PDA

Volledige versie bekijken : Luieruitslag!

Saar
1 April 2011, 14:19
Mijn kleine meid heeft nu al bijna 2 weken last van rode bobbeltjes aan haar poepje! Telkens als we een pamper verversen vliegen haar handjes naar haar poepje en begint ze te krabben! :(
Ik ben vorige week nog bij de ka geweest met haar en die zei dat het een luieruitslag was en ik een week geen vochtige doekjes mocht gebruiken en afwisselend inotyol en zinox moest smeren op haar poepje..
Het is soms een beetje beter geweest maar de laatste 2 dagen is het wel heel erg..
Ik ben al aan het denken dat het mss aan iets anders ligt! Zou ze mss in een keer beginnen reageren op haar pampers ofzo?
Zou ik gewoon eventjes terug naar de ka bellen of nog een paar dagen afwachten en maandag bellen?
Ze 'krabt' enkel als we een pamper verversen, voor de rest heeft ze er precies geen last van..

stamperke
1 April 2011, 14:29
zou mss toch nog een keertje bellen,ge doet er zeker geen kwaad mee é.ook omdat de ka zei dat het na een weekje al beter zou moeten zijn,en da ze soms wel krabt aan haar poepke als de pamper af is,ze heeft er toch wel een beke last van é.

snoezel
1 April 2011, 14:52
heb je al daktozin geprobeerd?
dat helpt hier altijd goed...

ben je veranderd van pampers, vochtige doekjes?
anders lijkt het me raar dat ze nu pas zou reageren, niet?

Bo
1 April 2011, 17:34
Hier ook Inotyol of Daktozin in huis.
Maar krijgt ze mss weer een tandje? Hier is het elke keer als Laurens een tand op doorkomen heeft staan, dat hij van die brobbelkes op zijn poep heeft staan. Daktozin erop en 2 dagen later is dat weer weg, en als de tand erdoor zit, zijn de brobbelkes ook weer weg.

mini
1 April 2011, 18:24
daktozin is hier het wondermiddel.
Goed dik leggen en tegen de volgende dag is het duidelijk beter

Saar
1 April 2011, 20:14
Daktozin mag ik niet gebruiken! Dat is blijkbaar een antibiotica zalf en mag enkel gebruikt worden bij 'schimmels' zegt mijn ka! Maar niet veel volk weet dat blijkbaar niet..
Ik heb geen andere pampers of vochtige doekjes gebruikt dus ik snap het ook niet goed!
Ik heb wel gezien dat de doos pampers die k nu gebruik weer nieuwere zijn! Weer beter aangepaste enz.. Mss dat het daaraan ligt?
@ Bo, ze heeft al 2 tandjes onderaan en heeft toen helemaal geen last gehad van uitslag op haar poepje! Ik ben daarstraks nog eens op verkenning gegaan maar zag of voelde niets! Ma da wil hier niet veel zegge! Op 2 dage tijd stond er hier in ene keer een tandje! S morgens een wit puntje gezien, 's avonds dik en rood en dag erop zat tandje erdoor!

mini
1 April 2011, 21:17
Tiens, hier raadde de apotheek die zalf juist aan.
Nuja, mss eens terug naar de KA gaan? :plain:

Saar
1 April 2011, 22:35
Blijkbaar weten de apothekers niet dat ze die best niet teveel meegeven! Heb die hier bij de apotheek ook gewoon meegekregen als ik een luierzalf vroeg!
Maar blijkbaar zit daar iets speciaal in (een soort antibioticium) en eigenlijk zou de zalf niet vrij te koop mogen zijn!
Maar mijn ka zegt ze echt niet te gebruiken, tenzij er sprake is van een schimmel (rood en glanzende uitslag) want anders gaat de zalf later niet meer werken als ze echt eens nodig zou zijn! Ma ik wist het dus ook niet!
Ikke kei fier tege de ka zeggen dak daktozin gebruikte tegen luieruitslag en hij wist niet wat hij hoorde! Toen heb ik dus die hele uitleg gekregen!
Ik heb nu te lang gewacht en zal maandag pas naar de ka kunnen bellen. :(

mini
1 April 2011, 22:42
Mja gelukkig heb ik die zal nog ni teveel nodig gehad.
En echt uitslag zoals jij ze beschrijft heb ik nog ni gehad, wel de rode glanzende poep.
Dermocrem heb ik al paar keer gebruikt als het gewoon wat rood zat, maar da was eigenlijk dagelijkse roodheid of hoe noemen ze da? :rolleyes:

snoezel
2 April 2011, 07:59
mijn ka en de ha hebben nochtans al een paar keer de daktozin aangeraden hoor.
nu gebruik ik bij een gewone rode poep wel de gewone luierzalf van galenco, enkel als het vlammend rood ziet of open gebruik ik daktozin.

sunshine
2 April 2011, 15:28
Tiens, hier raadde de apotheek die zalf juist aan.
Nuja, mss eens terug naar de KA gaan? :plain:

Geen probleem hoor, mijne dokter ook :D, hij zegt zelfs dat het niet klopt, dat die zalf wel specifiek voor schimmels is, maar dat er niets in zit waar je aan gewoon wordt. Nu ja, hoe dan ook, dat gaat niet veel kwaad kunnen hoor, wie heeft er als hij/zij groter is die zalf nog nodig :D