PDA

Volledige versie bekijken : betrekking na de bevalling

mama.van.matti
18 March 2011, 21:35
Dit topic heb ik enkele maanden al eens aangemaakt, maar ik vind het niet meer :)

Toen zat ik met super veel vragen,omdat het er bij ons nog niet terug was van gekomen. Maar ondertussen(ben 4,5maand bevallen) hebben we ongeveer een 8tal keer seks gehad.
Supéééér veel pijn, iedere keer opnieuw! Ik ben met de bevalling wel geknipt en toch nog doorgescheurd geweest, heb ook nog de vloed gehad(heel harde bloeding) en ze moesten dan eerst na de bevalling me toenaaien en dan pas mocht de nageboorte komen. Dus ik denk gewoon dat het allemaal kapot geperst is daarbinnen.
We gebruiken echt veel glijmiddel, op aanraden van gynaecoloog.
Eens we een paar minuten "bezig" zijn, gaat de pijn een beetje over en kan ik pas echt loechtjes! genieten...
Ik heb echt het gevoel dat het verkeerd genaaid is of te hard toegenaaid is ofzo... Nu heb ik sinds 5weken al terug een bloeding en kan pas 5april naar gynaecoloog.

Dit is echt een domper op ons seksleven!! We kunnen er gelukkig heel goed over praten en met lachen, maar toch... leuk is het niet!

Zijn er vrouwen die dit herkennen of ook zoveel pijn hebben bij de seks na de bevalling?

Alle moed is welkom, op de duur vraag ik me af of het niet tussen men oren zit...:confused:

dorien_951
18 March 2011, 22:31
Ik herken je verhaal wel een beetje.

Wij hebben pas 4mnd na de bevalling een poging gedaan om te vrijen. Ik had het er emotioneel moeilijk mee (waarom geen idee eigenlijk) maar daarnaast had ik verschrikkelijke pijn.

Ben terug naar de gyn geweest (had ook nog andere klachten) en ben dan (vrij snel) geopereerd aan die knip. Ik moet zeggen dat de klachten echt veel beter zijn.

Vrijen blijft eigenlijk een heel gevoelig puntje. Emotioneel lukt het al stukken beter. Maar het is soms wel effe zoeken hoe we het beste liggen want net dat beetje hoger of lager kan onmenselijk veel pijn veroorzaken. Soms kan mijn echtgenoot zich iets minder bedwingen en komen zijn wildere dierlijkinstinkt boven en dan moet ik altijd de spelbreker zijn omdat het echt niet gaat. Ook de gewone missionarishouding kan heel pijnlijk zijn.

Nadeel zeker van kindjes die ze uit uw lijf sleuren

kyanoke
19 March 2011, 08:24
7 jaar geleden bevallen op natuurlijke wijze, grote knip gehad, genaaid met verteerbare draadjes en draadjes die er op de 5 de dag verwijderd moesten worden, da was nog het pijnlijkste van heel mijn bevalling ;-), na 4 jaar heb ik dan tegen de gyne gezegd dat vrijen pijn bleef doen, er was daar een velleke gegroeid dat ze terug heeft geknipt en genaaid. dan wast goe.
2 de bevalling keizersnede, dus intact gebleven vanonder :-) maar sinds mijn spiraal er insteekt in okt, heb ik mss al 5 dagen zonder bloedverlies gezeten, dus sexleven zit hier onder het vriespunt, durf al ni zeggen hoeveel keer ;-)
eind maart moet ik terug naar de gyne en zal ik alles is met haar bespreken.

Jess
19 March 2011, 21:15
Hier geen pijn ofzo maar de zin in seks is volledig weg!!!!
Het is niet dat ik niet wil hoor, ik zie mijn vriend nog steeds heel graag enz, maar ik kan er gewoon niet van genieten...
Vind het echt niet leuk meer, vrijen is nu soms een opgave...
Wat gedaan???
Heb al gehoord een andere pil, dat het mss aan de hormonen zou liggen???

BeautifullyChaotic0
20 March 2011, 11:44
Hier ook nog niet heel veel betrekking gehad. Veel minder dan vroeger door o.a. de vermoeidheid en ook de knip die gevoelig is. Ik ben 4 cm ingeknipt en dan nog een goeie cm bij ingescheurd. Nu is het steeds maar heel even in het begin dat ik er last van heb. Zeg ma de eerste minuut ofzo. Maar is steeds wel ambetant want soms heb je wel eens goeistig om er lekker in te vliegen maja das momenteel geen optie meer. Als dit blijft aanhouden (hoop dat het litteken wat soepeler wordt met de tijd) ga ik er wel eens naar informeren.

Mieke
20 March 2011, 14:41
Ik had de eerste keer ook veel pijn en had het gevoel dat alles veel nauwer was daar onder. Bij de nacontrole zag de gyné dat er wild vlees groeide. Hij heeft dit weggeschroeid en vanaf dan gaat het veel beter. Het gaat niet meer zoals daarvoor, soms ook wat pijn, maar het is een zoeken naar een standje dat geen pijn doet en dan gaat het wel goed :-)

Barbara
20 March 2011, 18:19
Heel herkenbaar, bij mij heeft het tot bijna 6 maand na de bevalling erg veel pijn gedaan, ook door mijn knip. Maar... alles is nu echt terug in orde! Dus geen nood, het komt echt wel goed, ook al dacht ik in het begin dat het nooit meer zoals vroeger zou zijn! ;)

Fieke
21 March 2011, 08:01
Ik kan er niet over meespreken, ik heb een keizersnede gehad,
maar hier toch ook het gevoel dat ons seksleven niet hetzelfde is als vroeger!

En volgens mij heeft ons Mona-Marie daar een sensor voor, want als we dan juist goed en wel aan het 'knuffelen' zijn, dan begint ze meestal te wenen, en als ik dan haar tuutje kom geven dan lacht ze altijd :devil:

dorien_951
21 March 2011, 13:46
Ik vind eigenlijk dat bij ons het vrijen net intenser is geworden... We zijn beide veel voorzichtiger en nemen veel meer de tijd om ons op elkaar af te stellen. Ook de communicatie daarin is een stuk beter. We moeten wel anders is het niets :D of doet het teveel pijn.

Ik ben ook niet iemand die elk uur van de dag zin heeft en ben 's avonds soms ook doodop. Ik heb wel wat nodig om op gang te komen. Victor slaapt meestal maar elk mini geluidje hij maakt brengt mij direct uit de stemming.

lotjen
21 March 2011, 16:22
Na Febe hadden we eigenlijk een hele poos een stuk meer seks dan ervoor,maar kijk,na 3maanden was ik terug zwanger,ook niet de ideaal é :)

Na Lowie is het nu pas terug wat normaal,pijn enz heb ik gaan last van gehad,maar het leek me gewoon te lastig en vermoeiend om eraan te beginnen,na een hele dag voor een (eigenlijk 2) kleintjes te zorgen was de zin toch ook hier ver te zoeken hoor!
En niet enkel bij mij,maar ook bij man-lief...

Kijk zie,van die geluidjes enz heb ik nooit geen last gehad. Ik zou eerder zeggen dat de kindjes last van ons zouden hebben,hihi...

isabelga
23 March 2011, 15:53
Hier na het gyne bezoek (ongeveer 2 maand na de bevalling) kreeg mijn man groen licht ;-)
De gyne keek naar mijn man en zei 'je mag je laten gaan, maar voorzichtig zijn he!' Mijn man een rode kop en ik maar lachen!

De eerste keren was het precies of er zat schuurpapier in! ook al vreeen we met condoom.

Vanaf 3,5 maand na de bevalling ging het veel beter! En nu is alles precies terug normaal.
Het is gewoon tijdsgebrek ... 's avonds ga ik altijd vroeger slapen dan hem en 's morgens moet ik er vroeg uit om me klaar te maken, de kleine aan te kleden en eten te geven. Ik heb dan niet echt zin om een half uur vroeger op te staan om te vrijen!

We hebben er al over gepraat, want 1 keer per week vrijen is voor ons echt weinig! Wij deden het bijna elke dag! Mijn man verstaat wel dat ik 's avonds vroeger ga slapen omdat ik moe ben en sinds we er over gepraat hebben, probeert hij soms wel eens wat vroeger naar de slaapkamer te komen ...

Maro
31 March 2011, 23:23
Ik zit eigenlijk met een vraagje moet je wachten tot na de controle van de gynaecoloog om betrekkingen te hebben?
Mijn gynaecoloog heeft niks gezegt daarover en nu weet ik eigenlijk niet of je moet wachten tot na de controle of niet?

Mieke
1 April 2011, 09:22
Ik zit eigenlijk met een vraagje moet je wachten tot na de controle van de gynaecoloog om betrekkingen te hebben?
Mijn gynaecoloog heeft niks gezegt daarover en nu weet ik eigenlijk niet of je moet wachten tot na de controle of niet?

Je moet daar niet mee wachten. Eigenlijk hebben we net daarom juist ervoor betrekking gehad, zodat als er iets was we dat ineens konden vragen. En goed ook, want er was wilde vlees aan het groeien en dat heeft hij dan ineens weggeschroeid.

dorien_951
1 April 2011, 11:00
Ik denk ook dat je zelf het wel een beetje kan aanvoelen.

mini
1 April 2011, 12:22
Hier moest ik na 5-6 weken teruggaan en had hij bij het zh verlaten al gezegd dat we moesten wachten tot na de controle. Maarja ik had dan ook een KS gehad. Dus down under was nog ok. 't Mocht ni vanwege infectie-gevaar, daar de BM nog ni helemaal hersteld kon zijn. Vandaar de controle.

M'tje
3 April 2011, 20:48
Hier ook ks gehad, maar de gyn had eigenlijk niets gezegd over wanneer het terug "mocht"... Na kleine vier weken zijn we er hier terug voor gegaan. Ik moet zeggen dat ik daar in het ziekenhuis zelfs al behoefte aan had, zo eens zonder die dikke buik ertussen, maar dan voelde ik natuurlijk dat dat nog niet zou gaan! En dan na een week of vier - toch met wat schrik - er voorzichtig aan toegegeven. Moet zeggen dat het heel goed meeviel, maar heeft ook te maken met wat mini zegt: alles was daar nog precies zoals ervoor... Hoewel ik moet zeggen dat het wat "nauwer" aanvoelde en in het begin wat schuurde, maar na paar minuutjes was dat beter..

De gyn heeft alles dan nog eens gecontroleerd na een week of zes, en ik vertelde dat we al terug voorzichtig betrekkingen hadden gehad en die maakte daar geen probleem van.. Maar kan me wel voorstellen dat wat gyn van mini zei klopt. Denk dat we gewoon geluk hebben gehad dat er niets is beginnen ontsteken of zo..

elsken
4 April 2011, 08:24
awel ik vroeg mij dat ook af zie ik ben al op controle gegaan maar ook vergeten te vragen.
Ik neem terug de pil "cerazette" nam ik vroeger ook al maar ik heb er wel tussenbloedingen van en idd al 2dagen vergeten.

lotjen
4 April 2011, 21:33
Mijn gyne vertelde dat wanneer de bloedingen voorbij zijn,de baarmoederhals weer gesloten is,en je geen infectie meer kan krijgen...
Dus wanneer je kraambloedingen voorbij zijn,go go go :)

Lizeke
13 April 2011, 13:02
hier ook een KS gehad en ik moet eerlijk bekennen dat ik de eerste maanden geen zin had...
Eens de eerste keer was alles ook pijnlijk. Ik dacht dat aangezien alles in tact blijft dit niet mogelijk was en het tussen mijn oren zat. Blij te lezen dat er nog mama's dit gevoel hadden. Gynae had ook hier gezegd te wachten tot na de eerste controle voor het infectiegevaar. Gelukkig is manlief enorm geduldig en lief ;-)

Liefde is...
14 April 2011, 17:39
Hier heeft de gyn er niks over gezegd en ik moet pas over 10 weken terug op controle dus dan zitten we 11 weken na de geboorte..
Lijkt me stilletjes een eeuwigheid om te wachten ook hé ;)

M'tje
14 April 2011, 20:38
Ik denk inderdaad zoals hier al gezegd is, dat als je wacht tot de bloedingen volledig voorbij zijn, dat je dan niet veel mis kan doen.. Gewoon genieten zou ik zeggen ;-)

Liefde is...
15 April 2011, 19:55
Toch nog ff wachten ;)
Maar die bloedingen.. Dat is hier na anderhalve week nog maar bitter weinig vind ik persoonlijk..

mini
15 April 2011, 20:19
Bij mij was dat na anderhalve week ook ferm minder hoor, is normaal hé ;)
Maar het heeft toch zo'n 6 weken aangesleept, vooral bruinverlies dan.

Liefde is...
15 April 2011, 20:28
Aaah okeej ;)
Jah tis allemaal nog nieuw hé :D

Mieke
16 April 2011, 22:05
Ik heb er maar 2 weken 'last' van gehad. Dan 2 weken nikske en dan ineens terug een paar dagen. En toen was het volledig gedaan. Dus het kan snel gaan :-) Maar toen was er wel de vermoeidheid van 's nachts op te staan en nog wat infecties bij mezelf, dus heeft het toch nog eventjes geduurt :-)