PDA

Volledige versie bekijken : koortsblaas

tiger
12 May 2011, 13:59
Een koortsblaas is erg gevaarlijk in de buurt van een baby. Maar tot welke leeftijd moet je hiermee opletten? En welke voorzorgsmaatregelen moet je nemen?

Mijn schoonmoeder was gisteren hier en heeft een koortblaar op haar lip. Ik zag het en zei er onmiddelijk iets van dat ze er met Jarne toch wat mee moest opletten. Nu ik wil er geen drama van maken en haar helemaal uit de buurt houden, maar wat voorzichtigheid is toch wat op zijn plaats. Ze was het helemaal met mij eens.
Iets later zat ze te spelen met jarne en nam hem op, begon hem te knuffelen en kusjes in zijn gezicht te geven. Toen mijn man er iets van zei reageerde ze nogal koel, al denk ik wel dat ze de boodschap begrepen had. Maar ik denk dat ze het gewoon even vergeten was.

Jarne is al de ganse week zien (buikgriep) en kan morgen nog niet naar de creche. En omdat ik morgen opnieuw moet gaan werken zal hij namiddag opgevangen worden door mijn schoonmoeder. Is dit wel verstandig? (we hebben helaas geen andere mogelijkheid)

sann
12 May 2011, 14:02
ik heb dit onlangs bij de apotheek gevraagd. Het is na 1 jaar niet meer zo bedreigend als bij een klein babytje. Onze kindjes hebben al wat weerstand opgebouwd en kunnen dit al beter aan. Dus paniek en zo is niet nodig, ze moet dus niet wegblijven van Jarne, wel zeiden ze om toch voorzichtig te zijn, handen veel wassen en geen kusjes geven.

Babske
12 May 2011, 20:02
hallo,
ik heb ook redelijk veel last van koortsblaasjes, en toen Luna voor de zoveelste keer terug in het ziekenhuis lag, en ik toevallig een koortsblaas had, heb ik dat ook gevraagd aan de verpleegsters en zij op hun buurt aan een kinderarts en die zei dat baby'tjes maar een koortsblaas kunnen krijgen als ze eens de pokken gekregen hebben en dat je gewoon moest oppassen als je een kus geeft, en regelmatig u handen ontsmetten

grts

ilseken
13 May 2011, 17:50
ja koortsblazen ik weet er alles van ;)

Heb daar ook vrij veel last van. Kort na de bevalling had ik er ook en toen zeiden ze me wel van Nolan geen kusjes te geven en handen goed te wassen. Voor een klein baby'tje is het idd voorzichtig zijn. Dan moet je weten dat ik pas 6 maand was toen ik de eerste koortsblaas kreeg, oh wee als ik de persoon ooit tegen kom die me het overgedragen heeft :) Toen konden de dokters dat ook eerst niet geloven...toch was de blaas er.

Nu probeer ik met Nolan toch nog op te letten hoor. Hem zo min mogelijk kusjes geven en steeds goed de handen wassen.

Ik denk wel dat eens het blaasje droog is het niet meer overdraagbaar is maar toch zou ik nog opletten.

Tja tis soms moeilijk om tegen je Sm te zeggen dat ze Jarne niet mag kussen hé, tzal haar een beetje ontgaan zijn niet? Hopelijk zijn de koortsblaasjes snel genezen dat jullie Jarne met een gerust hart kunnen achter laten.