PDA

Volledige versie bekijken : menstruatieopwekkers maar nog niet ongesteld

aprilvisje
25 March 2011, 12:47
het is 2 weken geleden na mijn pilletje nog altijd niet ongesteld zwangerschaps teste negatief de vorige keer heb ik ze 10 dagen moeten nemen en nu 5 is dit mss niet genoeg?
maandag mag ik voor een echotje ik maak me nu toch wel ongerust

Leentje
1 April 2011, 10:59
Hallo aprilvisje,

Ik zit in zo wat dezelfde situatie... duphaston moeten nemen maar geen ms gekregen. Gyne stelde dan voor om Progynova te starten (7d.) gevolgd met terug duphaston (5d.) Laatste pilletjes maandag genomen en gisteren eindelijk beetje bloedverlies :)... was wel blij maar toch ook wat ongerust omdat het zo weinig was (ik spreek dus van druppels). :alien-grrr:

Straks naar gyne voor echo en hopelijk kan ik dan starten met Clomid en Pregnyl want gyne heeft dit laatste ook voorgescheven.
Hoelang moet jij Clomid nemen? Is het de bedoeling om dan ook Pregnyl spuit te krijgen?

Ik heb je topics al gelezen op het forum en herken me een beetje in uw verhaal. Ik heb hier nog met niemand over gepraat van vrienden of familie dus toch redelijk frustrerend. Het is zo moeilijk om dit te vertellen aan mensen die dit niet meemaken.

Hopelijk komt alles goed ! Veel sterkte & succes en hou me op de hoogte :angel:

aprilvisje
3 April 2011, 10:03
Hallo aprilvisje,

Ik zit in zo wat dezelfde situatie... duphaston moeten nemen maar geen ms gekregen. Gyne stelde dan voor om Progynova te starten (7d.) gevolgd met terug duphaston (5d.) Laatste pilletjes maandag genomen en gisteren eindelijk beetje bloedverlies :)... was wel blij maar toch ook wat ongerust omdat het zo weinig was (ik spreek dus van druppels). :alien-grrr:

Straks naar gyne voor echo en hopelijk kan ik dan starten met Clomid en Pregnyl want gyne heeft dit laatste ook voorgescheven.
Hoelang moet jij Clomid nemen? Is het de bedoeling om dan ook Pregnyl spuit te krijgen?

Ik heb je topics al gelezen op het forum en herken me een beetje in uw verhaal. Ik heb hier nog met niemand over gepraat van vrienden of familie dus toch redelijk frustrerend. Het is zo moeilijk om dit te vertellen aan mensen die dit niet meemaken.

Hopelijk komt alles goed ! Veel sterkte & succes en hou me op de hoogte :angel:
hoe heb je het gesteld bij de gyne?
ik heb dan toch na 15dagen mijn ms doorgekregen,ik had ook eerst duphaston maar ik kon er niet goed tegen.
heb nu de hoogste dosis clomid vandaag mijn laatste pilletjes en zaterdag voor een echo,wel laat vind ik maar hij kon niet anders.
ik weet niet hoelang ik clomid moet nemen tis een man van weinig woorden als ik niets zelf vraag dan weet ik ook niets :plain:
mijn eitjes waren altijd nog geen 10mm ik denk dat het daarom is dat we nog niet over pregnyl gehad hebben.
mijn ventje komt ook ongeduldig kvind het wel lief hihi
ze zeggen wel als je er teveel aan denkt...maar hoe kunnen we er niet aan denken als we iedere keer pillen moeten nemen
blij iemand die het ook meemaakt alle ja het had beter geweest van niet!

vele groetjes

Leentje
4 April 2011, 13:01
Hey,

Volgens de gyne was alles OK en ben zaterdag gestart met Clomid (100mg/d) en moet dit 5 dagen nemen. Heb terug afspraak op 11/4 maar dan bij een andere omdat mijn gyne in verlof is :alien-unhappy:. Niet leuk dus tijdens deze belangrijke periode van de maand. Dan zal ik dus meer weten of de Pregnyl spuit al dan niet nodig is.

Veel vragen stellen is inderdaad wel belangrijk want de hele hormoonhuishouding is toch wel ingewikkelde materie. Maar dikwijls begin ik me allerlei vragen te stellen als ik terug thuis ben en niet tijdens mijn visit. Mijn vriend daarentegen die stelt er maar op los, gelukkig !

En zoals je zegt, het is moeilijk om er niet aan te denken. Ook omdat we ons wat zorgen maken en niet op voorhand weten hoe ons lichaam zal reageren. En voor de partner ook niet altijd simpel, hopelijk hebben jullie veel steun aan elkaar. Misschien een kleine steun, weet dat wij niet de enige vrouwen zijn die dit meemaken.

Veel succes zaterdag :) ! Maandag is het mijn beurt. We horen elkaar nog wel.

aprilvisje
4 April 2011, 14:12
je zegt me daar zo iets ik heb al 3 verschillende gynes gehad mijn gekozen gynaecoloog had het zodaing druk dat hij me doorverwezen heeft en die van nu had dan eens conge en dan weeral een anderen er zijn plezantere dingen!
sinds ik clomid neem ben ik wel een 5tal kilo verdikt
ja mijn vriend heeft het er ook wel moeilijk mee zeker sinds hij nu 30 geworden is haha ons kind ga een oude papa hebben zegt hij (wat ik natuurlijk niet vind hoor)
wie weet we kunnen net nog een kerstkindje krijgen hé :p
dat het maar rap zaterdag is

tot later

Leentje
6 April 2011, 10:30
Ik duim alvast mee :)