PDA

Volledige versie bekijken : wie heeft er ook altijd zoveel pijn rond eisprong

lief klein engeltje
4 May 2011, 17:44
hallo ;

ik weet dat ik misschien bij één van de gelukigge die hun eisprong voelen, maar zou toch eens willen weten wie dit ook zo goed voelt en wat ze dan voelen. meestal voel ik hem heel goed, een dag of 3 voor mijn eisprong begin ik pijn in de onderrug te krijgen. gisteren enorm veel steekjes ter hoogte van de rechtereierstok. vandaag zou het mijn eisprong moeten zijn en volgens een ovulatietest klopt dit ook. en de pijn zal waarschijnlijk duren tot ms. gisteren wel actief geweest , en dan neemt de pijn wel een beetje af.

Mieke
4 May 2011, 18:31
Ik ken dat :-) Ik heb zelfs al regelmatig een dafalgan moeten nemen op het moment van de eisprong zelf. Maar eens hij gesprongen is, is bij mij de pijn wel weg.

Liene
4 May 2011, 19:15
Ik voel mijn eisprong ook, maar heb niet zo'n pijn als jullie omschrijven.

Meestal heb ik de dag voordien steekjes in mijn zij, die ik vooral voel als ik ga zitten, of hoest, of nies.

Vanaf het moment dat mijn ei gesprongen is, voel ik niks meer..

tiger
4 May 2011, 19:35
Ik weet niet of ik mijn eisprong al gevoeld heb, soms denk ik van wel, maar ik ben niet zeker.

Wat ik nu wel al een paar maanden na elkaar heb is dat ik rond mijn eisprong ziek wordt. Niet altijd hetzelfde hoor, eens buikgriep, eens heel hoge koorts zonder andere ziektesymptomen, eens een verkoudheid, ..
Het zal er wel niets mee te maken hebben, gewoon toeval, maar ik vind het toch raar. Misschien verminderde weerstand op dat moment van de cyclus? Ik dacht dat dit tijdens de MS was.

Trinity
4 May 2011, 20:05
Ik had dat ook. Soms lag ik plat in de zetel van de pijn. T was erger aan 1 kant.

lief klein engeltje
4 May 2011, 20:35
Ik had dat ook. Soms lag ik plat in de zetel van de pijn. T was erger aan 1 kant.

ja ik ook , rechts is slechter of links , maar merk meestal wel dat het precies twee keer rechts is na elkaar ofwel stel ik mij dat voor dat kan ook

Mieke
5 May 2011, 09:42
Ik heb ook aan éne kant meer last zene, bij mij is het links. En dat doet heel de linkerkant (zowel rug als buik, als bil) pijn. De rechterkant doet minder zeer. Soms denk ik ook van tjien, weeral links, maar ik denk dat ik dan gewoon al een maand verder ben en den eisprong van rechts niet echt bewust heb meegemaakt.

Fame
5 May 2011, 13:30
vroeger nooit mijn ei gevoeld, sinds MK wel,
de eerste keer 's nachts gillen van de pijn + pijnstillers, nu pijnlijk maar niet ondraagelijk.
ik voel het ei niet springen maar op een gegeven moment merk ik opeens dat de pijn weg is...
mijn ei komt altijd tussen dag 16 en 17.

Tipejeloeken
5 May 2011, 16:45
Bij mij was dat net hetzelfde. Veel steken in mijn onderbuik.
En nu ik zwanger ben, heb ik dat de ganse dag door.
Kan geen kwaad volgens de gynae.

Oum_Hafsa
6 May 2011, 11:47
Ikvoel me eisprong ook altijd op dat moment dat die springt voel ik vreselijke pijn maar daarna niksmeer.
Ervoor heb ik geen pijn maar mocht ik niezen dan voel ik een pijnelijke steek.

lief klein engeltje
6 May 2011, 17:41
ja voor mijn eisprong heb ik ook geen last . begint meestal met pijn rond dag 16 en duurt dan meestal tot ms. meestal gewoon pijnlijke steken , rugpijn en periode's van ongemakkelijk zijn. als ik vooroverbuig voel ik dat toch goed. nu is het wel de eerste maand dat de pijn iets minder is dan anders. vorige maand wel op spoed gezeten door de extreme pijn.

Fame
6 May 2011, 21:55
sinds een halfuurtje zoveel stekende pijn,...leek wel op een eisprong maar dat zou veel te vroeg zijn want ik zit nog maar aan dag 13 (normaal altijd op dag 16 a 17)
heb gelukkig nog wat ovu testjes liggen en ja hoor, lachebekje dus eisprong is bezig....

het is toch elke cyclus weer wat anders,... tsss.... geen enkele regelmatig in een vrouwenlichaam :cool:

ka80
7 May 2011, 20:35
OK, doe dan maar goed he best he Fame!

Ik voel eigenlijk helemaal niets van de eisprong maar ik bloed wel telkens wanneer men ei springt. Ik veronderstel dat het bloedverlies van mijn eisprong komt (telkens zo rond dag 25 ongeveer) en dan krijg ik zo'n 15 à 20 dagen later mijn regels door.

x

Fame
8 May 2011, 23:13
OK, doe dan maar goed he best he Fame!

Ik voel eigenlijk helemaal niets van de eisprong maar ik bloed wel telkens wanneer men ei springt. Ik veronderstel dat het bloedverlies van mijn eisprong komt (telkens zo rond dag 25 ongeveer) en dan krijg ik zo'n 15 à 20 dagen later mijn regels door.

x

best gedaan :D,
was weer lang geleden dat ik nog zo´n pijn had gehad.... ach ja als het over is kan ik weer om lachen...

bloedverlies tijdens eisprong is ook een manier om zeker te zijn natuurlijk, maar als ik het goed begrijp heb je geen pijn ? (ook wel fijn)

lief klein engeltje
9 May 2011, 09:40
hier eisprong voorbij en pijn valt goed mee. gisterenavond nog redelijk wat steken gehad maar nu wel last van opgezwollen buik maar geen pijn dus we gaan niet klagen. hopelijk blijft het zo ,want dit weekend gaan we onze eerste huwelijksverjaardag vieren met een weekendje weg dus zou dat toch niet graag doorbrengen met pijn.

afwachten en positief blijven denken. :)

ka80
16 May 2011, 13:46
Omschrijven jullie de eisprongpijn eerder als een continu zeur-achtige pijn (zoals de ms maar iets zachter?) gedurende een 2-tal dagen of zijn het echt enkel venijnige steekjes?

lief klein engeltje
16 May 2011, 13:49
goh de ene maand is het meer van die zeurachtige pijn , maar over het algemeen zijn het bij mij echt van die venijnige steekjes

Mieke
16 May 2011, 13:49
Omschrijven jullie de eisprongpijn eerder als een continu zeur-achtige pijn (zoals de ms maar iets zachter?) gedurende een 2-tal dagen of zijn het echt enkel venijnige steekjes?

Dit kan je inderdaad vergelijken met ms-pijn, maar dan aan éne kant. Maar bij mij is dat niet zachter meer vele erger. Daarvoor ben ik in den tijd ook met de pil begonnen, omdat het zoveel pijn deed.

Fame
16 May 2011, 14:03
bij mij zijn het hele felle krampen en venijnige steken net als erge ms pijn maar dan hoger, dus je voelt een duidelijk verschil.
ik heb het meestal wel beide kanten/eierstokken.

Roosje
16 May 2011, 17:20
Bij mij is het een meer trekkend, stekend gevoel en altijd langs links. Raar maar waar, maar ik heb dit gevoel ook weer sinds vanmiddag (ondanks ik maar op dag 7 zit!!). Zouden mijn theunisbloempilletjes dan toch werken?? Dan geven ze wel een heeeeel korte cyclus bij mij.

Nog iemand die ook "eisprong-pijn" heeft op de meest onmogelijke momenten in haar cyclus?

Diana75
17 May 2011, 10:43
Hoi,

Wil wel even reageren... Ook ik heb/had veel last van eisprong pijn! Het begon met een opgeblazen buik en trekkende pijn aan de linker of rechterkant. De trekkende pijn pijn voelde aan als een elastiek dat aangetrokken wordte en dan ineens loslaat! Dan gaat de pijn ook weg! Dit kan 1 á 2 dagen aanhouden...
En enorme pijnlijke borsten tot aan de ms :( Hebben jullie dat ook??

Het lijkt erop dat ik nu de laatste maanden minder last heb van ei, maar juist meer van ms pijnen! Heel vervelend! Kon met de ei-pijnen beter overweg... Ik heb wel een regelmatige cyclus al lijkt de periode tot aan de eisprong soms iets korter te duren, nu ook 11 dagen ipv 13!

Heb nu ook eerder mijn ei gehad, dus ben benieuwd!! Worden weer lange twee weken...hopen op een mooie test! :)

Liefs D.