PDA

Volledige versie bekijken : lukt zwanger worden?

tweety
2 February 2009, 15:43
Hallo allemaal,

Ik ben 24 en sinds oktober gestopt met het nemen van de pil.
We wilden dat mijn lichaam eerst wat zou kunnen bekomen om er dan volledig te kunnen voor gaan.
Ik had sinds het stoppen met mijn pil iedere maand last van tussentijdse bloedingen, meestal nadat we gevreeën hadden.
Ik ging in december bij de gynaecoloog en die vertelde dat dit gewoon kwam omdat ik een gevoelige baarmoederhals heb, waardoor er soms iets kan bloeden.
Nu beslisten we een paar weken geleden er volledig voor te gaan.
Na het klussen heb ik al iedere keer bloed verloren, nu onmiddellijk erna. Ik vroeg me af of dit negatief zou kunnen zijn voor een eventuele zwangerschap.
Heeft iemand hier ervaring mee?

groetjes,

een bijna toekomstige mama

Cillian
2 February 2009, 15:49
Sorry geen ervaring mee, bij mij eerste ronde 63 overtijd (ontpillen), tweede ronde 8 dagen overtijd en derde ronde was het raak, ben nu ongeveer 5 weken ver. Ik was dus gestopt van augustus met de pil, je ziet het kan toch nog vlug gaan! Kzou toch nog eens bellen naar gynaecoloog moja misschien krijg je hier nog reacties van mensen die dit ook meegemaakt hebben. Nog veel succes toegewenst!

Trinity
2 February 2009, 17:37
Misschien dat je een inwendig wondje hebt? Vraag er eens naar bij je ha of gyn.

tweety
2 February 2009, 19:46
De baarmoedermond is erg dun en er zitten veel bloedvaatjes in, dus je zou dit inderdaad kunnen vergelijken met een wondje.
Maar ik vraag me af of dit geen negatief effect kan hebben op een eventuele zwangerschap?

groetjes,

tweety

imane
2 February 2009, 21:01
dag tweety, vind het raar dat het bloeden na het vrijen pas is begonnen nadat je met de pil bent gestopt? dat moet dan wel toevallig zijn dat dit aan je baarmoederhals ligt?? het kan zijn dat je een wondje hebt, maar dit mag niet duren omdat dit niet prettig is en kan infecteren. het zal zowieso geen negatieve gevolgen hebben op je kinderwens, maar als je zwanger bent en je zit nog met het probleem, zit de kans er wel in dat je wa meer last gaat hebben omdat de bloedvaten een beetje uitzetten.maar kan evengoed zijn dat je geen klacht gaat hebben. een vrouw kent haar lichaam het best en als je niet gerust bent, toch grondig laten nachecken hoor

tweety
3 February 2009, 11:44
hey,

Ja dit is inderdaad pas gestart sinds ik gestopt ben met de pil.
Ik heb hier vroeger nooit last van gehad.
Dat vond ik ook heel erg raar.
De gynae zij dat ik me zeker niet ongerust moest maken.
Ik was gewoon bang dat dit negatief effect zou kunnen hebben op een eventuele zwangerschap.

groetjes,

tweety

snoezel
3 February 2009, 13:22
ik zou even naar je gyne bellen hoor!
die kan je waarschijnlijk gerust stellen...

tweety18
3 February 2009, 20:54
Moest dat zo zijn, zou je gyne dat al verteld hebben. Waarschijnlijk is je baarmoederhals gevoeliger geworden door de pilstop.
Neem even contact op met je gyne, dan ben je gerustgesteld.