PDA

Volledige versie bekijken : slapen

Trinity
29 January 2009, 22:25
Hej allemaal,

Nee, ik ben nog niet aan onze uitzet begonnen :-) maar ben wel al aan het nagaan wat wij nodig hebben, best bij ons past enzo he. Mijn conclusie: volgens mij is kiezen in die jungle nog moeilijker dan bevallen!

Wij willen ons nu nog embryo zijde babytje op onze kamer laten slapen, waarschijlijk het hele eerste jaar. Zo, wij maken nog niet echt een babykamertje. Maar overdag wil ik wel graag dat de baby ook in de living kan slapen, ook al is de slaapkamer er vlak naast. Bovendien hebben wij een medium grote hond, dus iets voor in de living vind ik wel aangewezen (hoog en droog). Wij wonen op een appartement, en daardoor wil ik aan de andere kant zo multifunctioneel mogelijk aankopen.

De opties die ik hier in Denemarken al heb gevonden:

1. een wieg (op poten of aan het plafond (meer een mand)), maar dat is natuurlijk maar voor een paar maanden
2. een babybed
3 een babybed dat in verbinding staat met je eigen bed, zodat je snachts niet moet opstaan voor borstvoeding. Mijn broer heeft dat, maar babylief slaapt eigenlijk meer in hun bed dan daarin. Zie ik zelf niet goed zitten.
4. een lift.....ken de nederlandse naam niet. Is een ding waar ze tot een paar maanden in kunnen liggen, en dat je in de kinderwagen kan zetten zodat de kinderwagen langs binnen kleiner is. Velen gebruiken dat hier als overdag-bedje. Eigenlijk slapen veel babytjes hier overdag in de kinderwagen, bij goed weer buiten. Maar bij sommige modellen, kan je ook een houten statief verkrijgen zodat het een wieg wordt.

Ik heb precies al eens gelezen, misschien op dit forum, dat er ook parken bestaan die je in het begin kan 'ombouwen' tot wieg, waar de baby overdag in kan liggen. Zou graag weten of dit inderdaad bestaat, want als ik dat hier niet kan vinden, kan ik mij dat in België aanschaffen he.

Als jullie goede tips hebben uit eigen ervaring, shoot it!!!!! want is zoveel keus, en wil niets kopen dat uiteindelijk toch overbodige luxe was of helemaal niet handig. (en dan heb ik het nog niet over welke kinderwagen :-) )

Groetjes

snoezel
30 January 2009, 07:39
het trinity,

wij hebben inderdaad een park in de living staan en in het begin staat dat hoger...
stond dat hier niet meer toen jij op bezoek bent geweest???
of was het al zonder bekleding aan...
weet het niet meer goed :s
nu onze kobe die wou rap rond kijken en die bekleding is er na acht weken van gegaan.
hij sliep beneden niet, hij blijft vechten als hij interesante dingen ziet (en dat is heel veel voor zo'n kleintje)
ook de hond begon zich dikwijls te krabben en stootte dan tegen haar mand, of de kat vond het leuk om even langs haar krabpaal te passeren :( onze kobe is dus na negen weekjes of zo boven in zijn bedje zijn dutjes gaan doen en sliep ineens stukken beter...
nu ja, dat hangt echt af van kindje tot kindje hé.
is wel gemakkelijker voor je huishouden en zo te doen. ik liep altijd op de tippen van mijn tenen als die in de living lag te slapen en nu kan ik tenminste doen wat ik wil :)

bij ons was het de bedoeling dat hij 's nachts naar zijn kamertje ging slapen maar dat wou hij absoluut niet.
de eerste weken heeft hij zelf tussen ons geslapen want die wou nergens anders slapen :s
dan hebben we de draagmand van de buggy bij ons in de kamer gezet en zo hem daar in leren slapen (dus al slapend daarin en dat werd telkens wat langer) na een tijdje hebben we hem dan toch in zijn bedje gekregen :)
en nu wil hij zelf niet meer bij ons slapen :)

hoop je een beetje geholpen te hebben!

Mrs O.
30 January 2009, 09:46
wij gn proberen toto meteen in de babykamer te laten slapen (kamer naast onze kamer), gewoon al wegens het plaatsgebrek in onze slaapkamer... er geraakt geen bedje meer bij?? :)...
Dus het gt in het begin een heen en weer geloop worden, mr dan moet dat mr zo, en met wat geluk is toto goede slaper/slaapster en hebben we ni te veel werk 's nachts... En is er meteen gewenning om in aparte kamer te slapen...

ka80
30 January 2009, 11:05
Zo gaan wij het ook doen. Volgens mij is het een goed idee om de kamers te scheiden, zijn kamertje is naast de onze dus het zal wel lukken denk ik. Veel keus hebben we niet, anders wordt het de living maar dat zie ik niet zo zitten.

Trinity
30 January 2009, 16:15
Snoezel, dat stond daar nog hoor. Maar ik kon mij niet meer herinneren of het een box of een wieg was :-). K denk dat ik mij ook zo een park ga aanschaffen en gebruiken als wieg. Wieg kost toch ook en kan je niet lang gebruiken he.

Maar allesinds allemaal enorm bedankt om te vertellen wat jullie gedaan hebben / of gaan doen! Op den duur weet ne mens het niet meer he lol

Een eigen kamertje dat weet ik nog niet. Is eigenlijk de keuze van mijn ventje om de baby in onze kamer te laten slapen (plus een praktische overweging), maar ja, we hebben nog lang tijd om er over na te denken he :-)

snoezel
5 February 2009, 08:36
ik was blij toen onze kobe op zijn eigen kamertje sliep want was altijd boos op de papa.
die mocht hem niet meer omdraaien in zijn bed of ik gaf hem al een duuw dat hij stil moest zijn :D

mini
5 February 2009, 11:31
lol, arme kingka :D

mammiii
5 February 2009, 12:54
Wat is eigenlijk het beste?
Eerst alles zelf kopen of wachten tot het kindje geboren is en de geboortelijst bij het kaartje steken?

snoezel
5 February 2009, 13:36
mijn schoonzus heeft het als volgt gedaan.
die had alle spulletjes die ze echt dringend nodig had nog eens extra aangeduid.
de dichte familie heeft daar dan echt rekening mee gehouden voor een kadoo'tje te kopen van de lijst...
nu k moet wel zeggen. de eerste week gaat dat snel hoor die lijst. de meeste mensen bestellen direct hun kadoo'tje!

mammiii
5 February 2009, 14:17
Njaa maar het is ook niet goedkoop he, Kvind dat beetje grof van mezelf als ik dat zo onder hun neus schuif.Maar bv. veiligheid en interieur voor het kindje heb ik al.Het duurste is eigenlijk de kamer zelf en de matras,( is er eentje dat genoeg lucht doorkomt,kzou ni willen dat het stikt als het zich draait)..

snoezel
5 February 2009, 14:29
de kamer zelf kan je niet mee wachten tot met de bevalling hé.
wie gaat dat in elkaar steken?
en je bent ook best dat je dat kamertje wat op voorhand in elkaar steekt want dat ruikt enorm als je dat juist gezet hebt
kan het nog wat verluchten...

bedoel je zo'n aerosleep? dat is voor boven de matras hé...