Volledige versie bekijken : Hoe voelt een wee aan?
mammiii
24 January 2009, 12:52
Hey hier ben ik nog eens,
Kzou graag wat meerdere informatie willen over de weeën, (kheb nogal een lage pijngrens).
Sommigen zeggen dat het aanvoelt als messteken, in de rug? Nja ieder zijn pijngrens he.
Ik heb er absoluut nog geen ervaring mee en heb daar gwn beetje schrik in,of het echt wel zo pijnlijk is.
Kunnen jullie iets kwijt daarover aub? Alvast Bedankt! x
sunshine
24 January 2009, 13:20
Mijn moeder zei altijd dat het hetzelfde voelt als pijnlijke maandstonden maar dan nog erger.
mini
24 January 2009, 13:24
Die messteken zullen wijzen op weeën in de rug. Naar het schijnt is het geen lachertje.
Ikzelf heb last van m'n wervels L4 en L5, als ik een pijnscheut krijg in de rug (ik omschrijf het als iets scherps dat ze in de rug steken) dan is het wel afzien, weliswaar kortstondig. (mijn dokter beweert dat weeën in de rug ongeveer hetzelfste zijn, maar dat de pijn aanblijft)
Ik kan hiervoor een spuit krijgen om de pijn te verzachten, maar daar wil ik voorlopig nog niet naar grijpen (want ze kunnen die dosis niet altijd verhogen hé)
Wat betreft de weeën, als het te erg wordt kan je altijd een epidurale vragen hé.
Het is geen schande om zo te bevallen, ze gaan je daarom niet anders behandelen in het ziekenhuis ;)
mammiii
24 January 2009, 13:30
Hoh, khoop alleen als ik toe kom in het ziekenhuis dat ze ni zeggen van het is al te laat voor een epidurale.Niet dat ik nu echt een erg watje ben maar snap je, het is gewoon die schrik.
sunshine
24 January 2009, 13:48
Ik denk dat dat heel normaal is hoor dat je schrik hebt, ik denk dat iedereen wel schrik heeft, het is iets onbekend hé.
snoezel
24 January 2009, 14:14
raar hé, maar kan nog altijd niet omschrijven hoe weeën voelen.
pas op, ik heb er wel degelijk gehad hoor.
maar ik kan nu niet zeggen waar dat juist pijn deed.
het begin was bij mij een soort buikpijn die weer wegtrok en moest er ook heel veel van naar het toilet :)
precies of ik ben het al weer helemaal vergeten!
je zal het wel merken als ze daar zijn.
is trouwens bij iedereen anders, want iedereen ervaart dat op zijn eigen manier hé :)
Laurence
24 January 2009, 16:36
Ik moest precies mijn grote boodschap doen, maar er kwam niets.
De pijn trok daarna naar mijn onderrug.
Ik vond de pijn heel draagelijk. ik heb de weeen goed kunnen opvangen :)
Ik heb wel een epidurale gekregen, maar die werkte niet zo goed
mammiii
24 January 2009, 17:19
Zeg is dat waar dat ge eerst ne lavement moet doen? :O , vooraleer ge bevalt? Dat moet toch ni prettig zijn,aleja binst de weeën.
snoezel
24 January 2009, 20:18
t is een lavement of een grote boodschap tijdens het bevallen :(
ik heb geen lavement gekregen, doen ze niet in mechelen
wil niet weten wat de gyne allemaal gezien heeft :(
Nes
25 January 2009, 15:34
Mijn man was eerst tegen een epidurale maar nu is hij er voor en wil ik proberen zonder. Nu zeker ik weet dat ik in een bad zou kunnen bevallen. Zou dat water de druk van de weeën niet wegnemen bij m'n kindje? Want ze zijn bang dat m'n kindje die druk niet zal aankunnen.
ka80
25 January 2009, 18:38
Hey Nes, het is uw lichaam he, of je man er nu voor of tegen is, je moet doen wat je zelf het beste vindt. Als ze bang zijn dat uw kindje de druk niet zal aankunnen gaan ze zowieso een keizersnee doen hoor, het zou me verbazen moesten ze het risico nemen en u bovendien nu al zeggen dat ze "bang" zijn!!
snoezel
25 January 2009, 18:43
zou mijn ventje eens moeten zeggen dat ik iets niet mag :D
hij kan altijd eens proberen...
ik wou ook onder water bevallen. had het al helemaal gepland en dan kom je op het verloskwartier en zijn alle bevallingsbaden in gebruik :s
hou er dus rekening mee dat het soms door totaal andere redenen niet kan om zo te bevallen :(
nu, ik was niet meer in dat bad gekropen. eens ik volledige ontsluiting had heb ik me niet meer willen verleggen en ging ik nergens meer heen zonder mijn baby'tje :D
Nes
25 January 2009, 19:19
Wel hij wil me niet zien lijden wat eigenlijk wel lief is he. Ze zeiden me dat ze gingen zien hoe m'n baby gaat reageren op de weeën. Als die goed reageert is het een gewone bevalling zoniet een keizersnede. Misschien is het allemaal nog wat vroeg om dat te kunnen zeggen he. We zien wel, tijd geeft raad zekers?!
Kimmy
26 January 2009, 09:29
raar hé, maar kan nog altijd niet omschrijven hoe weeën voelen.
hier ben ik weer met mijn lessen maar wij zagen dat reeds bevallen vrouwen het ons niet kunnen omschrijven omdat het lichaam door de aanmaak van hormonen inderdaad zorgt voor tijdelijk geheugenverlies!! en zie, het klopt want Snoezel vertelt het ook zo :)
snoezel
26 January 2009, 11:00
:D geheugenverlis :D
super!!!!
k moet eerlijk toegeven. toen ik juist bevallen was (de eerste dag dus) moest er echt niemand zeggen voor aan een tweede te beginnen want dat deed ik niet nog eens :) en de dag daarna was het al een stuk beter!
je bent dat zo snel vergeten hé!
Nes
26 January 2009, 11:49
M'n ma kon het me ook niet vertellen. Ze heeft zonder epi bevallen. Haar probleem was dat ze altijd in slaap viel tijdens de bevalling. Toen er een wee kwam moesten ze haar wakker maken om te persen want zei voelde gewoonweg niets. :) 'K hoop dat ik zoals haar niets voel.
isabelga
26 January 2009, 18:56
toen ik enkele maanden geleden in het ziekenhuis lag met nierkolieken, zei een verpleegster me: madammeke, nu weetje hoe het voelt als je ooit gaat bevallen ...
Ook mijn tante zei dat je het daarmee kan vergelijken: ze zei dat de enige mannen die weten hoe het is om te bevallen, zijn de mannen die ooit nierkolieken hebben gehad.
lady bug
2 February 2009, 11:10
toen ik mijn vroegtijdige weeën kreeg, dacht ik eerst dat ik hevige buikkrampen had van mijn buikgriep. en ik moest idd ook verschrikkelijk veel naar het toilet. het leek net dat wanneer ik een wee kreeg er iets op mijn blaas drukte, waardoor ik dringend moest plassen. hoe sterker mijnweeën werden, hoe beter ik het voelde. ik voelde mijn buik zo opspannen, dat ik dacht dat deze ging ontploffen.
in ieder geval ga ik de moment dat het zover is perfect weten of het weeën zijn, of niet :)
Laurence
2 February 2009, 13:28
Ik denk wel dat je het dan gaat weten hoor :)
Ik ben blij dat ik niet de enige was die constant naar het toilet moest lopen als ik weeen had :)
ka80
2 February 2009, 13:35
Dat had ik dus ook vorige donderdagnacht. De spierenband die rond de buik en rug loopt was helemaal opgespannen, ik had een steenharde buik met hele hevige krampen en buik-en rugpijn. Nu je het zegt, ik ben toen ook naar het toilet gegaan. Gelukkig was het na 1 wee over,...
cindy
2 February 2009, 21:27
hallo,
Weet je weeën zijn gewoon geen lachertje,
Ik heb de twee vorige keren heel lang gelegen met keiveel pijnen dat ik gek werd !!! De gyné kwam toen zo vaak langs, ik heb dan ook de eerste keer 16 uur en de tweede keer 23 uur arbeid gehad !! echt verschrikkelijk !!!!
Maar ik ben nu weer zwanger !!! Dus ofwel ben ik gek (wat kan hoor als ge mij moest kennen) of te wel zijn wij vrouwen gewoon zo sterk !!!
Weeën zijn geen lachertje maar je bent dat echt zo snel vergeten !!!
Ik wens iedereen niet te veel schrik en een vlotte bevalling !!! Komt immers allemaal DIK in orde !!!
groetjes Cindy
taschkevdv
3 February 2009, 14:20
ik heb toen ik men miskraam heb gehad ook weeën gehad.blijkbaar als je geen curretage laat doen en je vruchtje is afgekomen dan krijg je blijkbaar weeën, dat had men allerliefste gyne dus niet verteld dat dit ging gebeuren :). ik vrees wel de weeën om echt te gaan bevallen dat die toch nog wel wat pijnlijker gaan zijn :). dit was ook echt wel pijnlijk maar we zijn erdoor geraakt :)
Miek
6 February 2009, 13:25
ik ben mij aan het voorbereiden op een thuisbevalling, dus zonder pijnbestrijding. En ik denk dat het daarbij heel belangrijk is dat je een positieve instelling hebt. Als je op voorhand jezelf al schrik gaat aanjagen ga je nerveuzer bevallen en zijn de weeën ook pijnlijker.
Ik ga een cursus volgen over natuurlijk bevallen en ben er ook al een boek over aan het lezen. Ik moet zeggen dat ik nu ook niet meteen een heel hoge pijngrens heb, maar door de goede voorbereiding en de begeleiding van m'n vroedvrouwen ben ik ervan overtuigd dat best aan te kunnen. Zoveel vrouwen hebben het al voor mij gedaan, waarom zou ik het dan niet kunnen?
mammiii
6 February 2009, 15:54
begint dan wel eigenlijk spannend te worden als je 7 maanden bent he, aleja het kindje is al levensvatbaar rond 6 maanden (dacht ik toch).je weet nooit niet echt wnr het gebeurd, bij de meeste die ik ken is het meestal savons laat of 's nachts dat het water bij hun breekt en dan naar ziekenhuis moet.
snoezel
6 February 2009, 17:09
mijn water hebben ze moeten breken bij volledige ontsluiting :s
moet dus nogal stevige vliezen hebben
Miek
6 February 2009, 17:39
ja snoezel, ik vind het altijd zo grappig als er op TV plots een vrouw roept 'mijn water is gebroken' terwijl bij een normale bevalling dat lang niet altijd het eerste teken is, hé.
Maar ja, al die TV-bevallingen zijn zoooooo grappig...
mammiii
6 February 2009, 17:46
Ik keek vroeger wel soms naar Babyboom. Dat zal wel hopelijk niet gefaked zijn zeker? :/
snoezel
6 February 2009, 18:51
ik denk dat het de helft om de helft is...
bij mijn schoonzusje zijn ook gewoon haar vliezen gebroken en die zijn toen vertrokken naar het moederhuis.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.