PDA

Volledige versie bekijken : Pijn???

Espritbaby
27 January 2009, 23:26
Iemand ook zoveel last gehad deze periode van de zwangerschap?
Ik denk dat het mijn baarmoeder is die aan het uitzetten is, maar elke avond voor ik moet gaan slapen begint het te trekken onderaan mijn buik links en rechts.
En eigenlijk nog meer als ik ga slapen, zeker op mijn zij (ja buik- en rugslapen raden ze af), zou het kunnen omdat je baby 's nachts wakker is en begint te bewegen mss dat je dit toch ergens gewaar wordt? In paniek ben ik niet echt, mag vrijdag toch naar de gyne :D

snoezel
28 January 2009, 07:29
dat is bandenpijn.
die banden beginnen nu echt mee te rekken en dat voel je!
je buikje is nu volop aan het groeien hé!

heel normaal dus
maar niet aangenaam hé :s

grt
snoezel

Kimmy
28 January 2009, 08:33
bij mij helpt het als ik weet waarvoor de pijnen dienen dus bij deze (zie ook mijn post over de babylessen): je baarmoeder in gewone staat (niet-zwanger dus :)) is 1 cm dik, om het kindje er veilig in te bergen en later te kunnen helpen bij de bevalling moet deze naar 3 cm. Het kan maar tot deze dikte komen door zichzelf te "trainen", dat is wat jij voelt: je baarmoeder (een spier) trekt samen om sterker te worden, dit gebeurt bij onverwachtse bewegingen, te snel wandelen, ... maar ook in rusttoestand moet de baarmoeder trainen om sterk genoeg te worden!

volledig normaal dus

btw, er vroeg iemand in de les (ok, ik :)) of je kindje daar ook maar enige last van ondervindt en het antwoord is "neen", het merkt het wel maar omdat het ook opmerkt dat jijzelf daar volledig rustig onder blijft, beseft het dat het normaal is en dat het het dan ook gewoon eventjes moet ondergaan (zo hebben ze mij dus wijsgemaakt, é)

liefs
Kimmy

Espritbaby
28 January 2009, 11:31
Ik dacht al dat het zoiets zou geweest zijn, kimmy, wel tof om te weten hoe het werkelijk in elkaar zit, bedankt.

Vrijdag gaan we mss het geslacht weten, daar ben ik nieuwsgierig naar se haha.

groetjes

Nes
28 January 2009, 14:44
espritbaby, ik heb dat ook gehad maar dat gaat minderen, ik heb dat nu nog af en toe eens. Een warm bad doet wonderen daarvoor. En ik heb idd de vraag gesteld aan m'n voedvrouw wat er nu waar is van die warme baden. Ze zei me dat ik gerust een warm bad mag nemen en m'n buik onder water mag steken, dat de baby dat heel graag gaat hebben en dat het zelfs heel goed is. Dus voila, volledig het tegenovergestelde of de ronde gaat.

ka80
28 January 2009, 19:07
Volgens mij kan dat ook geen kwaad hoor! Het is niet zoals in een sauna zitten he en volgens mij kan het alleen maar goed doen, je zal een ontspannen gevoel hebben wat de baby ook ervaart, die kan er alleen maar baat bij hebben dat jij je goed voelt. Mijn vroedvrouw zei:

Als het met de mama goed gaat, gaat het met de baby héél erg goed
Als het met de mama zozo gaat, gaat het met de baby goed
Als het met de mama slecht gaat, gaat het met de baby naar behoren.

Allee, hangt ervan af wat je defineert als "slecht gaan". Ik veronderstel dat wanneer je in de coma ligt en je been net geamputeerd is het met de baby toch niet fantastisch gaat maar soit, het gaf me over 't algemeen wel een rustgevend gevoel die paar zinnetjes.

sluutjes

kastaar
28 January 2009, 19:13
Hallo iedereen!
Kmoet zeggen dat ik geen ervaring heb met die aard van pijn maar ik heb eigenlijk wel een ander vraagje over "pijn":
Eén van de eerste zwangerschapskenmerken zijn pijnlijke borsten. Kunnen jullie dat eens proberen te omschrijven voor mij? Zijn dat dan steken of het je constant pijn? Zijn het dan je volledige borsten of bv enkel op een bepaalde plaats? En vanaf welk moment in je cyclus begin je dat te voelen? Voel je dat al voor of na je NOD? En zijn er zo nog kleine dingen waaraan jullie wisten dat jullie zwanger? Zoals jullie lezen heel veel vragen...
Groetjes!

Nes
28 January 2009, 19:14
Da geeft idd een goed gevoel ka. En idd een sauna en zonnebank mag idd niet, dat zou de lichaamstemperatuur te hard doen stijgen en het hart te hard laten pompen. Hebben ze mij toch wijsgemaakt he.

Espritbaby
28 January 2009, 19:15
Inderdaad aangenaam is het niet, ik ga nu een lekker warm bad nemen.
Toch wel raar dat dit enkel 's avonds begint he, tijdens de dag heb ik niets van last.
Maar ze zeggen dat je baby in de dag slaapt en 's avonds en 's nachts wakker is om te eten, mss daarmee dat ik het dan sneller gewaar wordt.
Ik voel mij voor de rest super goed, het is meer een lastig gevoel, maar dat nemen we er met plezier bij :D

groetjes

Nes
28 January 2009, 19:29
Kastaar, die pijnlijke borsten. Bij mij zijn dat enkel mijn tepels die pijn doen en enkel als ik kou heb en soms als ik erover wrijf. Dus niet constant. Die pijn is maar begonnen vanaf als ik 3 maand zwanger was. Misschien ervaren de anderen dit anders maar bij mij was het zo.

Espritbaby, dat zal idd ook met de baby te maken hebben maar ook door het feit van jouw vermoeidheid. Na een dag werken ben je vermoeid en dat zou daar ook mee te maken hebben.

ka80
28 January 2009, 20:52
Kastaar, ik had die pijn al van helemaal in het begin (waarschijnlijk ook een beetje door het ontpillen) en het was een overgevoeligheid, ik verdroeg bv de waterstraal van de douche niet meer op mijn borsten. Eender welke druk op mijn borsten ervaarde ik als pijnlijk, rond mijn tepels voornamelijk. Dit komt denk ik omdat ze groeien? Rond de 4e maand zoiets was die overgevoeligheid wat weg. Nu heb ik enkel pijn wanneer ik kou heb en nog geen beetje,... ik heb dan echt het gevoel of mijn tepels eraf worden gesneden,... beetje gruwelijk he, maar mijn borsten hebben nog nooit zo'n pijn gedaan als nu tijdens de zwangerschap. Maar dat is allemaal niet erg,... ik neem het er graag bij.

mini
29 January 2009, 17:08
Een week voor m'n NOD had'k last van rommelende darmen. Was precies of ze deden ne opkuis vanbinnen. :D
'k Had toen ni gedacht aan het feit, dat ik wel zwanger kon zijn. :)
'k Dacht eerder dat'k een buikgriep had, want er waren toen wel een hoop mensen ziek. Dus 'k dacht dat'k het betrapt had. :D

Gevoelige borsten had'k al van in september, toen ik de eerste ontpil-verschijnselen had. Pas toen ik echt overtijd bleek te zijn, begonnen m'n tepels meer pijn te doen.
En ook bleek ik af en toe een bloedsmaak in m'n mond te hebben. :/

mammiii
29 January 2009, 17:31
Ik heb vandaag serieuze scheuten in men onderbuik gekregen, maar echt pijnlijke soms. Kort maar pijnlijk. Moet ik da nu zien als voorweeën?

Nes
29 January 2009, 18:03
Dat zou kunnen mammiii, ik heb dat ook al gehad en bij mij waren het weeën. 'K had het geluk zo juist aan een machien te hangen die dat registreerde.

ka80
29 January 2009, 18:05
Had ik ook rond die periode mammiii en heb die nog altijd soms, hoort erbij denk ik. Bij mij waren die wel niet zo kort, die bleven wel minstens een minuut aanhouden, ongeveer.

mammiii
30 January 2009, 10:06
kheb het maar 6 keer gehad, en dan wast gedaan. maar is wel verschieten

ka80
30 January 2009, 10:52
Wacht maar, dat komt wel terug!! Ik heb deze nacht vreselijke pijnen doorstaan en mijn buik was steenhard, mijn man wist niet wat hij moest doen. Ik ook niet trouwens. Nu gaat het terug beter, pfft. Heb echt wel wat schrik gehad deze nacht en bovendien gaat mijn man skieën met vrienden, ik ben dus alleen thuis, gelukkig is hij maar voor 3 dagen weg,..

L@yla
30 January 2009, 12:05
oei ka
mijn ventje was vorige week ook op skireis en ik vind alleen zijn helemaal niet leuk en al zeker niet als je 30 weken zwanger bent!

succes
gr
layla

mammiii
30 January 2009, 13:43
Moest het ooit gebeuren dat mijn vriend niet aanwezig zal zijn opt moment mijn water breekt,zal ik wel maken dak int ziekenhuis geraak :)
Heb al heel de buurt ingelicht hah, schuinover me deur is er een kapsalon,en slagerij en dergelijke. Ze gingen me helpen moest het zo ver zijn.want ik woon eigenlijk buiten brugge, en tegen dat de ambulance der is, da duurd toch vrij makkelijk een halfuur. Dusja.

ka80
30 January 2009, 16:33
Hey, mijn water is gelukkig nog niet gebroken. Ik ben eventjes langs de kliniek gegaan waar ik ga bevallen en heb gezegd wat ik had deze nacht. Deze morgend had ik nog altijd pijn in mijn buik en rug. Mijn gyne heeft me eventjes aan de monitor gelegd en zei dat de baarmoedermond heel erg zacht was maar dat ik me geen zorgen hoefde te maken, met de baby gaat alles goed, hij is erg vitaal, in goede gezondheid en ligt met zijn hoofdje al naar beneden. Hij zei "je baby slikt goed water in en heeft een goede zuigreflex, dat zijn meestal babies die voor weinig problemen zorgen" Dat weten we dan ook weeral! Nu ben ik toch wat geruster en dat heb ik wel nodig nu ik alleen thuis ga zijn!

mammiii
30 January 2009, 16:53
Dat moet toch wel vreemd zijn dage plots warm water voelt stromen langs u benen. Aleja kan het me niet anders voorstellen.Want je kan het vergelijken met iets anders ma das niet voorgekomen bij mij.Voel je dan meteen die weeën?

L@yla
30 January 2009, 18:35
hoi ka,
wat een leuk nieuws, t zal dan een goed drinkertje zijn:) altijd handig
wat leuk ook dat je een jongentje krijgt, ik zou ook heel graag een jongentje, nu als het een meisje is, zal ik even blij zijn hoor

gr
layla

ka80
30 January 2009, 19:40
Bedankt Layla!! Ik ben ook héél erg blij met ons jongetje.

Véél geluk deze ronde, hoop echt dat je snel zwanger geraakt! De dag dat je ons komt vertellen dat het zover is zullen we er allemaal een glaasje plop-champagne op drinken! x

Trinity
3 February 2009, 07:57
Hej allemaal,

Had deze nacht plots een hevige kramp in mijn buik, net alsof een hand het uitperste als een dweil....kan het niet anders beschrijven. Was maar kort, maar werd er wel opslag wakker van. Daarna had ik beetje pijn in mijn onderrug, zoals wanneer ik mijn ms ga hebben.

Heeft hier iemand ervaring mee? want was deze nacht natuurlijk doodongerust... . Ik ben nu tussen wat mijn tikker zegt en twee weken extra ver.

Groetjes

snoezel
3 February 2009, 08:56
zal van de innesteling zijn waarschijnlijk.
mijn schoonzusje heeft zelf een nacht op spoed doorgebracht toen ze vijf weken was...
kan echt wel pijn doen!
hopelijk is het gewoon dat...

lies
3 February 2009, 11:01
ik had ook vaak eens pijn rond die tijd. is vanzelf overgegaan en nu ben ik 13 weken en alles is goed.
en de vorige keer had ik geen pijn en had ik opeens een miskraam gehad.

om maar te zeggen: krampen hoeven echt nergens op te wijzen.

Trinity
3 February 2009, 17:21
Ik hoop ook dat het niets is, was wel even serieus verschieten. Morgen bloed laten trekken in het ziekenhuis, zal het daar ook maar eens vragen.

Mrs O.
4 February 2009, 10:11
hey trinity

ik had ook massa's pijn rond mijn 4 - 5 -6 weken... lag 's avonds soms echt ineengedoken in een bolletje, echt afzien... Ben zelfs is bijna flauwgevallen van de pijn...

daarna is het over gegaan... Ik heb het dus 'uitzetten' van mijn baarmoeder en de innesteling heel hard gevoeld ...

Dus ik zou je niet echt zorgen maken hoor...
je kan natuurlijk wel altijd is navragen :)

Trinity
4 February 2009, 11:17
Bedankt, is toch een kleine geruststelling dat anderen ook zo iets ervaren hebben. Waarschijnlijk ga ik nog vaak verschieten de komende maanden :-)

Trinity
4 February 2009, 14:45
Vandaag bloed laten trekken in het ziekenhuis. Is normale procedure om dit een aantal weken te doen voor de eerste scanning. Volgende week bij de dokter ook bloed laten trekken, om te zien of ik imuum ben voor toxo enzo.

Heb in het ziekenhuis, waar ze de scanningen doen, gevraagd ivm die pijn die ik had twee nachten geleden. Die keek heel bezorgd naar mij en ging het even aan de verpleegster vragen. Maar de verpleegster antwoorde gewoon dat ik de normale procedure moet volgen: ha contacteren, die dan eventueel naar hun of naar een gyne doorverwijst. Ikke dus terug een beetje in paniek.....die keek wel heel bezorgt. Kon meteen bij de ha langs gaan, die heeft dan aan men buik gevoeld en terug mijn urine getest. Er is geen bloed in, das goed. Hij denkt niet dat er iets mis is, gewoon spiercontracties. Maar als ik het nog eens heb, of meer pijn continu krijg, moet ik meteen terug komen en gaat hij een doorverwijzing geven voor een directe scanning.

Moet het nu rustig aan doen van hem. Pfff, voel mij toch niet gerust zelle. Maar ja, duimen dat het niet meer gebeurt, en afwachten tot de scanning 24 februari :-)

snoezel
4 February 2009, 15:03
oei trinity,
vind het maar raar dat ze zo reageren...
heb er echt al veel gehoord die van de innesteling zo afzien hoor!
ze kunnen een mens toch ongerust maken hé

in ieder geval ik blijf duimen!

mammiii
28 February 2009, 21:17
Heb een dringend vraagje,

De laatste tijd heb ik een enorm spannend gevoel boven mijn navel.(het voelt ook hard) Psies dat ga scheuren soms,,
is dat een harde buik dan? alvast bedankt want kmaak me beetje zorgen erover. Heb het al gevraagt aan de GYne ma die gaf daar nr mijn weten geen deftige uitleg over, enkel over spanningen.

mammiii
1 March 2009, 23:13

De laatste tijd heb ik een enorm spannend gevoel boven mijn navel.(het voelt ook hard) Psies dat ga scheuren soms,,
is dat een harde buik dan? alvast bedankt want kmaak me beetje zorgen erover. Heb het al gevraagt aan de GYne ma die gaf daar nr mijn weten geen deftige uitleg over, enkel over spanningen.
Niemand een antwoordje hierop? :( ..
NOu ja kon het mr vragen hee ;) Xx

Trinity
2 March 2009, 07:57
zou wel willen hoor, maar weet dat niet. Je zal wel op je gyne kunnen vertrouwen he.

Kimmy
2 March 2009, 10:32

Niemand een antwoordje hierop? :( ..
NOu ja kon het mr vragen hee ;) Xx
volgens mij is dit idd harde buik: een harde buik kan best gewoon gedeeltelijk zijn, bv. op een plaats waar de baby de hele tijd tegenaan schopt! een harde buik is het samentrekken van de baarmoeder omdat deze zich moet trainen om dikker te worden tegen de bevalling. Dergelijke harde buik wordt veroorzaakt door te snel te wandelen, stress maar kan evengoed in rusttoestand voorkomen of doordat de baby van binnenuit de spieren "in gang zet"!

niets om ongerust over te zijn!

x

mammiii
2 March 2009, 15:03
Ohh okay :) thx