Volledige versie bekijken : bedje/park in hoogstand maar baby schuift naar beneden?
Hey dames,
Aangezien de (verborgen) reflux van Nanou met de dag duidelijker aan het worden is, wil ik graag het park en haar bedje zo ver als nodig in hoogstand zetten. Maar ze schuift iedere keer volledig naar beneden.
Ze beweegt ook enorm veel waardoor ze op een paar minuten beneden ligt onder lakentjes en met haar voetjes tegen de rand.
Heb haar vandaag een paar keer ingebakerd en dat helpt ook al een beetje (vind het wel een beetje raar om te doen).
Maar 's nachts ben ik toch niet gerust als ze zo onder de lakentjes zou komen te liggen.
Zijn hier trucjes voor?
dorien_951
3 May 2011, 18:02
Victor had dat ook maar legde ik in een zijligkussen.
BV kussen op het voeteinde leggen, zodat ze niet helemaal naar onder schuift.
Of gewoon haar aan het voeteinde leggen en daar indekken en ni bovenaan leggen ;)
Ik denk dat er ook wel speciale lakentjes zijn waar je ze dan kan 'inhangen'.
Na efkes zoeken op internet heb ik onderstaande gevonden:
http://www.prenatal.nl/shop/Slapen-Veilig-in-bed/Safe-t-sleep-Safe-T-Sleep-Slaapwikkel-39890.htm?startValue=&rangeValue=&prevVisit=&id=39890
kyanoke
4 May 2011, 08:06
int zh deden ze een laken oprollen tot een dunne worst en het ene beentje van het babyke eronde en het andere been erboven, de uiteinden van de worst doe je dan langs elke kant onder de matras, zo kan het babyke niet naar onder schuiven.
Twinkel
4 May 2011, 09:24
Ik legde hier mijn lakentje dubbel.
Hij lag dus op de ene kant en dan langs zijn voeten plooide ik de andere kant erover. Als hij dan zakte, dan zakte het dekentje mee en kon het niet over zijn gezicht raken.
ik plooide ook een laken en stak het tegen haar poep en dan lag ze er met haar beentjes over. Zo kon ze niet onderuitschuiven.
ik leg alexander steeds aan het voeteneind en maak het bedje ook zo op, zo kan hij niet zakken...
boeleke2704
7 May 2011, 10:07
Ik gebruikte hier zo'n refluxbroekje. M.b.v. velcro banden belandde hij in een soort van broekje en zo bleef ie flink liggen :)
De Snoozzz:
http://www.snoozzz.eu/
Als slaapzakje gebruikte ik dan die van Baby Boum, die hebben er met zo'n 'gat' in het midden onder de rits, daar kan zo'n flap door. Dus lag ie lekker in een slaapzakje en kon ie niet onderuit zakken.
http://www.idplus.be/img/1243-152%20sepmr%2076.jpg
Andere slaapzakjes gaan ook, dan gebruik je alleen de zijflappen, maar dan 'hing' ie soms op tot onder z'n oksels, niet zo leuk...
BeautifullyChaotic0
7 May 2011, 10:27
ik leg alexander steeds aan het voeteneind en maak het bedje ook zo op, zo kan hij niet zakken...
Heb het zo ook steeds gedaan (nog steeds trouwens) en in het begin (tot zo een kleine 3 maanden) heb ik ze ingebakerd met een puckababy. Ze sloeg steeds haarzelf terug wakker tijdens de nacht. Heb hem nog liggen als je geintresseerd bent. Hier kunnen ze hun armen nog in bewegen maar niet meer tot aan hun gezichtje.
Ik baker haar nu in met een katoenen laken. Soms blijft ze er lekker in liggen maar als ze echt last heeft wringt ze haar armpjes eruit.
Ik leg nu een opgerolde handdoek onder haar billetjes en dat lijkt voorlopig wel te werken.
Ondertussen lijkt de reflux ook wel wat onder controle maar we zijn er dan ook echt op tijd bij denk ik. Ze krijgt omeprazole, we dikken haar melk in, zijn naar osteopaat geweest en alles staat hier in hoogstand.
Mercikes voor de tips!
Hier heeft ons mama zo enkele refluxbroekjes zelf gemaakt. Een soort pampertje met velcro en aan elke zijde 2 lange linten om aan de sponnen van het bed vast te maken. Hier staat zijn bedje trouwens effectief op 30 graden.
handdoek openleggen onder je kindje in de lengte, handdoek tussen beentjes trekken en dan soort pampertje maken en vast spelden in hoeslaken of matras.
Goedkoop en efficient ;)
Tip van in ziekenhuis gezien.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.