PDA

Volledige versie bekijken : diarree?

sann
7 April 2011, 17:20
hey

heb eens een vraagje. Alexander had sinds zaterdag een virale infectie. Die leek beter, koorts weg en zo.
Maar nu heeft hij vandaag 4 diarree pampers ( van 7u deze morgen tot nu )

weet nu niet goed wat ik hier mee moet? gewoon afwachten? of toch al iets geven? ( wat? )
Hij heeft geen koorts.

het is de eerste keer dat hij dit heeft...
alvast bedant allemaal
sann

Bo
7 April 2011, 17:28
Geef maar al direct wat Enterol. Dat kan geen kwaad, het stimuleert de darmflora. En zorg dat hij genoeg blijft drinken.
Zolang hij er niet echt superveel last van heeft en blijft eten en drinken, het even bekijken. Ik geef die Enterol dan een dag of 2-3, afhankelijk hoe de ontlasting blijft en hoe ze reageren.

sann
7 April 2011, 17:36
kan je enterol gewoon krijgen bij de apotheek?

hij eet wel iets minder en is zeurderig...

Bo
7 April 2011, 17:40
Ja dat kan je zo gaan halen, in poedervorm of in capsules. Blijft gelijk welke je neemt. Trouwens, altijd goed om in huis te hebben.
Je kan mss gelijk wat van dat poeder meenemen, ben de naam weer kwijt... olé, voor het geval dat hij uitdroogt. Hou hem even in de gaten, kan zijn dat het een buikgriepje is.

tiger
8 April 2011, 08:29
ORS is dat poeder dat je in water moet maken tegen uitdroging.

Sann, is het al beter vandaag? Heb je gisteren nog enterol gegeven?

sann
8 April 2011, 09:46
ik heb gisteren enterol gegeven.
Maar thuis heeft hij geen diarree meer gehad, niet gisteravond, niet vannacht en niet vanmorgen.... ( hij had geen stoelgangpampers meer )
ik veronderstel dat als hij echt ziek zou zijn hij er ondertussen nog zou gehad hebben....
Hij drinkt zijn flesjes zoals anders, en at gisteravond ook zijn boterhammetjes zoals anders. ( alleen de korstjes wilde hij niet )