Volledige versie bekijken : Sprongetje 1 jaar???
Boeleke86
31 March 2011, 09:01
Hey
Mijn zoontje is de laatste week snel huilerig, driftig, en lijkt alsof hij soms echt geen raad met zichzelf weet. Dan weer huilen, dan opeens weer super vrolijk. Ook wil hij tijdens het verschonen niet stil liggen en wordt erg driftig als je hem wilt terugleggen. Ook zijn laatste fles mag mijn man niet meer geven, hij weigert van drinken. Hij drinkt enkel nog als ik zijn fles geef, mijn man is dan natuurlijk boos. Zelf vind ik dit ook niet leuk:(
Hij wilt dat ik hem voortdurend oppak, is erg hangerig. Als ik hem niet oppak krijst hij heel het huis bijeen. Mijn man zegt dat ik hem niet mag oppakken, hem moet laten wenen en negeren. Ik heb het daar natuurlijk wel moeilijk mee, mijn ventje zo laten wenen:o
Zou dit een sprongetje zijn? Hij was als baby zo rustig en nu... :alien-whaaa: probeert hij met zijn wenen hoever hij kan gaan.
Ook is hij de laatste tijd bang van veel dingen zoals gras, zand, springkasteel, schommelpaard man die aan het boren is
Ik hoop dat dit snel overgaat, want ik vind dit heel lastig dat hij constant bij mij wil zijn, hij kruipt mij overal na. En als ik uit zijn zicht ben...owee
Herkent iemand dit?
rond de leeftijd van 13 maand is er idd een sprongetje. En die kan best wel heftig zijn. Zelf hadden wij er niet zo'n last van, 't is eerder het sprongetje van 15 maand die me bijna grijze haren heeft bezorgd. Ze geraakt van het minste gefrustreerd. Dit vooral omdat ze iets probeert te zeggen en ik haar ni altijd goed begrijp, met alle gevolgen vandien.
Een opstandige peuter.
Naar het schijnt zou de leeftijd 1+ ook pre-peuterpubertijd zijn. Een klein voorsmaakje op de echte peuterpubertijd. :plain:
tiger
31 March 2011, 10:44
Dat sprongetje is hier ook begonnen een week na zijn eerste verjaardag.
Hij kan geen minuut alleen spelen, hangt de hele tijd aan mijn broek te trekken, krijst alles bijeen als hij zijn zin niet krijgt, aankleden en wassen zijn een ramp..
Dus ik hoop dat dit sprongetje heel snel voorbij is, want het is zo vermoeiend nu
Enige voordeel aan het sprongetje: hij wil constant knuffelen met mij, zo lief :)
Ik merk hier de laatste dagen ook weer tekenen van een aankomend sprongetje. Hij is er weer vroeg bij, onze spruit, hopelijk is hij er dan ook weer vroeger vanaf!
Hier kreeg ik er ook grijze haren van... Dus het is heel normaal ;) Maar oh, wat zijn die kleine opstandige gefrustreerde bengels toch vermoeiend dan è :rolleyes:
@Mini, dat merk ik hier nu aan onze Laurens, dat kind is zo gelukkig omdat wij hem begrijpen bij alles wat hij zegt. Maar ja, die zegt ook superveel, ni normaal eigenlijk maar soit, wel makkelijk :D Als ze zich duidelijker kan maken, ga je zien dat er een grote last van haar gaat vallen. Allé, dat merk ik hier toch.
't is al opmerkelijk verbeterd; ni te schatten hoeveel woorden ze bijgeleerd heeft deze week :D
Mama natuurlijk supertrots :D
't is al opmerkelijk verbeterd; ni te schatten hoeveel woorden ze bijgeleerd heeft deze week :D
Mama natuurlijk supertrots :D
Dat gaat snel è :) Ze pikken zo rap iets op, enne vergeten doen ze natuurlijk niet :rolleyes:
We wonen ni zo heel ver van de spoorweg af en 'k was maandag gaan wandelen met haar en op die moment passeert er ne trein. En ze wijst en ik benoem het, ze heeft het wel ne keer of 20 herhaald.
En ik iedere keer: ja fien, een trein :)
Vandaag ga ik terug langs de spoorweg wandelen en er passeert opnieuw ne trein en ze zegt direct; mama trein! mama trein! mama trein!
:D
cocelinetje
2 April 2011, 12:48
Amaaaaaaaaaai! Zo super zeg :) Hier zegt Lander nog niet zoveel, wel begrijpt hij goed als ik bepaalde dingen zeg: yoghurtje eten, gaan wandelen, schoentjes aan, waar is de bal?...
Momenteel is zijn favoriete woordje "Ja" en ook "ba" (bal) zegt hij heel graag :)
Daarmee is het ook begonnen, met die kleine 'opdrachtjes'
't Is nu al zo dat ik nog maar de potten uit de kast haal om te beginnen koken, dat ze al haar stoel versleept naar de tafel, haar bordje en lepel moet hebben,...
Ze zet dan alles klaar en wacht aan de hoek van de tafel tot ik haar in de stoel hef.
En als ik dan zeg; Fien ben je niks vergeten?! Zie je haar zo precies denken van; hmmmm...
Ze loopt heel snel naar de verzorgingstafel, opent de lade en haalt een slab uit.
Echt een super leeftijd :D
:D Gewèldig!
Hier is dat juist hetzelfde, als Laurens nog maar doorheeft dat ik aan het eten ga beginnen, wilt die in zijn stoel om te eten 'Nu Direct!' :rolleyes:
T is ook al zo, dat als hij iets krijgt om te eten of zijn fles, hij eerst zegt 'bet' (bavet) en hij trekt dan zo aan zijn kraag, naar de kast loopt en wacht tot hij die bavet aanheeft èn dan pas iets eet of zijn fles drinkt.
Goh, dat praten gaat ineens, zo snel, alsof ze het altijd al hebben gedaan precies. Ik kan t hier niet meer bijhouden in elk geval :rolleyes:
_liesje_
2 April 2011, 22:17
Oh wat kijk ik er naar uit dat ik men mannetje beter versta...
Hij heeft hier nu zon bepaald woordje, herhaalt het honderd keer op nen dag, en ik versta het gewoon niet. Ik geraak er al gefrustreerd door, wat moet het dan niet voor hem zijn?? :)
Ze weten toch zo goed wat alles is e... Als ik hem vraag, neem de auto, of de bal, dan doet hij het wel, dus ergens weet ik wel dat het komt, maar ja geduld hebben e :) is toch zo moeiljk!!!
Machteld
3 April 2011, 22:02
Naar het schijnt zou de leeftijd 1+ ook pre-peuterpubertijd zijn. Een klein voorsmaakje op de echte peuterpubertijd. :plain:
Das mijn ervaring toch vrees ik. Mare was op 1+ ook al lekker opstandig en ik dacht mmmm niet leuk, mr het valt nog mee en ik kan het de baas zonder al te veel men geduld te verliezen.
Maar mannekes toch 2+ ja daar doen ze het er echt voor he. :D. Mare weet al zo goed waar ik niet tegen kan, doet het dan expres tot ik reageer en wordt dan super opstandig. Tot ze doorheeft dat ik het meen en dan komt ze met het allerliefste snoetje van de hele wereld: "Mare niet meer stout zijn, mare flink.". Nu mag er mij is 1 iemand zeggen hoe je daar nog boos op kan zijn se...;)
Maar het is idd wel zo als je ze verstaat dan gaat er een hele nieuwe wereld voor hen open en vallen er langs beide kanten een hele pak frustraties weg. Zo'n sprongetjes zijn vervelend, maar alles is van tijdelijke aard (zo denk ik dan bij mezelf als ik even achter het hoekje ga kalmeren, hehe). Ik vind ook wel dat je op den duur gewoon aanvoelt hoe je je kind het best aanpakt. Het ene kind is het andere niet he...
Sweetcake
13 April 2011, 09:39
Mijn zoontje deed ook wel wat lastiger op die leeftijd, maar ik ontdekte toen ook dat zijn vier kiesjes door kwamen. Dat maakt ze namelijk ook lastiger en huilerig.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.