PDA

Volledige versie bekijken : Nog steeds harde stoelgang :(

Evike
10 March 2011, 10:35
Hey Dames,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik ben echt ten einde raad! Arne is een schat van een baby, veel lachen, knuffels alles wat ik maar wensen kon maar nu heeft hij al enkele maanden super veel last van harde stoelgang. Het is zo zielig, vooral smorgens is het echt een stop die hij er moet uit duwen en dan zie je hem bezig en komt er een klein bolletje uit. Hij krijgt groentjes en fruit en geef elke dag kiwi en pompelmoessap. Verder geen wortelen en bananen. Maar niks lijkt te werken. Hij krijgt hier ook elke dag een lepel siroop voor de stoelgang en savonds gaat het dan iets vlotter maar smorgens zijn we weer vertrokken :(

Met die omneo komt hij ook de nachten niet meer rond, hij gaat slapen om 20 uur en rond 4 uur heeft hij grote honger terwijl hij enkele weken voordien goed doorsliep. Rijstvlokkjes durf ik niet toevoegen voor de stoelgang:s

Wie kent mijn probleem en wat deden jullie om het op te lossen?

Aja nan transit ook al geprobeerd maar Arne heeft nog last van reflux en is enorm zuur en gaf dus metteen alles terug :s

kyanoke
10 March 2011, 13:05
hepar water al geprobeerd?

Bo
10 March 2011, 13:46
Probeer eens de Nutrilon Standaard en maak 2 flesjes per dag half-half met Hépar water en je gewoon water. Kijk eens wat hij doet. Je kan altijd nog terug naar de omneo, en die kan je ook half-half maken. Ik zou toch proberen wat granen toe te voegen binnenkort in zijn avondfles (mag vanaf 6m) zodat hij zijn nachten terug doorslaapt.
Geef ook eens wat extra vers appelsiensap of mandarijnsap (als hij dat mag met zijn reflux tenminste) of probeer het eens in kleine beetjes bij zijn fruitpap te doen.

isabelga
10 March 2011, 15:50
ik spuit, als ik zie dat hij echt last heeft, wat lauw water in zijn poep ... een soort lavementje
even later komt alles eruit.

we hebben geleerd om hem meer vloeistof te geven

Evike
11 March 2011, 08:28
Bedankt voor de tips! Hepar water gebruik ik hier ook al enkele maanden. Ik ben inderdaad van plan om de omneo even vaarwel te zeggen want ze is volgens mij niet zwaar genoeg

ik hou jullie op de hoogte :)