PDA

Volledige versie bekijken : Complexen

Annelies22
27 January 2009, 11:12
Hallo,
Heeft er nog iemand last van complexen? Of schrik om haar man te verliezen, omdat hij haar niet meer aantrekkelijk vindt? Ik heb dat namelijk heel erg. Ben bijna 13 weken zwanger (eerste zwangerschap), en heb al een klein buikje, maar vooral: ik ben opgezwollen in mijn gezicht en heb ook plekken in mijn gezicht. Als we ruzie hebben, durft mijn vriend mij wel eens te verwijten dat ik te dik ben en dat doet mij heel erg pijn. Toen ik nog niet zwanger was, was ik anders best tevreden met mijn slanke lijn, maar heb wel al altijd een minderwaardigheidsgevoel gehad, een laag zelfbeeld. maar nu ik zwanger ben, is dat nog heel wat erger geworden, ook door sommige reacties uit mijn omgeving, die vinden dat ik zo veranderd ben.

En je hoort toch wel vaker dat mannen vreemdgaan als hun vrouw zwanger is, omdat ze die niet meer aantrekkelijk vinden...

Groetjes,

Annelies

mammiii
27 January 2009, 11:40
hey Annelies,

Wat jou vriend doet is helemaal niet juist, ipv jou op zo manier te kwetsen zou hij jou beter meer complimentjes moeten geven. Want het is normaal dat sommige die zwanger zijn meer complexen krijgen. Ik heb dat ook, ben overal opgezwollen. Heb veel striemen, omdat ik voorheen ook mager was.Te rap verzwaard, maar mijn vriend zegt niet zo'n dingen.Het is 't moment ni om zo dingen te zeggen ook.
We zijn wa opvliegender enzo, je weet wel. Maar mijn antwoord op zo'n verwijting is,- tis door u dak zo ben, (klinkt miss ni voor iedereen even goed) maar dan zwijgen ze bij mij toch ff. En van het feit dat mannen vaker vreemdgaan,mja daar kan ik niet echt een antwoord op geven. Maar als je elkaar vertrouwt en graag ziet is er toch geen probleem? Er zijn zelfs mannen die dat schattig vinden,ook mooi. Zowieso moet je tonen dat je het aankan en zeggen van kijk, das me buikje en zelfs de meeste verstaan dat wel ze,dat ge daarvan iet wa opgezwollen kan van staan.Natuurlijk moet ik ook niet zonder iets aan mijn gezicht naar buiten gaan want dan zie ik er ma ziekskes uit :-p .Ma kortom, praten met u vriend kan ook helpen. Liefs!

Mrs O.
27 January 2009, 11:41
Oei naamgenootje, das ni zo goed hé...

Ik ben een dikke van mezelf, dus ik voel me nu fantastishc in mijn vel omdat ik nu een dikke buik heb MET reden :)
Het is niet echt lief van je vriend dat hij je te dik vind (terwijl je dat helemaal niet bent !!!) en moest het dan nog zo zijn, je bent de mama van zijn ongeboren kindje, je lichaam heeft de meest belangrijke functie ooit: een kindje laten groeien en beschermen, en je mag daar best trots op zijn !!!

Er zijn idd minder leuke dingen aan zwanger zijn, ik heb bijv al sinds mijn 12 weken donkerrode striemen in het midden van mijn buik en ze worden alleen mr donkerder en groter... als ik erover iets zeg (tis echt lelijk), zegt mijn man dat dit erbij hoort en dat ik er mij niks van aan moet trekken...
Ik heb wegens onze verhuis enkele dagen met olifantenpoten rondgelopen (echt opgezwollen enkels jakkes) en mijn ventje zei weeral: da hoort erbij, das toch niks?? elke avond een massageke gekregen en ze zijn nu al goed ontzwollen...

Die vlekken in je gezicht, das hormonaal en daar kan je helaas niks aan doen (ons mama zegt als je vlekken in je gezicht hebt het een meisje is :) ) mr ja, die volksverhaaltjes hihi...

Je vriend zal mss effe moeten wennen aan je lichaam dat aan het veranderen is, mr je zal zien, als jij toont dat je je goed voelt en je mooi voelt, zal hij dit ook zien en niks negatief meer zeggen...

ik loop nu echt rond als een fiere madam als ik buitenkom, maquilleer me regelmatig (iets wat ik anders veel minder doe), doe mooie zwangerschapkleren aan (alé als ik er in mijn maat vind :) ) en pronk mt mijn dikke buik !!

id naailes zei iemand vorige week dat ik al megadik was (op vrij groffe manier eigenlijk) en ze vroeg of er geen 3 kinderen inzaten (echt hé) en ik heb geantwoord dat ik als lieve mama lekker veel plaats voor mijn prachtbaby maak en dat hij/zij lekker comfortabel zit, en heb mij omgedraaid... ze zag zo rood als een tomaat...

Echt annelies, je moet jezelf geen complexen doen krijgen... Daarvoor is dit een veel te prachtige gebeurtenis !!!

xxx ik hoop dat je je snel beter voelt

Kimmy
27 January 2009, 12:01
mrs. O., ik maakte hetzelfde mee maar dan onbedoeld van langs de andere kant...
in de prenatale les ben ik het minst ver, de verste was op dat moment 30 weken, ik 20 weken en die leek echt gigantisch (hmm, ik zag nog niet zo vaak zwangere vrouwen...) en ik zeg (als allereerste wat ik ooit tegen haar zeg...) "amai, jij bent precies wel dik", ik bedoelde "o, my god, moet ik ook nog naar zo'n buikii", zij nam dat ook heel kwetsend op en zei direct "allé, de meesten zeggen dat ik nog niet dik ben voor 30 weken", ik met rode kop natuurlijk beginnen mij te verontschuldigen en achter mij hoorde ik Tim zuchten "Kimmy, toch, we zijn hier vijf minuten" :)

ik denk dat ze nog steeds boos is...

nu effe on-topic: Annelies, we moeten ons eigenlijk mooi vinden maar het is soms moeilijk, é, als je lichaam zo verandert en je het zelf bijna niet meer herkent!! Je moet er eens in een niet-ruziemoment echt serieus met je ventje over praten vind ik. Tim en ik praatten hierover door de lessen, hij besefte denk ik niet hoe lelijk ik mezelf soms vind en zorgt er nu voor dat ik mij nog nooit zo mooi voelde als nu!! En als hij daarna nog moeilijk doet zou ik idd eens zeggen "zeg, ik ben wel zo door jou om samen met jou onze droom te verwezenlijken, é"

over het vreemdgaan: je mag daar niet aan denken! je moet je man vertrouwen en onthoud dat als je jezelf sexy vindt, je dat ook uitstraalt!

Succes

Kimmy

Mrs O.
27 January 2009, 12:06
mrs. O., ik maakte hetzelfde mee maar dan onbedoeld van langs de andere kant...
in de prenatale les ben ik het minst ver, de verste was op dat moment 30 weken, ik 20 weken en die leek echt gigantisch (hmm, ik zag nog niet zo vaak zwangere vrouwen...) en ik zeg (als allereerste wat ik ooit tegen haar zeg...) "amai, jij bent precies wel dik", ik bedoelde "o, my god, moet ik ook nog naar zo'n buikii", zij nam dat ook heel kwetsend op en zei direct "allé, de meesten zeggen dat ik nog niet dik ben voor 30 weken", ik met rode kop natuurlijk beginnen mij te verontschuldigen en achter mij hoorde ik Tim zuchten "Kimmy, toch, we zijn hier vijf minuten" :)

Kimmy
hey kimmy

idd ni zo'n goeie zet he :)
bij mij is het toch ff iets anders hé... die vrouwen id les kennen mij al van in september toen ik net zwanger was, dus die weten da het mr 1 kindje is en dat ik 5 mnd ver ben nu... het was dus echt om met mij te lachen... van foute humor gesproken...

Annelies22
27 January 2009, 13:53
Bedankt aan iedereen voor de fijne reacties!! Dat is al een grote steun op zich voor mij. Ik vind het ook een hele mooie gebeurtenis, veel te mooi om te piekeren over zo'n onbenulligheden. Misschien ben ik gewoon wat overgevoelig... Ik zal eraan werken. En met mijn vriend praten.

Succes nog aan iedereen en een fijne zwangerschap!

Veel liefs

xxx

Annelies

lotjen
27 January 2009, 14:02
Hey Annelies,
geen zorgen hoor,ik denk dat elke zwangere vrouw dit meemaakt,ik ben er nu al een beetje over,omdat mijn buikje nu echt duidelijk
uitschreeuwt:"ik ben zwanger",en niet meer:"ik heb een paar weken teveel gegeten" :)

Het enige waar ik nog wat last mee heb is in bed. Ik heb mn vriend al 100 keer gevraagd of hij eigenlijk wel seks wil met een zwangere
vrouw,met die dikke buik voel ik me totaal niet meer sexy,enkel nog zwanger!
Mn vriend wimpelt me altijd snel af dat ik dat niet moet zeggen,en dat dat absoluut geen verschil maakt. 1 keer heeft hij zelf gezegd;"ik voel dat niet hoor",fijngevoelig... :)
Maar ik denk dat dit een soort van kwaaltje is,zwanger zijn werkt niet enkel op je lichaam,maar ook op je hoofd hoor!!!

Geef jezelf een paar weekjes,tot je een mooi zwanger buikje hebt,en denk nu en dan maar eens hoeveel geluk we hebben dat we
kunnen zwanger worden!ik heb mezelf gedwongen om dat ook regelmatig te denken!

Liefs Lotte

Nes
27 January 2009, 16:20
Hey Annelies, das heel normaal, ik heb dat ook doorgemaakt, maar dat verdwijnt eens je buik groter is. Wat je man heeft gezegd is natuurlijk echt niet goed te keuren hoor!!! En ik weet dat het niet gemakkelijk is daar mijn man ook zo dingen doet maar dat lees je wel hier verder op het forum. Mijn man zei eergisteren ook nog dat ik moest bewegen want dat ik anders te dik zou worden. Maar ik zit voor de moment met andere dingen aan m'n hoofd dan wat te verdikken. Probeer eens te praten met je man. De rest is al gezegd hierboven door de anderen. Ik weet niet he maar zouden ons mannen het er niet moeilijker mee hebben dan wij?? En reageren ze daardoor zo?

ka80
27 January 2009, 21:56
Hey Nes, dat zegt mijn man ook (die is super sportief) maar dat vind ik niet erg, hij heeft gelijk, beweging is goed maar niet in jouw situatie Nes!!!! Mijn man heeft me ook gezegd dat hij me aantrekkelijker vindt met een platte buik en dat hij gevreesd had dat ik snel heel dik zou worden maar hij vindt al bij al dat ik mooi zwanger ben, aangezien alles buiten de buik nog exact hetzelfde is. Voorlopig toch,...zal wel snel veranderen snif.

Maar we moeten ons daar allemaal geen zorgen om maken,... wij zijn allemaal even mooi, zwanger of niet! En inderdaad, wacht tot je buik er echt is en je zal wel zien dat alles goed meevalt. groetjes allemaal

ka80
27 January 2009, 21:57
Nee 't is ni waar, niet exact hetzelfde, heb wat vet afgezet op mijn poep en billen maar dat heb ik speciaal opzijgezet om goed borstvoeding te kunnen geven.

Kimmy
28 January 2009, 08:27
Nee 't is ni waar, niet exact hetzelfde, heb wat vet afgezet op mijn poep en billen maar dat heb ik speciaal opzijgezet om goed borstvoeding te kunnen geven.
zaaalig :)

vanaf nu combineer ik deze met die van Mrs. O. ("ik ben zo'n goeie mama dat ik extra veel plaats geef aan mijn baby'tje")!!

Annelies22
28 January 2009, 09:14
Hey iedereen,

Heb gisteren met mijn vriend goed kunnen praten hoor. Het komt erop neer dat hij dat zeker niet zo bedoelt. Hij zegt dat ik hem nu toch al zou moeten kennen, dat hij er dingen uitflapt die hij totaal niet meent als hij kwaad is. Dat is inderdaad wel zo, als hij ruzie heeft met zijn ouders of zo, dan zegt hij tegen hen ook zo dingen en zegt hij achteraf dan tegen mij: "Wat heb ik nu weer gezegd? Dat meende ik natuurlijk niet, stom van mij". Ik begrijp het wel hoor, maar hij heeft het toch maar gezegd! Maar bon... ik weet wel... Gewoonlijk zegt hij wel tegen mij (ik bedoel: in een normale situatie, niet in een ruziesituatie!) dat ik al een flink buikje krijg en dat hij daar fier op is en dat hij zo blij is met ons kindje. En hij helpt mij ook regelmatig om mijn buik in te wrijven, of praat tegen ons kindje in mijn buik.
Dus ik moet hem nu ook niet als de slechterik afschilderen :-) Ik mag ook niet vergeten om de goeie dingen aan jullie te vertellen! Dus bij deze...

En inderdaad... zoals Nes zegt... voor de mannen is het misschien ook niet altijd even gemakkelijk om het lichaam van hun vrouw zo te zien veranderen want zij kunnen niet meevoelen en zij voelen ook de band niet groeien met ons kindje, zoals wij dat hebben. En een zwangere vrouw is heel mooi, de meeste mannen vinden dat mooi. Sexy is iets anders natuurlijk... Daar moeten we ons even bij neerleggen. Maar we krijgen zoveel in de plaats! En we mogen inderdaad van geluk spreken, zoals Lotte zegt, dat we zwanger MOGEN zijn!

Liefs aan iedereen

Annelies

xxx

Trinity
28 January 2009, 09:19
Hej Annelies,

Super dat je er eens met je vriend hebt over kunnen praten, dat heb je altijd nodig, zwanger of niet. En ja, na een ruzie vergeet men al eens de goede kanten te vermelden he :-) Vind ik een heel natuurlijk fenomeen.
Hoop allesinds dat je super veel zal hebben aan je vriend tijdens je zwangerschap....en erna natuurlijk!!

Nes
28 January 2009, 14:48
Ja, m'n man zegt dat ook dat hij veel zegt wat hij niet meent als hij kwaad is. Ik heb hem wel gezegd dat hij erop moet letten want dat ik het dan toch maar gehoord heb. En daar gaat het hem om, jij hebt het toch maar gehoord. Maar tof dat je erover kan praten met hem!!!!

Kimmy
28 January 2009, 17:53
En een zwangere vrouw is heel mooi, de meeste mannen vinden dat mooi. Sexy is iets anders natuurlijk... Daar moeten we ons even bij neerleggen.
ik denk juist dat we voor onze eigen mannen heel erg sexy zijn, niet?
ik ben het er wel mee eens dat we voor andere mannen dan onze eigen man niet sexy zijn op dit moment (maar moet dat?), die zullen ons nu eerder als "mooi" benoemen
maar onze eigen man? mijn Tim vindt mij net erg sexy zegt hij, het toont net onze vruchtbaarheid, é!!

écht, volgens mij is het belangrijk om je sexy te voelen en dan bén je ook sexy...

Nes
28 January 2009, 19:09
Nu moet ik toch ook eens iets positiefs zeggen van m'n man. Hij zei me dat een vrouw haar lichaam het mooiste is tijdens haar zwangerschap. Hij is juist bang dat ik het heel moeilijk zal hebben achteraf (om het eraf te krijgen). Maar ik hoop dat de borstvoeding me daarbij zal helpen.
Ja, ik vind mijn buikje heel mooi!!! Sexy, ik weet het niet, naakt wel, met m'n vrijetijdskleren aan minder want m'n sexy avondkledij, daar raak ik niet meer in. :( Maar dat komt wel terug.
En voor andere mannen? Die kunnen de pot op. Maar der zijn mannen die dit echt wel sexy vinden hoor!!!!

mammiii
29 January 2009, 10:27
Er is nu wel een voordeel, de man doet nu het meeste en ik mag af en toe wa meer rusten. Alhoewel ik nog altijd erop moet letten wat hij doet, vrouwen kunnen meestal alles correct in het huishouden( aleja kwil zeggen,op je eigen niveau en keuze).Maar toch moet ik soms es achter em lopen,=) . Maar kzeg dan wel altijd heel lief dankjewel ,( dat hij em toch goed voelt).