje
27 March 2009, 12:30
oei ik bedoel dan moet je rechts klikken bij verwante pagina s op hardheid van het water in uw gemeente.
:-)

ka80
27 March 2009, 18:25
Ik heb heel de zwangerschap kraantjeswater gedronken en alles gaat toch goed, denk echt niet dat het kwaad kan hoor!

mammiii
27 March 2009, 18:33
Oei het is hard water :S, X

Doortje
28 March 2009, 13:05
haha dat moet net lukken mammiii, maar ik denk ook dat het eigenlijk geen kwaad kan.
op dit site stond ook ergens dat leidingwater gezond is dus gene paniek zou ik zo zeggen.
lieve groetjes Doortje

mammiii
30 March 2009, 20:36
Hoi,
ik heb vndaag iets raars ontdekt.
Constant als ik wandel dan knijpt da wat vanonder... (srry vr het intieme).
Kan het dan zijn dat de ontsluiting begint? Want het gaat zelfs niet weg..
vanaf ik rechtsta dan is het gevoel dat scheurt ma niet pijnlijk hé.

xx

snoezel
30 March 2009, 20:46
dat is omdat je kindje waarschijnlijk aan het indalen is.
je kindje wordt groter en neemt meer plaats in in je buik hé.

mammiii
30 March 2009, 21:06
Aahh :D wat zou ik zonder jullie moeten?! hihi

mammiii
31 March 2009, 22:55
Pff nu het doet echt pijn als ik wandel hoor . :/ ...
ALs ik rechtsta uit mijn zetel dan ben ik zooooo stijf ni normaal, en ook als ik dan es om iets moest ben ik na een uurtje ook zo stijf.
Vanonder allerlei steekjes. ( zoals ik al zei, scheurend gevoel). Als ik stil zit of lig dan is er geen enkel probleem. Maar da wandelen gaat moeilijker en moeilijker , zeker 's avonds. Kan niet voorruit, kben precies een heel oud madammeke. ( geen belediging hé).µ
Maar het meeste is vanonder die zo pijnlijk is, kzal het zo zeggen. Tis just gelijk dat het gaat openspringen en dat de kleine er zal uitvallen.
Help? :/.. ben ongerust. xx

mini
31 March 2009, 22:57
HA of gyné bellen :/

mammiii
1 April 2009, 13:03
Het is al weer over, keb mij gisteren direct in mijn bed gelegt. En gaan slapen, nu hebk nog niets ma kdenk dat nog zal opkomen.

snoezel
1 April 2009, 14:11
ik geraakte ook niet meer vooruit mammii
en ik was dan maar 8 kilo bij (heb ergens anders gelezen dat het er bij jou een stuk meer zijn)
je lichaam is dat niet gewoon hé...

mammiii
1 April 2009, 19:26
ik weet , ik weet.. maar het is wel ambetant ze.
Ben vandaag om alles geweest vr de babykamer, lag aan 735 euro en keb alles :D..
Maareuh keb een probleem! Kvind mijn weg ni in die tricoslen.. :/ . ik lees die handleiding wel ma kom er niet aan uit.