PDA

Volledige versie bekijken : Toto op controle :)

Mrs O.
26 January 2009, 14:29
Vanmorgen nr de gyné geweest voor controle op 21 weken...

alles was dik in orde, toto is ongeveer klein 30 cm groot en ligt lekker dubbelgeplooid in mama haar buik heen en weer te friemelen :)

De echo was gewoon prachtig... lekker uitgebreid, hartje nog is gehoord, tien vingertjes, tien teentjes, de armpjes, de beentjes, het hoofdje met de oogjes, toto ligt qua afmetingen van hoofd, buik en romp enzo echt goed op schema... Dus tim en ik kunnen enkel maar dolgelukkig zijn...

Gisteren op de valreep toch besloten met tim dat we het geslacht wilden weten, hij kon zelf zijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen :)...
Hij heeft toto zaterdagnacht lichtjes gevoeld en denk dat het daardoor komt...(tim slaapt veel met hand op mijn buik)
Dus jaja, we weten of we een zoon of dochter gaan krijgen, en het voelt fantastisch... Ik kan nu mijn boeleke aanspreken met de voornaam, wauw...

Sorry voor mijn euforie maar ik voel mij zaaaaaaaaaalig vandaag !!!
Tim heeft na ons bezoek aan gyné een uur lang lopen zingen, ecnt te schattig... onze droom komt dichter en dichterbij...

Nes
26 January 2009, 14:37
Hey tof Mrs O. je baby is wel al groot he tegenover de mijne!!!! De mijnen is nu ook 30 cm en ik zit al weken verder. Maarja, bij mij zijn der ook complicaties he. Ik zou een kleine baby hebben en jij een grote denk ik. Ik ben blij dat alles goed is voor jullie.

Mijn ventje voelt precies niet graag aan m'n buik. Stelde hem gisteren de vraag wat hij dan voelt. Ja zei hij, gewoon iemand die tokt he. Pfff. Ik laat hem dan voelen en dan trekt hij zijn hand direct terug, hij laat het zo eens niet liggen. Ik zou graag begrijpen waarom.

mini
26 January 2009, 15:17
Whaaa super Mrs. O :D
En mogen we ni meedelen in uw vreugde? :D

Mrs O.
26 January 2009, 15:23
Ik vind 30 cm ook groot !!! ma nu gt toto vooral moeten aandikken hé, want tis e lichtgewicht nog he :)
Gyné zei dat grootte perfect op gemiddelde zou liggen...
(ofwel heeft hem misteld en denkt hij da ik 25 weken ben of zo)

ik weet ook niet waarom je man dit doet, mss is hij wat onwennig??? tim stelt zichzelf vrij ondergeschikt op als het over 'band tss moeder en kind' gt... als je snapt wat ik bedoel..; hij is heel nederig omdat hij geen besef heeft van wat ik voel als toto beweegt, en van die dingen... zo legt hij het uit... hij noemt het 'the honour of being a mommy'... Daddy's come in second...

Mrs O.
26 January 2009, 15:26
@ mini: ik ga proberen te zwijgen... :)
ik zeg wel proberen hé... lol

mini
26 January 2009, 15:58
Awel, vanaf nu ga ik extra opletten wat ge schrijft :P

Mrs O.
26 January 2009, 16:01
go ahead my dear :)

mini
26 January 2009, 16:03
:D 'k heb nog iets van +/- 19 weken om het uit te pluizen :D

Mrs O.
26 January 2009, 16:12
haha, alsk het daartegen zelf nog ni verklapt heb LOL...

mini
26 January 2009, 16:33
Awelja da bedoel ik... in die 19 weken kan je verklappen (al dan niet gewenst) :D

katrientje
26 January 2009, 16:56
Tis een jongen want ze schreef eerst "jongen" en dan meisje ;-)

snoezel
26 January 2009, 17:02
mrs o: super zeg!!!
onze kobe was ook altijd groot en is uiteindelijk twee weekjes een half te vroeg geboren! wie weet bij jou ook :)
leuk als je te horen krijgt dat alles goed gaat hé!

zweef nog maar een beetje verder vandaag :D

sunshine
26 January 2009, 17:03
mja dat ook andersom zijn hé, er zijn mensen die ook hetgeen het is laatst schrijven omdat het dan minder de indruk wekt dat het dat is. Het kan alle kanten op dus...

Kimmy
26 January 2009, 17:33
mrs. o., zaaaalig :)

toto is inderdaad erg groot, babybeer was vorige week (rond mijn 21 weken) nog maar 23 cm, ik maakte me al even ongerust, maar Nes stelde mij al gerust :) (en de gyne had anders wel iets gezegd)

geniet van het zalige gevoel van "de gynédag"!!

x

Trinity
26 January 2009, 18:18
Hej Mrs. O. Super dat je zo een goed nieuws hebt gekregen, ben je toch weer gerust he. Geniet er maar van!

Nes
26 January 2009, 19:17
Kimmy, jij stelt mij eigenlijk ook gerust want ik begon me ook al zorgen te maken hoor. En ik vind eigenlijk dat ik een kleine buik heb. 'K ga morgen die vraag stellen aan mijn gyne als ik het niet vergeet. Ze hebben der wel nog niets over gezegd.

mini
26 January 2009, 19:20
Nes, mss moet je eens al je vragen opschrijven op een briefje :)
Dan vergeet je zeker niets, als je bij je gyné bent :)

Nes
26 January 2009, 20:40
Ja dat doe ik, maar lach nu niet he!!!! Dan vergeet ik dat briefje. :lol: Super dom van mij natuurlijk.

cindy
26 January 2009, 21:15
Ik ben donderdag ook op controle geweest en met mijn schoppertje is alles in orde !!!!
Mijn schoppertje is ook 23 cm groot en de gyné zei dat dat perfect op schema was !!
Dus geen zorgen maken Kimmy !!!

Onze schatjes zijn groot genoeg !!

Grtz Cindy

lotjen
26 January 2009, 21:19
Hey Mrs O,
de zwangerschap vanaf 18 weken vind ik zalig,een buikje krijgen,het baby'tje voelen,het geslacht weten,super allemaal!!!
veel plezier daar op je roze wolkje!!!

@kimmy:op 20 weken was ons kleintje 24 cm,maar van kruin tot stuit gerekend,dat zal bij jou ook wel zo zijn denk ik,dus zeker
geen zorgen over maken!!!

Iedereen geniet ervan!!
Liefs Lotte

Nes
26 January 2009, 22:08
Genieten, we zullen proberen. Mijn man kan echt niet omgaan met de rust die ik gekregen heb. Daarjuist weer ambras gehad omdat ik in een dipje zat. Hij kan me niet troosten en word kwaad. Dat ik maar een gewone zwangerschap moest hebben en dat het allemaal mijn schuld is. Ik weet soms niet hoe ik moet reageren. Maar als ik me deprie voel kan ik moeilijk met een smile tot achter m'n oren zitten, dat ben ik, ik kan dat niet verbergen. Hij heeft de bloempot omgegooid en is in z'n bed gekropen van woede. Ik heb het weer allemaal moeten opruimen.

ka80
26 January 2009, 22:14
Hey Kimmy, ons zoontje was 23 cm lang op 23 weken!! (of 22 weken in België). De gyne heeft niets gezegd dus het zal ook wel in orde zijn denk ik. Mijn buik is ook vrij klein vind ik voor bijna 7 maanden zwanger te zijn. Aangezien we hier zo weinig echo's hebben weet ik dus sinds week 22 niet meer of hij goed groeit. Ik daarentegen groei goed in de breedte, ben al 6 kilo en een half bijgekomen (waaronder anderhalve kilo op een week tijd!!) Maar dat hoort erbij he!! Nog 2 weken voor de derde en laatste echo!

ka80
26 January 2009, 22:19
Oh nee Nes, sorry, ik ben nogal onhandig in het lezen van de berichtjes en zie het nu pas (begin van pagina 2).
Vind het zo erg voor je. Weet niet goed wat ik kan zeggen, je man heeft het echt heel moeilijk met je zwangerschap en hij zou je moeten steunen nu. Dit is echt niet goed voor je nu, het is logisch dat je depri wordt van zo'n situatie en jij kan er toch ook niets aan doen dat je zwangerschap zo loopt? Precies of jij wil dit zo. Ocharme toch. Laat alles liggen van zijn woedebuien, hij moet dat maar opkuisen, je bent veel te goed. Spreek erover met je vroedvrouw of met iemand anders, je moet er echt met iemand over spreken hoor! Zo kan dit toch niet verder?
Heel veel moed Nes,...

L@yla
27 January 2009, 00:03
mrs o geniet van je leuke tijd

x
layla

snoezel
27 January 2009, 07:28
nesje,
wat gaat je ventje doen als je een huilbaby zou hebben???
word soms echt kwaad van je mannetje hoor!
ik hoop echt dat je gewoon een wolk van een baby hebt maar ik weet hoe het hier de eerste weken ging en het is echt niet altijd rozegeur en maneschijn hoor!
ik had zijn bloempot ook niet opgeruimd hoor...
jij moet rusten en ik denk dat opruimen daar dus niet bij hoort!
t is wel voor de gezondheid vanje kindje hé!

sorry als ik hard overkom maar vind het zo erg voor je!
groetjes
snoezel

Mrs O.
27 January 2009, 09:37
hoi ladies

Hij zei: ongeveer 30 cm met beentjes erbij... Hoofd tot poep is toto 17 cm, wat perfect op gemiddelde lag zei hij...

Ik ben deze keer mijn vraagjes niet vergeten te vragen aan de gyné, desondanks al de euforie... :) Zit met klein ongemakje (schimmelinfectie - lekker sexy) en moet nu 6 dagen zalfje gebruiken. Blijkbaar ben je als zwangere vrouw heel vatbaar hiervoor en komt het vaak voor (voelde me direct veel meer op mijn gemak toen hij dit zei)

Katrientje: jongen/meisje, meisje/jongen... het is een redenering, mr of ze ook juist is??? :)

Ik zit nog steeds op mijn wolkje... en tim ook... tim en ik zeggen nu ipv 'sjoeke' 2 nieuwe naampjes tegen mekaar, zoals ze in kenya doen...

Ik ben MAMA XXXXXXX ( xx.....= voornaam toto) en hij is BABA XXXXXXX... Zo knn we ad naam wennen...

Als tim nr zijn ouders belt, zegt hij ook: hello mama tim, its me...
zo schattig...

Mrs O.
27 January 2009, 10:02
hey nes

je man is echt niet lief voor jou !! hoe durft hij jou de schuld geven van je situatie nu... Vanaf het begin heb je meerdere keren verdrietig en wanhopig geweest omwille van de attitude van je man, dus als er iemand de stress veroorzaakt is hij het wel dnek ik...
sorry dat ik zo grof ben, mr wa hij doet (of juist niet doet) en zegt is zo aaaargh...

ik hoop echt voor jou dat hij snel bijdraait, want als je baby er is ga je hem echt nodig hebben...

dacht er over na, en zou zijn gedrag mss wat cultuurgebonden zijn? Tim komt ook uit een cultuur waar man/vrouw verhoudingen totaal anders liggen dan hier (gelukkig is hij vrij openminded (anders had ik lekker gepast voor een relatie met hem - en heb ik het zeker getroffen met hem) mr ik heb toch ook al een paar keer laten vallen dat niet zijn afrikaans kweekmachien / huismeid ben ze... Helpen moet hem doen !!! willen of niet :)...

Veel moed meisje, probeer te relaxen, denk aan je kleine boeliewoelie, want die is het belangrijkste op dit moment... en dat zou je man ook moeten beseffen...

mammiii
27 January 2009, 11:28
Ik moet vandaag nr Gyne! Morgen weten jullie meer.

Nes
27 January 2009, 16:34
Ja, steun, ik voel geen steun (hoewel ik dat echt nodig heb) van m'n man, ik heb eerder het gevoel dat ik er volledig alleen voorsta! En het is idd niet de eerste keer dat hij zo dingen doet tijdens mijn zwangerschap. Ik snap het echt niet, vroeger was die niet zo. En dat hij gaat koken als het kleintje er is wel daar geloof ik niets meer van. Hij zei me ook dat hij niet graag meer naar huis kwam want dat ik toch alsmaar zaag. Ik heb proberen zagen, het gewoon proberen zeggen, niets gezegd en gelachen maar der is niets dat helpt en ik weet het niet meer.
Ik moet straks naar de gyne, hij belde me dat hij nog altijd ziek was en dat hij (weer eens) niet meegaat.
Ik heb erover gepraat met mijn voedvrouw en als het niet beter gaat binnenkort gaat ze eens praten met hem hoe belangrijk die rust wel niet is. En ik ben daar eigenlijk wel bang om want hij zal het misschien verkeerd opnemen. Sorry hoor maar zit hier weer deprie te doen en te wenen. Ik had me die zwangerschap volledig anders voorgesteld. Er samen naar uitkijken, gelukkig zijn enzo maar ik krijg volledig het tegenovergestelde.

snoezel
27 January 2009, 16:49
nes, kan je echt eens geen weekje bij je ma intrekken...
die stress is echt niet goed hoor!
moet echt erg zijn om zo je zwangerschap door te maken!
hopelijk veranderd hij als jullie kindje er is en krijg je wel wat hulp!

Nes
27 January 2009, 16:59
Ik zou wel willen snoezel, maar ik ben bang dat ik daar meer kwaad dan goed mee ga doen. Ik weet echt niet hoe ik dit moet oplossen. Doen alsof er niets aan de hand is misschien en hem geen uitslagen meer mededelen van de kliniek. Gewoon hem buitensluiten? Misschien zien of ik het straks tegen de gyne zeg of niet. 'K ga in elk geval geen afspraken meer maken zodat hij meekan want hij gaat uiteindelijk toch niet mee. Of kan hij niet overweg met dat slechte nieuws?

ka80
27 January 2009, 21:47
Ik denk dat hem buitensluiten een reflex is en ik zou dat denk ik ook doen, ook al vrees ik dat dat niet de goede oplossing is want zo wordt de kloof nog groter. Kom je overeen met zijn broer(s)? Kan je makkelijk met hen praten? Volgens mij heeft hij het nodig om van een andere man te horen wat hij niet wil horen en wat terecht gewezen te worden. Voor je dit doet zou ik eens een woordje met hem zelf hebben en hem ronduit vragen "Wil je mij en ons kind wel?" hij zal zeggen van wel maar waarom doet hij dan zo koudhartig tegen u? Is hij bang? Ik zou hem allerlei vragen stellen, zonder kwaad te worden, gewoon heel rustig, om iets los te krijgen. Als dit niet lukt zou ik naar een vriend of broer van hem stappen. Als dit ook niet gaat en de situatie blijft aanhouden zou ik weggaan. Je kan deze extra stress erbij niet blijven doorstaan. Misschien ben je wel beter alleen in je geboortestreek met de hulp en steun van je familie en vrienden? Nes, weet wel dat dit maar een "virtuele" raad is he, wij kennen jouw situatie niet. Je moet echt doen wat je zelf voelt en wat je zelf aankan. In ieder geval, heel veel sterkte,... we denken aan je.

Nes
28 January 2009, 14:59
Zoals je zegt ka is dat niet de goede oplossing maar eerder een normale reflex denk ik. Ik maakte een afspraak voor volgende keer bij de gyne en ze vroeg me of het 's avonds moest zijn voor m'n man of eerder 's middags. 'K zei: neem maar 's middags hij komt toch nooit mee. Dus ik denk dat ik de eerste buitensluiting gedaan heb. Ik heb haar ook verteld hoe hij deed en ze denkt dat het een soort verwerking is dat hij doet en ze zei ook dat sommige mannen ook wel zo reageren. Een soort van het nog niet echt kunnen geloven. Ze stelde me ook lessen voor om me voor te bereiden op de zwangerschap (mogelijkheden,...). Ik ga dat wel doen. Ze zei me ook dat het beter is dat de man meegaat, ik heb haar eerlijk gezegd dat daar een heel kleine kans inzit en dat ik eerder denk van niet. We zullen zien, 'k weet zelfs niet of ik het ga vragen aan hem daar ik bijna 100% zeker ben dat hij niet mee zal gaan.
Misschien zoals je zegt eens met z'n broer gaan praten want met die eene kom ik heel goed overeen.

L@yla
28 January 2009, 16:53
hoi nes,
wat je allemaal moet slikken is toch niet het minste he,ik zou er eens proberen over babbelen, mss kropt hij wel alles op en is hij daarom zo kortaf, ik hoop in ieder geval voor je dat het goed komt, iedereen verdiend het om een aangename en rustige zwangerschap te hebben en het is ook zijn kind dus ik zou hem dat eens goed zeggen!

veel sterkte meid

x
layla

Nes
28 January 2009, 17:01
'k vrees ook dat hij er geen weg mee kan en het op mij uitwerkt! 'K heb hem vandaag in een mail gezegd dat ik ook wou dat de zwangerschap anders was verlopen en dat ik het ook moeilijk heb maar dat het een moeilijke periode is waar we samen doormoeten en er voor elkaar moeten zijn. Ik hoop dat hij dat begrijpt en er eens over nadenkt nu. Maar ik denk het wel want ik heb soms de indruk dat ik via mail meer bereik dan met praten. We zien nu wel. Mijn afspraak verzet ik nu niet meer, als hij meewil moet hij maar een afspraak langer wachten of verlof nemen.

En layla, ik hoop dat voor jou alles ook vlug geregeld is hoor.

Trinity
28 January 2009, 18:34
Hej Nes,

Normaal reageer ik niet gemakkelijk op berichtjes ivm relaties, omdat ik jullie niet ken in het dagelijkse leven he. Maar ik vind het echt zo jammer voor je dat je zo door je zwangerschap moet.

Bij het lezen van je berichtjes krijg ik sterk de indruk dat jij en je partner elkaar in een spiraal naar beneden trekken. Als ik het goed begrijp begon hij heel raar te doen tov u, waardoor jij, heeeeel terecht, enorm teleurgesteld wordt en meer negatief (!!!!!!!is zeker geen verwijt he, zou het juist hetzelfde hebben). Maar dat werkt dan weer in op hem, en zo gaan we verder in een cirkel he. Alle, ik ken je niet natuurlijk, is de indruk die ik heb. Maar misschien kan het helpen dat jij tracht jezelf weer heeel positief in te stellen, ook al is dat natuurlijk een grote inspanning!!! Misschien dat je die positiviteit zo bij hem kan overbrengen, en hem terug meer kan betrekken bij jullie zwangerschap.

En als ik het goed begrepen heb, heeft hij het moeilijk met de moeilijkere zwangerschap. Misschien dat hij zichzelf verwijt, mannen hebben van tijd tot tijd vreemde kronkels hoor.

Alle, ik hoop dat je dit berichtje niet negatief interpreteerd, want dat was dan zeker de bedoeling niet hoor. Vind het gewoonweg heel jammer voor je, want dit zou de mooiste tijd moeten zijn. Hoop dat een aantal tips op dit forum kunnen helpen! Iedereen verdient een man die zijn zwanger vrouwtje begrijpt en steunt!!!!!

Dikke knuf

Nes
28 January 2009, 19:22
Hey Trinity, ik interpreteer je berichtje helemaal niet negatief. Ik kan misschien niet nuchter genoeg denken nu ook he. En normaal schrijf ik zo dingen niet neer ook, maar omdat ik hier niemand heb of er met niemand over kan praten is dit forum een soort uitlaatklep voor mij. Snap je. En dat doet me soms heel goed.
En der zit wel iets in hoor! Misschien trekken we elkaar wel naar beneden en raken we in een spiraal. En ik zal eens proberen me positief op te stellen, misschien lukt het wel. Misschien reageer ik het wel af op hem en hij op mij en dat mogen we idd niet doen! Misschien zit bij ons ook de taal wel een beetje in de weg. Maar ik ga me hernemen want ik wil die stress niet op m'n kindje overzetten.
Merci iedereen voor jullie lieve berichtjes en vooral voor het luisterende oor.

Mrs O.
23 February 2009, 10:04
Hoi iedereen !!!

Binnen 2u en 40 minuutjes zie ik mijn lieve toto weer !!! whiiiiiiiii... ik mag nog is op controle :)
Ik hoop dat alles nog steeds in orde is (toto beweegt wel superveel laatste tijd, das al goed hé)... mr elke keer heb ik toch wel weer een beetje stress zenne...

Verslagje volgt id namiddag !!!

dadaaaaaaaaaaaaaaa

snoezel
23 February 2009, 10:58
das normaal hé...
ik had dat ook steeds
vooral als ik in de wachtzaal bij de gyne zat :)
een geluk dat ik daar nooit geen uren heb moeten zitten...

geniet ervan!!!

Trinity
23 February 2009, 11:14
Laat ons zeker weten hoe uw actief totoke het doet :)

Mag morgen voor de eerste keer op controle, en ben nu al zenuwachtig haha.

Mrs O.
23 February 2009, 14:38
hoi hoi

Terug van het gynébezoek en alles is in orde !!!
ben er mss mr 15 minuutjes binnen geweest...

We hebben toto nog is kunnen bewonderen :), het was allemaal ni echt duidelijk, want hij/zij was in 'active modus' :D

Samenvattend:
- het geslacht is nog eens bevestigd :)
- alle orgaantjes zijn ok volgens gyné
- toto is duidelijk kindje van tim en ik (en dus lekker tegendraads) want van dwarsligging is toto gedraaid nr stuitligging !!... dus onze ukkiepuk ligt met het hoofdje lekker nr boven, en met de poep op mijn blaas...
De gyné zei wel dat ik over meer dan genoeg vruchtwater beschik en dat toto dus nog plaats genoeg heeft om te draaien. Dus das al goed nieuws :) Ik lag ook stuit en ben met mijn poep eerst geboren (wel aan 32 weken dus raakte er nog zonder problemen door), tzit precies id familie :)... Ik wil toto wel langer dan 32 weken binnenhouden ze...
- schattingen van gyné que lengte en gewicht: Toto is +/- 35 cm en zou 900 gr wegen... dus ook een flink pateeke (mr volgens gyné helemaal op schema dus ik ben er blij mee)
- ben op 25 w in totaal 6 kilo verdikt, ik superfier - gyné: nog altijd mr dan genoeg voor u, let mr op !!! :D daar ging de euforie lol...
- moet terug op controle vr toxo en cmv + suikertest...

zo, da was het zo'n beetje :)

Kimmy
23 February 2009, 14:44
juiuiuiuij!!

fijn, é, als alles ok is...

stuitligging nu wil nog niets zeggen dus nog geen reden om je zorgen te maken - en zelfs als het wel in stuit blijft, tja, da's in deze tijd ook al helemaal niet zo erg meer, é!

6 kg maar, da's toch super, bij mij is het al 10 kg - stoppen-met-roken-vet zal er ook wel aanplakken natuurlijk maar als ik het goed heb stopte jij ook met roken dus dat maakt jouw +6 kg nóg beter :)

wnn is die suikertest en zo?

nu zo lang mogelijk genieten van dit gevoel en dan aftellen naar volgende bezoekje ;)

x

snoezel
23 February 2009, 14:45
wauw zeg,
das al een flink boeleke hé
blij dat alles zo goed is hoor!!!

Mrs O.
23 February 2009, 15:02
ik heb net gecheckt voor de uren vh labo in vilvoorde en ga woensdag om 8u gn, voor ik ga gn werken... vr gyné maakte het ni zo uit wanneer , zolang het rond de 26 weken was :)
Mr zo ben ik er vanaf hé... heb jij terug al bloed moeten laten trekken kimmy??? of suikertest??

ps: de 6 kilo's is samen met de gestopt met roken kilo's :) ben in september gestopt en wist eind september dak zwanger was...

Kimmy
23 February 2009, 15:06
heb jij terug al bloed moeten laten trekken kimmy??? of suikertest??

ps: de 6 kilo's is samen met de gestopt met roken kilo's :) ben in september gestopt en wist eind september dak zwanger was...
mijn bloed werd getrokken op 21 weken omdat ik me zo flauw en snel moe voelde maar mijn bloed was tip-top dus het is gewoon de stress op het werk...

suikertest weet ik niet, zal hij dan ook wel gedaan hebben zeker?

ik vind die +6 kg SUPER, die gyné van jou is zot :)

Mrs O.
23 February 2009, 15:20
die suikertest dr moet ge zoiets voor drinken zo... nrt schijnt kei-jakkie......ben benieuwd....

mijn gyné is ni zot (helaas), elke kilo die ik bijkom is er ene te veel zegt hij, hij heeft helaas gelijk !! Mr ik mag niet klagen, ik heb tot nu toe een superzwangerschap, en hopelijk blijft dat nog zo vr een tijdje :) Die kilo's , die werken we derna er wel af...

Kimmy
23 February 2009, 16:16
Die kilo's , die werken we derna er wel af...
of... we laten ze eraan en maken eerst een tweede en dán werken we ze eraf ;)

Mrs O.
23 February 2009, 16:21
hihi... mneen... ik wil eerst ff bekomen, zonder bijkomende stress omdat ik geen mooie kleren vind :)... ik wil minstens 20 kilo deraf na mijn bevalling... dus mijn missie voor 2009 en 2010 ligt al vast... op regime !!!

Fieke
23 February 2009, 16:41
blij dat je nog eens hebt kunnen genieten van toto!

Ik vind wel dat je goed kan zwijgen hoor, bij mij had iedereen al geweten of het een jongen of een meisje ging worden ;-)

Mrs O.
23 February 2009, 16:47
het is lastig :)
er zijn wel 3 mensen die het weten, dus dat zorgt voor enige opluchting... en tegen wildvreemde mensen zeg ik het ook: vorige keer kwam wijkagent op controle na onze verhuis, en die vroeg er naar, en toen heb ik het met een mega smile gezegd !! we zien die toch nooit meer :) lol...

Tim heeft zich al 2 keer versproken, mr telkens op een manier dat ht niet zoooooo duidelijk is... vr mij wel mr vr de rest niet :)...

Trinity
23 February 2009, 17:16
super dat het zo goed gaat met toto :) .En 6 kilo, samen met gestopt met roken, chapeau!!!! Het had veel meer kunnen zijn e. Zeg, zijn wij geen wildvreemden hihi.....kon maar even proberen he.

ka80
23 February 2009, 18:41
Ik denk dat het een jongetje is, Mrs O! Is het ni? Ben blij dat alles goed gegaan is!! Hij kan nog draaien he! Ben jij op 32 weken geboren? Zoals ongeveer mijn ongeboren zoon nu,... heb je in de couveuse gelegen? 6 kg is echt goed hoor en vooral door het stoppen met roken dan! Ik zit ondertussen aan de 8. Ik hoop echt dat ik na de bevalling van mijn zwieberbuik vanaf ga geraken,... ik heb 2 maanden en een half voor de zomer maar goed, ik maak me geen illusies, en ik denk dat het trouwens niet goed is om op regime te gaan als je borstvoeding geeft. Ik stel het uit voor de zomer van 2010 denk ik. We shall see. groetjes allemaal!

Mrs O.
25 February 2009, 12:40
hihi jullie zijn mijn lieve forumcollegaatjes, dus allesbehalve wildvreemden hé trinity :)

en ja ka80, mss is het een jongen hé... tis 50% kans dat het zo is, hihi...

ik ben idd op 2 weken geboren: ons mama had aangeboren afwijking, nl een vervormde (vernauwing ih midden) baarmoeder waardoor deze in 2 helften verdeeld was... een kleine en een grote...haar eerste 5 zwangerschappen nestelde het vruchtje zich altijd in in de kleine helft, waardoor ze telkens een miskraam deed rond 12 weken, zelfs eentje op 16... er was geen plaats vr de vruchtjes om te groeien dus stierven ze af...

Haar zesde zwangerschap besloot het vruchtje zich te nestelen in de grotere helft... op 32 weken zei dat boeleke: ik wil ern u uit, tis hier te klein, en daar was ik dan... 'in style' met de poep eerst geboren, 1kg800 en 42cm groot :).. heb maandje in ziekenhuis moeten blijven waarvan 3 weke couveuse denk ik, en ben op 40w nr huis gegaan... grote geluk was dat ons mama in het ziekenhuis zelf werkte als kinderverzorgster, dus vanaf de eerste dag heeft zij mij zelf mogen verzorgen, eten geven,... wat een service is dat als kleine pruts !!!!

Mrs O.
25 February 2009, 14:07
ben vanochtend nr zieknhuis geweest vr bloedafname vr algmeen controle + toxo en cmv nog is en voor een suikertestje...

heb er van half acht tot kwart voor tien gezeten, pfff... nuchter, met jakkiesuikerdrank in mijn maag aant mottig worden, en dan heeft die vh labo nog is 5 keer moeten steken eer ze een ader had (dan nog een slechte ook)...

ma soit, da slecht steken ben ik al gewend (heb slechte aders :) ), nu resultaatjes afwachten hé... hopelijk is vr de diabetes alles in orde...

Kimmy
25 February 2009, 15:35
van half acht tot kwart voor tien???? kuduuuunk!!

laat resultaat snel weten, é, al ben ik zeker dat alles tip top zal zijn!

wel vreemd dat ik dit niet moet doen, é, die suikertest?

x

Trinity
25 February 2009, 16:00
bweik dat was lang. En zo vaak prikken....k zou van mezelve gegaan zijn :)

Mrs O.
25 February 2009, 16:09
idd lang hé :) mr ben wel een geduldige, kan daartegen :-)

ik denk dat gyné bij mij op tijd wou nagaan of ik zwangerschapdiabetes heb, door mijn overgewicht (loop meer risico) en omdat toto vrij groot is...

mr normaal is het tss 25 en 28 weken denk ik... bij mijn gyné is het standaard... mss niet overal zo????

de vrouw voor mij moest er een hele voormiddag blijven. Zij moest grotere hoeveelheid drinken dan ik, en dan 6 keer laten prikken met tussenpozen van 30 min denk ik !!!! HELP !!!
zij had al een eerste slechte test achter de rug en moest nu dus terugkomen...

ka80
25 February 2009, 18:21
Ik heb die test ook niet mogen doen (en precies maar goed ook) maar langs de andere kant had ik het wel graag geweten want ik heb het de laatste tijd ongelofelijk warm, ik zweet sneller (heb ik normaalgezien helemaal niet) en heb ongelofelijk veel dorst. Zijn dat geen tekenen van zwangerschapsdiabetes? Hoop van niet,...

Ah Mrs O, jouw mama heeft een "bicorn uterus", wat goed dat jij in de juiste kant gekropen bent!!

Mrs O.
26 February 2009, 22:08
ah ja da wast: bicorn uterus :)... haar tante had dit ook blijkbaar...

tja, wat kan ik zeggen: ik ben een kei id weg vinden hé :p

Mrs O.
27 February 2009, 10:47
vraagje: voel je dat als je kindje draait???? tot lag de maandag in stuit hé, en ik voelde de laatste weken veel beweging, mr telkens nr beneden toe: nr mijn blaas... bleek dat toto's poep daar zat...

de bewegingen zijn vrij constant de laatste dagen, maar sinds gisteren voel ik dus constant toto ad bovenkant van mijn buik, goed stukske boven mijn navel, waar ik voordien amper iets voelde... zou onze deugniet aant draaien zijn??? of al gedraaid zijn? hihi spannend hé... waar voelen jullie het meeste schopjes?? boven of onderaan de buik?

kheb nog andere theorie: Toto is fan van foute muziek en zit nu al de YMCA te oefenen in mijn buik :) lekker die armen strekken en uit volle borst meezingen !! whiiii...

Kimmy
27 February 2009, 10:58
fan van foute muziek? tja, dat kan wel eens zijn, é, noch de papa noch de mama hebben ritmegevoel leerde je ons in een andere post :p

ik voel babybeer op drie plaatsen: linksonderaan waar het hoofdje zit, links van mijn navel waar de poep zit en rechts van mijn navel iets hoger het meest, daar zitten de voetjes...

en ik genieeeeet, ik vind die bewegingen hét einde!

Kimmy
27 February 2009, 10:59
btw, in onze babyles zit een koppel waarvan het kindje in stuit ligt (week 36), laatste poging om dit te veranderen gebeurt volgende week waar ze een uitwendige draaiing proberen!!! blijkbaar wel pijnlijk voor de mama maar laatste kans om keizersnede te vermijden...
ik laat volgende donderdag weten of het gelukt is!

Mrs O.
27 February 2009, 11:13
brrrrrrrrr... zo da uitwendig draaien zou ik toch liever niet voorhebben ze...
moet idd mega pijnlijk zijn...

komaan toto: shake shake shake, shake shake shake, shake that boooooooooty and then: turn arouuuuuuuund (2 liedjes in één he - en alle 2 lekker fout moehahahahaha)

oh tga ni goe met mij vandaag... doodmoe en moet verslag schrijven voort ministerie :(... ne mens zou van minder gek doen...

ps: kimmy, mama en papa toto knn mss ni goe dansen, mr da wil ni zeggen da ze geen goei muziek kennen he :) - alé de mama dan vooral hihi.. papa luistert alleen nr reggae, wat mama wel ni erg vind, is lekker ontspannend...

Kimmy
27 February 2009, 12:09
brrrrrrrrr... zo da uitwendig draaien zou ik toch liever niet voorhebben ze...
moet idd mega pijnlijk zijn...
de vroedvrouw vertelde in de les over andere mogelijkheden (ik moest erg lachen in mezelf maar uit beleefdheid gewoon zitten knikken): koprollen in het zwembad doen de hele tijd na elkaar en plots stoppen en hopen dat kindje nog één toertje verder draait :), ofwel kaarsstand doen tegen de muur ofwel handstand doen

ik heb dan maar geopperd dat je het mss eens vriendelijk aan de baby moet vragen, om te draaien, dat heeft mss nog niemand serieus geprobeerd ;) (en toen vond ik mezelf weer super grappig!)

Mrs O.
27 February 2009, 12:44
koprollen? handestand? kaarsstand??? ik ga al blij zijn als ik tegen dan mijn schoenen ga kunnen vastdoen (gelukkig is het dan beter weer en zijn kousen nie meer noodzakelijk)...

ik ga ook voor de optie om het beleefd te vragen :)
is bij deze gedaan hihi...

Mrs O.
4 March 2009, 10:49
Oh een goede vriendin en ex-collega van mij is gisteren bevallen van een dochtertje: net foto gezien, wa een scheteke !!!
Heb haar daarnet gebeld, ze heeft mij al goe schrik aangejaagd met haar bevallingsverhaal... :) ze is gescheurd, geknipt,... kindje bleef steken opt einde... ni echt een droombevalling...
Mr alles is in orde met mama en baby dast voornaamste hé...

Oh nu kijk ik zooooooo erg uit nr de komst van toto... is al 2 dagen dak begin te wenen (joepiejee die hormonen) als ik denk aan het feit dat ik (net zoals vriendin) mama ga worden... nu precies omdat zij bevallen is, lijkt het allemaal 'echter'... raar hé...

Mrs O.
23 March 2009, 14:18
Vandaag zijn toto en ik samen met de papa weer op controle geweest...

En alles was dik in orde !!! Ben superblij want toto is gedraaid en ligt nu met hoofdje nr beneden !!! jeeeeeeuj...
én we hebben onze kleine pruts zien drinken op de echo, keischattig !!!

Ben ondertussen wel 9 kilo bijgekomen :(... das iets minder... dus geen koekjes en chocolade meer voor mij voorlopig...

Toto ligt volledig op schema (mss iets voor zei gyné) en is volgens schatting van gyné 40cm en ongeveer 1kg700 !!!!!! Ik vroeg of dit normaal was en hij zei ja... Das 800 gr erbij op 4 weken, ni mis hé...

Moet binnen 3 weekjes al teruggaan, omdat ik vorige week toto 2 daagjes minder goed voelde bewegen... mr is wss niks geweest, want vandaag was alles in orde...

Nog MAAR 11 weken... wauw... tzal er allemaal zo snel zijn...

elsken
23 March 2009, 14:38
Ho toch zo leuk als ik jullie verhalen zo kan meevolgen.
Grappig eigenlijk maar toch heel plezant.
jaja Mrs O 11 weken zijn zeker heel vlug om geniet er nog maar een beetje van en hopelijk heb je die dag heel slecht weer zodat je niet te warm hebt want in die zh kan het al vlug heel warm zijn en als je daar dan ligt te puffen :-))

@Kimmy : wat houden die lessen zoal in? blijkbaar is het daar wel een heel gezellige boel als ik je zo hoor vertellen.

Veel Liefs
xxx

Espritbaby
23 March 2009, 18:23
Mrs o ik heb dat ook, mijn vriendinnen zijn net bevallen en ik wil ook bevallen hahaha, ik met nog langer wachten maar, ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten, en dan na de bevalling genieten we voor veeeeeel langere tijd he.

Groetjes
xx

lotjen
23 March 2009, 21:40
Hey Mrs O,
9 kilo valt toch goed mee,super dat je kleintje ook gedraaid is,vandaar dat je hem/haar een paar
dagen wat minder hebt gevoeld,heb al eens gehoord dat dat normaal is op het moment dat het zich draait!
Mijn klein spookje ligt ook met het hoofdje naar beneden,maar de gyne zei tegen mij (ook ongeveer op 30 weken)
dat dat nog kon veranderen,en dat pas vanaf de laatse maand dat belangrijk is,een mens hoort toch veel verschillende
dingen é :)
1,7 kilo,het gaat zeker een jongetje zijn,die zijn altijd een klein beetje zwaarder!!!!
Geniet van je ondersteboven kindje :)
Liefs Lotte

Bo
24 March 2009, 13:24
Fijn dat Toto al gedraaid is!
En ik zou me geen zorgen maken om die 9 kilo hoor ;) Dat is echt niet veel. Gewoon lekker genieten nu!
Want voor je het weet, zijn die 11 weekjes omgevlogen...
XXX

Mrs O.
24 March 2009, 13:49
Hey Mrs O,

Mijn klein spookje ligt ook met het hoofdje naar beneden,maar de gyne zei tegen mij (ook ongeveer op 30 weken)
dat dat nog kon veranderen,en dat pas vanaf de laatse maand dat belangrijk is,een mens hoort toch veel verschillende
dingen é :)
1,7 kilo,het gaat zeker een jongetje zijn,die zijn altijd een klein beetje zwaarder!!!!
Geniet van je ondersteboven kindje :)
Liefs Lotte
hoi lotte

mijn gyné zei dat toto waarschijnlijk nu zo ging blijven zitten... doctors opinions kunnen verschillen hé blijkbaar :)
hoe groot en dik is jullie spookje al???
(ik citeer hé)...

xx
annelies

Kimmy
24 March 2009, 16:22
@Kimmy : wat houden die lessen zoal in? blijkbaar is het daar wel een heel gezellige boel als ik je zo hoor vertellen.
hey Elsken, wij volgden lessen in de Kraamvogel in Antwerpen. Het waren 10 lessen afwisselend gegeven door een vroedvrouw en een kinesiste

wij behandelden zowel de emotionele en lichamelijke veranderingen, de arbeid, de bevalling en de kraamtijd bij de vroedvrouw en we leerden bewust ademhalen, verschillende posities om weeën op te vangen, de mannen leerden masseren (fijn!!) e.d. bij de kinesiste

ik vond het enorme aanrader, ik stak er veel van op!!

jammer dat de lessen er al op zitten... normaal volg je dat iets later in de zwangerschap maar de lessenreeks die volgde op de mijne eindigde na mijn uitgerekende datum en ik wou het "puffen" en de uitleg over de kraamtijd van de laatste lessen niet missen :)

Kimmy
24 March 2009, 16:24
Mrs. O., super van toto, tis een flink kindje :)

mijn gyné heeft mij ook gezegd dat kindjes normaal niet meer terug draaien, hoor, eens ze goed liggen... bij mij lag babybeer al goed op week 24 en toen ik vorige controle vroeg "ligt het nog altijd goed" zei hij "ja, en je moet je geen zorgen maken, het blijft bijna zeker zo liggen"

ka80
24 March 2009, 18:22
Ik denk het ook hoor Mrs O. Onze baby lag ook goed sinds echo 2 (ook rond week 24) en is sindsdien in exact dezelfde positie blijven hangen. Zakt jouw buik dan nog steeds een beetje door aan de linkerkant of is dat nu veranderd met de draaiing? Kimmy en Mrs O, jullie zitten bijna aan week 30! Het gaat toch snel vind ik! groetjes

Kimmy
24 March 2009, 18:46
Ik denk het ook hoor Mrs O. Onze baby lag ook goed sinds echo 2 (ook rond week 24) en is sindsdien in exact dezelfde positie blijven hangen. Zakt jouw buik dan nog steeds een beetje door aan de linkerkant of is dat nu veranderd met de draaiing? Kimmy en Mrs O, jullie zitten bijna aan week 30! Het gaat toch snel vind ik! groetjes
ik sprak zaterdag voor het eerst met Mrs. O. af en volgens mij hangt de buik niet meer door aan de linkerkant eigenlijk! tis trouwens een supermooie buik :), het was vast grappig om zien, 2 vrouwen die vol trots op hun buikje door de winkelstraten paradeerden!

lotjen
24 March 2009, 19:37
Hey Mrs O,
mijn spookje zou volgens de gyne een lang smal kleintje worden,gewicht weet ik niet,
maar de de echo's van de dijbeentjes zaten altijd een 2 weken voor op het schema,lange beentjes blijkbaar...
Maar mn vriend is 2m03cm groot,dus eentje gelijk de papa :)

Ik heb wel redelijk schrik dat het baby'tje terug draait,ik denk heel de tijd dat het terug met het hoofdje nr
boven ligt,ik wil echt geen keizersnede,ik wil de geboorte effectief beleven! Ik heb wat schrik voor de pijn enzo,
maar het moet er toch uit é :)

Liefs Lotte

Kimmy
24 March 2009, 19:39
maar de de echo's van de dijbeentjes zaten altijd een 2 weken voor op het schema,lange beentjes blijkbaar...
verdorie, é, bij mij zijn de beentjes altijd weekje of zo achter op schema
dan krijgt het dus korte beentjes, zoals de mama!!
of een groot hoofd :)

mini
24 March 2009, 19:41
verdorie, é, bij mij zijn de beentjes altijd weekje of zo achter op schema
dan krijgt het dus korte beentjes, zoals de mama!!
of een groot hoofd :)
:D Da wil toch nx zeggen?! :D
Alhoewel... als ons kindje lijkt op de papa... Schoonmama vertelde me dat hij om en bij de 56 cm was bij de geboorte :o

lotjen
24 March 2009, 19:45
Oelala,en dat hoofdje moet er eerst door é :)

Mn vriend heeft ook een groot hoofd,ik had gehoopt dat de baby dat niet van hem zou hebben,maar
aan de andere kant,zo'n grote baby en een mini hoofd is maar creepy é!
Had beter een baby'tje gemaakt met een dwergje :) (klinkt dan ook weer eng)

Mrs O.
25 March 2009, 09:43
hihi lotjen... als de papa nen + 2m is, is de kans natuurlijk groot dat jullie spookje ook groot gt zijn hé...
Tim is 1m80, en heel zijn familie is ad grote kant (zijn zussen ook), mijn pa was ook 1m90, mijn ma dan mr weer 1m50, daarmee dat ik ertussen zit (1m66) :)

bij ons zegt gyné altijd: alles is op gemiddelde groottte... dus niks is te groot of te klein... ik heb wel zo precies willen zien dat toto een groot voorhoofd heeft en een platte neus, zoals de papa :), mr ja, nen 2D echo is ni zo duidelijk hé...

kimmy, merci vr het complimentje hé :), jou buikje is ook heel mooi ze. Grappig dat ze zo van vorm en hoogte verschilden hé :D ik denk idd ook dat mijn 'verzakking' nu weg is hihi...

patje
25 March 2009, 10:16
Alé da beloofd :) mijn vriend is ook 1m95, en ik ben maar een "kleintje" van 1m65 :)
hehe, ik ben jaroers op jullie buikjes :( maar natuurlijk héél content voor jullie eh :)
ik wou dat het bij mij ook al zover was... achja wie weet eh :)
geniet ervan Mrs O en Lotjen
goetjes, xxx

Koke
25 March 2009, 12:32
Wij zijn allebei vrij groot. Ikzelf ben 1m78 en mijn vriend is 1m87. 't Zullen dus grote kindjes worden bij ons ;-)
Leuk om jullie zwangerschapsverhalen te volgen!!!

mini
25 March 2009, 14:28
ik ben maar 1m63 en m'n ventje is 1m93...
Hmmmz ben benieuwd :D

Mrs O.
25 March 2009, 14:30
de grote mannen zijn hier precies in trek :)

Bo
25 March 2009, 15:14
Hmmm neu hoor. Mijn mannie is 1m75 en ikke 1m67. Wij krijgen 'normale' kinderkes denk ik :D:D:D hihi ;)

mammiii
25 March 2009, 15:33
Ik ben 1m78 en mijn ventje is 1m85 .. mr heeft wel héél klein handjes en voetjes haha die zijn koddig.
Mr tis wel nr iet anders gegroeid natuurlijk haha :lol: x

ka80
26 March 2009, 11:18
Leuk dat jullie elkaar ontmoet hebben Mrs O en Kimmy, waar dit forum allemaal niet goed voor is he!
Mrs O, jij en Tim zijn exact even groot als ons, op de centimeter na! Onze baby zat ook op schema, behalve zijn buikje dat iets kleiner is dan het gemiddelde en zijn bovenbeen iets langer dan gemiddelde. Benieuwd wat dat gaat geven. Ben net terug van de gyne, alles nog potdicht maaaaar hij is al een ietsiepietsie ingedaald (ook al is het maar héél weinig, het is een begin he!) saluti !

Mrs O.
26 March 2009, 14:09
hey karen... hoe grappig dat wij even groot zijn als koppel :)...

hoe je het beschrijft: kleiner buikje, langere bovenbenen klink het wel grappig hoor... mr da zal wel een héééééél normaal manneke geven ze, don't worry :)

Super dat hij aant zakken is, ik hoop voor u dat hij er ineens genoeg van krijgt en er snel en op tijd is !!!

idd, het was heel leuk om af te spreken met kimmy :), ik had echt gevoel dat ik met iemand afgesproken had die ik echt wel al kende, dankzij dit forum was dat natuurlijk ook wel beetje zo :)

lotjen
26 March 2009, 19:00
Ah,das goed nieuws karen,je zoontje is rustig zn wegje aant zoeken om geboren te worden!
Ik hoop echt dat je bevalling niet ingeleid moet worden,want je heb zo'n voorspoedige zwangerschap gehad,
en straks gaan ze vanalles onnodig forceren!