Volledige versie bekijken : 6 maanden geprobeerd en niet zwanger, wie nog?
Liene
7 March 2011, 14:29
Hoi allemaal,
Wij zijn in juli 2010 gestopt met de pil, (8 maanden dus) en hebben de laatste 6 maanden geprobeerd om zwanger te worden.... zonder resultaat. (ben nu in ronde 6, nog 4 dagen te gaan tot NOD, maar voel absoluut niets bijzonder, dus heb me er al op ingesteld dat het ook deze maand niets zal zijn).
Als ik op internet kijk, en in mijn vriendenkring, is echt IEDEREEN zwanger binnen de 6 maanden, en velen nog veel sneller. 60-70% van de vrouwen zou zwanger zijn binnen het half jaar. Wij niet dus.
Ik weet dat alles binnen het jaar normaal is, maar toch.. Ik begin me zorgen te maken.
Vandaar mijn vraag; zijn er nog dames die medisch gezien perfect vruchtbaar waren, maar toch langer hebben moeten wachten dan 6 maanden vooraleer ze zwanger werden?
Of denken jullie dat ik beter al eens langs de gyneacoloog zou gaan ? Ik ben bang dat die het nog wat vroeg vindt om testen te beginnen doen.. Weet eigenlijk even niet meer wat te doen..
Groetjes,
kyanoke
7 March 2011, 14:35
ik denk veel mensen. je bent echt nog niet lang bezig hoor, wacht nog maar een paar maand af en je zal ons weldra positief nieuws melden
dorien_951
7 March 2011, 14:41
Ik dacht dat ongeveer 70% een jaar nodig hadden om zwanger te raken voor de eerste keer. Ik heb zelf ook een jaartje nodig gehad en heb nooit iets van hormonen ingenomen.
Je bent echt nog niet lang bezig, ook al lijkt dat wel zo.
ben in maart al een jaar gestopt en nog niet zwanger.... :(
lief klein engeltje
7 March 2011, 18:52
ik ben in mei vorig jaar gestopt toen we trouwden , op dit moment ook nog niet zwanger , wel een cyclus die nu niet echt regelmatig blijft. Of we problemen hebben om zwanger te worden weet ik nu ook niet, heb wel binnenkort een afspraak met de gyneacoloog om eens alles te laten bekijken
stamperke
7 March 2011, 19:00
van ons eerste hebben we een 13 tal maanden moeten proberen en van ons 2de was het raak na 2 maand.zou ook zeggen nog een beke afwachten want je bent idd nog zolang nie bezig,maar hoop toch dat je gauw mag komen zeggen dat er een wondertje onderweg is :).
Liesje_x
7 March 2011, 19:41
6maanden is helemaal nog niet zo lang hoor...
Wij deden er 9 maanden (7 lange rondes) over om zwanger te worden van onze eerste spruit.
Maar ik begrijp je wel... eens je wil zwanger worden, kan het niet snel genoeg gaan hé... Maar het komt vast wel! gewoon proberen om je er niet te hard op te focussen... (makkelijker gezegd dan gedaan... I know... :rolleyes: )
Succes!
M'tje
7 March 2011, 21:20
Voor ons eerste duurde het toch ook een maand of tien, voor ons tweede een maand of twee ;-)
Geen zorgen dus, geef het nog wat tijd, ook al klinkt dat moeilijk!
Ik heb echt ondervonden dat het helpt om er niet te veel mee bezig te zijn. Bij Renée was ik er enorm mee bezig en de maand dat ik "foert" zei, was het raak. Nu echt niet mee bezig, gewoon de natuur zijn gang laten gaan en 't ging héél snel!
Veel succes in ieder geval!
x
Liene
8 March 2011, 09:37
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben al wat gerustgesteld..
De komende weken hebben wij allerhande activiteiten gepland én we gaan nog een citytrip boeken! Misschien helpt dat wel om er niet te hard op te focussen.
Jullie weten het alleszins als eerste als het zover is!!
de meeste kindjes worden op vakantie verwekt ;)
omdat je dan minder stress hebt enzo
succes
Eerste keer duurde het hier ook 7 rondes eer ik zwanger was. En ook pas die maand dat ik er eens niet zo erg mee bezig was, was het raak.
Die citytrip zou wel eens wonderen kunnen doen hoor ;) Al mag je nu natuurlijk ook niet je hoop en gedacht daarop zetten... :D
Laat maar bollen, het komt vanzelf wel!
Trinity
10 March 2011, 19:57
Wij hebben 1 jaar moeten wachten. En ik begrijp je heel goed, na 6 maanden begon ik ook ongerust en ongeduldig te worden. Maar hier eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal: de maand dat ik er minder mee bezig was , was het raak :-) (ik had mij berust in adoptie als het niet zou lukken zonder hulp)
Tipejeloeken
10 March 2011, 20:12
de meeste kindjes worden op vakantie verwekt ;)
omdat je dan minder stress hebt enzo
succes
Dan moet ik dringend op vakantie gaan :-)
Spijtig genoeg zit dat er niet echt in, nog veel werk in ons nieuwe huisje :)
shannon
10 March 2011, 20:46
eerste kindje na stop pil,ongesteld en zwanger.
tweedekindje hft langer geduurd, 13maand, mer was omdat ik neit ongesteld werd
okt 2008 bevallen, juni 2009 nog ni ongesteld bij gyn geweest, pillen gekregen om menstruatie op te wekken, en toen was het helemaal een ramp, om 2weken bruinverlies, nov -dec 2009 terug pil genomen, ongesteld, feb 2010 positieve test.
je kan naar gyn gaan,maar die gaat u nog ni verder helpen ze, want doen ze pas vanaf 1 à 2 jaar. ik zou het nog wa tijd geven als ik u was.
succes
Liene
11 March 2011, 12:36
Hoi dames,
Bedankt voor jullie oppeppende reacties!
Hier gisteren MS doorgekomen, dus op naar ronde 7..
Tja, die citytrip, moet ik die dan boeken in een vruchtbare periode? :D
Zal moeilijk zijn aangezien die om één of andere reden ALTIJD in t midden van de week valt! :D
phieke
11 March 2011, 12:55
Hoi allemaal,
Wij zijn in juli 2010 gestopt met de pil, (8 maanden dus) en hebben de laatste 6 maanden geprobeerd om zwanger te worden.... zonder resultaat. (ben nu in ronde 6, nog 4 dagen te gaan tot NOD, maar voel absoluut niets bijzonder, dus heb me er al op ingesteld dat het ook deze maand niets zal zijn).
Als ik op internet kijk, en in mijn vriendenkring, is echt IEDEREEN zwanger binnen de 6 maanden, en velen nog veel sneller. 60-70% van de vrouwen zou zwanger zijn binnen het half jaar. Wij niet dus.
Ik weet dat alles binnen het jaar normaal is, maar toch.. Ik begin me zorgen te maken.
Vandaar mijn vraag; zijn er nog dames die medisch gezien perfect vruchtbaar waren, maar toch langer hebben moeten wachten dan 6 maanden vooraleer ze zwanger werden?
Of denken jullie dat ik beter al eens langs de gyneacoloog zou gaan ? Ik ben bang dat die het nog wat vroeg vindt om testen te beginnen doen.. Weet eigenlijk even niet meer wat te doen..
Groetjes,
Hey daar,
Ook hier ging het allemaal niet vanzelf hoor. Augustus 2009 gestopt met pil, 1 jaar later eerste afspraak bij gyn. Die vond wat het probleem was. In november 2010 gestart met Clomid en na de eerste ronde met Clomid was ik zwanger!!!
Moest ik dit geweten hebben, dan was ik zeker sneller naar de gyn gegaan. Er wordt idd gezegd dat je het een jaar de tijd moet geven, maar als je niet helemaal gerust bent, ga dan gewoon op controle bij de gyn... als die zegt dat alles normaal functioneert dan kan je rustig verder proberen. Maar voor 't zelfde geld ontdekt de gyn een klein probleempje dat makkelijk kan worden opgelost...
Hou er ook rekening mee dat wanneer je een afspraak maakt met je gyn, je vaak niet meteen terecht kan en dat je vaak al weer enkele weken / maanden verder bent voor je een eventuele oplossing voor je probleem kan krijgen...
Ik wens je alvast veel succes toe voor de komende weken / maanden. Het komt allemaal wel goed...
Liene
11 March 2011, 14:13
Hoi Phieke,
Toen ik pas gestopt was met de pil, ben ik bij de gyn op onderzoek geweest. Die heeft toen een inwendige echo gedaan, en zag er normaal uit. Ik had ook een eisprong gehad, maar was toen niet zwanger.
Ik gebruik elke maand ovu-testen en die geven toch altijd mijn eisprong aan rond dag 13-14-15. Denk dus dat dat geen probleem is.
Maar ja er kunnen nog zoveel andere zaken mis zijn he..
Ik ga nog een paar maanden afwachten en als ik het echt niet meer uithoud, maak ik een afspraak, dan kan ik ongever 8 weken later terecht denk ik.. :)
Damira
30 March 2011, 11:06
we zijn ook iets meer dan een jaar aan het proberen en nog niets.. maar dat wil natuurlijk niet veel zeggen ik heb zelf in mijn vriendenkring koppels die in 1 a 2 maanden zwanger werden maar ook die een jaartje of meer nodig hadden, ook al denk ik dat ik soms gevoel heb dat bij iedereen zo snel gaat en bij mij maar niet :( maar dat heeft iedereen een beetje.. :))
Liene
30 March 2011, 11:31
Hey Damira,
In mijn vriendenkring, was er eentje na 3 maanden zwanger (zonder proberen), eentje van de eerste keer en eentje na 6 maanden en eentje na 7 maanden.. Eéntje ook pas na 13 rondes.
Iedereen zei tegen ons "jullie gaan snel zwanger zijn", omdat wij redelijk gezond leven denk ik. (drinken niet, roken niet)
Misschien had ik daarom wel hoop dat het bij ons inderdaad binnen een paar maanden wel gelukt zou zijn.
Ach, het gaat met ups en downs, soms denk ik 'het komt wel' en soms voel ik mij serieus wanhopig en machteloos ! :D
Uiteindelijk is 7 rondes nog niet zo lang he.. Plus, wij klussen niet altijd even intensief, hetgeen je kansen ook wel vermindert denk ik..
hebben jullie al iets laten testen Damira?
Succes aan alle proberende dames, hopelijk pronken we allemaal snel met een dikke buik! ;)
als de gyn al een echo heeft genomen, kan deze toch al wat uitsluiten van problemen natuurlijk... uiteraard niet alles maar toch al enkele zaken..
wij zijn gestopt in nov 2009 met de pil en hier ook nog steeds niets, regelmatige cyclus, altijd mooie eitjes enzo, maar toch scheelt er wat bij mij...
ik zou het idd mss nog even tijd geven en als je merkt dat je je echt zorgen maakt, maak dan maar gewoon een afspraak bij de gyn, zie het dan mss als een 'goedkeuring' :)
ik wens je allesinds heel veel succes!
wendyke
4 April 2011, 09:04
Hallo,
wij hebben een dikke 12 maanden geprobeerd.
De eerste 3-4 maanden gaan goed, maar dan begonnen wij ons ook zorgen te maken. De gyne vertelde me da de meeste koppels tussen de 6-9 maanden moeten proberen.
Xambaby
17 April 2011, 11:25
Bij mij net hetzelfde, ben ook gestopt met de pil in juli 2010 en nu ook nog altijd niets. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat mijn lichaam zoveel tijd nodig had om de pil volledig uit je lichaam te krijgen en een normale natuurlijke cyclus te krijgen. Ik heb nu ovulatietestjes gekocht om toch duidelijk te kunnen weten wanneer mijn eisprong elke maand is, wat is bij mij nooit mooi 15 dagen na het begin van mijn regels.
nele1979
17 April 2011, 19:27
Bij Nora was het raak na 9 maanden . Een collega van mij zei dat we eens 2 dagen na elkaar moesten klussen , omdat het bij haar zo lukte . De maand erop hadden we prijs ! Tussendoor zijn we wel even bij gyn langsgegaan om te zien of alles oké was ( was op 6 maanden ) .
Nu zijn we ook al 4 maanden aan het proberen .... ik hoop tegen september zwanger te zijn . Maar we zullen zien .
Veel sukses . Probeer er niet teveel mee stil te staan ( al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan ;-) )
Liene
18 April 2011, 14:25
Hoi dames,
Xambaby, leuk om te weten dat nog niet iedereen zwanger is, die vorige zomer met de pil gestopt is :-).
Ik gebruik sedert ronde 3 ovu-testjes, en die werken wel goed; heb altijd rond dag 14 mijn eisprong.
Wij zitten nu in ronde 8, en het "plan" is om deze maand vanaf een dag of 4 voor men eisprong elke dag tot 2 dagen na men eisprong te vrijen.
Voordien hebben we eigenlijk vaak enkel de avond voor men eisprong (dus de dag van de pos ovutest) gevrijd (vnl wegens werkomstandigheden). Maar nu is het iets rustiger en gaan we er eens volledig voor gaan se :-).
Hopelijk met reultaat!
@Nora; wat zei jouw gyn dan op 6 maanden? Nog geen reden tot paniek hoop ik? :-)
Ik heb ook voor mezelf de grens gelegd op september-oktober. Dan zijn we zo'n 15 maanden bezig. Als ik dan niet zwanger ben, ga ik naar de gyn. Dus nog een maand of 6 om te proberen..
nele1979
18 April 2011, 19:44
Neenee , geen reden tot paniek . Ik ben zelfs zeer vruchtbaar , volgens haar . Ze zei me toen ; ik zie jou binnen enkele weken terug en ze had gelijk .
Ik ben toen gewoon eens op controle gegaan omdat ik nog nooit naar een gyn was geweest . En ik wou eigenlijk weten of alles bij mij in orde was .
Wij zijn nu toe aan ronde4 , maar het altijd al iets geweest de vorige rondes ... ik ziek , Nora ziek , .... en dan stond mijn hoofd er niet zo naar ... maar deze maand gaan we der voor !
Veel sukses !
Liene
19 April 2011, 10:44
Grappig dat ze kan zien dat je heel vruchtbaar bent én dat ze kon voorspellen dat het snel raak zou zijn seg!
Hebben jullie toen ook het zaad van je vriend/man laten testen?
Toen ik pas gestopt was met de pil, ben ik ook bij de gynea geweest. Zij zei ook dat alles er goed uitzag, maar ja..
We zijjn deze week flink aan het klussen, hopelijk met resultaat in januari.. :-)
Twinkel
19 April 2011, 20:38
Bij ons eerste kindje haaden we ook dik 6 maand nodig hoor. En toen was ik er ook redelijk veel mee bezig.
Nu was het van eerste keer raak. Waren gestopt met het idee binnen 6 maand zwanger te zijn, daardoor waren we er echt niet op gefocust en ik denk dat da ook wel een grote rol speelde. Al ben ik wel eerlijk dat het wel makkelijker is om niet te focussen als er al een kleintje is.
Alleszins iedereen heel veel succes gewenst.
zonnebloempje
27 April 2011, 16:31
Hey, ik ben pas bezig aan de eerste ronde en ben gewoon zo blij met de beslissing dat ik bijna niet anders kan dan ermee bezig te zijn... Ook al zijn we pas begonnen.. Enn krijg dan al schrik dat het ook een jaar of langer gaat duren of niet zou lukken.. Goed dat ik hier lees dat het even duurt, zal nu mss wat minder gefocust zijn op het zo vlug mogelijk zwanger zijn.. Succes aan jullie allemaal!
Xambaby
27 April 2011, 19:42
Hey, ben ook blij te horen dat inderdaad nog niet iedereen die vorige jaar met de pil gestopt is zwanger is.
Liene, was bij ons net hetzelfde altijd bijna richten naar de dag van de eisprong, we hebben het beiden druk met het werk en zijn savonds moe en moeten smorgens vroeg op, maar nu ik de testjes heb proberen we de 'extra' inspanning te doen, want het is toch voor de goeie zaak hé.
nele1979
27 April 2011, 22:18
@ liene :
Blijkbaar kan een gyn zien aan de dikte van je baarmoederslijmvlies of je een vruchtbaar persoon bent. Allé , die uitleg heb ik toen zo gekregen . Het eitje kan zich daar goed in nestelen .
Mijn vriend zijn sperma hebben we niet laten testen . Toeval wil dat we het er allebei over eens waren dat wanneer het toen niet gelukt was , hij een staaltje moest laten onderzoeken . Was die even opgelucht ;).
Hier zal het deze maand geen prijs zijn , denk ik . Wel tijdig geklust , maar geen goed voorgevoel . We zullen wel zien .
Hopelijk hebben jullie meer geluk :) !
Liene
28 April 2011, 14:42
Hoi, deze maand hebben we hier de tactiek "elke dag" toegepast :-).
Heb er wel een letsel aan overgehouden :D.
Dus volgende maand toch maar terug om de dag, maar dan eens een paar dagen voor de eisprong beginnen.
Deze maand goed geklust, maar ik voel niks bijzonders (nog een week tot NOD) dus reken er niet op.
Veel succes allemaal en bedankt voor jullie reacties, is plezant.
aprilvisje
28 April 2011, 15:06
Hey, ik ben pas bezig aan de eerste ronde en ben gewoon zo blij met de beslissing dat ik bijna niet anders kan dan ermee bezig te zijn... Ook al zijn we pas begonnen.. Enn krijg dan al schrik dat het ook een jaar of langer gaat duren of niet zou lukken.. Goed dat ik hier lees dat het even duurt, zal nu mss wat minder gefocust zijn op het zo vlug mogelijk zwanger zijn.. Succes aan jullie allemaal!
in het begin was ik ook zooo gefocust maar dat is nergens goed voor hoor
de natuur zijn gang laten gaan toen ik net gestopt was met de pil dacht ik dat ik al zwanger was die ontpilverschijnselen lijken echt op de zw verschijnselen maar er zijn er die van eerste keer zwanger geraken maar dat is puur geluk hebben :)
veel succes verder
Valerie87
28 April 2011, 15:40
Wij hebben er 31 maanden over gedaan om zwanger te worden. Na 18 maanden zijn we dan eens langs de gyn gegaan. Bij mij was alles in orde behalve dat ik waarschijnlijk niet iedere maand een eisprong had en bij mijn vriend waren er trage zwemmertjes.
Dan 3 maanden geprobeerd met Clomid en Pregnyl. Maar dit had ook geen succes en dan 1 maand IUI gehad maar ook geen geluk.
Maar door het nemen van de hormonen zat ik er na 4 maanden al helemaal door. Dan hebben we samen met de gyn beslist om een rustpauze in te lassen. We zijn ook eens op verlof geweest, maar ook daar ons te veel gefocust op het zwanger worden en dus dat is ook niets geworden.
Terug gekomen zijn we gaan zoeken wat ik kon doen om mijn gedachten te verzetten. Dan ik naar een dietist geweest en ben ik in 2 maanden van 91.3 naar 82.6 gegaan en dan was ik al 5 weken zwanger.
En nu verwachten we eind juni ons klein wondertje.
Valerie87
Liene
28 April 2011, 17:18
Amai, dikke proficiat valerie, zowel voor je gewichtsverlies, als met de zwangerschap!!
Jullie hebben er lang moet wachten, geniet er ten volle van!
Liene
29 April 2011, 16:47
Hoi hoi, sorry maar ik kom hier nog eens even "zagen".. ik heb ineens weer de angst dat het bij ons niet gaat lukken.. Al 8 maanden ES gespot met ovu-testjes, 8 maanden geklust, en nog steeds niet "raak". Dat is toch niet normaal..?
Allé, of het de 8e ronde "raak" gaat zijn, weet ik nog niet, maar zit nu een week voor mijn NOD en voel absoluut niks bijzonder dus ik ga er al van uit dat het deze ronde ook niks zal zijn. (ja sorry, beetje negatief ingesteld opt moment)
Daar juist stond ik op het punt om toch maar een afspraak te maken bij de gynea, maar heb me nog net op tijd kunnen inhouden.. Pff, dacht dat zwanger worden plezant en romantisch ging zijn, heb ik me effe vergist :mad:.
Roosje
29 April 2011, 17:51
Hoi Liene,
Ik zit zelf nog niet aan ronde 8, maar ik begrijp je gevoel perfect. Vorige week had ik ook een enorm inzinking omdat ik zo'n enorm lange cyclussen heb dat de kans op een eisprong flink afneemt.
Het is inderdaad een ondraaglijk gevoel als je begint na te denken dat je niet zwanger kan geraken. Ik zou zeggen, ga even iets doen om je echt af te reageren en praat er eens goed over met je ventje. Misschien is een afspraak bij de gyné toch niet zo'n slecht idee. Als is het maar om een bevestiging te krijgen dat je lichaam in orde is om zwanger te worden.
Kop op meid! Vroeg of laat hebben we allemaal wel een wondertje!
Mieke
29 April 2011, 18:00
Daar juist stond ik op het punt om toch maar een afspraak te maken bij de gynea, maar heb me nog net op tijd kunnen inhouden.. Pff, dacht dat zwanger worden plezant en romantisch ging zijn, heb ik me effe vergist :mad:.
Ik weet niet of het kwaad kan hoor om een afspraak te maken. Ik zie dat je in juli gestopt bent met je pil. Het kan soms zijn dat lang moet wachten hè. Misschien kan je een afspraak maken voor in juni, dan ben je bijna een jaar bezig. En hopelijk kan je die afspraak dan gebruiken omdat je zwanger bent hè :-)
aprilvisje
3 May 2011, 09:40
Hoi Liene,
Ik zit zelf nog niet aan ronde 8, maar ik begrijp je gevoel perfect. Vorige week had ik ook een enorm inzinking omdat ik zo'n enorm lange cyclussen heb dat de kans op een eisprong flink afneemt.
Het is inderdaad een ondraaglijk gevoel als je begint na te denken dat je niet zwanger kan geraken. Ik zou zeggen, ga even iets doen om je echt af te reageren en praat er eens goed over met je ventje. Misschien is een afspraak bij de gyné toch niet zo'n slecht idee. Als is het maar om een bevestiging te krijgen dat je lichaam in orde is om zwanger te worden.
Kop op meid! Vroeg of laat hebben we allemaal wel een wondertje!
ik had ook hele lange cyclussen hoor en sinds ik deze keer pregnyl gehad heb zat ik aan dag 29 ipv 70 heb je dan geen clomid?maar de meeste dokters wachten liever wat af hé
Hallo, ik denk dat je je vooral geen zorgen moet maken. Ikzelf ben namelijk al 4jr 6mnd gestopt met de pil en zowel ik als mijn vriend hebben alle testen doorstaan en alles blijkt in orde te zijn met ons.Normaal gingen we in maart starten met IVF maar in februari ben ik dan toch op de natuurlijke manier zwanger geworden maar eind maart ben ik naar spoed moeten gaan en heb ik te horen gekregen dat ik een vroegtijdige miskraam heb gekregen dus kwil eigenlijk maar zeggen dat er nog geen reden is tot paniek. grts natje
ik had ook hele lange cyclussen hoor en sinds ik deze keer pregnyl gehad heb zat ik aan dag 29 ipv 70 heb je dan geen clomid?maar de meeste dokters wachten liever wat af hé
Ik heb bij mijn laatste afspraak ook aan de gyné gevraagd of ze niets kon geven tegen die extreem lange cyclussen. Zij zei dat ik eerst nog moest aanzien en als mijn cyclussen steeds boven de 45 dagen blijven ik toch na een 6-tal maanden moest terugkomen.
Klopt het dat je indien je deze medicatie neemt je zoveel op controle moet en echt een strak schema moet volgen om te klussen? Zou er echt alles voor doen om een iets kortere cyclus te hebben, zit alweer aan dag 58!
stephtje29
24 May 2011, 19:45
hoi,
ikzelf ben ook al enkele maanden bezig, 13 maand geleden miskraam gehad en sindsdien lukt het maar niet meer om zwanger te worden.
heb nu voor 2de keer clomid moeten nemen, en inderdaad dan wordt alles wel getimed. je moet op controle voor een follikelmeting, dan kunnen ze zeggen wanneer je je eisprong normaal zou moeten hebben en wanneer je het best van al klust
lief klein engeltje
24 May 2011, 20:25
vooral de moed niet opgeven zou ik zeggen , wij waren een 8 maanden bezig voor een kindje toen ik dacht van er zal toch niks mis zijn, dan eens op controle geweest en alles bleek in orde, toen hadden we zoiets van we blijven nog even proberen , als we in augustus nog geen kindje op komst zouden hebben , dan ging mijn man zich laten testen , maar nu bleek met een jaartje getrouwd te zijn dat ik zwanger ben. gewoon niet teveel aan denken en zoals ze zeggen om de 2 dagen proberen :)
Hey dames,
Ik ben gestopt met de pil in September 2010..
Sindsdien nogal regelmatig geweest.
Maar nu zit ik in een super lange cyclus.. zit ondertussen aan ongeveer 63 dagen :(
Vind het allemaal nogal extreem lang aan het worden, dus heb gisteren maar een afspraak gemaakt bij de gyné.. Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft.
Kan er dinsdag naartoe.. Ergens ben ik wel een beetje bang voor wat ze gaat zeggen, maar zo kan het wel niet langer :(..
Hey lieve dames, vooral de moed niet opgeven! Bij ons dochter hebben we 4 maanden moeten 'wachten' en dàt leek me toen al een eeuwigheid. Ik wou zo snel mogelijk een 2de maar ook nu "pas" na 8 maanden (eigenlijk 6 vermits we de eerste 2 maanden na haar geboorte niet vaak hebben gevreeën).
Veel sterkte voor iedereen en ik wens van ganser harte dat het binnenkort jullie beurt is!
Lily: goed dat je een afspraak bij de gyné hebt gemaakt. Ik zit zelf met immens lange cylci en zo kalm ik in het begin van mijn cyclus ben, zo ongerust wordt ik al ik opnieuw richting dag 45, 50, 60, ... begin te gaan. De kans is groot dat er helemaal geen probleem te vinden is, maar dat je hormonen nog een beetje hun weg zoeken. Ik vond het bij mijn afspraak toch een hele geruststelling dat er anatomisch geen probleem was. De gyné kon toen ook zien dat mijn eierstokken echt wel actief waren en er net een eisprong was geweest.
Post hier zeker wat men heeft gezegd! Ik duim voor je!
@ Roosje,
ja fijn is echt iets anders, met die lange cycli hé?
Ja heb een beetje schrik dat ze gaat zeggen dat het nog veel te vroeg is..
Maar denk wel dat het nodig gaat zijn voor mezelf een beetje gerust te stellen :D Dat er toch niets mis is..
Is er mss een manier dat iemand weet voor een iets regelmatigere cyclus te krijgen?
Zal zeker en vast iets laten, merci voor naar mn gezaag te luistere ;-)
Van mijn eerste kindjes was het ongeveer 9 maanden vooraleer ik zwanger werd, maar dat is dan een miskraam geworden. Daarna heb ik het grote geluk gehad vlug opnieuw zwanger te worden. Ik weet hoe je je voelt als het niet meteen lukt, gelukkig heb ik geen jaar moeten wachten. Ik duim volop voor goed nieuws binnenkort! De moed niet opgeven hoor.
Oja Lily88, ik had en heb ook heel langdurige cycli en toen ben ik teunisbloemolie gaan nemen (capsules die je oa in het kruidvat kan kopen) en toen werd mijn cyclus spectaculair korter en voorspelbaarder. Ik geloof er heel hard in en mijn gynae bevestigde dat het inderdaad effect kon hebben.
@ Idep,
Werkt dat echt zo goed? ik heb het hier al een aantal maand thuis staan, maar zo pillen innemen, ben daar toch geen goei in.. Maar ga het dan nog eens proberen, Wie weet werkt het wel, merci voor de tip ;)
Ik ben ook gestart met theunisbloem en mijn cyclus is misschien nu (als mijn gevoel juist was) van 61 naar begin de 30 gegaan.
Ik stond er ook wat negatief tegenover, maar werd echt depressief toen ik al 2 keer een maand had overgeslagen! Proberen kan geen kwaad denk ik.
Soit, ik zal nog zien. Voor hetzelfde geld maakt het hier geen verschil.. maar het zou toch zooo leuk zijn! Heb ik tenminste ook elke maand een kansje om zwanger te worden ipv elke 2 maanden...
Ik denk wel dat je ermee moet starten aan het begin van je cyclus. Was vorige cyclus halverwege begonnen en de ms kwamen daardoor niet sneller hoor..
@ Roosje
ja depri word ik er ook eigenlijk van :)
Ben sinds vandaag maar terug begonnen met de theunisbloemolie.. Met volle moed, ga het nu wél eens volhouden :)
Is wel midden mijn cyclus, maar ja.. Alles beter als ze mss hier een beetje voor gaan door komen.. dag 66.. Verschrikkelijk mai.. :mad:
hey,
ik weet wat jullie hiermee willen bedoelen. ik ben gestopt met de pil in augustus 2010. ik ben met mijne vriend toch ook al zeker een half jaar bezig voor ons eerste kindje. bij ons lukt het niet maar ondertussen zijn er al 2 kennissen van ons zwanger momenteel. en er zijn 2 kindjes van mijn zus kort op een geboren.. (september 2010 en juli 2011) dat is soms echt wel frustrerend hoor:( maar ja, we hopen dat het van deze maand eens een keertje zou lukken he:p
groetjes amber.
@ amber,
Ja het is precies of iedereen is zwanger of net bevallen :) Begrijp me ni verkeerd ik gun die dat allemaal.. maar het blijft toch moeilijk.. Het zal er voor ons wel van komen e :) Gewoon wat geduld hebben..
Vandaag toch nog maar eens een testje gewaagd( ik zeg het al nimmer tege mijn vriend want die is altij toch zo teleurgesteld..), eigenlijk dom dat ik het doen, maar ge weet nooit e.. Zolang er geen bloed is, is er nog hoop zeker? Al is dat mss niet zo slim om daar op te rekenen..
Dinsdag naar gynae voor mn lange cyclussen, heb wel beetje schrik dat die gewoon gaat zeggen, dat ik nog moet wachten fzo..:(
groetjes
ik duim voor jullie meiden!
Bedankt Maya! :)
Voor u ook e..
Gaat alles terug een beetje beter?
Groetjes?
@ amber,
Dinsdag naar gynae voor mn lange cyclussen, heb wel beetje schrik dat die gewoon gaat zeggen, dat ik nog moet wachten fzo..:(
groetjes
Aftellen maar! Morgen kan je eindelijk gaan! Tegen mij had de gyné gezegd dat ik inderdaad het een jaar de tijd moest geven, behalve als mijn cycli steeds langer dan 45 dagen bleven. Probeer dit eventueel als motivatie te gebruiken? Het is allemaal heel dubbel hoor. Enerzijds wil ik zo graag van die lange cycli vanaf, maar je meteen aan zo'n strikt doktersschema houden is ook niet alles..
Succes morgen!!
Aftellen maar! Morgen kan je eindelijk gaan! Tegen mij had de gyné gezegd dat ik inderdaad het een jaar de tijd moest geven, behalve als mijn cycli steeds langer dan 45 dagen bleven. Probeer dit eventueel als motivatie te gebruiken? Het is allemaal heel dubbel hoor. Enerzijds wil ik zo graag van die lange cycli vanaf, maar je meteen aan zo'n strikt doktersschema houden is ook niet alles..
Succes morgen!!
Merci Roosje, ga ik misschien wel gebruiken ja.. Langs één kant wil ik ook van die lang cycli af, maar langs een andere kant weet ik niet of ik nu al zo nauw opgevolgd wil worden..
Het is eigenlijk (en dit gaat misschien raar klinken) niet echt om het feit dat ik nog niet zwanger ben (natuurlijk vind ik dat erg, maar wil het wel tijd geven), alleen die lang cycli baren me beetje zorgen..
Pfff al goed dat die afspraak al om half 3 is :angel:
@ Lilly
Snap ik volledig hoor dat je door die lange cycli ongelooflijk ongerust wordt. Ik had haar ook gevraagd of hier een oplossing voor was, maar dit was de pil (en daar wil ik nu net niet terug mee starten :)). Tweede mogelijkheid was inderdaad die strikte monitoring.. waar ik ook niet voor sta te springen (en nog maar ff uitstel afhankelijk van mijn cyclus nu). Ik zou bijna elke maand aan de echo willen, gewoon om te checken OF er wel een eitje is.
Ik duim voor je! x
oh Lily, ik lees hier net dat je al begonnen bent met de theunisbloem. Das goed!
Ik heb ook zo'n lange cycli, wel geen 67 dagen (de vorige was 47 maar normaalgezien hang ik rond de 44 dagen). Zo lang je je regels krijgt ben je vruchtbaar (niet meer of niet minder dan iemand die regelmatig is). Je moet je daar geen zorgen over maken hoor, het is alleen erg lastig omdat je telkens zo lang moet wachten,... ik duim met jullie mee! Hopelijk komen jullie me vergezellen in februari 2012 he! x
Hey dames,
ben net terug van de gyné..
Ze heeft een echo genomen en op nog geen 5 min wist ze al wat ik had. Ik heb PCO blijkbaar..
Nu ben ik blijkbaar op een slecht moment gekomen, met de vakantie voor de boeg (gyné gaat op vakantie, ik op vakantie) Dus we kunnen ten vroegste beginnen wanneer ik terug ben vanuit vakantie, dus dat is nog veel te lang wachten.
Ach ja, meer kunnen we niet doen...
nu weet ik wel dat er wel iets was, dus heb me niks ingebeeld e ;)
Bedankt voor de steun meiden!
Goed dat je dan toch naar de gyné bent gegaan! Nu weet je inderdaad toch waar je staat.
Geniet nu maar eerst even van je vakantie! Nadien zit je dan terug vol energie om er helemaal voor te gaan!
Goed dat je dan toch naar de gyné bent gegaan! Nu weet je inderdaad toch waar je staat.
Geniet nu maar eerst even van je vakantie! Nadien zit je dan terug vol energie om er helemaal voor te gaan!
Ja inderdaad, ga het proberen een beetje los te laten ( ppf gaat moeilijk zijn),
Hopelijk dat het in september snel aanslaat..
hoi Lily, inderdaad goed dat je naar de gynea bent geweest... het was wrs niet het nieuws dat je wou horen, maar nu weet je waaraan en waaraf he!
nu kunnen je ze opvolgen en behandelen... een stapje dichterbij beebje!
ik duim voor je!!!!
hier alles ok se meid! nog een weekje en naar de prof voor behandeling...
hoi Lily, inderdaad goed dat je naar de gynea bent geweest... het was wrs niet het nieuws dat je wou horen, maar nu weet je waaraan en waaraf he!
nu kunnen je ze opvolgen en behandelen... een stapje dichterbij beebje!
ik duim voor je!!!!
hier alles ok se meid! nog een weekje en naar de prof voor behandeling...
Ja, had ergens wel gerekend op slecht nieuws, had echt zo'n slecht voorgevoel, ben al blij dat ze het al meteen wist, dat ik niet nog paar weken moeten wachten fzo :) Zou zo typisch zijn :cool:
Welke behandeling ga je doen meid?
Ik duim ook voor jou!! :)
Cinneke1
20 June 2011, 09:48
Hallo,
Wij zitten nu ook halfweg ronde 6 groetjes :)
hey Lily, ik moet dus eerst nog een 4 maanden clomid en pregnyl nemen.. hoewel dit voor mij niets uithaalt, dus echt balen se!!! maar nu heb ik eerst wel goede vooruitzichten he! werchter en vakantie :) gaan wel niet weg maar ja...
ik blijf voor je duimen! hopelijk lukt het ineens vanzelf nu he!
Lily88
20 June 2011, 15:21
hey Lily, ik moet dus eerst nog een 4 maanden clomid en pregnyl nemen.. hoewel dit voor mij niets uithaalt, dus echt balen se!!! maar nu heb ik eerst wel goede vooruitzichten he! werchter en vakantie :) gaan wel niet weg maar ja...
ik blijf voor je duimen! hopelijk lukt het ineens vanzelf nu he!
Hoe komt dat clomid niets uithaalt bij u?? Daar heb ik zoveel schrik voor dat dat niet gaan aanslaan.. en nog wat langer mee wachten..
Maar Maya mai nog 4 maanden wachten nog, is toch echt om zot van te worden..
Wat gaan ze erna doen?
Geniet maar van werchter, en de vakantie, (als het weer wat beter word), maar zolang we niet moeten werken dat geeft al veel hé :)
Ondertussen ben ik aan het proberen om het 'los' te laten, maar echt lukken doet het niet :)
Voel weer zo vanalles, steken in mn borsten, buikpijn enzo.. (mss eitje) maar ovutestjes zeggen steeds van niet.. zal wel niet dan..
Hoop zo dat het snel september is.. Dan nog genieten van een (hopelijk) laatste vakantie met zn tweetjes..
Op naar de volgende maand zeker?!! :)
Jesterke*
29 June 2011, 12:38
Hey,
We hebben ook een jaartje moeten proberen en op vakantie is het gelukt, dus wie weet ;) als je op verlof gaat...
Hey Lily,
sorry voor men laat antwoord... soms lees ik iets en dan moet ik opt werk ineens afsluiten en dan krijg ik dat topic natuurlijk niet terug thuis he :)
de clomid werkt negatief op men bms he en das net t enige echte probleem dus sja... maar och ik heb mezelf voorgenomen dat het wrs niet meer voor dit jaar zal zijn en moet zeggen dat ik me er rustiger bij voel zo se... (hoewel ik nog hoop natuurlijk he :) )
en het zal sneller september zijn dan je denkt se! ne keer uitstapje maken, vakantie,... ik duim se :)
jesterke, mja voor mij gaat die vlieger jammer genoeg niet op, al paar keer op vakantie geweest en noppes :( maar laat ons hopen dat dit wel voor andere meiden lukt!
Lily88
29 June 2011, 15:11
Hey Lily,
sorry voor men laat antwoord... soms lees ik iets en dan moet ik opt werk ineens afsluiten en dan krijg ik dat topic natuurlijk niet terug thuis he
de clomid werkt negatief op men bms he en das net t enige echte probleem dus sja... maar och ik heb mezelf voorgenomen dat het wrs niet meer voor dit jaar zal zijn en moet zeggen dat ik me er rustiger bij voel zo se... (hoewel ik nog hoop natuurlijk he )
en het zal sneller september zijn dan je denkt se! ne keer uitstapje maken, vakantie,... ik duim se
jesterke, mja voor mij gaat die vlieger jammer genoeg niet op, al paar keer op vakantie geweest en noppes maar laat ons hopen dat dit wel voor andere meiden lukt!
Geen probleem maya, ik kijk af en toe ook eens op het werk :)
Ja het is jammer als je al zo moet beginnen denken e.. Ik hoop echt zo hard voor je mee dat het dit jaar mss toch nog wel prijs mag zijn.. Je verdient het..
Ja heb nu deze maand eens met ovutestjes geprobeerd, maar als het deze keer niet raak is, ga ik het gewoon zo laten tot september.. Maak mezelf zo zot, en droevig..
In september heb ik nog vakantie, dus wie weet :) Zalig geniet van mn ventje in de Egyptische zon, zaaaalig :)
miranda
29 June 2011, 16:06
wij zijn nu 8 maanden bezig en ook nog niks heb vannochtend de ha gebelt end ie vertelde mij dat mijn vriend zijn sperma onderzocht moet worden dus dat word spannend:confused: ik laat het jullie weten. Hopen en duimen dat het goed is.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.