Volledige versie bekijken : onregelmatige cyclussen
ongeduld
29 January 2009, 10:50
hoi dames,
Ik ben 29 jaar en reeds half jaartje bezig met zwanger worden. Mijn eerste cyclus was er ene van 29 dagen, mijn tweede is nog altijd bezig. Ongeveer al 4 maanden ms vrij en niet zwanger. Het werd duidelijk zwanger worden zal niet evident worden voor ons. Mijn volgende bezoekje aan de gyn is op 26/2
Zijn er nog vrouwen met hetzelfde probleem en willen erover praten.
Reageer gerust.
Groetjes
Nala'tje
29 January 2009, 10:54
hey ongeduld, heb je dan niets gekregen om je ms op te wekken?
4 maanden lijkt me toch wel heel lang...
groetjes, nala
ongeduld
29 January 2009, 10:56
nee enkel 6 maanden wachten maar toen was ik wel nog maar 17 dagen overtijd toen de gyn dit zei.
chikaka
29 January 2009, 11:08
Hoi Ongeduld,
Vier maanden is inderdaad wel veel..
Ikzelf ben gestopt in september en had eerst cyclus van 43 dagen en dan 55 dagen. Dit vond ik al lang en ben toen naar gyne gegaan. Wat blijkt nu, heb een teveel aan mannelijke hormonen. Ik heb nu op dag 3 tot dag7 elke dag 2 clomid pillen moeten nemen. Aanstaande maandag moet ik terug naar gyne. Als de dosis hoog genoeg is, krijg ik een pregnylprik waardoor je binnen de 48 u een eisprong hebt..
groetjes
ongeduld
29 January 2009, 20:03
chikaka, nogal een geluk dat je zo snel geholpen werd! Ik duim alvast voor je maandag.
Blijkbaar zijn er niet zoveel dames die in dezelfde situatie als mij verkeren. :-(
Nikki1982
29 January 2009, 21:04
Hallo
Mijn cyclussen zijn helaas lang (banner klopt niet hieronder). Maar dit verhaal laat me toch wel eventjes schrikken. Als ze je niet helpen, vind ik dit eigenlijk niet kunnen. Je kan beter naar huisarts gaan, dit voorleggen en es zien voor een andere gyne. Dit is toch niet meer leuk voor je...
Liefs
Sweetdreams1987
29 January 2009, 21:40
Hey ,
ik ben 31oktober gestopt met de ring ,
dan had ik een tussenbloeding op dag 20 en mijn ms op dag 47
en nu hen ik een tussenbloeding gehad op dag 16 en nog steeds mijn ms niet.
ik zit nu toch ook al weer op dag 46 en nog steeds niet het gevoel dat ze gaan komen,
ik heb 2dagen terug nog getest en het was negatief.
ik had al in december gebeld voor een afspraak,
dus 19 feb zullen we zien é !
-x-
Kelly
30 January 2009, 08:26
Hoe weet je dat dag 20 een tussenbloeding is en niet de ms? Of is dat dan de eisprong geweest?
Mrs O.
30 January 2009, 09:28
Ik denk dat je mss nog aan het 'ontringen' bent sweetdreams... hoe lang heb jij de nuvaring gebruikt?
toen ik gestopt ben met mijn nuvaring (heb hem mr een jaar gebruikt) had ik na ongeveer 2 weken een korte bloeding (opgewekt door nuvaring denk ik) en dan na 2 weken weer een bloeding, dit keer mijn gewone ms... Vanaf die dag ben ik beginnen tellen, beschouwde het als de 1e dag van mij 1e natuurlijke cyclus. Na 28 d had ik weer mijn ms, dus had ik een vermoeden dat ik regelmatig was...en dat was uiteindelijk ook zo :)
Heb niet langer moeten tellen want in ronde 2 was ik zwanger...
Zou ni meteen het erge denken, geef het nog enkele dagen... Ik zou niet alles als 'tussenbloedingen' beschouwen...
Sweetdreams1987
30 January 2009, 10:42
Hoe weet je dat dag 20 een tussenbloeding is en niet de ms? Of is dat dan de eisprong geweest?
Het was enkel in de voormiddag dat ik bloedverlies had,
en tegen de avond was het al zo goed als niets,
dus het was eigenlijk maar een halve dag.
Ik weet het zelf ni juist , maar der zijn mensen hier die hebben gezegd dat het bloedverlies kan duiden op de eisprong.
Maar vroeger had ik hier nooit last van , dus het staat al zeker op mijn lijstje om te vragen aan de gyné
Sweetdreams1987
30 January 2009, 10:45
Ik denk dat je mss nog aan het 'ontringen' bent sweetdreams... hoe lang heb jij de nuvaring gebruikt?
toen ik gestopt ben met mijn nuvaring (heb hem mr een jaar gebruikt) had ik na ongeveer 2 weken een korte bloeding (opgewekt door nuvaring denk ik) en dan na 2 weken weer een bloeding, dit keer mijn gewone ms... Vanaf die dag ben ik beginnen tellen, beschouwde het als de 1e dag van mij 1e natuurlijke cyclus. Na 28 d had ik weer mijn ms, dus had ik een vermoeden dat ik regelmatig was...en dat was uiteindelijk ook zo :)
Heb niet langer moeten tellen want in ronde 2 was ik zwanger...
Zou ni meteen het erge denken, geef het nog enkele dagen... Ik zou niet alles als 'tussenbloedingen' beschouwen...
Ik heb zo'n 6jaar de pil gehad en een 4maand de nuvaring.
Ik heb mijn ring deruit gehaald de 31ste oktober en 2dagen nadien mijn ms,
ik ben dan ook vanaf dan beginnen te tellen.
Mrs O.
30 January 2009, 11:32
ik ben pas vanaf de de 2 keer ms beginnen tellen hé, aangezien die eerste door ring worden opgewekt...
(lekker ingewikkeld he)
Tzou toch gemakkelijk zijn moest iedereen hetzelfde reageren hé op zo'n dingen, allemaal regelmatig zijn, allemaal direct zwanger...
Sweetdreams1987
30 January 2009, 13:00
ik ben pas vanaf de de 2 keer ms beginnen tellen hé, aangezien die eerste door ring worden opgewekt...
(lekker ingewikkeld he)
Tzou toch gemakkelijk zijn moest iedereen hetzelfde reageren hé op zo'n dingen, allemaal regelmatig zijn, allemaal direct zwanger...
pff inderdaad ingewikkeld op den duur !
als ik vanaf de 2de keer ms zou moeten tellen dan zou ik nu op dag 47 zitten.
ma ook toen heb ik ondertussen eens een bloeding gehad , ( die bloeding was ongeveer 1-2 dagen )
en als ik dan vanaf die bloeding zou tellen dan zou ik nu aan dag 31 zitten.
pff voor de rest ni ingewikkeld ze ... :(
Ja het zou idd gemakkelijk zijn als iedereen der hetzelfde op zou reageren !
Sweetdreams1987
31 January 2009, 22:05
Hier ondertussen juist mijn MS gekregen na 48 ( of 32 ) dagen
Nala'tje
1 February 2009, 12:06
oh sweatdreams, wat jammer!!!
hopelijk is het deze ronde prijs!!!!
groetjes, nala
bollie
10 February 2009, 13:09
Hallo,
Ik ben begin november gestopt met de pil en ik heb nog steeds geen menstruatie gehad (buiten dan direct nadat ik gestopt ben met de pil). Ik ben naar de huisarts geweest en het bleek dat mijn hormonen allemaal op een laag pintje stonden en dat ik dus helemaal geen menstruatie kon krijgen. Ik heb nu progesteron gekregen dat ik 10 dagen moet nemen, daarna krijg ik mijn menstruatie. Normaal moet mijn baarmoeder dan een signaal geven aan mijn lichaam om 'terug wakker te worden'. Dit is blijkbaar een gevolg van zeer lang de pil te nemen. Geduld is dus in dit geval een mooie deugd en... er niet te veel mee bezig zijn.
L@yla
10 February 2009, 21:31
hoi bollie, hopelijk komen de maandstonden er rap zijn, zodat je er kan invliegen
veel succes !
gr
layla
Lieseke
11 February 2009, 17:17
Dag ongeduld
Ik zit/zat een beetje in hetzelfde schuitje als jij.
Ik ben in juni gestopt met de pil. En heb ondertussen 3 keer ms gehad. Ik heb een cyclus gehad van 28 dagen en de rest was meer dan 100 dagen.
Ik ben hiermee naar de huisarts gestapt en zij heeft mij doorverwezen naar de gyne. Hier heb ik vandaag dan clomid van voorgeschreven gekregen.
Ik zou op zoek gaan naar een andere gyne, wanneer hij je op 26/02 nog niet verder helpt. Het heeft volgens mij geen nut om nu nog te wisselen, want dan moet je wrs ook 2 weken wachten.
Laat je iets weten?
Groetjes
ongeduld
11 February 2009, 20:21
Hallo Lieseke,
Ik ben blij dat ik niet de enige ben, want eerlijk gezegd de moed begon mij een beetje in mijn schoenen te zinken toen ik nergens las dat iemand hetzelfde meemaakt.
Ik hoop voor jou dat de clomid heel snel aanslaat. Tenslotte heb je toch ook een goeie 6 maand moeten wachten é.
Ik denk ook niet dat het nu nog nut heeft om van gyn. te veranderen. Ik begrijp ook dat mijn gyn. niet onmiddellijk naar hormonen grijpt want tenslotte was ik toen nog maar 17 dagen overtijd é. En ik ben bijna 100% zeker dat ze mij zal helpen eind februari, dat heeft ze me trouwens ook gezegd in oktober. Het enige nadeel is dat je altijd zo lang moet wachten voor een afspraak (ongeveer 2maand) Ik hoop maar dat ze er een dubbele agenda op na houdt voor vrouwen die moeilijk zwanger geraken eens ze gestart zijn met behandeling.
Wat was trouwens de reden van het uitblijven van jouw ms? Was je voor de pil ook zo onregelmatig?
Veel succes Lieseke en hou me op de hoogte van het verdere verloop é
Lieseke
12 February 2009, 06:06
Dag ongeduld
Ik heb zonet mijn eerste pilletje ingenomen. Hopelijk ... ook één van de laatste ;-)
Blijkbaar is mijn rechtereileider te dik en daardoor rijpen mijn eicellen niet goed. Dit zou nu moeten verholpen worden met clomid. Ik was vrij snel met het nemen van de pil, maar ik denk dat ik daarvoor ook zo onregelmatig was en dat ik daarvoor de pil nam.
Niet opgeven, we gaan er samen door!
Groetjes en hopelijk weet jij snel ook meer
katrientje
12 February 2009, 09:15
Ik heb ook clomid moeten nemen, eerst 50mg, dan 100mg en dan 150mg.
Had bij mij geen nut, maar het probleem zat dan ook dieper...
Veel succes!
kleinke
12 February 2009, 18:10
ik moet overmorgen mijn eerste pilletje clomid slikken, ik hoop dat het helpt want ik begin wanhopig te worden, het duurt allemaal zo lang...
morge moet ik belle voor een scan te late nemen om te zien dat mijn eileiders tegoei werke. er wordt dan een vloeistof bij mij ingebracht om alles beter te zien.
heeft er iemand al zo'n scan moete late nemen?
groetjes kleinke x
Lieseke
12 February 2009, 19:57
@Katrientje: Proficiat met je zwangerschap. Het ging bij jou ook niet zo vlot blijkbaar. Hoe komt dit?
katrientje
12 February 2009, 20:37
Hoi Lieseke.
Ik heb PCO ( follikels die niet rijpen en blijven steken in de eileider) waardoor ik misschien maar 4x per jaar men regels had.
En mijn vriend is verminderd vruchtbaar....
Vandaar dus...
Groetjes
liesje
13 February 2009, 12:44
Ik zit ook in zo een probleemgeval.
Ik heb in april 2008 mijn laatste pil genomen...2 december heb ik na een bezoek aan de gyne eindelijk mijn ms doorgekregen. Nu ben ik weer aan het wachten...en ze komen voorlopig nog niet door... 10 maart moet ik terug naar de gyne...we zullen zien.
Ik hoop dat ze me dan iets geeft waardoor mijn lichaam wakker wordt...is niet leuk zo
Fieke
13 February 2009, 13:24
ik moet overmorgen mijn eerste pilletje clomid slikken, ik hoop dat het helpt want ik begin wanhopig te worden, het duurt allemaal zo lang...
morge moet ik belle voor een scan te late nemen om te zien dat mijn eileiders tegoei werke. er wordt dan een vloeistof bij mij ingebracht om alles beter te zien.
heeft er iemand al zo'n scan moete late nemen?
groetjes kleinke x
Ik snap niet goed dat je dit onderzoek moet laten doen, als je al clomid moet nemen?
Ik heb zo een onderzoek al eens laten doen, das om te zien of je eileiders doorgankelijk zijn!
Het is niet super pijnlijk, maar je voelt er wel iets van!
Ik duim dat je snel resultaat ziet!
kleinke
13 February 2009, 15:04
@fieke: ik heb daarstraks gebeld en woensdag moet ik dat onderzoek laten doen. ik heb nog is duidelijk gevraagd of ik met clomid moet beginnen dan en ze zei van wel dus morge begin ik met het nemen van clomid.
ik heb ni altij een eisprong en mijn vriend zijn zaad is ni van heel goede kwaliteit, het is misschien daarmee daa ik da nu al moet late doen.
moet je lang wachten op de resultaten van dit onderzoek?
Plouchke
15 February 2009, 21:33
hey,
Ik zit ook in een zelfde situatie. In november gestopt met de pil. Half december drie dagen bloedverlies gehad. En nadien niet echt meer. Wel twee keer 1 dag een licht bloedverlies. Ik word er ook al stilletjes aan ongerust van. Iedereen zit hier maar cyclussen te tellen enzo.. maar als ik zo tel dan zit ik ondertussen op dag 60, en als ik die bloeding van drie dagen niet meetel zit ik al over de 100 dagen! Ik heb zo'n 5 jaar de pil gepakt, en voordat ik hiermee begon was ik ook heel onregelmatig.
Ik heb nu besloten om toch maar eens een afspraak te maken met een gyn volgende week.
Succes allemaal! En hopelijk kunnen we snel samen over positieve dingen babbelen!
ongeduld
25 February 2009, 20:16
Hallo Plouchke ik weet perfect wat je bedoelt. Je wilt vooruit maar door die cyclussen blijven we steken. Kan jij zo vlug een afspraak krijgen bij je gyn? Ik heb 2 maand moeten wachten en morgen is het zover na 5 maanden msvrij te zijn mag ik EINDELIJK naar de gyn. Hopelijk kan ik vanaf morgen ook beginnen tellen. toen ik rond de 100 dagen msvrij was had ik het echt moeilijk. Ik had totaal geen geduld meer en was er zowat elke dag mee bezig. Tot ik het op een bepaald moment van me heb kunnen afzetten en de dagen vlogen voorbij. Ik kijk echt uit naar morgen. 'k Ben eigenlijk al een beetje nerveus. Misschien vindt ze wel iets ernstigs. Soit niet over nadenken en morgen gewoon gaan.
L@lieseke Hoe gaat het met jou?
Fieke
25 February 2009, 21:41
@fieke: ik heb daarstraks gebeld en woensdag moet ik dat onderzoek laten doen. ik heb nog is duidelijk gevraagd of ik met clomid moet beginnen dan en ze zei van wel dus morge begin ik met het nemen van clomid.
ik heb ni altij een eisprong en mijn vriend zijn zaad is ni van heel goede kwaliteit, het is misschien daarmee daa ik da nu al moet late doen.
Ik kon rechtstreeks meekijken op het scherm en zag toen zelf dat de vloeistof door mijn eileiders liep!
Dus dan weet je dat dat toch al goed zit!
Was je onderzoek vandaag? Hoe is alles verlopen.?
V'ke
26 February 2009, 00:22
Ik heb ook wat moeilijkheden met mijn cylcus.
Sinds 2002 nam ik de pil, en enkele jaren geleden ben ik overgeschakeld op NuvaRing. Eind december ben ik gestopt met NuvaRing, en heb daarna mijn bloeding gekregen. Maar daarna heb ik enorm veel bloedingen gekregen...
Van mijn gyneacologe kreeg ik groen licht om te beginnen klussen als ik mijn maandstonden vanzelf had doorgekregen. Maar op de duur wist ik gewoon niet meer of ik nu een bloeding had, of mijn ms. Niet handig...
Ook heb ik altijd in het midden van mijn cyclus licht bloedverlies. Kan dit te maken hebben met de eisprong? Of heb je zowieso géén bloedverlies met een eisprong en is mijn lichaam nog aan het "zoeken"?
Ach, we laten de natuur gewoon zijn gang gaan. Een kindje is enorm welkom. Maar het is niet dat ik morgen zwanger MOET zijn. Wat komt dat komt, en als het volgend jaar komt, is het ook zo :)
Lieseke
26 February 2009, 08:09
@ ongeduld: Ik heb zoals de gyne voorgesteld had 5 dagen clomid genomen en zit nu aan dag 19. Ik heb mijn eisprong in de gaten gehouden met zo'n sticks en ik heb op dag 13 mijn eisprong gehad. Dus dat vind ik al positief en nu maar hopen dat ik geen ms doorkrijg. Normaal is volgende week zaterdag mijn NOD.
Hoe was het bij de gyne?
Groetjes
Fieke
26 February 2009, 08:46
@ ongeduld: Ik heb zoals de gyne voorgesteld had 5 dagen clomid genomen en zit nu aan dag 19. Ik heb mijn eisprong in de gaten gehouden met zo'n sticks en ik heb op dag 13 mijn eisprong gehad. Dus dat vind ik al positief en nu maar hopen dat ik geen ms doorkrijg. Normaal is volgende week zaterdag mijn NOD.
Hoe was het bij de gyne?
Groetjes
Heeft jouw gyn een echo genomen om de eitjes te tellen?
Want stel je voor dat je 9 eitjes hebt?
Of terwijl is mijn gyn veel te streng? maar die zou dat nooit zomaar laten voorbij gaan hoor?
Lieseke
26 February 2009, 09:38
Neen, dat heeft hij niet gedaan. Ik ben twee weken geleden bij hem geweest. Heeft toen vastgesteld dat ik eitjes heb, maar dat ze niet rijpen. Daarvoor neem ik clomid. Nu moet ik dit drie maanden proberen met 1 pilletje van dag 5 tot 9, als het dan nog niet gelukt is 2 pilletjes van dag 5 tot 9. Wanneer ik dan niet zwanger ben, gaan we verder zoeken. Ik moet tussendoor niet naar hem gaan ofzo.
Ik heb de voorbije dagen wel wat kwaaltjes. Namelijk regelmatig wat krampen in mijn onderbuik en ook had ik veel last van slijmverlies, maar dan heel doorzichtig en heel slijmerig. Wat zou dit kunnen beteken? Zou dit samenhangen met het gebruik van clomid?
Groetjes
Fieke
26 February 2009, 11:19
Raar dat hij dat niet gecontroleerd heeft, maar ja, hij zal wel weten wat hij doet eh!
Dat slijmverlies dat kreeg ik ook van clomid, maar echt buikkrampen niet!
Tkan vanalles zijn, tergste is dat je gewoon moet wachten... kan verscheurend zijn, maar er is nu eenmaal geen andere keuze!
Veel succes!
ongeduld
26 February 2009, 11:44
Hallo Lieseke,
Net terug van de gyn. ik heb pco. Ze verschoot dat er zoveel eitjes aanwezig zijn. Dus ik denk dat het een moeilijke en lange tocht zal worden. Vandaag beginnen met duphaston om de ms op te wekken. Daarna op de 3de dag vd ms beginnen met clomid tem dag 7. Dan de 10e of 11e dag follikelmeting. Raar dat jouw gyn. geen follikelmeeting doet.
Hopelijk lukt het nu heel snel voor jou.
heel veel succes!!
V'ke
26 February 2009, 12:50
Kan iemand antwoord geven op mijn vraag?
Nala'tje
26 February 2009, 13:22
hey v'ke,
ik heb nogal gehoord van mensen die een beetje bloedverlies hadden tijdens hun eispong
als dit zo is is het natuurlijk een handig trukje om te weten wanneer je moet klussen.
heb je telkens maar 1 bloeding in het midden van je cyclus? of heb je er meerdere?
groetjes, nala
kleinke
26 February 2009, 16:00
Ik kon rechtstreeks meekijken op het scherm en zag toen zelf dat de vloeistof door mijn eileiders liep!
Dus dan weet je dat dat toch al goed zit!
Was je onderzoek vandaag? Hoe is alles verlopen.?
nee, dat onderzoek was vorige week. alles is goed meegevallen, heb wel eventjes een lastig gevoel gehad mo da was rap voorbij. ik heb ook mogen meezien op het scherm en zag de vloeistof ook door mijn eileiders lopen. alles in orde dus!
kleinke
26 February 2009, 16:07
@ongeduld:ik heb ook clomid moeten nemen, een half pilletje van dag 3 tot dag 7 en op dag 12 moest ik terug voor een folikkelmeting. ik heb 3 eitjes!!!
ik snap dus ook ni goe dat uwe gyn ni kijkt hoeveel eitjes er bij jou klaar zitten. tis zoals fieke zegt, stel u voor dat ge meerdere eitjes hebt. als die dan nog allemaal bevrucht worden... daar om dat mijn gyn me geen pregnylprik heeft gegeven, dan was de kans op een drieling te groot
Lieseke
26 February 2009, 17:41
Oei, ik begin me nu toch zorgen te maken. Ik moest van mijn gyn helemaal niet terug. Stel je voor ...
Maar zou hij daar niks van gezegd hebben? Ik vind dat nu zo raar. Moet iedereen hier terug naar de gyn, wanneer zij clomid genomen heeft?
Groetjes
V'ke
26 February 2009, 22:30
hey v'ke,
ik heb nogal gehoord van mensen die een beetje bloedverlies hadden tijdens hun eispong
als dit zo is is het natuurlijk een handig trukje om te weten wanneer je moet klussen.
heb je telkens maar 1 bloeding in het midden van je cyclus? of heb je er meerdere?
groetjes, nala
Goh, ik ben eind december gestopt met mijn anti-conceptie. En het kan allemaal nog wat aan't zoeken zijn ook ze. Maar ik heb meestal maar 1 bloeding. Nu een hele lichte die 2-3 dagen duurde...
Nu maar afwachten wanneer de duiveltjes weer langskomen. Normaal gezien zou dat rond 10 maart moeten zijn.
kleinke
28 February 2009, 16:15
@lieseke: clomid is toch om de eitjes te laten rijpen. ik snap ni goed dat uwe gyn u ni laat komen om te zien of de pilletjes effect hebbe bij u.
ik wil u zeker gene schrik late krijgen maar ik zou toch is naar de gyn bellen om te vrage waarom hij dat ni controleerd.
hou ons op de hoogte he x
Nikki1982
2 March 2009, 15:39
Hey meiden
Mag ik erbij? Pff zit nog steeds in de 2de ronde, om zot van te worden. Ik zit ondertussen op dag 53, is niet fijn. Maar helaas niets aan te doen. Mijn vriend wilt maar dat ik naar de gyne ga, ben in november gestopt met de pil. Is dit niet beetje te vroeg om te gaan?
xxx
Ik zou eerst eens langsgaan bij de HA, mss kan die wel helpen :)
En zoniet zal hij je wel doorverwijzen naar de gyné :)
Lieseke
2 March 2009, 17:07
Ik zou ook eerst naar de huisarts gaan en niet te lang mee wachten. Ik dacht in het begin ook zo, maar zoveel te sneller je gaat, zoveel te sneller kunnen ze helpen.
kleinke
2 March 2009, 19:11
tege mij hebbe ze altij gezegd da ge eerst een jaar moest bezig zijn vooraleer ze onderzoeken doen.
ik heb dus ook eerst een jaar gewacht voor ik na de gyn ging.
kon ik de tijd terug draaien zou ik veel eerder na de gyn gegaan hebbe.
als ik jou was ging ik langs de ha, kan nooit geen kwaad he.
Lieseke
2 March 2009, 21:09
Wij proberen van in juni en ben ik december naar de ha gestapt, deze heeft mij onmiddelijk doorgestuurd. Als je een heel onregelmatige cyclys hebt, doen ze dit vrij snel.
Ik had nog een vraagje: Normaal ik zaterdag mijn NOD. Nu, ik heb al enkele dagen last van af en toe krampen in mijn onderbuik en ik heb zeer gevoelige, soms zelfs pijnlijke, borsten. Zou dit door de clomid kunnen zijn? Of zou ik stilletjes durven hopen???
Groetjes
kleinke
4 March 2009, 11:46
daar kan ik je geen antwoord op geven.
ik heb ook krampen gehad, precies dak mijn ms moest krijgen, maar da was rond de tijd dat ik een eisprong moet gehad hebbe dus denk dat het da was bij mij.
nog even geduld hebben en dan kan je hopelijk testen!
ik duim voor jou!!
Nikki1982
6 March 2009, 11:07
Oooh Lieseke, het zou eens heel goed kunnen hé. Dat zijn al velen symptomen wat je hebt. Ik duim met je mee!!! Ik zie dat jij clomid neemt, ik ben niet zo voor medicatie maar als het niet anders gaat :-s Heb je geen bijwerkingen ervan of niet ziek van?
Ik heb meteen de gyne gebeld, kan 2 april gaan, dus dan zijn we weer een maandje verder hé!!
xxx
veerle
6 March 2009, 19:53
hoi dames,
einde mei nam ik mijn laatste pil!
Vorige maand was ik voor het eerst overtijd had dervoor altijd een mooie cyclus van perfect 28 dagen
ben toen ook naar de ha geweest hij zei dat ik me nog geen zorgen moest maken.
Dat we best afwachten tot we een jaar bezig zijn...
Wat is clomid eigenlijk? Medicatie om je eisprong in gang te zetten?of zorgt het voor meer rijpe eitjes??
Ik ga maandag eens bellen naar de gyn want eer ik daar terecht kan zijn we wss toch een jaar bezig!
xxx
kleinke
6 March 2009, 23:24
hey veerle,
clomid zijn pilletjes die de eitjes laten rijpen en de pregnylprik (die daarna normaal gezet word als er niet teveel rijpe eitjes zijn) is om de eisprong op te wekken
als je zegt dat je al bijna een jaar bezig bent en het ni wilt lukke, geraak je wss sneller binnen. of je ha een afspraak laten maken, dat helpt miss ook
xxx
hi meiden,
ik hoor hier nu ook bij dit lijstje.
ben al week overtijd en heb 4dagen geleden test gedaan en was negatief.
dus mijn cylus is ook niet meer normaal, om de muren van op te lopen.
nikki1982 hoe gaat het nu met jou?
xxx
kleinke
26 March 2009, 21:42
hey cin,
het is inderdaad ni plezant om onregelmatig te zijn.
maar aan je ticker te zien, zit je nog in ronde 1 dus het kan zijn dat het nog veranderd he
dat alleen de eerste rondes wa langer duren dan de rest
je kan niet meer doen dan wachten,
geloof me, ik weet dat dat ni plezant is :(
maar ons geduld word ooit beloond!!!
groetjes x
kleine,
ik weet dat ik ronde 1 zit maar ik was vroeger altijd regelmatig.
ontpillen kan ook niet want ik had spiraal.
en tot een week geleden was ik iemand met veel geduld maar nu rrrrrrr
ik wil gewoon weten waar ik sta, wil weten wat er zich in mijn eigen lijk afspeeld.
xxx
patje
27 March 2009, 09:12
Goh, ik ben blij dat ik niet de enigste ben met onregelmatige cyclussen, wij slaan er ons samen wel door é!
het is idd niet plezant é Cin, maar wij zullen er wel voor beloont worden! Blijven geloven...
xxx
ilseken
27 March 2009, 09:36
Hey Cin,
Een vriendin van me had ook spiraal. Haar Gynecoloog had gezegd dat het 6 maand ging duren vooralleer zwanger te zijn en idd op de kop 6 maand en ze was zwanger. Heeft zelfs toen niet elke maand haar ms gehad dus je ziet zelfs met onregelmatige cyclus na spiraal kan het hé. Nog wat geduld meid. Ik weet het is moeilijker gezegd dan gedaan. Loop zelf op de toppen van mijn tenen.
groetjes
ilse
stamperke
28 April 2009, 15:02
hallo,
Ik heb de pil gelaten vorig jaar rond half juni,heb dan nog m'n regels gehad zoals altijd met de pil regelmatig.
Maar als ik nog niet was begonnen met de pil was ik onregelmatig.
nu is het dus zo dat we eigenlijk rond eind augustus begin september 2008 zijn begonnen met klussen :)
maar zonder enig resultaat naturlijk.
had al ongeveer een week last van pijn aan mijn onderrug,buik,draaiingen.
dus dacht ik ergens mss dat het wel zo kon zijn,ben naar de huisarts geweest en die heeft bloed genomen en het is jammer genoeg negatief :'(.
Maar ergens had ik dit mss ook wel verwacht.
de ontgoocheling was daarom nie minder groot natuurlijk.
Nar nen gyn durf ik niet echt gaan stelt dat hij dan mss geen goed nieuws heeft ofzo.
kweet nie goed wa te doen :(
patje
28 April 2009, 16:11
hey stamperke, het is mss toch geen slecht idee om een afspraak te maken bij de giné.
Hij kan je beter helpen alles op te volgen en eventuele bloedtesten doen om te zien of alles in orde is...
Zo weet je toch waar da jullie staan, en eventueel het zaad van je vriend/man laten onderzoeken, lijkt mij ook geen slecht gedacht... ik weet dat je geen slecht nieuws wil horen maar zo weten jullie waar dat jullie staan en voor 't zelfde geld is er helemaal nieks aan de hand, gewoon mss door stress dat het gewoon niet lukt...
Ik versta wel wat je doormaakt, ook al zijn wij nog niet zo lang bezig als jullie...
Praat erover met je vriend en samen geraken jullie er wel uit!
Veel sterkte meid! xxx
stamperke
28 April 2009, 16:22
hey stamperke, het is mss toch geen slecht idee om een afspraak te maken bij de giné.
Hij kan je beter helpen alles op te volgen en eventuele bloedtesten doen om te zien of alles in orde is...
Zo weet je toch waar da jullie staan, en eventueel het zaad van je vriend/man laten onderzoeken, lijkt mij ook geen slecht gedacht... ik weet dat je geen slecht nieuws wil horen maar zo weten jullie waar dat jullie staan en voor 't zelfde geld is er helemaal nieks aan de hand, gewoon mss door stress dat het gewoon niet lukt...
Ik versta wel wat je doormaakt, ook al zijn wij nog niet zo lang bezig als jullie...
Praat erover met je vriend en samen geraken jullie er wel uit!
Veel sterkte meid! xxx
hallo,
Hebben er gisterenavond over gebabbeld en ie zei ook dat em keer kost kijken voor te zien hoe het zit bij hem.
zal er toch ergens moeten een gedacht van maken om een keer te gaan hé.
moet wel zeggen dak enorm veeeeeeellllll stress heb :(
jaag mij makkelijk op in dingen etc...
waar kan m'n vriend daar dan voor gaan voor die testen??
het begint een beetje frustrerend te komen,is da raar dak da zo bezie??
groetjes
patje
28 April 2009, 16:34
Door de stress kan het ook zijn dat je niet zwanger geraakt,
probeer je toch te ontspannen en leuke dingen te doen; wij proberen dat ook ;)
Wel je vriend kan gewoon bij de HA (huisarts) gaan om het te laten testen en jij ook voor een bloedafname oftewel bij je giné, wat mss beter is denk ik... Ik heb dat ook gedaan vorig jaar omdat mijn cylussen vree onregelmatig kwamen... kheb ze eens 4 maand niet gekregen. Dus ze heeft een grondig bloedtest gedaan op alles da te maken had met zwanger worden/zwangerschap en alles bleek in orde te zijn met mij.
Het is frustrerend, maar je moet je sterk houden en zeker de moed niet opgeven!
Vroeg of laat is het aan ons om te stoeffen met onze buikjes :)
Beste é meid!
patje
28 April 2009, 16:36
Ps stamperke, je hebt je ticker niet volledig gekopieërt, probeer het anders opnieuw ;)
het is gemakkelijk om te volgen hoe lang je al probeert en wanneer je eerste NOD is enzo...
Groetjes
stamperke
28 April 2009, 16:44
Door de stress kan het ook zijn dat je niet zwanger geraakt,
probeer je toch te ontspannen en leuke dingen te doen; wij proberen dat ook ;)
Wel je vriend kan gewoon bij de HA (huisarts) gaan om het te laten testen en jij ook voor een bloedafname oftewel bij je giné, wat mss beter is denk ik... Ik heb dat ook gedaan vorig jaar omdat mijn cylussen vree onregelmatig kwamen... kheb ze eens 4 maand niet gekregen. Dus ze heeft een grondig bloedtest gedaan op alles da te maken had met zwanger worden/zwangerschap en alles bleek in orde te zijn met mij.
Het is frustrerend, maar je moet je sterk houden en zeker de moed niet opgeven!
Vroeg of laat is het aan ons om te stoeffen met onze buikjes :)
Beste é meid!
denk dat het zoiets is,jammer genoeg.
zal hem dat sebiets ker zeggen dat em dat zo kan doen :)
van m'n zus ze moeten maar een keer proberen en het is al raak en van mij pfff...
ik heb da één keer gehad dat ze zolang uitbleven en nu is dat soms 2 maanden.
ga ker kijken vo da dingske te kopieren :)
zou zeggen enorm veel succes en hopelijk mag da klein wonderke zich gauw melden bij jullie ;)
groetjes
minerfa
19 May 2009, 13:49
heb een vraagje?ik heb een cyclus van 36.vorige mnd was ik toch een week later ongesteld.nu moest ik afgelopen vrijdag ongesteld worden,maar ben nu 5 dagen overtijd.heb wel last van me borsten.enne zaterdag dacht ik dat ik het werd want had pijn n mijn onderbuik.gewoon een menstr pijn.
we zijn wel bezig om ouders te worden.
maar wil nog geen test doen,wacht wel tot vijdag.want je weet nooit.
maar zijn er mensen die ook een cyclus van 36 hebben.
want ik hoorde als je de pil weer ga gebruiken,je weer een normale cyclus hebt en snel zwanger raakt.
want toen ik 4 jr geleden stopte met de pil gelijk zwanger raakte van een 2-ling.
maar helaas werden ze te vroeg geboren,waarna ze kort na de geboorte stierven.
dus nu weet ik het niet meer.
Nala'tje
19 May 2009, 13:56
hey minerfa,
wat een triest verhaal van je twee sterrekindjes!!
als je zeker wil zijn zou ik gewoon een testje doen, denk wel dat je dat nu al kan, dan zit je nu ongeveer aan dag 41 als ik je verhaal juist begrijp?
die kan al wel positief zijn dan!
ps: heb wat moeten puzzelen bij je verhaal, en ik denk dat de woorden 'pil' en 'zwanger' telkens weg gelaten zijn. gebruik je mss symbolen? best niet meer doen dan want we kunnen ze niet zien (of het ligt aan mijn pc)
groetjes, nala
Nee ik heb ook moeten puzzelen :) eens herlezen tegen dat ik wist wat minerfa bedoelde :)
Minerfa, als ik u was zou ik ook testen! Die zal je toch al kunnen bevestigen of je al dan niet zwanger bent!
Ik zou het toch direct willen weten, en zeker in jou geval... 5 dagen overtijd... testen meid!
minerfa
19 May 2009, 16:25
ik heb een test gedaan en ik ben niet zwanger.ik ga toch weer aan de pil als mijn ongi er is.
Wheelee
19 May 2009, 16:32
Jammer Minerfa!! Hopen dat je deze maand meer geluk hebt!! Ik duim voor je.
gr Wheelee
minerfa
20 May 2009, 11:28
ben blij dat ik er overe kan praten.eerst dacht ik dat ik de enige was.klinkt wel stom.
bedankt mensen.jullie horen nog van me.xxx
Wheelee
20 May 2009, 11:38
Minerfa, Zou je de HZ niet vragen om advies. Als je aan de pil gaat moet je wellicht wel weer een periode ontpillen, terwijl je dat nu juist gehad hebt. Misschien is er wel een ander initiatief??? Ik hoop het voor je joh! Veel sterkte en laat je niet ontmoedigen hoor!
gr Wheelee
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.