PDA

Volledige versie bekijken : vraagje

sara
3 February 2009, 12:19
beste
ik heb eens een 'simpel' vraagje waar ik blijkbaar toch maar nergens antwoord op vind. ik zal het even zo duidelijk mogelijk proberen uitleggen en hopelijk kan iemand mij raad geven. ik hoop ook dat ik niemand erdoor beledig want het is nogal een 'domme' situatie.
donderdagavond 22 jan ben ik terug begonnen met mijn pil na mijn stopweek
de vrijdag ben ik mijn pil vergeten en heb ik ook onveilig je weet wel. ik heb dit pas de zaterdagavond opgemerkt, natuurlijk al half in paniek.
toch was ik echt nog zo dom om ze ook de zondag te vergeten, heb dit ook pas de maandagavond opgemerkt. nu sukkel ik af en toe wel eens met de pil, maar zo onvoorizchtig ben ik nog nooit geweest.
het zit waarschijnlijk wel allemaal in mijn hoofd, maar ik voel natuurlijk al vanalles, terwijl dit maar zelden is dat je dit zo rap voelt maar ik wil voor alle zekerheid toch eens een testje doen. mijn vraag is nu, wanneer mag ik testen?? mijn apotheek heeft gezegd, 2 weken na de betrekking zal ik het maar noemen. dan heeft het lichaam normaal al genoeg hormonen aangemaakt. ik veronderstel dat het aantal hormonen gewoon te maken heeft met het aantal dagen en niet met je regels?? of gebeurt er iets speciaal in je lichaam rond de tijd wanneer je normaal je regels krijgt waardoor dit hormoon stijgt??
om het even simpel te stellen, kan ik testen 2 weken nadien of moet ik 3 weken wachten tot mijn regels?? (als ik dus reken vanaf een 'normale' eisprong duurt het ongeveer 2 weken tot je regels)
ik was normaal van plan om zondag een testje te doen (na ongeveer 16 dagen)
Alvast bedankt!
groetjes

einalem
3 February 2009, 12:51
hmm... de apotheker zal wel weten waarover ie het heeft.

k heb dat ook een keertje voor gehad (ondertussen al wel een aantal jaren geleden) en de apotheker zei net hetlzefde, k teste toen negatief en idd de week nadien had ik mijn maandstonden

Test misschien voor je eigen gemoedsrust zondag en dan volgende week zou je je maandstonden moeten hebben....

groetjes

mammiii
3 February 2009, 13:02
beste
ik heb eens een 'simpel' vraagje waar ik blijkbaar toch maar nergens antwoord op vind. ik zal het even zo duidelijk mogelijk proberen uitleggen en hopelijk kan iemand mij raad geven. ik hoop ook dat ik niemand erdoor beledig want het is nogal een 'domme' situatie.
donderdagavond 22 jan ben ik terug begonnen met mijn pil na mijn stopweek
de vrijdag ben ik mijn pil vergeten en heb ik ook onveilig je weet wel. ik heb dit pas de zaterdagavond opgemerkt, natuurlijk al half in paniek.
toch was ik echt nog zo dom om ze ook de zondag te vergeten, heb dit ook pas de maandagavond opgemerkt. nu sukkel ik af en toe wel eens met de pil, maar zo onvoorizchtig ben ik nog nooit geweest.
het zit waarschijnlijk wel allemaal in mijn hoofd, maar ik voel natuurlijk al vanalles, terwijl dit maar zelden is dat je dit zo rap voelt maar ik wil voor alle zekerheid toch eens een testje doen. mijn vraag is nu, wanneer mag ik testen?? mijn apotheek heeft gezegd, 2 weken na de betrekking zal ik het maar noemen. dan heeft het lichaam normaal al genoeg hormonen aangemaakt. ik veronderstel dat het aantal hormonen gewoon te maken heeft met het aantal dagen en niet met je regels?? of gebeurt er iets speciaal in je lichaam rond de tijd wanneer je normaal je regels krijgt waardoor dit hormoon stijgt??
om het even simpel te stellen, kan ik testen 2 weken nadien of moet ik 3 weken wachten tot mijn regels?? (als ik dus reken vanaf een 'normale' eisprong duurt het ongeveer 2 weken tot je regels)
ik was normaal van plan om zondag een testje te doen (na ongeveer 16 dagen)
Alvast bedankt!
groetjes
Als je toch sukkelt met de pil, is de nuvaring wel handig hoor. Een ringeltje die je zelf moet inbrengen,(vanonder dan).
3 weken rekenen, en dan eruit halen. 7 dagen stoptijd. en dan trg inplaatsen.(werkduur van een ringeltje is 4 weken).Ik nam dat ook altijd, en je voelt er nix van.Partner ook niet.Maar zowieso is het zoals de pil he in het begin. Wachten tot je regels hebt en dan inplaatsen. (weetje)

snoezel
3 February 2009, 13:20
het zou me verbazen als je zwanger bent vermist je de tweede dag van je nieuwe pilstrip hebt gevreeën maar inderdaad, viertien dagen later kan je testen...
je bent nu wel heel deze pilstrip niet meer veilig hé, hou er rekening mee!

Mrs O.
3 February 2009, 13:42
Zoals mamiii zegt, nuvaring is ideaal voor als je vergeetachtige pilnemer bent.. Daarvoor ben ik ook overgeschakeld indertijd...

Eerste maanden was ik er tevreden van, mr al snel had ik last van bijna alle bijwerkingen die op het lijstje stonden :) Mr ja, ik zal wel uitzondering zijn...

Nooit meer... Mijn ms waren heel dragelijk, dat wel, mr had wel regelmatig last van vaginale irritatie, en dat was echt verschrikkelijk... ik dacht dat ik één of andere SOA had opgelopen...én mijn man voelde de ring wel degelijk bij het vrijen, hij heeft hem er zelfs is aan 'gekwetst' ocharme... :D

Ik denk dat ik na de komst van toto een spiraaltje ga laten plaatsen... wel pijnlijk nrt schijnt...

sara
3 February 2009, 14:06
het lijkt mij ook onwaarschijnlijk hoor, maar zoals hierboven ook iemand zei is het vooral beetje voor mijn eigen gemoedsrust. in het begin was het vooral een beetje een paniekreactie (pas op het zou anders wel welkom zijn hoor, maar totaal niet op de gepaste moment) en dan begon ik vanalles te voelen en door dat ik vanalles voelde begin ik natuurlijk op alles te letten. maar nu is de paniek al beetje verdwenen en ben ik al een stuk realistischer geworden. vooral na het lezen van mijn bijsluiter van mijn pil was het hek volledig van de dam zoals ze zeggen
ik ga in alle geval zondag inderdaad een testje doen, voor alle zekerheid dan maar
en eindelijk eens een duidelijk antwoord dat ik dus kan testen na 14 dagen!!! eigenlijk logisch maar iedereen bleef het maar anders zeggen.
dikke merci voor de reacties hier!!
groetjes

sara
3 February 2009, 14:09
haja juist, de nuvaring, heb ook al gedacht om keer iets anders te proberen, de pil is niet zo ideaal voor mij, al hoop ik dat Mrs O. dan inderdaad een uitzondering is, lijkt mij precies ook niet zo heel plezant he :/
misschien iets voor volgende maand dan! ik zal dat maar keer bespreken met mijn huisarts ofzo

Nala'tje
3 February 2009, 15:00
hey sara,
ik was heel tevreden over de nuvaring, ben er jaren goed mee geweest

groetjes

sara
3 February 2009, 17:21
okey dank u, toch misschien maar een proberen dan ;)

sara
7 February 2009, 10:53
hallo allemaal
ik ben hier toch nog eens met een vraagje, waar ik het antw wel al op weet, test binnen een paar dagen opnieuw, maar wou toch even jullie mening horen. ik had het eigenlijk wel losgelaten dat ik zwanger zou zijn, tot ik deze week (terwijl ik nog mijn pil verder neem) echt pijn kreeg zoals ik mijn regels moest hebben, ben daardoor wakker geworden 's nachts en ook smorgens het zelfste gevoel. ik kreeg ook af en toe steken in mijn borst, eens links, dan rechts, maja ik dacht ik beeld het mij allemaal wel in zoals nog wel een paar dingen dat ik voelde maarja. maar ik kon het toch niet laten om vandaag te testen. nu had ik een test gekocht bij het kruidvat. ik mooi de 2 min afgewacht en ik zag eigenlijk niets, ergens wel een opluchting. tot ik uit de badkamer kwam (vlak na die 2 min hoor) en ik nog eens goed keek. het is dus zo een test waar je een + teken moet hebben. in het controlevenster staat er een goede dikke streek. in het testvenster is de horizontale streep ook heel mooi duidelijk maar dan de verticale streep, er staat een mini lijntje, enkel aan de bovenkant van de horizontale streep. het is echt heel dun en loopt dus maar tot de helft van het venster. enig idee als dit ook positief kan betekenen?? ik zal mij zoiezo wel aan een nieuw testje wagen, maar ben nu vol twijfel want ik lees altijd, een streep is een streep, is een halve mini lijntje dan ook een streep??
sorry voor mijn gezaag hier op het forum hoor, maar ik kan er eigenlijk nergens anders mee terecht
groetjes

kletsmadam
7 February 2009, 12:08
Ik denk dat je in dit geval beter vandaag nog dan morgen naar de dokter gaat en bloed laat trekken. Alleen dat kan je uitsluitsel geven.
Bovendien lijkt het me ook niet zo verstandig om je pil te blijven doornemen terwijl je misschien zwanger bent. Je lichaam wordt daardoor totaal uit evenwicht gebracht en een paar weekjes met een condoom ipv de pil zal wel geen ramp zijn vermoedelijk.

Good luck en in uw geval kunnen we best hopen dat je niet zwanger bent.

sara
7 February 2009, 12:18
njah idd, was al van plan om vandaag te stoppen met de pil hoor, al staat er wel in de bijsluiter dat dit geen kwaad kan, maar toch liever geen risico's daarrond. ben nu gewoon volledig in de war omdat ik toch wel gewoon een negatieve uitslag verwacht had, en dan krijg ik dit ;) weet ik nog helemaal niets mee. ik hoop het ergens ook wel om niet zwanger te zijn hoor, en hoop dat ik hier niemand beledig met mijn verhaal van mensen die effectief willen zwanger worden. ik begrijp dat dit dan wel gevoelig kan liggen, sorry daarvoor! maar voor mij persoonlijk zou het wel welkom zijn hoor stel dat het toch zo is...
ondertussen is de lijn al helemaal naar beneden gelopen zo maarja, dat was al na de 10 min dus daar mag ik niet meer vanuit gaan veronderstel ik. maarja ik lees overal, als er iets staat binnen de tijd, is het pos, anders staat er gewoon niets en jah, toch redelijk verwarrend
alvast bedankt voor je antwoord!!

L@yla
7 February 2009, 12:25
hoi sara,
ik zou ook gewoon eens opnieuw testen of bloed laten nemen, laat ons in alle geval iets weten:)

gr layla

Trinity
7 February 2009, 12:26
Hej Sara,

Ik zou een andere test gaan halen en nog eens testen of zoals kletsmadam zegt, naar de ha gaan. Of op zijn minst eens bellen om te vragen of je best stopt met je strip of verder neemt.

Ik hoop allesinds dat het niets is voor je.

Je moet je ook niet verontschuldigen hoor, je moet ergens om raad kunnen vragen he :-)

Dikke knuf

mini
7 February 2009, 12:32
Ik zou eigenlijk (persoonlijk) nooit een test halen waar een "+" in verschijnt :)
Eerder een simpele test, twee strepen zwanger, één streep niet zwanger. :)
'k Vind persoonlijk dat er minder twijfel kan zijn bij zo'n test dan bij die andere. In ieder geval ik zou de test nog eens overdoen en bij voorkeur met een andere test.

mammiii
7 February 2009, 12:40
Zoals mamiii zegt, nuvaring is ideaal voor als je vergeetachtige pilnemer bent.. Daarvoor ben ik ook overgeschakeld indertijd...

Eerste maanden was ik er tevreden van, mr al snel had ik last van bijna alle bijwerkingen die op het lijstje stonden :) Mr ja, ik zal wel uitzondering zijn...

Nooit meer... Mijn ms waren heel dragelijk, dat wel, mr had wel regelmatig last van vaginale irritatie, en dat was echt verschrikkelijk... ik dacht dat ik één of andere SOA had opgelopen...én mijn man voelde de ring wel degelijk bij het vrijen, hij heeft hem er zelfs is aan 'gekwetst' ocharme... :D

Ik denk dat ik na de komst van toto een spiraaltje ga laten plaatsen... wel pijnlijk nrt schijnt...
Pijnlijk is het wel , maar mijn stiefmoeder heeft hetzelfde en na 1 jaartje was ze toch zwanger... Niet alles is 100procent denk ik.
Misschien stak je dat ringelje niet diep genoeg? :) Jij zal het wel weten. irritatie heb ik nooit gehad eigenlijk. Wat wel beter is aan de nuvaring, je krijgt minder hormonen binnen. (want van de pil zwelde ik op) raar ma waar. En wordt beter opgenomen in de schede. Maar theeft van mij niet lang gduurd tegen dat ik zwanger was, maandj voordien gestopt en nadien zwanger. De dokter zei ook dat ik enorm vruchtbaar was.

sara
7 February 2009, 13:02
ik ga voorlopig nog beetje afwachten, ga ik maandag achter een nieuwe test en als er dan iets verschijnt, spurt ik gelijk na de dokter. als ik vandaag opnieuw test en het is neg, ga ik toch met dat halve streepje in mijn hoofd blijven zitten (was licht en dun maar het was wel duidelijk, was een dun blauw lijntje). dus dan blijf ik maar onzeker he...
en idd ja, de + testen, had gehoord dat kruidvat redelijk goedkoop en betrouwbaar is, maar zag ik natuurlijk achteraf dat het met een + tekentje was, maar ik dacht jah, dat maakt niet veel uit, blijkbaar toch wel... twijfel is hier nu gigantisch zou ik zeggen ;)
en al dat googlen, dat helpt toch niet veel, ik blijf maar vinden, als er iets gelijk wat verschijnt, is het positief, anders staat er gewoon niets, maar zo een half lijntje vind ik toch maar bizar...
nog maar eens bedankt voor de reacties en de steun, het eens neerpunnen lucht al een groot deel op, al weet ik ook wel dat niemand kan zeggen jaaaa je bent zwanger (of het omgekeerde ;)) maar wou eens horen als iemand daar al ervaring mee gehad heeft ofzo
ik pen hier in alle geval nog wel het resultaat eens neer!!
xxx

veerle
7 February 2009, 19:10
hoi hoi

ik heb vandaag ook voor het eerst in mijn leven
een zwangerschapstest gekocht allez mijn ventje want ik moest werken
het is er ook ene met 2 streepjes zal morgen na het testen
komen melden of het ne goeie of slechte was :d

xxx
xx
x

sara
8 February 2009, 00:13
heel veel succes zou ik zo zeggen!!!!
ik zal duimen!!!!

L@yla
8 February 2009, 08:37
veerle,
ik hoop het zo voor je echt waar ! dat het zo mag zijn
laat het ons weten
spannend
layla
x

veerle
8 February 2009, 09:04
het was geen goeie test.. hij gaf maar 1 streepje...
snap der niks van...heb nog nooit een langere cyclus dan 28 dagen gehad...

xxx
xx
x

Doortje
8 February 2009, 16:57
Veerle mss was je hcg nog niet hoog genoeg, ik zou nog minstens 3 dagen wachten en dan nog een testen...
ik duim voor je

lieve groetjes Doortje

L@yla
8 February 2009, 17:49
hoi veerle,
das minder leuk:( misschien is idd je hcg nog niet hoog genoeg of mss is je cyclus beetje aan het veranderen, ik ben de laatste twee maanden ook meestal 29 of 30 dagen, wel heel beu is dat want je hoopt en dan word het weer afgenomen
maar toch blijf ik duimen,
het kan nog he

gr
layla

veerle
8 February 2009, 18:13
hi dames ik zit nu op dag 30 en ik voel nog altijd geen tekenen van
aankomende ms... denk dat als ik deze week de ms niet krijg echt
op valentijn ga testen :)
we willen samen testen maar mijn man heeft de morgenpost dus is hij
om 5u al weg... denk vrijdag of zaterdag nog s proberen :d
en ondertussen hopen dat de ms fijn wegblijven :)

xxx
xx
x