PDA

Volledige versie bekijken : zwanger worden

bejes
28 January 2009, 22:14
Hallo,
Ik ben pas gestopt met mijn pil,met het gedacht dat ik misschien deze zomer al zou kunnen zwanger zijn maar door op deze sites te surfen verneem ik dat dit niet altijd lang duurt om zwanger te raken na de pil. Zijn er mensen die onmiddelijk na het stoppen van de pil zwanger waren? groetjes

snoezel
29 January 2009, 08:47
dacht els of rienemieke....
maar ben niet meer zeker!
ik was in ronde drie zwanger

jolien
29 January 2009, 09:30
Hey

Ik had voor mijn zwangerschap 7 jaar de pil genomen, ben gestopt, hebben de eerste maand wel opgelet, nog eventjes mijn ms gewoon laten doorkomen. De maand dat we er echt voor gingen, de 2 maand was ik al zwanger, is wel op 7 weken verkeerd gegaan, de maand nadien was ik terug zwanger en alles was goed

Groetjes

elsken
29 January 2009, 09:45
Hey mensen,

Waarom moeten vrouwen het toch zo moeilijk hebben elke maand?
Weet je wat ik niet goed versta? Ik weet wanneer mijn eisprong er is (allez welke dag) en ook wanneer mijn vruchtbare periode er is (dankzij de tickers, waarvoor veel dank), maar toch lukt het mij blijkbaar niet om zwanger te worden in die periodes want je moet eerlijk zijn we oefenen toch veel meer in onze vruchtbare periodes of niet? :-)
Heeft er iemand tips!!!! Hoe weet je nu echt wanneer je eisprong er is? ok ze zeggen temperaturen zo weet je dat maar eerlijk gezegd doet mijn thermometer elke dag raar.

Groetjes

Nala'tje
29 January 2009, 10:47
bejes,
ik was zwanger in ronde 4.

elsken, wij hebben gewoon vanaf dat de ms gedaan waren tot ze terug waren (of niet) om de twee dagen geklust. dus niet perse meer in mijn vruchtbare periode.
ben je zeker dat je weet wanneer je je eisprong hebt? of denk je dat te weten? de cyclus dat ik zwanger ben geraakt was mijn eisprong als ik het nu uittel blijkbaar pas op dag 26!!!

veel succes!!
groetjes, nala

Kelly
29 January 2009, 10:51
Huh en hoe lang duurden je cyclussen?

Trouwens, de berekening van gynaecologen over de duur van je zwangerschap, is dat 100% zeker? Hoe kunnen zij dat 100% zeker weten?

elsken
29 January 2009, 10:56
@Nala : ik weet het op den duur zelf niet meer, alleen zeg ik dit niet zo tegen mijn vriend dat ik tel en reken want hij vind dat ik er teveel mee bezig ben. Pas op soms denk ik er echt niet aan maar ik verlang er zo hevig naar. Er zijn in mijn vriendenkring zeker 3 mensen zwanger en die bevallen heel recent en daar heb ik het zo moeilijk mee niet normaal. Maar hé iedereen heeft dat wel zeker als je er zo naar verlangt.
Mijn cyclus was deze maand 28 dagen en vorige maand 32 en dit is zo lastig waarom kan dit niet gewoon zijn.
Pas op ik heb hier gelezen dat er anderen zijn die al heel lang en heel veel moeten doen hebben en nog altijd niet zwanger zijn en daar heb ik ongelooflijk veel respect voor dat die mensen zo een geduld hebben dus eigenlijk mag ik niet klagen. Ik ben nog maar 3 maanden bezig

Nala'tje
29 January 2009, 11:02
kelly,

ik dacht het zo te hebben berekend:
ik was 12 dagen minder ver dan ik dacht (gebaseerd op een cyclus van 28 dagen)
ik dacht uitgerekend voor 1 sept en het blijkt 13 sept te zijn.
dus heb ik ok 12 dagen erbij geteld voor ik bevrucht werd: 14 + 12 = 26 --> op dag 26 eisprong gehad
kan je eraan uit? als ik me het hier zo zie schrijven wordt het een beetje ingewikkeld :D

de gyn ziet dat op de echo, weet niet hoe dat juist zit maar dat toestel zegt automatisch hoever je bent (mss door te meten ofzo?)

mijn cyclussen ervoor waren: 34 - 26 - 32 - zwanger

groetjes

Nala'tje
29 January 2009, 11:03
@elsken: ik snap heel goed dat je het moeilijk hebt met al de zwangeren rond je, dat was bij mij ook, zeker 5 vriendinnen zwanger.
maar denk eraan: jullie tijd komt ook nog!!!

groetjes

Kelly
29 January 2009, 11:09
Wel, daarom dat ik mij de vraag stel of dat wel altijd klopt. Ik denk dat de gyn afgaat op de grootte van embryo/foetus... Maar de ene groeit sneller dan de andere dus volgens mij is dat niet altijd juist. En het ene kind blijft graag 9,5 maand zitten, het andere komt al ter wereld na 8 maand...

Snap je mijn twijfels? :-)

mini
29 January 2009, 16:53
Ik bleef 10 maanden zitten :D

on-topic: Ik ben gestopt sedert eind augustus met de pil. Ik ben daarvoor naar de gyné geweest, een controle. :) (vooral om m'n geweten te sussen)
Hij raadde ons aan om de eerste maand, m'n MS gewoon door te laten komen, zodat ik een normale cyclus had. :) (da was september, 31 dagen)
In oktober, heb'k na 29 dagen een positieve test gehad. (terwijl ik ervan uitging dat m'n cyclus 31 dagen was) :)
Helaas is het bij mij verkeerd gegaan op 7 weken.

Ik heb toen een curretage gehad. En normaal gezien moesten we 2 maand afwachten. :/
Toen ik na 14 dagen terug op controle ging bij m'n gyné, was alles goed hersteld en kregen we groen licht voor de volgende maand. :)
Ondtss zitten we in onze tweede ronde na m'n MK. :)

ka80
29 January 2009, 18:25
Hallo, Zijn er mensen die onmiddelijk na het stoppen van de pil zwanger waren?
Hallo Bejes, ik heb 7 jaar de pil genomen en was zwanger van ronde 1. Heb er wat geluk mee gehad denk ik maar het is dus zeker mogelijk.
Veel geluk.

L@yla
29 January 2009, 18:30
hoi elske,
ik versta je heel goed, het is idd lastig, wij zijn nu bijna 10 maand aan het proberen en intussen zijn er hier heel veel zwanger in de vriendenkring en idd soms valt me dat heel zwaar maar 3 maand is nog helemaal niet lang dus kop op je tijd komt nog, ik heb ondertussen geleerd dat je er echt niet veel aan kan doen, gewoon proberen regelmatig klussen want ik heb enkele maanden terug vernomen dat ik mijn eisprong heb na 9 dagen in plaats van na 14 dus dan klusten we enkel in wat we dachten onze vruchtbare periode maar dan lukt het natuurlijk niet snap je ?
IK WENS JE HEEL VEEL SUCCES EN HET KOMT HEUS WEL

gr
layla

bejes
29 January 2009, 19:11
Hallo Ka80 ja das is heel vlug gegaan hebben jullie er dan specifiek opgelet op de vruchtbare periode of... eigelijk hoef ik niet zo vlug zwanger te zijn ik ben eind december gestopt met mijn pil in de hoop om tegen deze zomer zwanger te zijn maar als je er zo mee bezig bent , ja dan begint het wel te kriebelen hè. groetjes

veerle
29 January 2009, 20:58
hoi hoi,

een goede raad is denk ik van het moment dat de ms weg zijn om de dag of
toch om de 2 à 3 dagen te klussen. Wij deden dat alleen in de wat wij dachten vruchtbare periode.
maar, aangezien ik niks merk van mijn eisprong, hebben we deze maand besloten na de ms
om de 2 à 3 dagen te klussen (met kussen onder de poep :) )
of het iets heeft opgelevert, weet ik binnenkort te zeggen ;)

xxx
xx
x

bejes
29 January 2009, 21:20
héhé thx voor de tip, ja hoop dat ze snel weg zijn dat we er aan kunnen beginnen! groetjes

Trinity
29 January 2009, 23:07
Hey mensen,

Waarom moeten vrouwen het toch zo moeilijk hebben elke maand?
Weet je wat ik niet goed versta? Ik weet wanneer mijn eisprong er is (allez welke dag) en ook wanneer mijn vruchtbare periode er is (dankzij de tickers, waarvoor veel dank), maar toch lukt het mij blijkbaar niet om zwanger te worden in die periodes want je moet eerlijk zijn we oefenen toch veel meer in onze vruchtbare periodes of niet? :-)
Heeft er iemand tips!!!! Hoe weet je nu echt wanneer je eisprong er is? ok ze zeggen temperaturen zo weet je dat maar eerlijk gezegd doet mijn thermometer elke dag raar.

Groetjes
Na de vijfde ronde ofzo kon ik voelen wanneer mijn eisprong was, maakt het ietsje handiger natuurlijk :-)
Maar ik zou niet te fel afgaan op de vruchtbare periode. Zoals sommigen al zeiden: vanaf einde ms, om de twee a drie dagen. Dit zorgt ervoor dat de kwaliteit van de zaadcellen optimaal zijn tegen je vruchtbare periode (vaker verzwakt/minder zaadcellen, te lang wachten tussendoor laat de kwaliteit ook dalen), en dat je de klans sterk verkleint om je vruchtbare periode te ontglippen. Zeker de eerste maanden, omdat je je cyclus nog niet echt kent. Wanneer de eisprong is, hangt normaal af van de lengte van je cyclus (ca 14 dagen later heb je je ms, tenzij je zwanger bent natuurlijk). Mijn cyclus varieerde van 36 tot 43 dagen :-)

Gyne bepaald hoe ver je bent op basis van de lengte. Dit kan men naar het schijnt enkel in de eerste periode van je zwangerschap, omdat dat dan bij iedereen zo goed als hetzelfde is. Pas later beginnen er verschillen in de groei op te treden. Alle, zo begreep ik het toch uit mijn deens boekske lol. Datum van bevalling kan natuurlijk, en vaak, verschillen (plus en min twee weken) van vooropgesteld. Mensen die de eerste keer zwanger zijn hebben de neiging de bevalling met twee weken uit te stellen lol.

elsken
30 January 2009, 08:23
He iedereen bedankt voor de raad.
Alleen voel ik dus idd niet wanneer ik een eisprong hebt maar ik zou zeggen we klussen erop los :-)
Idd 3 maanden is nog niet lang en ik probeer er niet echt aan te denken maar als je dan wilt gaan klussen :-) dan denk je er toch een beetje aan, alleen al door een kussen onder onze poep te steken :-).

Een geluk dat we er soms nog eens mee kunnen lachen want anders zou het maar erg zijn en laat ons hopen dat bij iedereen die aan het proberen is er toch is 1 zaadcel de weg vindt naar ons eitje.
Weet je die reclame van Acerta is gewoon de max dus ik zeg altijd tegen mijn vriend kom stuur er een roos bij en dan zal ik mijn deurtje openen :-) :-)

Groetjes en veel succes aan iedereen.

Mrs O.
30 January 2009, 09:37
Ik heb 8 jaar de pil genomen, een jaar niks en dan een dik jaar nuvaring. Wij waren zwanger in ronde 2. Had wel geluk dat ik meteen regelmatig was (cyclus van 28D).
Wij hebben om de 2 dagen geklust, en rond eisprong van dag 10 t/m 16 zo elke dag :)
Kussen onder de poep was hier ook vast ritueel... Ik zag wanneer ik mijn eisprong had aan het doorzichtig rekbaar slijmverlies (ipv witverlies)...

ka80
30 January 2009, 10:47
hey bejes, ik kon helemaal niet weten wanneer mijn eisprong plaatsvond omdat ik altijd al heel onregelmatig en vrij lange cycli gehad heb. (rond de 35 à 40 dagen) maar ben een beetje op mijn vagina-afscheiding afgegaan, wanneer het wit en wat dik is ben je niet vruchtbaar en wanneer je ziet dat het rekbaar en doorschijnend wordt weet je dat je de vruchtbare periode eraan komt, helemaal wat Mrs O zegt eigenlijk, ik val in herhaling. Mijn man had geen idee van mijn vruchtbare periode dus wij hebben vrij natuurlijk en niet geforceerd ge"klust", een kussen heb ik niet gebruikt.

taschkevdv
30 January 2009, 11:17
een hele ambetante vraag eigenlijk.we hebben dus ook de raad gekregen van de gyne om nu dus een maandje over te slagen met men miskraam.nu hebben we gisteren geklust met condoom.nu bleek toen men vriend was klaargekomen dat de condoom was verdwenen (in mij dus).:/ nu hebben we hem er wel terug kunnen uithalen, maar ben ik niet zeker of alles dan wel in de condoom beland is.ik heb zaterdag men eisprong heel hard gevoeld en had ook een dikke slijmprop verloren dus dat was duidelijk.mag ik er dan van uit gaan dat ik gisteren dan niet meer vruchtbaar was? en dat normaal alles wel in de condoom beland is? vind het heel lastig om het zo te beschrijven mja. :)

Mrs O.
30 January 2009, 11:30
hihi, hebben dat ook al voorgehad, dan moet ge lekker beginnen peuteren (zeer romantisch)
op condoom zit normaal toch zaaddodend middel dacht ik?
dus zelfs al er viskes zijn ontsnapt, zullen die ni snel meer gezwommen hebben denk ik :)

taschkevdv
30 January 2009, 11:38
idd heel gezellig :) chance dat dat nog vrij goed gaat :).
ja allé het is omdat je zoveel hoort ja ik ben zwanger ook al hebben we het met condoom gedaan maar dan was die gescheurt ofzo.allé denk nu ook ni dat er veel kan gebeurt zijn se maar toch :).

L@yla
30 January 2009, 12:10
hoi taschke,
als je hoopt dat het niets is dan hoop ik mee maar moest het nu zo zijn zou je het wss ook niet erg vinden veronderstel ik:), en zou dat dan kwaad kunnen ? puur uit nieuwsgierigheid...

gr
layla

taschkevdv
30 January 2009, 12:14
hey l@yla

ja moest het nu zo zijn zou ik het zeker niet erg vinden hoor :). ja echt kwaad kan dat niet denk ik, want ze zeggen dat eigenliijk voor een maandje te wachten om 1. je eisprong te kunnen berekenen omdat je cyclus nu een beetje anders is, maar ik heb men eisprong wel duidelijk gevoeld en 2. omdat het ook niet zeker is of je al genoeg baarmoederslijmvlies hebt aangemaakt, ik heb nu wel terug goed witverlies dus ik veronderstel dat het dan wel terug in orde is (maar dat weet ik niet zeker natuurlijk :)

bejes
30 January 2009, 13:45
Hallo,
Ik heb dus sinds het stoppen met de pil mijn maandstonden na 32dagen gekregen en die zijn woensdag begonnen heb heel veel pijn gehad woensdag had dit nog nooit gehad en nu zijn mijn maandstonden al weer gedaan,vind het wel vreemd normaal heb ik 6dagen ms maar ja zoveel te beter zeker kunnen we er weer aan beginnen :) groetjes

bejes
1 February 2009, 14:00
Hallo,
Is er ook iemand die nog maar net begonnen is voor een kindje? Mijn ms zit er eindelijk op als je graag zwanger wilt zijn en er aan wilt werken duurd die paar dagen ms weken :) Ik hoopte eigelijk om tegen deze zomer zwanger te zijn maar hoe meer je ermee bezig bent hoe meer ik er naar verlang. Groetjes

naomi83
1 February 2009, 19:37
Hey bejes,

Ik ben ook pas gestopt met de pil. Sinds einde december. Mijn cyclus is op moment helemaal aan het flippen.
Ik ben ook gestopt met het gedacht tegen de zomer zwanger te zijn en zou graag begin 2010 bevallen. Maar sinds we gestopt zijn kan ik precies niet meer goed wachten.
Elke keer al mijn ms er zijn ben ik eigenlijk teleurgesteld, elke keer als ik iets voel wat met zwanger zijn te maken heeft word ik blij en denk ik dat het zover is.
Tot nu toe noch niks hier.

Veel succes met klussen en hoop dat je snel prijs hebt ;)

bejes
1 February 2009, 22:09
Hallo noami,
Ja bij mij was ook zo ik dacht zeker dat ik zwanger was maar kreeg toch mijn ms nu nog ze zou ik denken dak zwanger ben maar zijn maar gedachten ze denk ik :-) tis zo als je ermee bezig bent dan wil je eigelijk nu al zwanger zijn. jullie zullen nu wel goed aan klussen zijn je zit net rond je eisprong zie ik :) laat eens iets weten hè als je weer zwangerschaptekenen heb. groetjes

naomi83
2 February 2009, 08:38
Ik heb mijn ticker weggenomen want er klopt niets meer van.

Heb wel kenmerken maar ik denk dat dit van het ontpillen is.
En ik weet ook niet wanneer ik kan testen omdat mijn cyclus helemaal in de knoop zit.

Heb wel al een ganse week buikpijn. Ben misselijk
Mijn darmen doen raar.
Ruik heel goed.
Urine ruikt straffer.
Heb het constant warm.
Pijn in mijn onderrug.

Ik ga denk ik nog maar een paar weken wachten met testen. Is mss wat te vroeg.

Groetjes

bejes
2 February 2009, 23:23
Hallo Naomi,
Je hebt toch wel heel veel zwangerschap kenmerken hoor?! Wanneer had je voor het laatst jou ms?
Als ik al deze tekenen had, had ik al eens een testje gedaan!Groetjes

naomi83
3 February 2009, 08:20
Mijn normale cyclus is begonnen op 3 januari.
Heb sindsdien wel 2 tussenbloedingen gehad van 2 dagen?
Wat dit was of betekende weet ik niet.
Sinsdien geen ms meer gezien.
Heb gisteren een test gehaald. Durf niet, ben bang voor de teleurstelling.
Al die symptomen kan ook van ontpillen zijn hé.
Zou veel te snel zijn.

Ik weet het niet, voel mij zo onzeker. Ik weet ook niet wanneer ik mijn ms moet verwachten met die tussenbloedingen. Zijn dat nu mij ms geweest????
I don't know...

Ik zal straks maar es testen zeker. :/

Groetjes

Zal iets laten weten....

L@yla
3 February 2009, 08:58
hoi namomi,
hopelijk voor je is het zo, laat ons iets weten

x
x
x
layla

Mrs O.
3 February 2009, 09:25
Al die symptomen kan ook van ontpillen zijn hé.
Zou veel te snel zijn.

.
hey naomi...

snel kan ook he :) ik duim alvast !!

Zeker testen !! dan ben je zeker en, indien negatief testresultaat, kan je met volle moed verdergaan, ipv nu te blijven tobben...

mini
3 February 2009, 10:03
Hey Naomi,

Als je test ben je zeker. Dan hoef je niet langer in twijfel te leven. :)
En het betekent niet, als je nu een negatieve test hebt, dat je daarom niet zwanger bent hé. Het kan betekenen dat je te vroeg hebt getest. :)
En een testje kost geen hopen geld (allez da zeg ik toch iedere keer :D)

naomi83
3 February 2009, 20:06
Heb juist getest. Ik had zo'n test met 2 venstertjes; een klein en een groot.
In het kleine venstertje verscheen een rood streepje. In het grote niet, awel het is te zeggen dat het langs de kant van het cirkeltje een beetje rood werd?
Ik weet niet wat dit nu betekent.
Of zou dit duidelijk niet zwanger betekenen????
Ik weet het niet. Nu ben ik nog nie zeker.

tweety18
3 February 2009, 21:06
Met een bloedname bij de huisarts ben je zeker. Als je je MS niet krijgt, zou ik dit even doen.
Of een nieuwe urinetest binnen een paar dagen. Tussenbloedingen komen nog voor tijdens een zwangerschap bij sommige vrouwen.
Veel succes. Laat iets weten

naomi83
6 February 2009, 19:14
Heb vandaag nog eens een test gedaan. Nog altijd negatief. Het zal toch allemaal van het onpillen zijn.
Heb nog een paar symptomen bij gekregen.
bloedend tandvlees
wit verlies; dit heb ik woensdag gehad en vandaag. Da kan dus nie mijne eisprong zijn of toch???
Ik weet het niet meer.
Voel mij elke dag kei misselijk.
Van elk geurtje wordt ik mottig.
En ik ruik oh zo goed, das nie normaal ...

Of zou het toch kunnen, en zou het mss nog altijd te vroeg zijn om te testen.
Zou ik eens met ochtendurine proberen???
Of naar de ha gaan??
Of nog effe wachten.

Ik weet dat ik aan het zeuren ben maar ik kan aan niets anders meer denken.
:(

kastaar
6 February 2009, 19:19
hallo naomi83,

Kzou zeggen ga eens langs bij je huisarts of je gyne voor een bloedonderzoek, dan ben je zeker! Dan ben je van al je vragen verlost!!

Veel succes!!

naomi83
7 February 2009, 19:29
Heb vanmorgen bloed laten trekken.
De dokter gaat morgen bellen als ik zwanger ben.
Anders laat hij niets weten.

Maar hopen dat ie belt...

veerle
7 February 2009, 20:16
hi meid, ik hoop dat hij zeker belt!! :d

Koke
7 February 2009, 21:57
Hoi Naomi, hopelijk krijg je morgen een verlossend telefoontje. Als ik je symptomen zo lees, hoop ik erg met je mee!!
Ik had vandaag ook erge krampen, maar ben zeker dat het nog wat vroeg is om al prijs te hebben. Maar ondertussen vind ik het wel geweldig om alle spanning hier mee te volgen!

Trinity
8 February 2009, 10:02
Ik hoop het ook voor je!

veerle
8 February 2009, 12:21
al nieuws van Naomi?

naomi83
13 February 2009, 14:38
Hey iedereen,

Is lang geleden. Heb het nogal druk gehad. Maar goed ook.
Dokter heeft zaterdag niet gebeld. Mijn man zei al: hij is het mss vergeten.
Heb maandag zelf even gebeld maar het is niks.
Heb wel nog altijd mijn ms niet.

Wel zullen nog maar wat klussen dan hé :)

Koke
13 February 2009, 19:02
Hey Naomi, jammer dat je niet zwanger bent!
Maar nog wat verder klussen, kan nooit geen kwaad hé ;)

Stephke
13 February 2009, 21:20
Ey Naomi83

Ik heb net hetzelfde voor mijn cyclus is begonnen op 5/1
en nog altijd niets ...
heb vandaag voor de derde keer een test gedaan en nog steeds negatief
ik ben vooral in de war

groetjes en succes

http://www.babyplaza.be/tools/tickers/ticker-cyclus.php?id=6312 (http://www.babyplaza.be/tools/tickers/index.php)

naomi83
19 February 2009, 21:12
Hey Stephke,

Bij jou ms al gezien. Bij mij nog altijd niet.
Ik wacht maar af...
Voel wel niks speciaals of zo.
Allé toch niet meer...

Groetjes

bejes
19 February 2009, 22:21
Hallo Naomi,
Waarom geen ticker zodat we ook kunnen mee volgen?
heb je al een test gedaan? groetjes