Volledige versie bekijken : ontstoken piemeltje
dorien_951
2 May 2011, 14:53
Victor had vandaag last van een ontstoken piemeltje. Het was wat rood, gezwollen en kwam wat vuil uit.
Victor heeft altijd al wat verkleving gehad maar de dokter verzekerde me dat het gaatje echt wel groot genoeg was om pipi te doen.
Omdat het de eerste keer was dat het piemeltje ontstoken was ik me ook niet echt ongerust moest maken. Maar als het terug voorvalt ze ons zou doorsturen om zijn piemeltje los te maken.
Nu weet ik dus helemaal niet wat ik me erbij moet voorstellen en het 'niet ongerust maken' begint al redelijk op lichte paniek te lijken.:o
Zijn er misschien mama's die dit ook hebben laten doen bij hun zoontje?
een vriendin van me heeft dit bij haar zoontje laten doen...
ze had t er ff moeilijk mee, mr de kleine heeft er best goed op gereageerd eigenlijk...
snoezel
2 May 2011, 15:15
bij kobe is het ook nog altijd heel klein, maar het ontsteekt nooit en ziet nooit rood.
dus het mag nog zo blijven.
anders is het gewoon een besnijdenis.
dorien_951
2 May 2011, 15:16
Oké maar wat doen ze dan precies??? Is dat losmaken hetzelfde als besnijden?
bij hem wel ja... idd...
maar ik zou eerst ns opinie vragen se meid!
dorien_951
2 May 2011, 15:35
Het is nog maar de eerste keer dat er een ontsteking aan is...
ik mag er niet aan denken. Zo erg.
Otis heeft ook een heel nauw én lang voorhuidje aan zijn plasser, en soms heb ik ook schrik dat het zal onsteken... voorlopig nog niet, maar als ik nog eens bij de dokter of bij K&G ben, dan zal ik het eens laten nakijken... Soms dnek ik echt dat da velleke véél te lang is, maar hij lijkt er zelf toch geen last van te hebben
Nu, ik weet niet of je je veel zorgen moet maken over een besnijdenis (als dit zou moeten gebeuren). Wij hebben er eens een gesprek over gehad met vrienden en er waren een deel die besneden waren (om medische redenen) en die vonden het alleen maar positief: blijkbaar is dit hygiënischer en kunnen ze veel meer genieten van seks (het zou allemaal wat gevoeliger zijn). Ik kan natuurlijk alleen maar zeggen wat zij zeiden, want heb er natuurlijk zelf geen ervaring mee :-)
dorien_951
3 May 2011, 20:13
Ik heb ooit zo een vriendje gehad en daar viel niet met te vrijen.
Hij had er altijd wel pijn aan.
dus daarom dat ik er wat bang van ben. En op die moment is dat toch pijnlijk ze dat deeltje van het lichaam.
_liesje_
3 May 2011, 20:20
Mss een stomme vraag, maar ben je er niet te veel mee bezig? In die zin, té proper houden van zijn velleke? Hier hebben ze mij altijd aangeraden van er niet te veel met zeep an te zitten, en zeker niet achteruit te trekken? Vroeger was dat wel anders, volgens mijn sm. Hier nog nooit last van gehad, niet rood, ook niet ontstoken.
Voor die besnijdenis, zou ik niet mee inzitten. Denk dat dat bij je ex-vriendje dan mss iets te straks was, maar dat is toch nog aan te passen? Of niet?
Vroeger bestond er ook oen taboe, wel of niet besneden, maar eigenlijk is daar toch niks abnormaals aan? Heb altijd gehoord dat dat veel properder is?
snoezel
3 May 2011, 20:59
hier hadden ze gezegd tot een jaar om er gewoon af te blijven.
nu zijn we kobe aan het leren van het toch wat naar achter te doen bij het wassen.
t zou toch "ruimer" moeten worden.
dorien_951
3 May 2011, 21:11
Ik was er eigenlijk nog nooit aangeweest.
Maar nu moet ik in het badje het velleke een mini beetje naar achter doen tot er een mini gaatje ontstaat en daar lichtjes met een zachte spriet wat water over laten lopen het mocht ook met fysiologisch serum. Zodat zeker elke dag het vuil, wat blijft zitten, uit zijn piemeltje komt.
hmmm das vervelend voor kleine victor...
Het verschilt dan blijkbaar toch van land tot land want hier moesten wij al vanaf 6 maanden na elk badje de huid naar achter trekken. Ik doe dit nog steeds en de huid is al redelijk mooi los ondertussen.
Het belangrijkste is dat de ontsteking van Victor nu behandeld wordt, eens de ontsteking achter de rug is zou ik, wanneer hij in badje zit, de huid van zijn plassertje telkens eventjes naar acher trekken zodat het overal gewassen kan worden. Wanneer hij uit bad is zou ik dat weer herhalen zodat de huid soepeler wordt en daarna alles snel eventjes droogdeppen.
Klinkt misschien wat omslachtig he, maar ik denk dat je op deze manier een ontsteking kan vermijden. Als dat niet zo is dan moet hij maar op een andere manier geholpen worden, als dat het losmaken is, dan is dat zo he. Ik zou me daar niet te veel zorgen over maken. Veel succes
ik zag hier de laatste 2 dage ook een ietwat roder plassertje ( allé alleen het topje zo he )
weet niet goed wat ik er mee moet, het lijkt me niet gezwollen, komt ook geen vuil uit ( dat ik weet ).
Er is mij ook altijd gezegd dat je ervan moet blijven dus dat doe ik dan ook...
Iemand een idee wat ik nu best doe? Gaat dat rode vanzelf weer weg of zou het eerder verergeren?
Ik vind het raar dat ze in België zeggen eraf te blijven,...Daar kruipt toch veel vuil in? En zo in die warme pamper vol pipi, kaka,... Ik kuis het toch elke keer hoor (op aanraden van pediater) en Nolan heeft nog nooit een ontstoken piemeltje gehad, zelfs niet een beetje rood. Ik doe het ook niet overdreven hoor, gewoon snel in bad (en Nolan gaat maar om de dag in bad omdat hij een vreselijk droge huid heeft).
Sann, ik zou het toch een beetje kuisen, gewoon met water voorlopig, ik denk dat je verder voorlopig niet veel kan doen,...
Liefde is...
10 May 2011, 21:58
Gek..
Bij mij hebben ze dus wel gezegd van het in het badje achteruit te trekken en zo wat proper te maken in het water..
Moet zeggen dat het toch wel wat 'vuil' was.. En met vuil bedoel ik eigenlijk niet echt vuil maar zo'n beetje wit gedoe :rolleyes:
Trinity
11 May 2011, 08:52
Wij zijn er altijd afgebleven en hebben tot nu toe nog geen ontstekingen gehad. Ik zou niet weten wat ze hier aanraden, niemand heeft er ooit iets over gezegd. Heb het wel even gegoogeld, en heb 1 uitgebreid artikel gevonden (of het waar is of niet, dat laat ik in t midden):
http://www.dievanmij.nl/dreumes/verzorging/verzorging-voor-jongetjes-het-piemeltje.html?page=1
Dat wit gedoe staat er ook in beschreven :)
gisteravond en vanmorgen zag ik er niet echt iets aan...
Mij hebben ze daar nooit echt iets over gezegd en ik ben er tot nu toe ook altijd af gebleven.
dorien_951
11 May 2011, 15:25
Bij Victor ziet het topje nog wat rood, maar de zwelling is weg.
Ik maak het toch elke dag in het badje schoon want idd daar zit veeeeeeel wit gedoe in.
Ik heb daar nog NOOIT aangeweest,aangezien ikzelf niet in het bezit van een piemeltje ben vind ik het héél moeilijk te weten wat ik er mee moet aanvangen ?!
Lowie heeft gelukkig nog nooit tekenen van ontsteking getoond,mn vriend (die zal dat plezant vinden dat ik dat hier vertel,hihi) heeft op zn 3jaar ook een stukje voorhuid moeten laten wegsnijden,had ook met ontstekingen te maken!
_liesje_
11 May 2011, 20:53
Weet niet hoe het bij jullie rakkers is, maar hier is de pamper nog niet deftig uit, of meneer zit al zelf aan dat velletje te duvelen... :) heel gezellig bij een erg vuile pamper!!! Kan je in alle bochten gaan wringen dat hij er toch maar zou afblijven!
Maar denk wel dat hij zo zelf het een beetje 'rekt'. Als hij in bad zit, is het net zo... Altijd aan prutsen. Eigenlijk beter zo, zelf voelt hij toch tot waar het pijn doet? Ik laat het gewoon zo, en vraag volgende keer aan de pediater/k&g wat het beste is...
Dat is goed zo hoor Liesje, zo rekt hij het zelf wat! Nolan komt er niet echt veel aan. Ik werd (en word) er door mijn man voortdurend op gewezen dat het blijkbaar hééél belangrijk is om die voorhuid los te maken. Aangezien ik dat zelf ook niet heb hangen volg ik zijn raad en die van de pediater maar op.
_liesje_
11 May 2011, 21:05
Dat is goed zo hoor Liesje, zo rekt hij het zelf wat! Nolan komt er niet echt veel aan. Ik werd (en word) er door mijn man voortdurend op gewezen dat het blijkbaar hééél belangrijk is om die voorhuid los te maken. Aangezien ik dat zelf ook niet heb hangen volg ik zijn raad en die van de pediater maar op.
Ah voilà se... Dus moet me geen zorgen maken dan?
Oh nee, maak je maar geen zorgen! Moest er een probleem zijn had je het al wel geweten denk ik. Zolang hij niet continu een ontstoken piemeltje heeft en niet weent ofzo wanneer hij plast is er volgens mij totaal geen reden om je zorgen te maken! De ene dokter zegt al wat anders dan een andere,... ik zou er maar niet wakker van liggen hoor!!
Machteld
12 May 2011, 08:55
Oei...ik voel me toch wat schuldig nu...
Ik heb hier zelfs nog nooit over nagedacht? Ik doe er dus ook absoluut niks mee...Mmmmm, mss idd toch eens vragen volgende week bij K&G ofzo...Maar ja zoals er hier al meer zeiden: elke dokter zegt wel iets anders.
heb nog niets van rood gezien, dus maak me niet meteen zorgen, maar Lode blijft er tot nu toe wel af. Moet ik me nu zorgen maken dat dat velleke niet los genoeg komt? wat is eigenlijk het probleem als dat ni los genoeg is...
Jezus...ik weet echt niets van jongens he. :rolleyes:.
hihi Machteld... niets is veel gezegd he ;-)
maar snap wat je bedoelt, heb heir hetzelfde gevoel
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.