PDA

Volledige versie bekijken : flixotide puffer

sann
8 March 2011, 20:32
hallo,

ik las net in de bijsluiter van flixotide puffer dat je dit niet mag geven aan personen met allergie voor melkeiwitten. aangezien de ka weet dat hij kma heeft vind ik dit maar raar...
zijn hier nog kindjes met kma die die puffer ook al hebben moeten gebruiken?

ik ga morgen toch eens bellen naar de ka...

sann

idep
8 March 2011, 20:44
Ja dat is raar... wij hebben Lukas maandenlang zo'n puffers gegeven en toch ook kma. Nu ook weer met Julie, er is daar nog nooit iets over gezegd, misschien is het risico heel klein? Anders eens bellen naar je ka of apotheek?

Twinkel
8 March 2011, 20:54
Wij geven die ook al een tijd, al van voor we wisten da hij door zijn kma door was.

sann
9 March 2011, 09:23
heb gebeld naar de ka. Kreeg daar het volgende te horen:
de bijsluiter is gemaakt voor de flixtidepuffer en voor de flixotide nog iets.
Het staat er algemeen op dat je dit niet mag geven aan personen met kma. Maar dit geldt dus niet voor de puffer, maar voor dat andere ding.
ze mogen dit dus gewoon zo krijgen zonder problemen...

mama blmij want had al schrik dat ik terug moest overgaan naar aerosol. Niet dat het puffen zo geweldig gaat, maar toch beter dan aerosol ( en vooral niet zo lang )

Patatje
11 March 2011, 09:37
Hallo meiden,

Wat een 'opluchting' dat er hier nog kindjes zijn die de puffertjes moeten gebruiken.
Onze man worstelt al 3 weken met verkoudheid en kreeg ook al 2 weken aerosol. Gisteren bij KA geweest, want hoest nog altijd. KA heeft nog 2 weken aerosol voorgeschreven + kine drainage.
Ze zei ook dat, gezien mijn man astma had, hij wat gevoeliger zal zijn en dus volgende winter flixotide puffer zal moeten gebruiken.

Waarom hebben jullie kindjes dit nodig?

Groetjes,
Patatje

sann
11 March 2011, 12:28
alexander gaat van de ene valling naar de andere, de laatste tijd steeds met vieze hoest. Normaal moesten we aerosollen, maar das hier zo een gevecht. De ka zei dat we moesten aerosollen tot de winter helemaal over is. En omdat het dus zo'n gevecht was stelde ze voor om ipv te aerosollen te puffen. Hier is dat idd haalbaarder...

cocelinetje
11 March 2011, 13:30
Hier ook ééntje dat constant moet puffen hoor. Eigenlijk krijgen wij zijn hoest enkel zo onder controle. Vorige week heeft hij nog eens serieus moeten hoesten (een dag of 5-6) maar door dan eens extra te puffen per dag, is het nu terug veel beter.

idep
11 March 2011, 13:34
Sinds Lukas naar de crèche is beginnen gaan (2jaar geleden) hebben we hier geen maand meer zonder aërosol/puffers gezeten. We hebben onze eigen toestellen en het is een gewoonte geworden. Puffers vind ik wel 100keer gemakkelijker, zeker op verplaatsing. Er zijn veel kindjes met gevoelige luchtwegen hoor (in de crèche staat het ook vol puffers & aërosoltoestellen), gelukkig kunnen we er iets aan doen!

Koke
11 March 2011, 14:10
Hier ook eentje die al maanden hoest en reutelt, maar wij puffen/aerosollen niet continu, enkel als het echt erg is. We hebben al gemerkt dat het geen verschil maakt, met of zonder medicatie en de ka zei dat het gerust zonder mocht, zolang Ruben er geen last van ondervindt.

Twinkel
11 March 2011, 19:14
Hier waren we ook overgeschakeld op puffers. Maar hij maakt er zich zo kwaad op, da het ni tot in zijn longen gaat maar ergens in zijn keel slaat wss.
Nu terug 3 dagen aerosol gecombineerd met kine en veel beterschap.

cocelinetje
11 March 2011, 19:24
Eigenlijk best wel spijtig hé :( dat er zoveeeeel kindjes last hebben van de luchtwegen. Wij hebben het relatief goed onder controle, maar eens het terug kouder wordt of de lucht is slecht, merken we het direct. Lander begint dan terug superhard te hoesten, veeeel slijm, slecht eten en dan slaapt meneertje natuurlijk ook héél slecht :(

Bo
11 March 2011, 21:22
Zwijg me ervan... :rolleyes: Hier een jaar langs nergens last van en ineens is het begonnen. Sinds december zijn we aan t aerosollen en we zijn er tot nu toe maar 1 week zonder geweest. Hij blijft hoesten (voor t moment weer heel fel, komt goed los... met fluimen en al... bah) Ik durf het zelfs niet meer te laten :rolleyes: De dokters zeggen allemaal (ja ik heb tegenwoordig een abonnement bij de dokters van wacht *zucht*) dat ik moet blijven aerosollen tot het beter weer wordt. Tsja.... Over puffers hebben we het nog niet gehad.
Gelukkig laat meneertje het hier goed doen. Hij doet het tegenwoordig zelfs zelf, alleen in de zetel met dat masker op terwijl hij tv kijkt of een boekje leest ;)

cocelinetje
12 March 2011, 08:46
Lander liet die aerosol ook vrij goed toe, maar ik vond dat zelf echt verschrikkelijk op de duur. Hij had dan honger, moest eerst nog aerosollen en soms was het echt een gevecht. Zelfs in de zomer moesten wij aerosollen, ik denk in het totaal dat we zeker 8 of 9 maanden dat gedaan hebben. Toen enkele maanden geleden de dokter zei dat we terug 4x per dag moesten aerosollen had ik er genoeg van :( ik vroeg toen voor een alternatief en gelukkig stelde hij het puffen voor. Dat duurt belange geen 10 minuten en dat laat hij zonder problemen volledig toe :)

ka80
12 March 2011, 23:08
Hey, Nolan puft al anderhalf jaar elke morgend en elke avond. Hier is het dus al een routine-jobke geworden. We hebben geprobeerd om tijdens de zomermaanden te stoppen op aanraden van de pediater om te zien of hij tijdens die paar maanden zonder zou kunnen maar dat was dus ABSOLUUT niet het geval. Hij kreeg 's nachts hoestaanvallen, hij geraakte in paniek en piepte echt. Nolan heeft asthma en dat is al héél vroeg begonnen. Sinds we met het puffen begonnen zijn heeft Nolan geen bronchite of dergelijke meer gehad. Hij piept nog wel wanneer hij een inspanning doet maar daar kunnen we niet echt veel aan doen.

Ik vind het wel erg hoor, dat hij al van klein baby'tje af elke dag moet puffen maar hij is er echt wel goed mee. Ik hoop dat de flixotide bij jullie ook zijn werk doet. Is het bij jullie ook permanent ?

Liefs
ka

cocelinetje
13 March 2011, 08:44
Bij ons is het nog niet permanent, maar Lander heeft het wel nodig! Ik hoop in de zomermaanden ook eens te kunnen stoppen om te zien wat dat geeft, maar nu merk ik dat hij direct terug slijmen krijgt als we niet puffen :(
Nog even afwachten dus :)