Volledige versie bekijken : Het is bijna zover!!!!
iris
26 January 2009, 13:45
Hey iedereen ,
Ben op het einde van de zwangerschap , en BANG .
Bang voor hetgene wat ik niet ken .
Niet bang van de pijn maar of ik het wel ga kunnen , MAMA zijn .
Twijfelen dat een mens kan doen .
Zelfs wenen s' nachts als ik alleen ben .
Dan denk ik : stomme doe niet onozel hé , dat gaat allemaal wel gaan een ander doet da ook .
Ik zie het soms niet goed zitten .
Mijn lichaam en geest zijn uitgeput voor de moment .
en heb schrik om erover te praten met hem hij gaat denken dat ik het kindje niet wil en dat is wel zo .
Oh ,ik ben het zo allemaal een beetje moe !
normaal ben ik zo niet hoor .
Sorry voor mijn gezaag maar moest het even kwijt .
groetjes iedereen .
Kimmy
26 January 2009, 14:19
dag Iris,
ik ben aan het lezen in een boekje "voor dummies" ivm kindjes vanaf de geboorte tot één jaar (échte aanrader) en daarin staat exact het gevoel beschreven dat jij blijkbaar hebt!!
het is normaal dat je bang bent, je bent net een goede moeder omdat je een beetje onzeker bent, ermee begaan bent, het goed wil doen, hulp zoekt bij andere zwangeren ... je mag dat gevoel alleen niet laten overheersen. Je gaat het kunnen, net als zovelen het je voordeden!
in het boek staat dat je er niet wél over moet praten, mss denkt jouw partner wel precies hetzelfde maar durft hij er ook niet over te spreken, dat zou toch zonde zijn, niet?
je moet volgens hetzelfde boek ook elke dag een aantal keren tegen jezelf zeggen dat je wél een goede mama bent.
praat erover, met je man, op dit forum, met vriendinnen, ... en besef dat IEDERE zwangere vrouw deze gevoelens heeft, we zijn allemaal bang maar je moet dit overwinnen en plaatsmaken voor het gelukzalige gevoel dat je mama wordt, en dat je mss niet onmiddellijk gaat kunnen, maar wel gaandeweg zal leren!
succes
Liefs
Kimmy
Nes
26 January 2009, 14:30
Iris, das normaal hoor meisje. Zoals Kimmy hierboven zegt. En in de kliniek gaan ze je alles leren hoor, niet in paniek schieten. Profiteer er nog een beetje van. Die mooie ronde buik is binnen een paar dagen weg.
snoezel
26 January 2009, 17:10
ik denk niet dat er vrouwen zijn die niet aan zichzelf getwijfeld hebben :)
als ik ergens las: als mama weet je wel of er iets mis is dan kreeg ik het al benauwd want ik ging dat niet kunnen
en kijk, mijn kaboutertje is ondertussen al vijf maand een half en inderdaad, je moedergevoel spreekt je nooit tegen.
ik heb dikwijls gesukkeld in het begin, maar zo lukt het ook hoor!
daarom is het niet slecht van eerst een weekje in het ziekenhuis te zijn.
als je daar met vragen zit, of je bent niet zeker gewoon even bellen en ze komen je helpen
en ze hebben mij daar nooit raar bekeken, in tegendeel!!!
veel succes met de laatste dagen en laat ons iets weten wat het geworden is hé!
grt
snoezel
Trinity
26 January 2009, 17:17
daarom is het niet slecht van eerst een weekje in het ziekenhuis te zijn.
als je daar met vragen zit, of je bent niet zeker gewoon even bellen en ze komen je helpen
en ze hebben mij daar nooit raar bekeken, in tegendeel!!!
l
Mag je in België echt een week blijven? Djee, ik verhuis terug naar ons vader, hier worden de meesten den dag erna naar huis gestuurd....ambuvalent.
En Iris: ik denk dat inderdaad veel vrouwen die angst hebben, ik had het al voor ik zwanger was :-) Maar zo veel anderen zijn er in geslaagd, zo vele generaties voor ons.....wij dus ook he! en de PERFECTE mama, die bestaat niet :-) we zijn allen mens he. Veel succes hoor!
Nes
26 January 2009, 19:13
Mijn voedvrouw zei me: "voor jouw kindje bestaat er maar een perfecte mama en dat ben jij."
mini
26 January 2009, 19:22
Da's wel superlief hé. En daar zit niets anders in, dan de waarheid :)
ka80
26 January 2009, 20:45
Hey, maak je maar geen zorgen, ik heb dezelfde gevoelens. De babykamer is nog lang niet af en we hebben dit weekend ontdekt dat er allemaal schimmel onder het behang zit. We hebben alles er af moeten halen en staan helemaal terug op 0 wat de kamer betreft. Het is een ongezonde, vochtige kamer, ik voel me nu ook een slecht moeder om mijn zoontje daar in te laten slapen maar we hebben geen andere oplossing. Ik ben ook eventjes in een dipje en denk dat ik nog niet klaar ben om mijn kind goed op te vangen en voor hem te zorgen. Toch denk ik dat elke moeder er alles voor zou doen om haar baby zo goed mogelijk te verzorgen, volgens mij is dat iets natuurlijks. Je gaat dat zeker goed doen maar zou er wel over spreken met je partner, hij gaat jouw angsten goed begrijpen, je kunnen steunen en je vertrouwen geven in wat er gaat komen. Jullie moeten weten wat er in elkaars hoofd omgaat, zodat jullie als ouders er beiden klaar voor zijn. Het komt wel goed hoor. Hou ons op de hoogte he!
groetjes
PS: 1 WEEK IN BELGIË ??? Wat doe ik in Frankrijk!! Hier maximum 4 dagen en als alles goed gaat korter.
snoezel
26 January 2009, 21:51
hier zijn het vijf dagen als alles goed gaat!
ik ben er zes mogen blijven want onze kobe kwam niet genoeg bij...
iris
27 January 2009, 07:34
Hey iedereen ,
dank u voor de lieve woorden .
Het was gisteren een echte baal dag .
Maar heb me voorgenomen dat ik vandaag positief ging proberen blijven .
Heb deze nacht eens goed nagedacht tussen enkele voor weeen door .
Ik zal jullie zeker iets laten weten wat het geworden is .
groetjes iris
Nes
27 January 2009, 16:14
Ja, iris, het kan elk moment gebeuren he!!! Spannend. Zeker iets laten weten. Bij mij zal het zijn voor week 36 of 37. Dus nog een weekje of 8 bij mij.
ka80
27 January 2009, 21:59
Nes, wij gaan nog samen bevallen!!!! spannend!
iris
28 January 2009, 07:57
Vandaag nog een controle bij gyneco .
Nes ik dacht ook vroeger te bevallen maar je ziet he tot de laatste dag !!!!
Maar langs de ene kant beter hoor voor het vomen van de longen en hartje .
tot later !
Nes
28 January 2009, 14:52
Ik zou het ook toffer vinden en beter voor de baby om zo lang mogelijk in mij te blijven maarja, dat zal ik moet afwachten! Het enige dat ik ambetant vind is het feit dat ik niet echt een datum heb om naar af te tellen. Ok m'n voedvrouw zei me te baseren op 36 à 37 weken maar het kan langer zijn natuurlijk ook of veel korter. 'K zal maar maken dat alles in orde komt deze maand zekers, das misschien het beste, voorbereid op alles.
En iris, hoe is het met jou meisje? Ben je der nog altijd? (ik bedoel thuis he)
snoezel
29 January 2009, 08:45
nes: niemand heeft eigenlijk een datum om naar toe te leven hé!
ik dacht eind augustus en begin augustus was hij er al :)
t is niemand die op de dag zelf kan voorspellen wanneer zijn kindje zal komen tenzij je een inleiding hebt of een keizersnede!
Nes
29 January 2009, 12:06
Ja, snoezel ik weet het, maar ik heb zelfs geen maand. Bij mij kan het evengoed morgen zijn. En zelfs bij een inleiding of een keizersnede zal het onverwachts zijn bij mij, dat heb ik aan m'n gyne gevraagd.
Ik verlies nu sinds gisteren een beetje bloed. Ik heb wel bij de gyne geweest eergisteren. Ik belde haar in de morgen gisteren. Ze denkt dat het komt door het onderzoek maar nu heb ik dat nog. Gelukkig moet ik morgen naar de kliniek en kan ik het daar nog eens vernoemen. Begin wel ongerust te worden nu. Het is juist als ik naar de wc ga en me afveeg.
Mrs O.
29 January 2009, 13:19
hey nes
oei, ik zo ook wel ongerust zijn...is het veel bloed dat je verliest? mss is er een adertje geraakt tijdens onderzoek???
en je hebt al zoveel onzekerheid... Ik hoop dat het niks is, en dat het snel morgen zal zijn dat ze je id kliniek knn geruststellen
xxx
Nes
29 January 2009, 13:42
Ba, ik zou zeggen zo het prille begin van de regels, nog niet zoveel. Ik denk ook aan een adertje. Ik heb de indruk dat het nu verminderd is. Als het vanaf nu niets meer is denk ik niet dat ik me zorgen moet maken. Maar ik ga het morgen toch vernoemen hoor. Het geeft me ook een beetje geruststelling dat het onderzoek goed was.
Kimmy
29 January 2009, 15:24
veel kans dat het een adertje is, je vagina is tijdens de zwangerschap helemaal doorbloed dus het minste adertje kan voor veel bloed zorgen!
hopelijk is het idd dit maar Nes!
Nes
29 January 2009, 15:34
Het is dus idd al minder en de kleur is ook al beter. De kleur van oud bloed. Hopelijk blijft het zo. Het is wel de eerste keer dat ik dat heb zo wat verder in de zwangerschap. En ik denk ook wel een adertje. En ik voel m'n boeleken nog altijd bewegen, das ook geruststellend. We zien morgen wel. 'K heb het nog niet aan m'n man verteld want ik wil geen paniek zaaien als die der niet is, we hebben al genoeg te verwerken gekregen.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.