Volledige versie bekijken : vraagje over CB zwangerschapstest
Hoi allemaal!
Ik heb gisteren een CB zwangerschaptest gedaan die ook aangeeft hoeveel weken na de bevruchting je bent.
Hoewel ik zeker weet dat ik maar 2w2dagen na de bevruchting zat (ovutest + ES gevoeld), gaf die test zowat onmiddellijk 3+ aan!!
Op de bijsluiter staat dat de test 92% nauwkeurig is.. Afwijkende resultaten kunnen te wijten zijn aan een meerlingzwangerschap, of aan een bbz?!!
Ben lichtjes in paniek.. !! Ergens anders op internet las ik dat je bij een bbz weinig hcg zou aanmaken, dus ik hoop dat ik dat mag uitsluiten??
Heeft er iemand een idee waarom ik meer hcg produceer dan normaal of heeft iemand dit ook al gehad?
Morgen ga ik naar de HA, ben al zenuwachtig :plain:.
kyanoke
8 May 2011, 13:54
rustig lien, je zal gewoon al wat meer hcg aangemaakt hebben, zou mij daar nu is niet druk in maken.
ik volg kyanoke, ik zie er ook geen graten in ;)
Liedjepiedje
8 May 2011, 16:55
neen inderdaad,die testen zijn zo leuk maar helemaal niet accuraat...misschien doe je volgende week terug die test en komt er 2-3 op :)
Niet ongerust maken hoor!
al zééééker gene paniek nodig! beter teveel hcg dan te weinig :)
dit kan 3 zaken betekenen:
1) de test was overgevoelig en duidde het verkeerde vakje ineens aan: kan geen kwaad!
2) je hebt een vroege innesteling gehad waardoor je hcg al iets hoger ligt dan het gemiddelde
3) het is misschien meer dan 1 kindje? ;) 2 vruchtjes maken meer hcg dan eentje :) dit is zeker geen garantie en kan je pas echt zeker weten bij de eerste echo!
mijne raad: al zeker niet panikeren, dit kan alleen maar posi zijn, zeker niet neg. maandag bloed laten trekken en luisteren naar wat de ha zegt
en vr de rest een pak genieten en tot in de jan2012 topic ;)
Trinity
8 May 2011, 20:00
Geeft doe test het aantal weken zwangerschap (uitgaande van 28 dagen cyclus), of het aantal weken na de bevruchting? Want bij een zwangerschap krijg je 2 weken "cadeau". Jij bent dan een 4 tal weken zwanger.
heb al vaker gehoord dat bij CB de periode niet heel correct is.... zou me zeker geen zorgen maken als die langer aangeeft... misschien wordt het idd wel een tweeling :D...
Bedankt voor de geruststelling!!
Hopelijk is het idd gewoon een stoeme test :-)
Ja, tweelingen zitten in de familie.. :plain:
Vanavond ga ik naar de HA, dus normaal zal ik morgen meer weten :).
Kga es gewoon beginnen "genieten" ipv te zitten stressen :o.
Aan welke kant van de familie zitten de tweelingen?
Aan de kant van de moeder of de vader?
Want het is enkel erfelijk aan de kant van de moeder ;)
Aan beide kanten :).
Maar aan mijn kant heeft mijn tante (zus van mijn moeder)een tweeling en mijn overgrootmoeder, die heeft ook een tweeling gekregen.
Maar dat zou nu toch al willen lukken he, laat ons hopen dat het gewoon één sterk vruchtje is :).
Ja, tweelingen zitten in de familie.. :plain:
heeejjj,... kijk eens aan,.....dat zou leuk zijn... :)
Hoi,
Even laten weten dat ik mijn bloedresultaten heb; mij hcg was 2588 met 4w en 5dagen zwangerschap; Dit is volgens de HA inderdaad hoger dan het gemiddelde.
Ik mag nu maandag al naar de gyn om te kijken of het er geen twee zijn.. :)
Twinkel
10 May 2011, 12:27
Hey Liene,
wel goed dat je hcg zo hoog is. Wees je er wel van bewust dat je voor 6 weken sowieso geen hartslag hoort. Wil het je maar meegeven zodat je niet ontgoocheld bent.
Dikke proficiat alleszins!
aprilvisje
10 May 2011, 12:27
Hoi,
Even laten weten dat ik mijn bloedresultaten heb; mij hcg was 2588 met 4w en 5dagen zwangerschap; Dit is volgens de HA inderdaad hoger dan het gemiddelde.
proficiat!!
aangezien het in de familie zit zou het echt wel kunnen een tweelingske hé
dat het maar rap maandag is laat ons wat weten :)
Wheelee
10 May 2011, 17:34
oei spannend. Wij hadden er ook de hoop op, aangezien het bij ons ook aan beide kanten tweelingen-kansen geeft. Maar we zijn heel erg blij en gelukkig met ons 1 klein wondertje hoor!
grtz Wheelee
Spannend !!!!
Hier ook even laten weten dat ik vandaag een eerste echo heb gehad en dat het er maar eentje is :D
Oef! ;)
kyanoke
16 May 2011, 17:32
proficiat liene, ik zou da ook ni willen nen tweeling, lijkt mij ongelooflijk zwaar
lief klein engeltje
16 May 2011, 18:31
Liene , proficiat met je zwangerschap. geniet er maar van.
groetjes xx
MissPhoenix
16 May 2011, 21:28
een dikke proficiat Liene!!! Geniet ervan!!
Gefeliciteerd Liene, weet je het is er maar 1tje maar wel 1tje die veeeel HCG aanmaakt en het super goed doet dus !! :)
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.