Volledige versie bekijken : Hoe vertellen?
Kelly
26 January 2009, 11:06
Hey iedereen..
Ik ben nog maar aan de eerste ronde bezig, maar ben wel al volop aan het denken hoe ik het ga vertellen aan de papa, de toekomstige grootouders, tante, ...
Zijn er toffe ideeën? Kadootjes, tekstjes, ... De zwangerschapstest zelf, een tut met "papa is the best", ... Allemaal heel leuk, maar andere ideeën zijn welkom! Ook voor de toekomstige grootouders en tante...
Dus hoe hebben jullie dat verteld?
Groetjes, Kelly
Kimmy
26 January 2009, 11:20
ik deed de test met de papa-to-be naast mij :)
aan mijn gezin vertelden we het door een babykousje te geven aan mijn zus... Da's een romantisch verhaal: zoveel jaar geleden, toen mijn zussen en ik nog allen thuiswoonden had mijn oudste zus aan mij en de jongste zus elk een kousje gegeven waarvan ze zelf het andere bij zich hield. Ze zei toen dat we haar het kousje moesten geven als we zwanger waren, zij zou dan het kousje bijhouden tot de geboorte en bij de geboorte de 2 kousjes samen terug aan ons geven!!
Ik had dus dat kousje (dat na enkele verhuizingen nog steeds goed bewaard werd!) in een cd-doosje gestoken. Ze deed het pakje open en zei al "wat leuk, een cd" maar toen deed ze het open, in het bijzijn van mijn papa, mama en de andere zus en zagen ze allemaal het kousje, het enige wat eruit kwam was "écht?" :)
heel ontroerend...
Maar ja, da kan jij dus niet meer doen, é ;)
Aan het gezin van mijn man vertelden we het door een slabbetje in te pakken met "voor de liefste oma" en een tutje met "voor de liefste opa"... Zij vonden dat erg origineel omdat ze dat nog nooit gezien hadden en omdat het onze toch het eerste was!
succes met zwanger worden en vervolgens met het kiezen van een leuke aankondigingswijze !
liefs
Kimmy
Kelly
26 January 2009, 11:30
Oh wat leuk! Bij zo een moment zou ik echt wel bleiten!!!
Ik vind een slabbetje of een tutje ook wel heel leuk hoor! Maar wie weet zijn er nog heel originele manieren om het te vertellen.
Ik ga de test echter nooit doen samen met mijn man. Want telkens het negatief gaat zijn, gaat hij heel teleurgesteld zijn... Mijn vel is een beetje dikker dan dat van hem :-) Of ik kan natuurlijk doen ALSOF het de eerste test is dat ik doe...
Nes
26 January 2009, 11:42
M'n man heb ik gewoon de positieve test gegeven. Ik kon niet wachten tot de volgende dag dat ik tijd had om iets te gaan kopen. De rest van de familie heb ik via telefoon moeten inlichten daar ik die spijtig genoeg heel weinig zie en die redelijk ver van me wonen. Eigenlijk niet zoals ik het wou maarja.
mini
26 January 2009, 12:22
Toen ik zwanger was in oktober was'k zo door het dolle heen, dat'k naar beneden ben gelopen met de positieve test in m'n handen en zowaar de test onder m'n ventje z'n neus heb geduwd. :D
Met de vraag van: 'ziede gij wa ik zie?!'
En zei die zo: 'wa moe ik dan zien?!'
ik: zeg wa ge ziet! :o
hij: euhm... ik zie donker streepke... en een héél licht roze... :/
ik: :o whaaaaa!!!
hij: ow! betekent dat...???
En toen moest'k nx meer zeggen :D
Bij m'n schoonouders hadden we een doos gegeven, die gevuld was met stro en fles champagne.
Rond het kurk van de fles hangden twee fopspenen: "opa's lieveling" en "oma's schatje"
(dit had m'n schoonmoeder ni onmiddellijk gezien :D)
M'n schoonvader wel en die z'n oogjes blonken en had ne smile tot aan z'n oren. :)
M'n schoonmoeder: ja... wa moe ik daarmee?! *kijkt naar ons, wij zwijgen en lachen*
Ze ziet opeens iets aan de fles hangen... fronst haar wenkbrauwen... en dan opeens: "hebde soms nieuws?! :D :D"
Bij mijn ouders viel m'n vader volledig uit de lucht. Die snapte de hint ni. :D
Miek
26 January 2009, 12:39
Ik heb mijn test op een zaterdagmorgen om 6.00u gedaan. (was wakker geworden met een vermoeden en kon niet wachten!) Dus, terug naar bed, ventje wakker gemaakt en gezegd dat het buiten sneeuwde, en we nog gezellig met z'n 3-tjes in bed konden blijven. Het duurde wel even voor ie het doorhad...
Aan de familie; m'n verjaardag was net toen ik 8 weken zwanger was, dus iedereen uitgenodigd voor een stuk taart. Toen ik zogezegd de taart ging halen kwam ik terug binnen met een plateau met papflesjes, doopsuiker en de echo in het midden erop. Dat op tafel gezet en niets gezegd. Je moest die gezichten zien! Was echt een fijn moment...
Kelly
26 January 2009, 13:25
Leuke ideeën!
En ja Nes, ik vrees dat ik misschien ook niet zal kunnen wachten. Daarom dat ik misschien iets op voorhand ga kopen :-) We zien wel hoe het loopt. Hangt er ook vanaf wanneer en waar je de test doet. En ik denk dat als hij in de buurt is, ik het onmiddellijk ga uitschreeuwen van vreugde. En als hij er niet is, ga ik heel hard op mijn tanden moeten bijten om niet te bellen... Hoewel ik niet graag bel, dus dan zal ik mij misschien kunnen inhouden.
Nes
26 January 2009, 14:28
Ik was een test gaan halen na m'n werk (hij stopt later met werken). Ik heb direct de test gedaan en ben beginnen wenen van blijdschap toen die positief was. Ik heb direct naar m'n man gebeld dat hij direct naar huis moest komen, zonder uitleg of iets. Ik weet niet wat die toen dacht want wij dachten bijden dat ik m'n regels had. :) Misschien geen slecht idee om iets op voorhand te kopen.
Mrs O.
26 January 2009, 14:32
Ik heb op het werk getest (onder de middag nr delhaize geweest) en 's avonds de test samen met een tut met 'papa is the best' op op tim zijn nachtkastje gelegd... eerst zag hij de tut, vond hij wel grappig, mr snapte het niet goed, toen zag hij de test, hij snapte het nog altijd ni, dan de 2 streepjes en toen (ja toen pas) is zijne frank gevallen en was hij compleet euforisch...
Nala'tje
26 January 2009, 14:37
ik heb mijn vriend de test onder zijn neus geduwd toen hij 1 minuut wakker was :)
de schoonouders waren toen mee op vakantie dus die wisten het ook ineens (ze wisten dat we probeerden)
voor mijn ouders en broer kwam het als een totale verassing
ik heb body'tjes laten bedrukken:
*voor mijn broer: "wil jij mijn peter zijn"
*voor zijn vriendin: "proficiat, je wordt tante"
*voor mijn mama: "proficiat nanna"
¨voor mijn papa: "proficiat bompa"
ik wist wel op voorhand hoe zij zichzelf graag als grootouders wilden noemen dus dat was makkelijk
snoezel
26 January 2009, 17:07
http://www.babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs007
daar staan ook wat idee'tjes
en ja, het onze staat er ook tussen
ik heb aan mijn broer een sleutel van ons huis gegeven met daaraan een tuutje en een sleutelhanger met daarop babysit!
hij heeft zijn sleutel nog altijd bij zich :)
isabelga
26 January 2009, 19:05
mijn schoonzus belde me eind november op, want zij woont in Belgie en ik in Italie: 'seg Belle. Wat doe jij eind juni?' Ik begon te denken aan alle verjaardagen, trouwdagen, ... ik dacht dat ze een feest voor mama wilden organiseren of zo...
Ik wist niet goed wat zeggen...
Ze zei: 'dan moet je zeker naar Belgie komen, want dan wordt ons eerste kindje geboren.' Ik was door het dolle heen!!!!
Ik ben daar ook wel mee bezig... ik wil het aan Alessio en aan de familie op een toffe manier zeggen. zeker ook omdat het voor zijn ouders de eerste zal zijn.
snoezel
26 January 2009, 21:33
aan mijn ventje heb ik het niet moeten vertellen
wij hebben samen getest! zou dat volgende keer weer zo doen!
kastaar
26 January 2009, 21:59
Ik heb mij dat moment al heel veel voorgesteld en ik weet nog altijd niet hoe ik zal reageren.
Iedereen in mijn omgeving weet dat we proberen en volgen het dikwijls op de voet...
Onlangs vroeg ik nog aan mijn man: als ik test, wil je er dan bij zijn?
Mijn bureau ligt namelijk vlakbij een kruidvat en ik heb flexibele uren en woon op 10 minuten van thuis dus ik kan testen wanneer ik wil.
Hij zei dat ik mocht kiezen. Kdenk dat ik te curieus zal zijn en dat ik wel zal zeggen dat ik zal testen maar dat ik niet zal wachten op hem (want hij komt redelijk laat thuis 's avonds en 'smorgens lig ik nog te slapen als hij al vertrekt)
Mijn droomsenario: enkel mijn man en ik die het weten zodat we er samen veel van kunnen genieten en de mensen moeten het maar vragen als ze denken dat mijn buik dikker wordt. Meestal durven mensen dat ook niet vlakaf vragen (vooral als je het al ziet maar nog niet echt) en ik kan me al hun gezicht voorstellen als ik gewoon van ja zeg. MAAR dat lukt mij nooit!!!!!! kzal het geen minuut kunnen verbergen!!
Dus: aan mijn ouders gewoon de echo tonen maar ik een mooi kadertje een beetje uitvergroot zodat het niet direct opvalt
aan mijn zus: een interieurboek voor baby-kamer (want ze is aan het bouwen en heeft nog kamers over...) en ik zag eens een deurhaak met: metekindje op bezoek
aan mijn man zijn ouders (die uit elkaar zijn) zullen we het gewoon over de telefoon zeggen. Zij werden nog maar in september oma en opa van mijn schoonzus en haar man.
Weet je wat, als het zo ver is laat ik het jullie weten hoe we het dan juist gezegd hebben (en ik hoop dat ik dat snel kan en jij ook! iedereen hier trouwens)
iris
27 January 2009, 07:41
hey ,
Had de test gedaan en was positief .
heb op een blad papier een tekst gemaakt waarin duidelijk te lezen stond dat hij papa werd,
daarna heb ik het papier in puzzelstukjes geknipt en in een speciale envelop op de ontbijttafel gezet naast zijn koffie .
Hij verstond het eerst niet en opende de envelop .
hij vroeg me nog : ben ik iets vergeten ?
ik moest er om lachen .
als hij het las sprongen de tranen in de ogen
groetjes iris
Kelly
27 January 2009, 08:09
Ondertussen heb ik heel veel ideeën... Nu nog kiezen :-)
Sweetdreams1987
27 January 2009, 10:52
hey ,
beetje laat mss maar ik heb mss nog een goei gedacht...
mijn vriend zijn vader is vooral bezig met zaken en brieven enzo voor zijn werk,
en wij hebben is ne site gevonden met allemaal gedichtjes en teksten enzo om het op een leuke manier te vertellen ,
en voor zijn vader hebben wij een brief gevonden waar het kindje dan eigenlijk vraagt om of hij zijn opa wilt zijn,
en dan staat der nog vanalles in ze , vind ik echt wel iets om aan mijn vriend zijn vader te geven dan
x
Kelly
27 January 2009, 11:50
Ideeën zijn nooit te laat... Ik ben nog niet zwanger dus ja :-) En anderen kunnen er ook mee gediend zijn. Heb je de link van die site?
Sweetdreams1987
27 January 2009, 14:05
zal deze middag is ff trg opzoeken ,
ik ben nu ni thuis dermee :)
Sweetdreams1987
27 January 2009, 14:25
hier toch maar stiekem al gezocht
http://www.everyoneweb.be/presentation_tier/Index.aspx?WebID=geboortegedichtjes&BoomID=B1&KnooppuntID=K559&KnoopOpen=True
dit is de tekst die wij zouden willen geven :
is nummer 2.21
Geachte heer/mevrouw,
Naar ik vernomen heb zijn jullie nog op zoek naar een persoon voor de invulling van volgende vacature: “kleinkind”.
Bij deze ben ik dan ook zo vrij om naar deze betrekking te solliciteren.
Mijn interesses gaan vooral uit naar:
Spelen met mijn rammelaar,
wandelingen,
samen liedjes zingen,
paardje rijden op opa’s knie,
naar de eendjes kijken met ons 3,
ik blijf ook eens graag logeren,
maar dan moet ge wel mijn bo’kes smeren.
Ik zoek een lieve oma en opa
met een onderscheiding op hun grootouderdiploma.
Ik zal terug iets van me laten horen
zodra ik ben geboren!
Verdere informatie omtrent mijn persoon kan u vinden in mijn CV in bijlage.
Hoogachtend,
Uw kleinkind in spe
Curriculum Vitae
1. Persoonlijke gegevens
Ouders:
Adres:
2. Studies en opleiding
Ik zal mijn opleiding krijgen van mijn ouders maar ik hoop ook op mijn grootouders te mogen rekenen. Niet alleen voor beloningen en schouderklopjes (hoewel ik die graag heb) maar ook voor straf als ik stout ben…. want ik zal nog veel moeten leren!
3. Ervaring
voorlopig heb ik alleen zwemervaring…. maar dat zal ik naar het schijnt allemaal opnieuw moeten leren als ik geboren ben….
4. Vaardigheden
Zwemmen
Trappelen
Mama wakker houden
Groeien
5. referenties
Mama en papa zijn apetrots.
Het zijn goede referenties want ze zullen alleen maar over me stoefen.
Kan natuurlijk ook niet anders want ik ben natuurlijk de liefste baby van de hele wereld!
6. Bijkomende informatie
Bijkomende informatie volgt zodra de volgende echo’s worden uitgevoerd.
Of ik een jongen of een meisje zal zijn, hou ik zelfs voor mama en papa geheim!
Nes
27 January 2009, 16:16
He eigenlijk wel leuke tips. Maarja bij mij is dat te laat.
isabelga
27 January 2009, 18:38
dat vind ik super!!!!!!!!!!!!!!!!! ik heb hem al opgeslagen op de computer! die brief is echt leuk!
Kelly
27 January 2009, 18:40
Ja super seg! Morgen de rest van die site eens bekijken, nu gaan sporten!
Iedereen nog een toffe avond gewenst!
lies
27 January 2009, 18:46
de eerste keer was hij thuis toen ik testte, maar die zwangerschap is foutgelopen.
De tweede keer: ik heb mijn lief gebeld op zijn werk en gezegd: "zit er veel volk rond u?" hij "ja, waarom?". ik "Wel, dan gaat ge moeten zorgen dat uw gezicht niet te veel verraad é, als ik vertel dat de test positief is, binnen een minuut. Klaar?"
Bij mijn ouders heb ik gevraagd "of maart zou passen voor een kleinkind", de eerste keer. Hun gezicht was bijzonder grappig. Deze keer zijn we na de eerste echo naar onze ouders gereden en hebben gewoon gezegd: wij zijn vanmorgen naar de gyne geweest, en alles ziet er goed uit.
Sweetdreams1987
27 January 2009, 19:02
Ge hebt echt verschillende manieren é om dat te zeggen !
ma voor mijn vriend zijn vader zouden we dat zo doen.
aah btw , ge kunt de tekst op die site niet rechtstreeks kopiëren,
ge moet eerst de tekst die ge wilt selecteren en dan op pagina drukken ( bij ons rechs boven naast het icoontje van de printer )
en nadien in WORD plakken ,
of overtypen
-x-
naomi83
4 February 2009, 15:04
Nu dat ik deze topic helemaal gelezen heb. Weet iemand trouwens of iris al bevallen is????
ka80
4 February 2009, 17:28
Goeie vraag! Geen idee,... en ik begin me hetzelfde af te vragen van Nes,...
veerle
7 February 2009, 19:26
hoi dames,
ik heb eigenlijk een vraagje over wanneer je het vertelt...
Morgen ga ik testen vertel je het dan ddl aan de ouders of wacht je best
tot 3 maand tot de 'gevaarlijke' maanden voorbij zijn?
Ik wil eigenlijk niet dat de grote hoop het weet voor de 3 maand.
Dat de ouders kunnen zwijgen daar geloof ik wel in maar, mijn schoonbroer en zijn vlam
das een ander paar mouwen... Toen we ons huis kochten om 19u wist om 21u iedereen in het
café het al....
Is het dom dat we bv de ouders het ddl vertellen en de broer pas na 3 maand? :s
Heb al van in het begin dat we probeerden boekjes gezien met 'leuke tips voor opa's en oma's'
die zou ik dan mooi inpakken en afgeven. Gevaar is dan wel dat mijn schoonbroer dat thuis zou kunnen vinden..
Die brief wat ik hier vond is anders ook wel tof :)
xxx
xx
x
Trinity
8 February 2009, 09:53
Hej Veerle,
Wij vertellen het hen na 12 weken. Niet enkel omdat dan de gevaarlijkste periode achter de rug is, maar ook omwille van praktische redenen. Wij hebben wel een aantal familieleden die het moeilijk hebben met zwijgen, inclusief mijn ma :-) , zo willen we het aan iedereen vertellen op dezelfde moment. Bovendien komt een deel van mijn familie samen eind maart voor de doop van mijn petekindje, ideaal moment dus, en mijn ventje zijn familie begin maart bij zijn verjaardag.
Enkel mijn papa weet het al, maar die kan zwijgen als een graf :-) ..... dan kan hij doopsuiker meebrengen
Zo als je schrik hebt dat je schoonbroer niet kan zwijgen :-) dan zou ik nog even wachten als hij nog thuis woont....kans dat hij iets opvangt is groot he.
snoezel
8 February 2009, 10:26
ik dacht dat mijn pa wel kon zwijgen
en een uur later kom ik in de bloemenwinkel in ons dorp en die zeiden al proficiat :s
veerle
8 February 2009, 12:55
ik denk ook dat we voor de zekerheid wachten tot 12 weken dat iedereen het mag weten.
Alleen als de situatie van mijn schoonpapa verslechtert wil ik het hem alleen vertellen
dat hij het toch weet voor hij gaat... het is juist de persoon die het meeste op een kleinkind zit te
wachten en hij zal het mss niet meer meemaken :
xxx
xx
x
rienemieke
8 February 2009, 22:10
ik heb het op zes weken wel moeten zeggen want de dag erna mocht ik niet meer gaan werken!
dus ja dan moestik het wel zeggen é!
wij hebben het gezegd dmv een bloemkool te verwerken in een bloemstuk met een fotootje van een echo een leuk tekstje
mijn ouders hadden het direct door mijn schoonouders niet!
http://www5.picturepush.com/photo/a/1389798/220/1389798.jpg (http://nl.picturepush.com/public/1389798)
Nala'tje
9 February 2009, 11:04
hey rienemieke, wat een origineel idee :)
bij mij weet iedereen het al dus die zorg over hoe vertellen heb ik niet meer :)
Cillian
9 February 2009, 11:37
Tja kdenk dat dat bij iedereen verschillend is, wij wonen nu nog bij mijn schoonouders (wel al 3j alleen gewoond) en daarom hebben we het direct verteld omdat ik niet immuun ben voor toxoplasmose en ze zouden het vlug doorhebben aan mijn eetgewoonten. En omdat we het aan mijn schoonouders zouden vertellen, hebben we het ook aan mijn ouders verteld,... Eigenlijk voor mij vind ik het goed dat we het direct gezegd hebben indien er dan iets mis gaat, zijn er genoeg personen om je te troosten. Anders weten ze van niets en sta je daar, mag je doen alsof er niets gebeurd is.
Ieder zijn eigen gedacht hé!
kletsmadam
9 February 2009, 17:41
Ooh 100den ideeën had ik om het aan iedereen te vertellen van de familie.
Kadootjes, kaartjes, gedichtjes, ... De hele rimram ...
Toen de vroedvrouw me belde om te zeggen dat de bloedtest positief was, ben ik naar mijn ventje gekrost en ben ik beginnen snikken en lachen gelijk :D 'kben zwanger!!! T'is gelukt!!!'
Even rap als dat ik gekomen was, ben ik terug naar de telefoon gekrost en heb ik mijn broers gebeld en mijn beste vriendin.
Tot zover al mij originele ideetjes die ik al 4 jaar aan het brouwen was :)
Ach ja, het doet er niet toe :D Ze weten het nu :)
Trinity
25 February 2009, 16:25
Kan je een echo inscannen of kopiëren zonder schade? Weet dat lammineren niet gaat.
K zou onze eerste echo willen laten printen op een beertje (het T-shirtje) en dan het beertje in de kinderstoel plaatsen en aan tafel zetten. Binnenkort komt mijn ventje zijn familie eten voor zijn verjaardag, en we willen het hen dan verkondigen he.
isabelga
25 February 2009, 17:07
Hey Trinity!
dat is een tof ideetje!
geen idee of je dat kan kopieren. anders moet je er een foto van maken
Trinity
25 February 2009, 17:38
ah ja, zal ik sevens eens proberen seh :) mercitjes
Kimmy
25 February 2009, 17:51
wij scanden dat telkens in voor de familie zonder problemen (scanner waar je je document gewoon onder moet leggen weliswaar, geen zo'n scanner waar je papier moet "doordraaien")
super ideetje trouwens!!!
geniet ervan, dit vertellen aan je familie is immers één van de eerste mijlpalen die je niet meer vergeet :)
x
Trinity
26 February 2009, 16:07
Kijk daar inderdaad al een tijdje naar uit :) . Familie aan mijn kant krijgen het pas te horen einde maart, omdat we dan allemaal samen zijn voor de doop van mijn broer zijn dochtertje. En dat wij allemaal samen gaan zijn......kan mij niet herinneren hoe lang geleden, dus een uitgekiemd moment eh.
kleinke
10 May 2009, 14:21
zijn er nog mensen die een origineel idee hebben om het te vertellen?
ben nog wel ni zwanger maar al wel op zoek naar goede ideeën om het te zeggen
kastaar
10 May 2009, 14:55
Hier hoe wij het aan onze ouders hebben gezegd:
We wonen op de buiten en hebben oa kippen zitten die ons meer eitjes geven dan ons lief is dus daarom geven we regelmatig eitjes aan onze ouders en andere kennissen. We gingen gewoon op bezoek bij onze ouders en hadden een paar doosjes eitjes mee met 1 speciaal doosje (dat zeiden we ook maar meer niet). Direct willen ze kijken in het doosje en daar hadden we baby-sokjes in de vorm van kuikentjes in geplaats. Ze wisten dat we al lang probeerden dus was de link wel snel gelegd.
Khad altijd wel gedacht het anders te zeggen maar we deden net die dag boodschappen toen we die sokjes zagen staan...
xxx
Kastaar
NICKYTJE
15 May 2009, 11:58
mijn schoonmama krijgt priemen, een bol wol en een patroon voor babysokjes
mijn papa en EHBO koffer : Eerste Hulp Bij Oppassen
en mijn mama een bloemstukje met bloemkool en spruitjes
xxx
xx
x
isabelga
15 May 2009, 12:25
mijn schoonmama krijgt priemen, een bol wol en een patroon voor babysokjes
mijn papa en EHBO koffer : Eerste Hulp Bij Oppassen
en mijn mama een bloemstukje met bloemkool en spruitjes
xxx
xx
x
dat zijn wel toffe ideetjes!!!!!
Hi!
Ik heb vandaag bloed laten prikken en morgen weet ik het dus, maar heb me wel al voorbereid als het positief zou zijn!
Ik heb een witte t-shirt van mij genomen en er met een speciale gouden textielstift op mijn buik geschreven: "coming soon" met een kroontje erbij.
Heb ook nog tuutje met "papa is the best" en sokjes. Voor de oma's en opa's in spé ook tuutjes gekocht, maar kan zijn dat het iets anders wordt, dat zal ik dan met mijn ventje wel zien ;-)
Spannend!
Liefs
x
annelore
6 June 2009, 16:07
Hallo,
ik ben nieuw hier en ook reeds ontdekt dat ik zwanger ben....:-)
hele leuke ideetjes allemaal om het vertellen,het idee van een wijnfles met etiket vind ik wel heel origineel (m'n schoonouders hebben restaurant!) maar waar kan je zo'n etiket laten maken? heeft iemand een idee? ik woon in west vlaanderen in houthulst (tsn ieper en diksmuide.) alvast bedankt
prettig weekend nog
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.