PDA

Volledige versie bekijken : maandverband

Fien
17 March 2011, 14:57
Misschien een raar vraagje maar welk maandverband hebben jullie gebruikt na de bevalling?
Heb al meerdere malen in de winkel voor de rekken gestaan maar geen flauw idee wat ik best koop. Dik? Dun?
Is het net alsof je je regels hebt na de bevalling of verlies je echt veel bloed?
Met inlegkruisjes kom je niet ver denk ik eh :rolleyes:

Ik heb steeds o.b.'s gebruikt dus ben een leek in de surfplanken :)

stamperke
17 March 2011, 15:06
ik heb dikke maandverbanden van always en dan die night van always voor in het ziekenhuis,bij mij viel da eigenlijk best mee van bloedverlies na de bevalling.
maar met gewone inlegkruisjes ging het idd wel nie gaan denk ik :)

snoezel
17 March 2011, 15:29
hier de vania's.
dat was hier toch wel een stuk meer dan mijn ms hoor, die bloedingen...

bibi1
17 March 2011, 15:35
Ik ben nooit "goed" geweest met maandverband van allways, dat heeft zo'n plastiek velleke en dat ademt dan niet genoeg voor mij. Ik heb altijd veel bloedverlies gehad en die van allways konden dat niet aan.

Ik heb er van de etos in Nederland in huis gehaald van Kotex. Speciaal kraamverband. Echt van die superdikke. Maar afgaande op mijn voorgeschiedenis, ga ik die misschien toch wel kunnen gebruiken. En maandverband is daar ook niet zo duur als bij ons.

Maar een ander merk waar ik ook altijd goed mee ben geweest is Vania.

Heb ook zo'n speciale doek van 90*70 in huis gehaald voor onder het hoeslaken te leggen in geval 's nachts mijn water zou moeten breken.
In Holland hebben ze toch meer van die zaken, aangezien ze daar bijna allemaal thuis bevallen. Een heel assortiment! Maar dat leek me nu toch ook wel handig. Op de verpakking stond zelfs dat je er op kon bevallen zonder "doorlekkage"! :) Straf spul toch hé?
Ofwel moeten we die doek in repen snijden en dat gebruiken, dat zou het pas zijn!:):):)

Bo
17 March 2011, 16:15
In het moederhuis die geweldige mega-surfplanken van daar :D Maar daar ben je op dat moment blij mee hoor... er komt best wat uit in t begin.
Na een paar dagen gebruikte ik die night-verbanden van Allways, die zijn wat groter en hebben van die flappen aan de zijkanten. Na een kleine 2 weken gebruikte ik enkel nog inlegkruisjes dus koop niet teveel van die dingen, anders zit je zoals ik met een hele berg van die dingen terwijl ik anders altijd ob's gebruik. En nu ligt dat daar te liggen :rolleyes:

mini
17 March 2011, 16:39
Ik vond het nog best meevallen. :o
Ik ben vanaf ik zelf kon rondstappen overgeschakeld op m'n eigen maandverband.
Maar ik gebruikte dan wel de always night omdat die beter absoberen.

Fien
17 March 2011, 17:55
hhmm ik wil hier dus ook niet in huis zitten met verschillende pakken maandverband achteraf, ben er ook geen held mee.
En eer ik gevonden heb wat goed zit... :rolleyes: Ben een pietje precies en er mag niks scheef "aanvoelen".
Denk dat ik dan maar een pak koop wat er zo een beetje tussen in is, niet de dikste en niet de dunste (verlies tijdens mijn ms ook niet veel bloed).
Weet nu al dat ik er mij aan ga ergeren, hoewel er misschien andere dingen zijn waar ik mij na de bevalling mee zal moeten bezig houden :)

M'tje
17 March 2011, 19:56
Inderdaad in het ziekenhuis krijg je heel dikke! Ik heb ook nooit zware ms, dus die dikke heb ik de eerste twee dagen gebruikt en daarna mijn gewone. Ik wissel tijdens ms soms af, ik kan dat niet goed verdragen, zo dag en nacht tampons. Vandaar dat ik er wat had liggen en mijn ventje ze heb laten meebrengen naar 't ziekenhuis. Voelde me ineens een stuk beter en "lichter" toch hoor! Je krijgt er dus in 't ziekenhuis, maar zou zeggen, neem wat gewone mee ook, je kan dan nog zien hè!

lotjen
17 March 2011, 20:23
Ik had de eerste dagen er nodig van in het ziekenhuis,zo van die halve matrassen om in je onderbroek te leggen :)
Erna gebruikte ik Vania,omdat ik infecties en jeuk krijg van die van Always...
Ben ook een trouwe OB gebruiker,ik voel me helemaal niet op mn gemak met maandverbanden!

Grappig voorval in het ziekenhuis;na mn bevalling van Febe had ik me mogen douchen,en de vroedvrouw vertelde me om 2 van die maandverbanden (van het ziekenhuis) te gebruiken. Ze bedoelde eigenlijk om er 2 achter elkaar te leggen,maar ik had er niet beter op gevonden om ze naast elkaar te leggen,ik moet niet uitleggen hoe ik erbij liep zeker?

mini
17 March 2011, 20:45
*strike* :D

lily
17 March 2011, 20:54
Hier ook Vania! Veel aangenamer als Always ... toch voor zo vlak na de bevalling. En na een knip mag het gerust wat zachter zijn he!

_liesje_
17 March 2011, 21:01
Als ik dat zo hoor hebben jullie allemaal erg veel geluk gehad...
Ik ben tot 8 weken na men bevalling blijven bloeden, en pas rond week 6 kon ik me wagen aan enkel een inlegkruisje... Voordien was het eigenlijk altijd vrij dik maandverband! Gedurende de eerste week ziekenhuis-verband ( veel meegekregen omdat ze hadden gemerkt dat ik echt wel veel bloed verloor). Als ik het zo neerschrijf, kijk ik er al naar uit...:rolleyes:

Bo
17 March 2011, 21:34
Grappig voorval in het ziekenhuis;na mn bevalling van Febe had ik me mogen douchen,en de vroedvrouw vertelde me om 2 van die maandverbanden (van het ziekenhuis) te gebruiken. Ze bedoelde eigenlijk om er 2 achter elkaar te leggen,maar ik had er niet beter op gevonden om ze naast elkaar te leggen,ik moet niet uitleggen hoe ik erbij liep zeker?

:D :D :D whaaaaa

dorien_951
17 March 2011, 21:58
Always voor de nacht zo extra lang met flapkes maar de eerste week zo van die matrassen nodig gehad.

Nu 7mnd later durf ik nog geen OB's te gebruiken.

Liefde is...
17 March 2011, 22:02
Awel Fien, kheb mij ook al afgevraagd welk maandverband want ik gebruik normaal ook altijd tampons..
Heb er al eens op internet naar rondgezocht en de grootste tevredenheid lag precies wel bij vania of tena..

Ik heb dus 1 pak vania voor 's nachts gekocht nu.. In het ziekenhuis krijgen we toch ook al ons gerief en kheb aan mijn ventje al gezegd dat ik hem opstuur als ik tevreden ben van die vania.. ;)

Mieke
17 March 2011, 22:37
Hier heb ik het ventje ook een paar keer naar de winkel gestuurd :-)
De eerste dagen in het ziekenhuis toch 'hun' lekker gezellig dik maandverband moeten gebruiken. Daarna overgeschakeld op allways-night. Ik gebruik normaal ook alleen tampons en dat is dit echt wel wennen hoor! Misschien nog een tip: ik voelde me ook meer op m'n gemak in een pyama dan in een japonnetje. Kwestie van de dikke verbanden goed te kunnen verstoppen :-)

lotjen
18 March 2011, 14:59
Hier heb ik het ventje ook een paar keer naar de winkel gestuurd :-)

Heb ik ook gedaan,en dan zo telefoon van mn vriend vanuit de rayon met maandverbanden; "En hoe ziet dat eruit,welk kleur heeft dat,hoeveel druppelkes staan er daar op?!" Dienen is zelfs raad gaan vragen aan een verkoopster in de winkel :rolleyes: . Hij kent absoluut geen schaamte

KleinDuiveltje
18 March 2011, 16:07
Als ik dat zo hoor hebben jullie allemaal erg veel geluk gehad...
Ik ben tot 8 weken na men bevalling blijven bloeden, en pas rond week 6 kon ik me wagen aan enkel een inlegkruisje... Voordien was het eigenlijk altijd vrij dik maandverband! Gedurende de eerste week ziekenhuis-verband ( veel meegekregen omdat ze hadden gemerkt dat ik echt wel veel bloed verloor). Als ik het zo neerschrijf, kijk ik er al naar uit...:rolleyes:

ik heb ook gans die week rondgelpen met die super sexy dikke gevallen vant ziekenhuis.

isabelga
18 March 2011, 21:00
de eerste dagen die mega dikke verbanden in het ziekenhuis ... niet gemakkelijk en het is net alsof je een pamper aanhebt, maar je hebt ze echt wel nodig de eerste dagen.
Daarna thuis de eerste week altijd dikke Always Night en daarna de dunnere.
Na enkele dagen zie je dat het bloedverlies verminderd, maar zorg ervoor dat je een grote keuze in huis hebt.
Aangezien je de eerste 6 maanden geen tampax mag gebruiken, gebruik je die toch allemaal.

Ik was ook een echte leek, ik gebruikte al jaren niets anders dan tampax, maar ik ben nu al terug wat gewend geraakt aan mijn surfplanken

Mieke
20 March 2011, 14:37
Aangezien je de eerste 6 maanden geen tampax mag gebruiken, gebruik je die toch allemaal.

Ik ben na 3 maanden terug tampons beginnen dragen hoor! Ik dacht bij mezelf: seksen mag en lukt ook, dus waarom niet ook terug tampons gebruiken :-) En geen enkel probleem mee gehad!

wendyke
26 March 2011, 09:27
Ik heb me eigenlijk het kraamverband van het kruidvat aangeschaft !!!
maar blijkbaar gebruikr iedereen hier gewoon maandverband, hhmmmm nu weet ik het ook niet meer :confused:

Sweetcake
17 April 2011, 17:10
halve matrassen en surfplanken hahahahahahaha :D wat grappig! Zo had ik het nog niet gezien.

mini
17 April 2011, 17:14
Welkom op dit gezellig forum :devil:
Hier 'leer' je veel bij ;)

Sweetcake
17 April 2011, 17:19
precies wel he!

Maar eerlijk gezegd voel ik me best "veilig" in die matrassen ( :D ) van het ziekenhuis. Ik draag ze toch vijf dagen (mijn hele verblijf daar). Pas als ik thuiskom terug always. Er is niks zo irritant als lekkages in bed pffff

mini
17 April 2011, 17:36
Daar heb ik eerlijk gezegd geen last van gehad.
Ik was blij dat ik uit bed mocht, zelf in m'n valies kon duiken en m'n eigen maandverband naar boven kon halen. :D

Fien
18 April 2011, 12:47
Ik heb een paar van die matrassen mee naar huis genomen... Ze zitten zo zacht en zijn zo zacht voor mijn knipje :o:o

mini
18 April 2011, 13:21
Daar kan ik dan weer ni van meespreken, aangezien het hier een KS is geworden.
Maar ik kan je best wel geloven ;)

Anneke8
19 April 2011, 11:47
Ik heb al een hele voorraad matrassen van Kimmy en ga er dan nog krijgen in het ziekenhuis, dus daarvan ga ik er zeker genoeg hebben.

Voor het maandverband ga ik gewoon wachten om te zien hoeveel bloed ik verlies. Ik zal mijn ventje dan wel sturen, eventueel nadat ik hem op internet heb getoond wat ik nodig heb.
Hoewel dat voor mij ook niet evident kiezen gaat zijn.
Ik doe het al jaren (toch minstens een 12tal jaar) met tampax en een inlegkruisje, dus ik weet niet meer wat ik wil. Ik herinner me alleen dat ik een maandverband vreselijk vond zitten. Dus ik denk dat ik toch eerder naar Vania ga kijken dan, nu ik hoor dat dat minder plastiekerig aanvoelt.

Hoe lang blijf je eigenlijk bloeden bij borstvoeding? Naar een bloederige zomer kijk ik toch niet uit ze.

mini
19 April 2011, 12:12
reken maar op 6 à 8 weken. :o

KleinDuiveltje
19 April 2011, 13:30
ik had via een vriendin ook matrassen gekregen ;)
die lagen een paar weken voor de bevalling klaar voor mocht men water breken ;) want het ventje had net een nieuwe wagen en wou toch geen lekker ;) op zen nieuwe zeteltjes dus maar een matrasje of 2 klaar voor in de wagen ;)

Anneke8
19 April 2011, 14:25
das nog geen slecht idee klein duiveltje

KleinDuiveltje
19 April 2011, 14:36
doet me er aan denken dat die er nog altijd insteken...:rolleyes:

(ik ben ingeleid geweest en dus vliezen gebroken in ziekenhuis hehe)

Fien
19 April 2011, 17:18
Ondertussen heb ik hier toch al een assortimentje liggen. Vania vind ik eigenlijk wel het beste. In het ziekenhuis had ik always maar daar ging mijn knip hard van irritieren en kreeg ik een zweterig gevoel.

Ondertussen kent mijn ventje er ook al alles van aangezien ik hem steeds naar de winkel stuur :D

Mieke
19 April 2011, 18:12
Ondertussen kent mijn ventje er ook al alles van aangezien ik hem steeds naar de winkel stuur :D

Jaja, de mannen leren wel het één en't ander bij hè :-) Mijn ventje kent er ook alles van ondertussen :-)

Sweetcake
28 April 2011, 20:19
Ik heb niks speciaals in huis gehaald eigenlijk.
Ik zal wel zien als het zover is...
Voorlopig gewoon de standaard always in mijn lade...

sunshine
29 April 2011, 19:16
Ik had dat ook niet, gewoon die van het ziekenhuis gebruikt en als ik thuis was gewoon de normale van always en bij mij ging dat goed.
En ik ben dat weer van plan...

Inneke
30 April 2011, 11:41
Hier ook niks speciaals gebruikt. In het ziekenhuis dat kraamverband en eenmaal thuis gewone always. Ik had wel always night in huis gehaald (ik wist niet wat ik moest verwachten), maar eigenlijk zouden de gewone ook goed geweest zijn.

Prutske5
30 April 2011, 14:43
ik ben dan weer heel tevreden van vania. die hebben ook van die surfplanken voor 's nachts en nu kan ik die heel goed gebruiken...

Jyotsna
30 April 2011, 23:11
ik hen ook gewoon always gebruikt sinds ik thuis ben, Ik heb helemaal niet veel bloedverlies eigenlijk. Ik kom toe met de gewone groene always, heb zelfs die grotere niet nodig

Elke_
1 May 2011, 13:21
Hier in't ziekenhuis ook de volledige 5 dagen surfplanken gebruikt en eens thuis die kraamverbanden van het kruidvat. Always mocht ik niet gebruiken voor mijn knip. Vroedvrouw had me dan die van het kruidvat aangeraden. Ook wel dik, maar heel zacht.

Liefde is...
1 May 2011, 22:13
Hier had ik 1 pak Vania voorzien en heb het al doorgegeven want heb het niet gebruikt..

Thuis Always gebruikt, de normale en dan inlegkruisjes..
Het bloedverlies is hier nu helemaal gedaan! :)