Volledige versie bekijken : clomid
vasoramasa
23 January 2009, 13:01
is clomid eigelijk wel goed?
ik heb 1 ronde clomid gedaan en had een cyclus van 63 dagen erdoor. ik ben toen ik mijn menstruatie doorkreeg dan ineens gestopt dus nooit aan ronde 2 begonnen. en de maand daarop was ik zwanger. heb ik dan geluk gehad of was clomid gewoon niks voor mij?
Kelly
23 January 2009, 13:34
Wat is clomid?
vasoramasa
23 January 2009, 17:39
iets dat je dokter je kan voorschrijven om je eitjes vruchtbaarder te maken. op het net kan je de bijsluiter er van vinden ;)
kastaar
23 January 2009, 18:11
Hallo,
Ik ben nu bezig aan mijn 2de ronde met clomid maar wel samen met een pregnil-prik op dag 12 van de cyclus. Clomid is een soort hormoon dat helpt bij het rijpen van je eicel (of soms dan zelfs eicellen). Pregnil is een hormoon dat je eisprong opwekt, die heb je dan 36u na de injectie.
Mijn pregnil-prik heb ik ongeveer een uur geleden gekregen bij de gynaecoloog. 2 uur zitten wachten want het was op vrije consultatie, maar het was de moeite waard voor mij!!
Gisteren had ik al zo wat pijn in mijn onderbuik en vandaag ook een beetje maar aangezien ik toch moest gaan voor mijn prik heb ik er niet verder bij stilgestaan. Tijdens het onderzoek zagen we 2 mooie grote foliekels waarvan er 1 nog niet lang geleden gesprongen was: dus een natuurlijke eisprong zonder hulp van de pregnil EN een nog groter foliekel die klaar zit aan de andere kant: dus nog eens een pregnil-prik en een 2de eisprong die er aan komt!!
Mijn vriend was mee naar de gyne en ik zei tegen hem: 2 eitjes dus kans op 2 kindjes :-) Was wel grappig op dat moment zijn gezicht te zien!
Voor we met clomid gestart zijn waarschuwde onze gyne ons dat de kans op meerlingen veel groter is! Ik vond dat geen probleem en ik denk dat mijn man het niet echt doorhad tot daarnet :-)
Nu zullen het 2 spannende weken worden!!
@vasoramasa: misschien eens meer info vragen aan je HA of gyne over pregnil en de mogelijkheden voor jou? Aangezien je dan automatisch je eisprong krijgt regel je zo ook je cyclus. Veel succes alvast!!
chikaka
23 January 2009, 18:44
Dag Kastaar,
Ook ik moet op 2 februari naar gyne voor prik.
Morgen begin is mijn startdag voor clomid. Op 2 februari zal ik weten of de dosis zwaar genoeg is. Indien ja, dan krijg ik een pregnyl-prik.
Bij mij hebben ze vastgesteld dat ik teveel mannelijke hormonen heb en daardoor moeilijk zwanger kan geraken.
Ik ben in september gestopt met pil en na een cyclus van 40 en 53 dagen afspraak gemaakt en zo te weten gekomen dat ik een teveel heb aan mannelijk hormoon. Ook mijn baarmoeder ligt een beetje naar achteren maar dit komt in 30% van de gevallen voor dus niks om ongerust over te worden...
Hoop dat je deze maand geluk zal hebben!!!
groetjes
kastaar
23 January 2009, 19:24
Van mij werkt het zo:
Cyclus dag 1: niets
Cyclus dag 2-3-4-5-6: 2 pillen clomid
dag 11 à 12 op controle bij de gyne en via een echo zien wat het resultaat van clomid was (deze keer dus 2 mooie eicellen): dan prik pregnil (5000)
36 uur later heb je automatisch je eisprong. (van mij dus zondagmorgen vroeg voor de 2de want de 1ste kwam vandaag natuurlijk)
en dan is het wachten....en wachten...
Persoonlijk vind ik doordat alles zo geregeld is dat het wachten nog langer duurt. Je bent je veel bewuster van tijden en hoe lang en wat wanneer...
Maar het is allemaal voor het goede doel hé!!
Ik hoop ook dat het voor jou zal helpen en dat je kan beginnen met een regelmatige cyclus!! Ik duim!
Groetjes!
Fieke
24 January 2009, 20:21
Ik heb misschien al tien cyclussen gedaan met clomid!
Ik moet dit ook nog combineren met menopur, en pregnyl!
Ik moet maandag op controle om mijn eitjes te laten meten!
Ik hoop dat er eitjes klaarzitten, want tis de laatste keer dat ik pregnyl mag gebruiken!
Als het deze keer niet lukt, dan denk ik dat mijne wereld instort!
kastaar
24 January 2009, 20:31
Hey Fieke,
Khoop dat je maandag goed nieuws zal hebben dan! Het is altijd een zware tegenslag hé iedere maand!! Kzie dat je ook al een hele tijd bezig bent...
Wat zijn je opties voor moest het niet lukken? IVF?
Wat is menopur? Ken ik niet.
Alvast nog veel succes en goede moed en laat iets weten hé hoe het maandag ging!
groetjes!
Fieke
24 January 2009, 20:39
Hey Kastaar, ja ik heb al een lange weg bewandeld!
Maar krijg nu zo dat benauwd gevoel dat ik wandel op een pad dat eindigt in een afgrond!
Menopur is een vloeistof die je moet inspuiten!
Die stimuleert je eileiders om de eigroei te bevorderen!
kastaar
24 January 2009, 21:42
Fieke,
Ik begrijp heel goed wat je wil zeggen! Ik ben gestopt met mijn pil in december 2004... dat zegt genoeg hé!
Die afgrond waar je over spreekt heb ik ook al een paar keer gevoeld, maar je doet gewoon door hoor, het is precies een automatische piloot.
Een paar keer zei ik al tegen mijn man: ik ben het beu, ze mogen alles uithalen en ik moet geen kinderen meer hebben. Maar dat meen je eigenlijk niet hé.
Het is moeilijk en ik weet zelf niet goed wat ik moet zeggen om je weer moed te geven want wachten duurt nu eenmaal lang als de baby-wens er is! Als dat nu 6 maand, 1 jaar, 2 jaar, 4 jaar is dat doet er niet toe...het is lang!
Het is niet fair en niets zal dat beter maken behalve een positieve test maar je moet gewoon blijven gelovend dat die er komt!!
Ik beeld me dikwijls in hoe het zou zijn en hoe gelukkig ik me zou voelen. Dan denk ik na dat als het ooit zo ver is het geluk nog zo veel groter is dan als het bijna onmiddellijk lukt.
Fieke, het lukt ons zeker ook ooit eens en hoe vlugger hoe liever :-)
Blijf er in geloven en de moed niet opgeven (en ja, makkelijker gezegd dan gedaan maar je zal wel zien dat je eigenlijk gewoon niet anders kan dan doorbijten)
Groetjes xxx
Fieke
25 January 2009, 11:17
Ik heb al eens een miskraam gehad, en ik ben nu als de dood dat het opneiuw zal gebeuren, als ik dan toch eens zwanger geraak!
Ik denk dat ik niks ga durven als ik zwanger ben, niet buiten komen!
En pfff ik zou het eigenlijk ook na alles zo lang mogelijk geheim willen houden, maar probeer dat eens,
ik werk bij mijn ouders en iedereen weet wanneer ik naar de gyn ga, en ook dat we ermee bezig zijn!
Pfff echt een dilema ze!
kastaar
25 January 2009, 12:17
ik begrijp je heel goed. Ik zat met het zelfde gevoel na mijn eerste MK. In de 4 jaar dat we proberen heb ik 3 miskramen gehad. Na mijn eerste zat ik volledig in de put. Het was toen eindelijk gelukt en ik was het weer kwijt na 11 weken:-)
Het heeft een hele tijd geduurd voor we weer prijs hadden maar op 7 weken is het vruchtje afgestorven. De vorige was rond de periode van jou MK. Het was buitenbaarmoederlijk dus moest het weggenomen worden.
Het is niet gemakkelijk en ik weet ook niet precies hoe en wat als het ooit zo ver zal zijn. Ik denk dat ik ook overbeschermend zal reageren.
Mijn man zegt altijd: bekijk het positief, het is een teken dat het kan lukken aangezien je zwanger raakt
Ook in mijn omgeving weet iedereen dat we proberen. De eerste tijd konden we het nog voor ons houden maar door de vele onderzoeken en ingrepen (verwacht en onverwacht) konden we niets anders dan het zeggen. Khad het ook nog liever voor mezelf gehouden.
gisteren kwamen onze buren met een kinderbedje (dat van hun kindje die nu 3,5 jaar is en vanaf dit weekend in een groot bed mag slapen) Ik kreeg er lakentjes en dekentjes en een hele boel baby-spulletjes en kleerjtes bij. Ik vond het lief van haar maar tegelijkertijd ben je nog eens goed met je neus op de feiten gedrukt hé!
Ik hoop dat je niet te veel aan het stressen bent voor morgen!
Ik ben nu al aan het stressen voor binnen 2 weken. Dit weekend veel geklust en heb mijn beide eisprongen goed gevoeld dus nu hopen dat de zwemmertjes hun werk doen en er zich binnenkort een boeletje begint te nestelen (en wie weet misschien wel 2!)
Veel succes voor jou en we komen er zeker wel allebei, we verdienen het!!
L@yla
25 January 2009, 15:39
hoi fieke en kastaar ik duim voor jullie beiden, het is toch niet gemakkelijk he...
eens komt het wel:)
gr
layla
kastaar
25 January 2009, 19:58
Bedankt l@yla! En voor jou komt het zeker ook nog hoor!
Positief denken!
grtjs,
Kastaar
kastaar
26 January 2009, 19:01
Fieke, ik las net het nieuws ivm je meting...
gaat het een beetje?
xxx
kleinke
28 January 2009, 15:36
hallo,
ook ik geraak moeilijk zwanger. nu spreekt mijn gyn over IUI. heeft iemans hier ervaring mee of kan iemand mij een beetje uitleg geven over aan wat ik mij kan verwachten?
groetjes kleinke x
Fieke
29 January 2009, 19:19
@ kastaar: het gaat redelijk, maar maandag als ik thuis kwam ben ik echt volledig ingestort!
Ik kon niet slapen, niet meer eten, ik kon echt niks!
Maar ja ik moet verder eh!
@kleinke: ik ga ook IUI doen, ale als ik nu aan een eitje geraak, want dat valt nog te betwijfelen!
Moet jij hormonen nemen of heb jij een spontane eisprong?
kastaar
29 January 2009, 19:27
Tis zoals je zegt: je moet verder en je kan niet anders. Tis zo een beetje een gevoel van een gevoelloze automatische piloot niet?
Kvoel echt met je mee...
Zijn er eigenlijk geen andere medicijnen die je kunnen helpen bij de rijping van je eicel?
Over IUI weet ik eigenlijk niet zo veel van maar ik hoop dat het jou kan helpen!!!
Kzou zeggen: focus je op wat er komt en probeer niet te veel te denken aan wat net niet is. Denk vooral aan de andere mogelijkheden, de volgende stap. Ik probeer het telkens te zien als een nieuwe start en dat helpt me wel vooruit. (maar inderdaad na een paar dagen serieus balen!!)
Ik weiger te geloven dat het ons nooit zal lukken!!!!!!
Veel sterkte!!
kleinke
29 January 2009, 20:37
@ fieke: ik heb een eisprong maar onregelmatig. mijn vorige cyclus was ne vruchtbare (dat zagen ze in mijn bloed) maar nu heb ik nog geen eisprong gehad. nu is mijn gyn ne volgcyclus aant doen. ik moet verschillende keren op controle komen om dan via een inwendige echo te zien of ik een eisprong heb (met zo'n camera kijkt ze dan), nu heb ik nog steeds geen eisprong gehad. maandag moet ik terug. as ze dan niks zie, schrijft ze een pilleke voor mo ze heeft nog ni gezegd wat ik zal moete slikken... een pilleke om een regelmatige eisprong te krijgen zegt ze, want ze ziet folikkels mo ze rijpen ni...
ik hoop dat het een beetje duidelijk is hoe ik het uitleg.
het is allemaal ni simpel mo ooit geraken we wel zwanger, de moed opgeven doe ik ni mo mentaal en emotioneel is het wel zwaar vind ik.
groetjes kleinke x
Kelly
29 January 2009, 21:07
Als je zegt dat je soms geen vruchtbare cyclus hebt omdat je dan geen eisprong hebt, krijg je dan toch je maandstonden?
Allemaal zo ingewikkeld toch... Nog veel succes gewenst!
Fieke
29 January 2009, 21:11
@kleinke: volgens mij zal ze afwachten en als je geen eisprong hebt, dan zal je clomid moeten slikken!
Das een hormoon dat ervoor zorgt dat je eitjes rijpen! Maar dat moet goed opgevolgd worden, omdat je kans hebt op overstimulatie (meer dan 1eitje dat rijpt, wat meer kans geeft op meerlingen)
Als ze dan spreken over IUI dan wil dat zeggen dat ze je eitje laten rijpen, en gecontroleerd (door een spijt pregnyl) een eisprong opwekken! Na die eisprong brengen ze dan sperma in van je man of vriend, met een buisje, zodanig dat ze geen lange afstand meer moeten afleggen, en dichter bij de eicel zijn!
Dan moet de natuur de rest zelf doen!
Khoop dat je hier wat aan hebt, en anders moet je maar eens pm sturen!
kleinke
30 January 2009, 16:48
@fieke: ik denk da ik clomid zal moete slikken, want ik heb nog geen teken dak een eisprong heb gehad.
Amai, een spuit daar ben ik geen heldin in ze mo voor zwanger te worden heb ik veel over zenne.
Maandag moet ik terug op controle en dan zal ze wel meer uitleg geven.
Weet gij misschien hoeveel da ongeveer ga kosten per cyclus?
Groetjes kleinke x
kastaar
30 January 2009, 20:09
Ik ben momenteel bezig met een behanding clomid en pregnyl.
Inspuiten van sperma doen we momenteel niet, we proberen nog op de "natuurlijke" manier maar met medicatie om alles te regelen zodat je precies weet wanneer je moet klussen... Waarom zo: mijn man is ook al getest en blijkbaar heeft hij sperma van superkwaliteit. Ze zwemmem beter dan gemiddelde zaadcel en leven langer dan de gemiddelde zaadzel dus zou het zeker moeten lukken...
De clomid (een doosje van10 pillen voor mij genoeg voor 1 ronde) en de pregnyl (genoeg voor 3 rondes) kostten mij ongeveer rond de 10 euro dus echt niet duur!! Ik keek daar ook van op, dacht dat het veel meer zou zijn!! Natuurlijk moet je er de bezoeken aan de gyné ook meerekenen. Ik moet gaan op de eerste dag van mijn ms om te zien of het geen miskraam was, op de 11de of 12de dag van mijn cyclus voor een eicelmeting. Dus 2 keer per maand en 1 bezoek met echo kost me 38 euro maar daar krijg je dan nog van terug van je mutualiteit.
Valt dus zeker mee! Voor mij absoluut geen reden om het niet te doen.
Succes!
kleinke
31 January 2009, 17:12
@kelly: ik krijg alleen mijn ms als ik een vruchtbare cyclus heb gehad. Vorig jaar heb ik maar 7keer mijn ms gehad en dus ok maar 7 keer kans om zwanger te worden.
@kastaar: dat valt heel goe mee, ik had een hoger bedrag verwacht. Hoelang mag je zo'n behandeling volgen?
@fieke: waar ga jij de IUI laten doen? Ik in UZ Antwerpen.
kastaar
31 January 2009, 19:08
Daar moet ik je het antwoord schuldig op blijven. Het is voor mij nog maar de 2de ronde met deze medicatie en heb dat eigenlijk nooit gevraagd aan mijn gyné.
kletsmadam
5 February 2009, 21:04
Ik zie hier dat iedereen blijkbaar naar de gyné moet voor de pregnil. Ik heb netjes mijn spuitje en de handleiding mee naar huis gekregen en heb het volledig zelf gedaan.
Ik moest dan wel al 16 dagen gonal inspuiten om eicellen op te wekken. (IVF) Dus voor mensen die het zelf zien zitten, vraag eens aan je gyné of je het zelf thuis mag doen.
Moeilijk is het niet en als je het zelf niet durft, laat het dan door je ventje doen. Dat hebben wij toch gedaan bij de eerste gonal spuiten.
kleinke
6 February 2009, 23:27
hallo kletsmadam, ik zou het ni kunnen denk om zelf spuitjes te zette. ik heb zo al schrik van naalden, laat staan da ik ze bij mezelf zou zette. ik zal wel naar de gyn gaan :-) misschien dat ik het na verloop van tijd wel zelf durf doen, wie weet... alles voor het goede doel he. ik hoop dat ik geen spuitjes moet krijgen mo da is altij as ge clomid moet slikken of niet?
kastaar
13 February 2009, 18:24
Hallo Iedereen,
Zelf de prik plaatsen zou ik niet doen want hoe weet je of je eitje klaar is om te springen? Wat als het nog niet rijp genoeg is? Daarom moet ik ook telkens op de 11de à 12 dag voor een echo en is de eicel goed dan pas prik...
Opnieuw naar de apotheek geweest een nieuwe dosis clomid: 1,96€ 10 pilletjes van 50mg
Dus echt niet veel geld hé!
Succes nog allemaal!
xxx
Kastaar
kellyke
3 March 2009, 10:45
Hey meiden,
Ik heb mijn eerste IUI op zaterdag gehad. Na inname van 5 dagen clomid 50 mg en 1 spuit met 2 ampules Pregnyl 5000, was het zaterdag zover. Nu is het 14 dagen afwachten, maar dat duur toch wel lang hoor. Heeft er nog iemand al zo'n behandeling gekregen?
Nala'tje
3 March 2009, 10:48
hey kellyke,
wat spannend allemaal!!!
ik duim voor je dat je binnen 2 weken goed nieuws komt melden!!!
groetjes, nala
kellyke
3 March 2009, 10:52
hey nala'tje,
Ik hou jullie zeker op de hoogte.
Het is allemaal zo raar, want in 2007 was ik natuurlijk zwanger na 6 maanden, maar heb dan toch op 13 weken een miskraam gehad, nadat het vruchtje al 3 weken doodop zat. en nu ben ik bijna terug een jaar gestopt met de pil en lukt het niet vanzelf. De reden zou zijn dat mijn follikels te traag groeien en dat ik daardoor lange cyclussen (45 dagen) had. Maar nu met de hormonen groeiden ze wel heel goed, ach ja, we zien wel he. heb daarnet ook nog naar gynaecoloog gebeld voor de kwaliteit te weten van men man zijn staal op zaterdag, want dat hadden ze toen nog niet en dat was gewoonweg subliem. Afwachten maar...
groetjes
kleinke
4 March 2009, 11:49
ik duim voor jou dat je hier binnen 2weken positief nieuws mag posten!
kellyke
5 March 2009, 09:55
Ja hoop het ook hoor.
Ik heb wel serieuze warmteopwellingen van die hormonen, pfff...
En heb ook dikwijls steken in men onderbuik...?
Ach ja, nog 9 dagen te gaan he.
kleinke
5 March 2009, 11:21
ik ga ook IUI late doen als het nu ni zelf gelukt is...
nu heb ik een paar vraagskes:
voelt ge er iets van?
moogt ge na die behandeling gewoon gaan werke of moet ge plat ligge ofzo? (ik moet wel veel heffen en sleuren op mijn werk)
hebt ge die warmteopwellingen van die pregnylprik of welke hormonen bedoeld ge?
hoop echt voor jou dat het van de eerste keer gelukt is!
Fieke
5 March 2009, 11:27
Ik zet ook al mijn spuiten zelf!
Ik moet nu donderdag pas naar de gyn op controle na mijn operatie! Ik ben eens benieuwd...
Die warmte opwelling dat kan van de pregnyl zijn hoor, ik had dat ook...
Die dagen zullen rapper voorbij zijn dan je denkt ;-)
we duimen!
we duimen met je mee Fieke!
Wat zou de gyné moeten zien? of juist niet zien? *bloos*
kellyke
5 March 2009, 13:23
ik ga ook IUI late doen als het nu ni zelf gelukt is...
nu heb ik een paar vraagskes:
voelt ge er iets van?
moogt ge na die behandeling gewoon gaan werke of moet ge plat ligge ofzo? (ik moet wel veel heffen en sleuren op mijn werk)
hebt ge die warmteopwellingen van die pregnylprik of welke hormonen bedoeld ge?
hoop echt voor jou dat het van de eerste keer gelukt is!
Hey Kleinke,
Ik heb het wel enorm gevoeld toen ze het zaad inspoten, is een serieuze druk, maar dit kan afhangen van persoon tot persoon.
Na die behandeling is het best dat je je heel rustig houdt, en lekker lui in uwe zetel gaat liggen. Ik heb er wel heel de namiddag van plat gelegen, daar ik enorm veel pijn had van de gestimuleerde eisprong door pregnyl. Je mag ook ni in een sauna, te heet bad, ni teveel heffen of spannende kledij aandoen.
Ik denk dat die warmteopwellingen komen van de combinatie Clomid en Pregnyl 5000.
Op 14 maart zou ik meer weten.
groetjes
kellyke
5 March 2009, 13:24
Ik zet ook al mijn spuiten zelf!
Ik moet nu donderdag pas naar de gyn op controle na mijn operatie! Ik ben eens benieuwd...
Die warmte opwelling dat kan van de pregnyl zijn hoor, ik had dat ook...
Die dagen zullen rapper voorbij zijn dan je denkt ;-)
we duimen!
thanks fieke!!
groetjes
chikaka
5 March 2009, 18:03
Hoi dames,
weet er iemand wat er na de behandeling van 6 maanden clomid wordt gedaan indien je nog niet zwanger bent?
xx
kastaar
5 March 2009, 18:44
Hallo Iedereen!
Ik hoop dat we allemaal snel heel gelukkig mogen zijn!
warmteopwellingen had ik ook door clomid en pregnyl. bij een controle van mijn bloed bij de HA vroeg ik haar of dat daarmee te zien had en het stond bij clomid en pregnyl beiden dat dat een mogelijkheid is. De ene heeft er meer last van dan de ander.
Mijn gyne gaat na 6 maand clomid (en pregnyl) over naar IUI.
Morgen mijn NOD. Ik moest dus vandaag mijn MS hebben. Deze morgen opgestaan en ik voelde geen pijn. Plots op het werk een imense steek in mijn buik, wist niet hoe staan of zitten. Een 15tal minutjes later geen pijn meer. Af en toe eens een pijn in mijn onderbuik maar het is niet echt ms pijn (dat zijn meer steken en aan de zijkanten, langs mijn heupbeen. en nu is het meer boven mijn schaambeen, meer een druk die op en af gaat. geen idee wat het kan zijn, waarschijnlijk wel ms)
Maar die zijn nu nog niet te zien... dus ik hoop nog steeds!
Fieke, kellyke, kleinke, chikaka (en iedereen natuurlijk) veel succes nog!!
kleinke
5 March 2009, 21:31
dank u kastaar!
ik hoop voor u dat het gelukt is, zolang er geen ms zijn is er hoop he :)
spannende allemaal
kleinke
5 March 2009, 21:40
kellyke, bedankt voor de uitleg!
14maart wordt voor ons beide een spannende dag, dan weet jij dat het gelukt is en heb ik mijn NOD!
dat de dagen maar snel voorbij vliegen ;)
kellyke
6 March 2009, 15:27
Das graag gedaan Kleinke!
Dan kunnen we samen aftellen.. nog 9 dagen te gaan!
groetekes
kleinke
6 March 2009, 23:25
14 maart, nog zo ver weg :(
de tijd gaat hier echt traag voorbij
kellyke
7 March 2009, 16:29
14 maart, nog zo ver weg :(
de tijd gaat hier echt traag voorbij
Nee, ik weet het.
Ik ervaar net hetzelfde. Ik heb wel een enorme last in mijn onderbuik. alle zo'n steken he...
En honger dat ik heb, echt niet te doen.
groetekes
kastaar
7 March 2009, 17:44
Op naar een nieuwe ronde voor mij!
Veel succes nog iedereen!
kleinke
7 March 2009, 23:00
vind het echt jammer voor je kastaar
kellyke
8 March 2009, 16:28
We blijven allemaal voor je duimen Kastaar!!
Blijf er in geloven, dat moeten we allemaal trouwens doen. Ooit zullen we er iets moois voor in de plaats krijgen.
xxx
kastaar
10 March 2009, 19:04
Bij mij weer iets anders dan anders:
normaal ben ik altijd regelmatig, nu 2 dagen verschil maar dat is nu ook niet zo veel...
Zaterdag ms gekregen en normaal heb ik de eerste 2 dagen redelijk veel bloedverlies en dan nog 2 dagen wat minder en soms nog een dag "restjes" (sorry voor de verwoording...) maar deze keer: zaterdag bloedverlies maar niet veel (zo meer als ik op het einde van mijn ms heb) zondag ook bloedverlies maar niet zoals anders en maandag al niets meer. Vandaag ook geen bloedverlies, maar ik blijf wel de pijn van mijn ms hebben...
Kmoet zeggen dat ik dan omiddellijk schrik als ik zoals nu weinig bloedverlies heb omdat ik een opening had in mijn baarmoeder en bloed liep in mijn buik ipv weg en toen had ik bijna geen bloedverlies. Denk dan: ja, het is weer zover... maar aangezien ik nog maar een echo had 2-3 weken terug denk ik dat we toch al een zwakke plek hadden moeten zien...
Nog een weekje en ik moet terug naar de gyne dus ik denk dat ik hem met veel vragen zal bombarderen...
En dames, de 14de komt nu wel dichter bij. Morgen al de 11de... Spannend!
Ik duim alvast!
xxx
Kastaar
kleinke
10 March 2009, 19:09
ni te vlug paniekeren kastaar, het kan ook gewoon niets zijn!
idd, de 14e komt stilletjes aan dichter... ben is curieus, maar ik hoop er niet op zodat de teleurstelling ni te groot is
spannend is het wel, kan aan niks anders denken
de ene dag voel ik niks en de volgende precies zoveel
wat je lichaam toch allemaal kan doen he :)
kellyke
11 March 2009, 11:11
Hey ladies,
Kastaar, wacht gewoon rustig af. Niet direct panikeren.
Jaja, zaterdag is het zover. Men lichaam doet nu echt wel raar ze.
Ik voel precies mijn buik uitzetten, men tepelhof doet serieus pijn en voel me vandaag ni echt lekker. Als ik mij bukte vanmorgen, had ik serieus het zuur.Precies dat men maag in men keel zit.
Het wachten duurt nu toch wel lang ze.
Klinkt hoopvol Kellyke ;) Ik duim hoor!
kellyke
11 March 2009, 13:57
Ik hoop niet teveel, want anders gaat de tegenslag eens zo groot zijn en da wil ik ni.
Ik wacht best gewoon rustig af tot zaterdag...
Proficiat met je zwangerschap he Bo!
Is het zo gelukt, of welke medicijnen heb jij genomen?
groetekes
Dat is ook het beste, laat het maar gewoon komen zoals het komt. Beide voetjes op de grond, dan is de teleurstelling het minst.
Ik blijf duimen voor jullie hoor ;)
Dank je trouwens. Ik mag me gelukkig prijzen dat het bij ons zo is gelukt, na 7 maanden.
Al had ik er wel wat bang voor, ben er bijna 30, en ja dan kan het wel langer duren zei mijn gyn, ook nog in combi met mijn onregelmatige cyclus.
We zien wel hè ;) volgende week 1ste echo, dus ook hier nog even afwachten.
X
kleinke
11 March 2009, 16:40
ik duim ook voor je kellyke!
zaterdag zal er rap zijn en dan kunne we testen
spannend!!!
Plouchke
11 March 2009, 21:21
ik heb mijn berichtje blijkbaar verkeerd geplaatst,
ik hoor niet meer bij 'zwanger worden', maar blijkbaar ook bij 'moeilijk zwanger worden' :-(
Vandaag bij de gyn geweest omdat mijn ms maar niet willen komen.
blijkbaar rijpen mijn eicellen niet. En ik moet dus ook starten met clomid.
Is dit het begin van het einde? Of kan dit ook daadwerkelijk snel resultaat geven?
:-(
kleinke
12 March 2009, 08:29
hey dames,
hier zijn de ms doorgekomen :(
op naar de volgende ronde dus
straks bellen naar gyn, moet dit altij doen bij het begin van ms
dan ga ik vragen om met IUI te beginnen
groetjes
kastaar
12 March 2009, 19:05
Hey Plouckhe,
Heb gereageerd op je eerste berichtje aangezien ik nog niet tot hier gelezen had!
Kop op meid, is zeker niet het begin van het einde!!! Je moet het meer zien als een zekerheid: nu ben je zeker dat je een rijp eitje (of zelfs meer dan 1) zal hebben!
dikke knuf (want je hebt er blijkbaar wel nood aan)
xxx
Kastaar
kleinke
12 March 2009, 21:48
hey plouchke,
ben het eens met kastaar.
je moet het positieve ervan inzien, nu weet je dat je rijpe eitje(s) gaat hebbe!
veel succes in ieder geval!
kellyke
13 March 2009, 09:33
ik heb mijn berichtje blijkbaar verkeerd geplaatst,
ik hoor niet meer bij 'zwanger worden', maar blijkbaar ook bij 'moeilijk zwanger worden' :-(
Vandaag bij de gyn geweest omdat mijn ms maar niet willen komen.
blijkbaar rijpen mijn eicellen niet. En ik moet dus ook starten met clomid.
Is dit het begin van het einde? Of kan dit ook daadwerkelijk snel resultaat geven?
:-(
Hey Plouchke,
Mijn eicellen deden het ook niet goed, en had altijd maar 1 follikel en die was dan steeds te klein, maar toen ik vorige maand voor de eerste keer clomid had genomen, had ik ineens 3 follikes, waarvan 2 hele rijpe... Dit is zeker niet het einde, want ze kunnen tegenwoordig nog veel. Ik heb dan ook een IUI-behandeling gedaan, en dit houdt in dat ze het zaad van uwe man rechtstreeks in de baarmoeder inspuiten, zodat de zaadcellen niet zo ver meer moeten zwemmen.
De kans is natuurlijk ook wel groter voor een meerling...
Ik moet nu afwachten tot morgen dat ik ms zou krijgen of niet, zoniet moet ik testen en als ze toch doorkomen, start ik met mijn 2de ronde clomid + pregnyl.
Blijf er in geloven.
xxx
kellyke
13 March 2009, 09:35
hey dames,
hier zijn de ms doorgekomen :(
op naar de volgende ronde dus
straks bellen naar gyn, moet dit altij doen bij het begin van ms
dan ga ik vragen om met IUI te beginnen
groetjes
Hey Kleinke,
Wat spijtig seg! Nu kunnen we niet meer samen aftellen...
Bij mij zijn ze voorlopig nog niet doorgekomen, maar heb toch bang dat ik ze ook ga krijgen ze.
Men borsten zijn wel harder geworden, en tepelhof is wel serieus gevoelig. ik weet het echt niet.
Volgende keer kunnen we misschien terug samen aftellen...
dikke kus en volhouden he meid!
Plouchke
13 March 2009, 09:42
Ja misschien moet ik het inderdaad wel positief inzien. Als er niks zou gebeuren heb ik gewoon geen enkele kans
om zwanger te geraken. Danku voor jullie positieve reacties, ik had er inderdaad even behoefte aan!
Ik heb nog een vraagje als het mag. Morgenvroeg moet ik bloed gaan laten trekken. Waarvoor doen ze dat dan
nog?
De gyn zei ook dat ik een kleine baarmoeder heb, maar dat da wel te verwachten was (ben helemaal klein :) ).
Maar kan dit een probleem zijn?
Ik denk dat we bij ons volgend bezoek aan de gyn gaan vragen om een zaadtest te doen ook. Gebeurt dat dan direct?
Of moet mijn vriend dan nog achteraf een potje binnenbrengen? :)
Groetjes,
kellyke
13 March 2009, 09:51
Ja misschien moet ik het inderdaad wel positief inzien. Als er niks zou gebeuren heb ik gewoon geen enkele kans
om zwanger te geraken. Danku voor jullie positieve reacties, ik had er inderdaad even behoefte aan!
Ik heb nog een vraagje als het mag. Morgenvroeg moet ik bloed gaan laten trekken. Waarvoor doen ze dat dan
nog?
De gyn zei ook dat ik een kleine baarmoeder heb, maar dat da wel te verwachten was (ben helemaal klein :) ).
Maar kan dit een probleem zijn?
Ik denk dat we bij ons volgend bezoek aan de gyn gaan vragen om een zaadtest te doen ook. Gebeurt dat dan direct?
Of moet mijn vriend dan nog achteraf een potje binnenbrengen? :)
Groetjes,
Hey plouchke,
Dat is voor uw progesteron te meten.
Normaal is dat geen probleem hoor uw kleine baarmoeder. Als je zelf niet groot bent, kan je ook geen inmense baarmoeder hebben.
Van zodra je met clomid start, wordt er altijd een zaadtest genomen van de man. deze gebeurt niet direct, want je man mag 3 tot 5 dagen geen zaadlozing hebben om zo te zien hoe de kwaliteit is. Je moet dat dan thuis doen, er mag geen speksel van jou aan te pas komen indien je zou zeggen om hem een handje te helpen, en dan moet het in het potje gaan. Onthoud ook het uur op dat moment, het aantal dagen dat er geen zaadlozing is geweest en of je deel kwijt bent van de zaadjes...
Dat is niet leuk voor de man, maar denk aan het goede doel he...
groetjes
kleinke
13 March 2009, 10:23
hey plouchke,
wat kellyke zegt over het zaad was bij ons ook zo maar bij ons moest het zaad ook binnen het uur in het labo zijn
dus als je ver moet rijden moet je hier rekening me houden
groetjes
kleinke
13 March 2009, 10:32
Hey Kleinke,
Bij mij zijn ze voorlopig nog niet doorgekomen, maar heb toch bang dat ik ze ook ga krijgen ze.
Men borsten zijn wel harder geworden, en tepelhof is wel serieus gevoelig. ik weet het echt niet.
hey kellyke,
ik hoop natuurlijk voor jou dat het gelukt is deze ronde!
en als dat niet het geval is, dat we terug samen kunnen aftellen :)
ik moet 23maart terug naar gyn om te zien of de clomid zijn werk heeft gedaan
kan ik dan vragen aan haar of er IUI kan gedaan worden of moet ik dat op voorhand vragen?
ik hoop dat het ni te lang meer duurt want zowel voor mij als mijn vriend is het zwaar,
hoe doen jullie dat, elke maand die ontgoocheling, elke maand terug proberen,...
groetjes
Plouchke
14 March 2009, 08:58
Hey Kellyke en Kleineke,
Danku voor jullie goede raad! kVind het heel leuk dat jullie je ervaringen willen delen!
Vanmorgend om kwart na 7 is mijn bloedname gebeurd :-) Nu kan ik beginnen aan mijn
5 dagen 2 stuks vd pil pakken.
Ik snap heel goed hoe je je moet voelen Kleineke, en ik wil je veel goede moed wensen!
Ik duim mee dat je binnekort beloond zal worden voor je geduld!
Mag ik vragen hoe oud jullie ongeveer zijn, en wat ik met ook vaak afvraag is of jullie
tegen iemand al gezegd hebben dat jullie aan't proberen zijn voor kindjes?
Groetjes, xxx
kellyke
14 March 2009, 11:28
Hey meiden,
bij mij zijn zonet ook men ms doorgekomen, pfff, weer een tegenvaller!
Dan zullen we overmorgen maar weer met Clomid beginnen he, en volgende week terug op follikelmeting gaan he.
Kleineke, we zullen misschien terug samen kunnen aftellen.
Vandaag is het dus een trieste dag! Maar we moeten de moed er in houden!
xxx
kellyke
14 March 2009, 11:32
Hey Kleinke,
hey kellyke,
ik hoop natuurlijk voor jou dat het gelukt is deze ronde!
en als dat niet het geval is, dat we terug samen kunnen aftellen :)
ik moet 23maart terug naar gyn om te zien of de clomid zijn werk heeft gedaan
kan ik dan vragen aan haar of er IUI kan gedaan worden of moet ik dat op voorhand vragen?
ik hoop dat het ni te lang meer duurt want zowel voor mij als mijn vriend is het zwaar,
hoe doen jullie dat, elke maand die ontgoocheling, elke maand terug proberen,...
groetjes
Hey Kleineke,
idd, het wordt terug samen aftellen...
Ik zal op 24 of 25 maart naar gynaecoloog moeten voor de follikelmeting.
Sowieso wordt de IUI later uitgevoerd, en niet meteen.
Die ontgoocheling valt voor ons ook heel zwaar, ma we blijven mekaar steunen en praten er veel over.
xxx
kellyke
14 March 2009, 11:34
Hey Kellyke en Kleineke,
Danku voor jullie goede raad! kVind het heel leuk dat jullie je ervaringen willen delen!
Vanmorgend om kwart na 7 is mijn bloedname gebeurd :-) Nu kan ik beginnen aan mijn
5 dagen 2 stuks vd pil pakken.
Ik snap heel goed hoe je je moet voelen Kleineke, en ik wil je veel goede moed wensen!
Ik duim mee dat je binnekort beloond zal worden voor je geduld!
Mag ik vragen hoe oud jullie ongeveer zijn, en wat ik met ook vaak afvraag is of jullie
tegen iemand al gezegd hebben dat jullie aan't proberen zijn voor kindjes?
Groetjes, xxx
Hey Plouchke,
Hoe komt het dat jij 2 pillen moet nemen of hoeveel mg is het?
Ik ben 25 plouchke, en ja bij ons weet iedereen het dat we aan het proberen zijn. Omdat ik vind dat ze moeten weten als er iets is bv teleurstelling of zo, dat ze weten waarom er iets scheelt.
xxx
kastaar
14 March 2009, 11:48
Hey Kellyke!
En getest vandaag of zijn de ms doorgekomen!
Khoop echt van niet!
Ik dium!
xxx kastaar
Plouchke
14 March 2009, 13:45
Hey Plouchke,
Hoe komt het dat jij 2 pillen moet nemen of hoeveel mg is het?
Ik ben 25 plouchke, en ja bij ons weet iedereen het dat we aan het proberen zijn. Omdat ik vind dat ze moeten weten als er iets is bv teleurstelling of zo, dat ze weten waarom er iets scheelt.
xxx
Hey Kellyke,
kVind het ook heel spijtig voor u! kduim mee voor de volgende ronde!
Ik weet niet waarom ik 2 pillen per dag moet pakken. Deen gyn zei da, dus dan zal ik daar maar op vertrouwen zeker?
Ik pak cilest, da's 0,25mg norgestimaat en 0,035mg ethinhyl-estradiol per tablet. (kweet niet wat je juist van mg bedoelt)
Ik moet 5 dagen die 2 pillen pakken, dan wachten tot regels doorkomen en dan vanaf dag 2 beginnen met clomid (ook 5 dagen 2 per dag)
en dan na 7 dagen bij de gyn langs.
Als ik hier goed lees zal ik dat dan ook elke maand opnieuw moeten doen tot ik zwanger ben?
Hadden jullie van't begin af gezegd dat je aan't proberen was, of pas als je hulp moest inschakelen?
Groetjes xxx
kleinke
14 March 2009, 15:29
@kellyke: vind het echt jammer voor je!
ik weet hoe je je voelt, is echt een rot gevoel!
maar de moed ni opgeven en blijven doorgaan he meid!!
@plouchke: ik moest 10dagen dyphaston nemen om mijn ms te laten doorkomen. dan van dag 3 tot en met dag 7 een half tabletje clomid
rond dag 12 naar gyn voor follikel meting en eventueel een pregnylprik.
dat moet je dus inderdaad elke maand blijven doen tot je zwanger bent.
wij zijn 28 en 29jaar. we hebben het direct tegen iedereen, die erachter vroeg, gezegd dat we aan kindjes begonnen waren.
dat er nu hulp nodig is weten alleen onze ouders, broer en 2 vrienden.
hebbe jullie het iemand verteld?
groetjes kleinke
kleinke
14 March 2009, 15:36
moet de IUI ni binne de 36uur na de pregnylprik gebeuren?
ik heb da ergens gelezen dacht ik.
ik bedoelde eigenlijk of ik zelf kan beslissen of er IUI moet gedaan worden?
tis zo da mijn vriend zijn zaad ni van heel goede kwaliteit is en dat de kans heel klein is zelf zwanger te geraken.
dan heb ik liever da ze IUI doen zodat we geen tijd meer verliezen...
groetjes kleinke
kellyke
14 March 2009, 19:08
Hey Kellyke!
En getest vandaag of zijn de ms doorgekomen!
Khoop echt van niet!
Ik dium!
xxx kastaar
Hey Kastaar,
Ik heb vanmorgen bloedverlies gehad, dus het zal wel noppes zijn. in de namiddag heb ik heb zo goed als geen bloedverlies gehad, maar tzal geen goed teken zijn.
xxx
kellyke
14 March 2009, 19:12
moet de IUI ni binne de 36uur na de pregnylprik gebeuren?
ik heb da ergens gelezen dacht ik.
ik bedoelde eigenlijk of ik zelf kan beslissen of er IUI moet gedaan worden?
tis zo da mijn vriend zijn zaad ni van heel goede kwaliteit is en dat de kans heel klein is zelf zwanger te geraken.
dan heb ik liever da ze IUI doen zodat we geen tijd meer verliezen...
groetjes kleinke
Hey Kleineke,
idd, 36u na de pregnylspuit wordt het zaad opgespoten in de baarmoeder en diezelfde dag heb je dan je eisprong, wat een zeer pijnlijke affaire was bij mij.
Bij mij heeft de gyn het zelf voorgesteld, maar je kan natuurlijk altijd de vraag stellen en zien hoe de dokter reageert he!
Het zaad van je vriend is dan toch al getest door het labo?
xxx
kleinke
14 March 2009, 22:54
hey kellyke,
mijn vriend zijn zaad is al 2keer getest geweest.
eerst in het labo bij de gyn en nu in het labo van het UZAntwerpen. op die uitslag moete we 6weken wachten.
mijn gyn werkt samen met UZA dus daar zou de IUI ook plaats vinden.
groetjes kleinke
kellyke
15 March 2009, 21:38
hey kleinke,
6 weken, amai,das lang!
Het UZA heeft daarin ook wel een goede reputatie hoor. Vriendin van mij heeft daar ook een behandeling gehad.
Ik begin morgen terug met clomid, maar ipv 50 mg, moet ik nu 25mg nemen omdat de slijmlaag in de baarmoeder eigenlijk iets te dun was de vorige keer, en moest dit nu zo proberen van Gynaecoloog en dan kon zij mij ook nog een ander medicament geven.
We zien wel he.
groetjes meiden
x
kleinke
15 March 2009, 21:52
hey kellyke,
ik neem ook 25mg clomid, 5dagen lang. de vorige keer was het toch goed gelukt met de eitjes dus ik hoop nu ook!!!
ik zie dat we gelijk lopen, dat onze eisprong op dezelfde dag valt, das wel plezant he :)
ale, da vind ik toch.
kunne we zien of we hetzelfde voelen enzo
groetjes kleinke x
kellyke
16 March 2009, 08:57
hey kellyke,
ik neem ook 25mg clomid, 5dagen lang. de vorige keer was het toch goed gelukt met de eitjes dus ik hoop nu ook!!!
ik zie dat we gelijk lopen, dat onze eisprong op dezelfde dag valt, das wel plezant he :)
ale, da vind ik toch.
kunne we zien of we hetzelfde voelen enzo
groetjes kleinke x
Hey meid,
Ja dat is idd wel leuk. Het lijkt ook of we mekaar al langer kennen dan deze gesprekken. is echt raar!
Ik ben eens curieus of het met 25mg bij mij ook goed gaat lukken zoals vorige keer...heb net afspraak gemaakt voor follikelmeting se, de 24ste om 7u45.
groetekes x
kleinke
16 March 2009, 11:52
hela kellyke,
ja, ik vind het ook raar dat we alles tegen elkaar vertellen, precies of we elkaar al lange tijd kennen
en uiteindelijk zijn we toch "vreemde" voor elkaar he.
ik moet 23maart om 18.45u naar gyn voor follikelmeting. het worden hier nog spannende tijden!
zou wel tof zijn moesten we nu nog samen zwanger geraken he!
groetjes kleinke x
kellyke
16 March 2009, 11:59
Ha kleineke,
Jaja, tis echt een raar gevoel.
Het loopt echt tesamen he, jij maandagavond, en ikke dinsdagmorgen.
Ja, stel u dat voor dat we samen zwanger zouden zijn, dan moeten we maar is afspreken he!
groetjes
Kellyke x
kleinke
16 March 2009, 12:17
hey kellyke,
raar maar waar, ik was dat ook aant denken dat we dan is moete afspreken!
ik ben aant denken dak u miss ni ken mo nee, ik ken niemand in haacht
ben content dak iemand gevonden heb met wie ik samen kan aftellen
groeetjes kleinke x
kastaar
16 March 2009, 18:36
Hallo Dames,
Ik moet overmorgen om 9 uur op naar de gyn om te meten... ben eens curieus want anders neem ik 2 pillen van 50 mg maar nu moest ik er maar 1 van 50 mg aangezien ik vorige keer 9 eitjes had klaarzitten...
Eigenlijk denk ik zelf nu ongeveer mijn eisprong te hebben want kheb redelijk wat steken in mijn buik! maar we klussen om de andere dag dus zou het wel moeten lukken hé!
Toch wel spannend hé!
een vriendin plaatste net haar echo-foto op facebook (ze is nu 11 weken). Mooi om te zien maar ik wil dat ook !!!
groetjes en succes nog iedereen!!
xxx
Kastaar
kleinke
16 March 2009, 22:46
ik hoop voor jou dat je nu wat minder eitjes hebt zodat je de pregnylprik krijgt.
hou ons op de hoogte he
groetjes kleinke x
kellyke
17 March 2009, 08:37
hey kellyke,
raar maar waar, ik was dat ook aant denken dat we dan is moete afspreken!
ik ben aant denken dak u miss ni ken mo nee, ik ken niemand in haacht
ben content dak iemand gevonden heb met wie ik samen kan aftellen
groeetjes kleinke x
Hey mieke,
Alles ok vandaag?
Ik heb gisteren mijn eerste pilletje weer genomen en ben er weer serieus mottig van...pfff!
Van waar ben jij ergens kleinke?
Ja, is altijd leuk om iemand te vinden waar je alles aan kwijt kan.
groetjes
xx
kellyke
17 March 2009, 08:39
Hallo Dames,
Ik moet overmorgen om 9 uur op naar de gyn om te meten... ben eens curieus want anders neem ik 2 pillen van 50 mg maar nu moest ik er maar 1 van 50 mg aangezien ik vorige keer 9 eitjes had klaarzitten...
Eigenlijk denk ik zelf nu ongeveer mijn eisprong te hebben want kheb redelijk wat steken in mijn buik! maar we klussen om de andere dag dus zou het wel moeten lukken hé!
Toch wel spannend hé!
een vriendin plaatste net haar echo-foto op facebook (ze is nu 11 weken). Mooi om te zien maar ik wil dat ook !!!
groetjes en succes nog iedereen!!
xxx
Kastaar
Hey Kastaar,
Amai 9 eitjes? daar mag ik dromen...
Als je nu al je eisprong hebt, zal je de pregnyl dan wel niet nodig hebben denk ik.
We blijven mee met je hopen en duimen he meid.
succes morgen...
xx
kleinke
17 March 2009, 11:00
hey kellyke,
is dat van de clomid dat je mottig wordt? ik heb dat niet, alleen warmte opwellingen mo da vind ik ni erg.
ik woon in de provincie Antwerpen, in Heist-Op-Den-Berg. weet ge waar da ligt?
en van waar ben jij?
groetjes kleinke x
kellyke
17 March 2009, 11:06
hey kellyke,
is dat van de clomid dat je mottig wordt? ik heb dat niet, alleen warmte opwellingen mo da vind ik ni erg.
ik woon in de provincie Antwerpen, in Heist-Op-Den-Berg. weet ge waar da ligt?
en van waar ben jij?
groetjes kleinke x
Hey kleinke,
Jaja, deze morgen was ik van clomid mottig. had dat de eerste keer ook. En idd, die wartme opwellingen he, amai die zijn wel erg!
Heist ken ik goed genoeg. heb lang in lier gewoond en nu woon ik al 3 jaar in haacht.
groetjes ikke x
kleinke
17 March 2009, 11:24
hey meid,
moet al ni vragen waarom je in haacht bent gaan wonen zeker :)
wsl de vriend gevolgd he
ik heb altij al in heist gewoond, ik wil hier ni weg zenne :)
die warmte opwellingen, die moete we er maar bij pakke he
alles om zwanger te geraken!!!
groetjes kleinke x
kellyke
17 March 2009, 11:44
Hey hey,
ja idd, ik woonde alleen in lier en heb bjorn dan leren kennen en die woonde bij zijn ouders in Haacht en woonde na 3 weken bij hem in.
En nu zijn we sinds september getrouwd.
Ja, idd. We hebben er alles voor over! laat de beestjes hun werk maar doen...
xx
kleinke
17 March 2009, 11:56
hier ben ik terug :)
ik heb mijn vriend op mijn werk leren kennen.
wij zien elkaar dus ne ganse dag, is ni altij evident (als je woorden hebt ofzo ;) )
wij wonen sinds april 2007 samen in ons zelf verbouwd huisje.
trouwen wilt hij niet. hij zegt altij: trouwen kost geld, en scheiden ook :)
dat de dagen maar rap voorbij vliegen zodat ik weet dat ik eitjes heb...
het gaat weer lang duren eer het de 23e is
groetjes x
Trouwen hoeft ni veel geld te kosten ;)
Je maakt het zo duur als je zelf wilt :D
Kosten van het stadhuis: 50 euro
Kosten feest, mja dat kies je zelf :)
Maar wij hebben der in ieder geval véél meer aan overgehouden dan dat het ons gekost heeft ;)
Fieke
17 March 2009, 12:43
Trouwen kan zelfs nog minder kosten,
wij trouwen op het gemeentehuis, en moeten daar niks voor betalen :-)
Ons feest das dan weer een ander paar mouwen :s
Maar ja, dat ligt vooral aan de keuze van mijn papa!
kastaar
17 March 2009, 18:35
Jaja, 9 eitjes. Goed maar veel te veel hé! Stel je voor zeg, een 9-ling... Ik met mijn 52 kg zou dat nooit kunnen dragen :-)
De eerste maal met clomid had ik ook maar 1 eitje; de 2de keer 2 en de 3de keer 9...
Nu dus de 4de ronde met clomid.
De 2de ronde met mijn 2 eitjes had ik 1 natuurlijke eisprong gehad maar kreeg ik toch nog mijn pregnyl voor het andere eitje dat klaarzat.
Ben echt benieuwd wat het morgen zal geven. Voel goed mijn lichaam aan en denk echt dat ik al een eisprong had...hopen dat er nog 1 zit dat heb ik meer kans want het mag nu echt wel beginnen komen! Ik verlang er zo naar!!
Ik ben soms ook wel mottig van die clomid maar de ene keer wel en de andere keer niet. die warmte-opwellingen heb ik ook, en redelijk veel s'nacht (denk dat dat komt omdat ik mijn pilletjes neem voor het slapengaan)
Mijn vriend en ik gingen in dezelfde gemeente naar school, hadden gemeenschappelijke vrienden en gingen dus ook op dezelfde plaats uit.
Ik droomde dikwijls weg van hem, was smoorverliefd maar durfde geen contact leggen omdat hij "buiten mijn bereik" leek voor mij.
Maar kijk, ondertussen waren we in januari 9 jaar samen!! We wonen al ruim 4 jaar in een huis dat we bouwden.
Trouwen doen we niet echt. Mijn vriend zei vroeger altijd dat hij nooit zou trouwen (omdat zijn ouders gescheiden zijn) maar vorig jaar kende onze relatie een beetje een dip (maar nu alles terug super ok) en hij was bang mij te verliezen dus vroeg hij mij ten huwelijk. Ik heb nee gezegd. Wat er nu nog kan komen zien we wel...
Khou jullie morgen op de hoogte hoe het was bij de gyne.
Groetjes,
Kastaar
tess1307
17 March 2009, 20:00
Succes kastaar morgen bij de gyné.. Ik zal zeker duimen voor jou!!
xx
kleinke
17 March 2009, 22:23
@mini en fieke: ik heb hem ook al gezegd dat trouwen ni duur hoeft te zijn maar het helpt ni
misschien als er een kindje is dat hij van gedacht verandert :)
int begin had hij er nog ni over nagedacht dat hij een kindje wou (ik wist da al vanaf mijn kindertijd :) )
en nu wilt hij er wel eentje, hoe rapper hoe liever!
dus misschien doet hij ooit een aanzoek he, wie weet
groetjes x
kastaar
17 March 2009, 22:27
@ kleinke:
Het motto "Hoop doet leven" is dus op vele gebieden van toepassing ;-)
Hoe gaat het met je clomid vandaag? Hoeveel/hoelang moet je er nu nog nemen?
xxx
Kastaar
kleinke
17 March 2009, 22:42
hey kastaar:
idd dat motto is zeker op vele gebieden van toepassing :)
van die clomid heb ik veel warmte opwellingen, maar dat pakke we erbij he
ik moet die van dag 3 t/m dag 7 een half pilletje nemen.
morge nog een halfke en de 5 dagen zitte erop voor deze maand :)
ik weet ni hoeveel rondes ik nog clomid moet nemen, ik hoop ni teveel
dak dus rap zwanger ben!
we verdienen het allemaal!!!
veel geluk morge bij de gyn!
welk uur heb je een afspraak?
groetjes kleinke x
kastaar
18 March 2009, 18:34
Hallo!!
Ik moest deze morgen om 9 uur bij de gyne zijn. Ben dan van daar doorgegaan naar mijn werk daarom pas zo laat een beetje nieuws.
Kwas deze morgen opgestaan met een glimlach en een warm gevoel vanbinnen. En ik kom toe bij de gyne voor de echo en:
2 eitjes waarvan er weer 1tje natuurlijk sprong (de pijn dat ik gisteren en eergisteren voelde dus) en het 2de zit klaar.
Pregnylprik in m'n poep en morgen klussen. Gyne vroeg wanneer we laatst geklust hadden en dat was gisterenavond (en de avond ervoor omdat ik dacht dat ik mijn eisprong voelde). Hij raadde aan om nu 1 dag rustpauze en dan weer klussen. Om de 2 dagen is eigenlijk best maarja ...
Nu dus weer vol spanning afwachten!! Kheb er goede hoop op deze ronde omdat ik er echt niet veel aan denk en zo een innerlijk gevoel heb van het zal wel bijna prijs zijn ( hoop doet leven hé :-) en met al die hoop dat ik misschien wel leven geven aan een 2-ling deze ronde...)
Vele groetjes!
xxx
Een welgezinde kastaar
kleinke
18 March 2009, 22:42
kastaar,
ik hoop voor jou dat het deze keer gelukt is! je wacht er al lang genoeg op he
groetjes kleinke x
kleinke
18 March 2009, 23:06
hey dames,
ik heb een paar vraagjes i.v.m. IUI
we hebben samen beslist om IUI te late doen omdat het anders toch ni lukt
als je beslist hiermee te beginnen, kom je dan op een wachtlijst te staan?
ik moet dus maandag naar gyn voor follikelmeting, als ik dan 2eitjes heb, krijg ik dan pregnylprik en moet ik dan woensdag de IUI laten doen?
of moet de gyn dan nog bellen om een afspraak te maken? (gyn zit in herentals en IUI zou in UZA gebeuren)
of moete we dan deze keer zelf proberen en volgende maand pas IUI?
groetje kleinke x
kleinke
19 March 2009, 10:36
hey kellyke,
alles in orde ginder in haacht? :)
heb u al een paar dagen ni meer gehoord...
er is toch niks gebeurd ofzo he...
groetjes kleinke x
kellyke
20 March 2009, 18:22
Hallo!!
Ik moest deze morgen om 9 uur bij de gyne zijn. Ben dan van daar doorgegaan naar mijn werk daarom pas zo laat een beetje nieuws.
Kwas deze morgen opgestaan met een glimlach en een warm gevoel vanbinnen. En ik kom toe bij de gyne voor de echo en:
2 eitjes waarvan er weer 1tje natuurlijk sprong (de pijn dat ik gisteren en eergisteren voelde dus) en het 2de zit klaar.
Pregnylprik in m'n poep en morgen klussen. Gyne vroeg wanneer we laatst geklust hadden en dat was gisterenavond (en de avond ervoor omdat ik dacht dat ik mijn eisprong voelde). Hij raadde aan om nu 1 dag rustpauze en dan weer klussen. Om de 2 dagen is eigenlijk best maarja ...
Nu dus weer vol spanning afwachten!! Kheb er goede hoop op deze ronde omdat ik er echt niet veel aan denk en zo een innerlijk gevoel heb van het zal wel bijna prijs zijn ( hoop doet leven hé :-) en met al die hoop dat ik misschien wel leven geven aan een 2-ling deze ronde...)
Vele groetjes!
xxx
Een welgezinde kastaar
Ik duim voor je mee Kastaar, hou ons op de hoogte! xxx
kellyke
20 March 2009, 18:25
hey dames,
ik heb een paar vraagjes i.v.m. IUI
we hebben samen beslist om IUI te late doen omdat het anders toch ni lukt
als je beslist hiermee te beginnen, kom je dan op een wachtlijst te staan?
ik moet dus maandag naar gyn voor follikelmeting, als ik dan 2eitjes heb, krijg ik dan pregnylprik en moet ik dan woensdag de IUI laten doen?
of moet de gyn dan nog bellen om een afspraak te maken? (gyn zit in herentals en IUI zou in UZA gebeuren)
of moete we dan deze keer zelf proberen en volgende maand pas IUI?
groetje kleinke x
Hey meid,
Ik heb het even druk gehad.Daarmee dat ik ff niet online ben geweest.
Je moet niet op een wachtlijst staan. Als je maandag uw pregnylspuit krijgt, moet je woensdag (na 36u) het zaad van uwe vriend laten inspuiten.
Je moet er maandagmorgen zeker met je gyn over spreken. Als ik dinsdag ga, wordt de IUI donderdag uitgevoerd normaal...
xxx
Kelly
Plouchke
20 March 2009, 20:04
Hey
Mag ik ook nog even een vraagje stellen?
Ik lees hier meestal maar wat mee want kan uit jullie verhalen nog veel leren denk ik en uiteraard
duim ik ook mee om snel goei nieuws van jullie te lezen. Eens je hier begint te lezen is het moeilijk om
zomaar ineens te stoppen!
Mijn vraagje: Krijg je altijd een pregnylprik als je met clomid begint? En wat moet ik me er allemaal juist bij voorstellen?
Ook van zo'n meting enzo?
Mijn 5 dagen 2tabletjes vd pil pakken zitten erop. Nu is het wachten tot regels doorkomen en dan vanaf dag 2 met clomid beginnen.
De gyn zei dat ik 5 dagen 2 pilletjes daarvan moet pakken. Als ik hier zowa mee lees lijkt dit mij precies wel veel om ineens mee te beginnen
niet? Maja de gyn zal het wel weten zeker?
En dan moet je toch na die 5 dagen na een week naar de gyn he? Dus da's dan eigenlijk op dag 13?
Ik lees ook in den bijsluiter van de Clomid dat ge binnen de 6 maanden zwanger moet zijn want dat er anders ni veel kans meer is, klopt da? of
waarom zou je dat niet langer dan 6 maanden mogen pakken?
Goei weekend allemaal! xxx
kastaar
20 March 2009, 20:31
Hey Plouchke,
ik zal proberen zoveel mogelijk info te geven op al je vragen maar weet dat ik enkel uit mijn ervaring spreek en de dingen die de dokter zei vooral in mijn geval van toepassing zijn dus bij jou is dat misschien helemaal anders hé
* Nee, het is niet normaal dat je altijd een pregnylprik krijgt als je clomid inneemt. Vele vrouwen nemen enkel clomid, sommigen enkel pregnyl. Clomid doet je eicel rijpen. Pregnyl doet die rijpe eicel springen (wat anders door een natuurlijk geproduceerd hormoon in je lichaam komt). Hangt er dus van af. Kan zijn de je enkel wat hulp nodig hebt voor het rijpen van je eicel. Veronderstel dat ze bloedonderzoek deden en zagen dat de hormonen voor je eisprong voldoende aanwezig zijn
* Ik ben onmiddellijk gestart met 2 pilltjes van 50mg per dag van dag 2 tot en met dag 6 van mijn cyclus (dus ook 5 dagen en dus ook 10 pilletjes) Het is dus zeker niet ongewoon om daar mee te starten.
* Ik moet altijd op dag 11 of 12 van mijn cyclus gaan. Want met de pregnyl komt mijn eisprong er na 36 uur wat dan dag 13 of 14 is. Waarom moet jij dus op dag 13 om te zien of je eitje rijp genoeg is om te springen.
* Nee, na 6 maand clomid heb je nog altijd kans hoor!!! Maar meestal kijken ze dan hoe lang je al bezig bent, wat de oorzaak precies is waarom jullie niet zwanger raken en op basis daarvan kijken ze of een andere behandeling niet beter zou helpen.
Ik hoop dat je hiermee een beetje info hebt! Als je nog vragen hebt laat maar komen hoor! Maar als ik je 1 tip mag geven (en natuurlijk ook wel weer makkelijker gezegd dan gedaan) dan zou dat zijn: denk nu niet te veel vooruit. Oké, het doel is een baby, maar nu is eigenlijk je doel je regels krijgen. Dan komt een rijp eitje en een cyclus waarop je wat kan rekenen. En dan komt de baby wel hoor! Ik zal eens zeggen hoe mijn gyne het beschreef: je moet het zien als een weg (straat). Voor de ene is die langer dan van de ander. Van sommige is het zelfs gewoon bij de oprit gebleven en van anderen loopt de straat dood, maar dat is dan meestal na een heel lange weg en je bent de wereld zeker nog niet rond geweest! En bij jou staan er nu eenmaal verkeerslichten op de weg waar je naar toe wil, en je staat voor het rood. Het zal wel groen worden en met een dosis geduld is het misschien wel een aangename rit.
Na het klussen zegt mijn man soms tegen zijn "soldaten": jullie hebben groen licht hoor en als het rood is, gewoon doorgaan, je leeft maar 1 keer en je zal je boete niet krijgen ;-)
Ik wens je alvast veel succes en ik duim dat de regels er snel komen!
xxx
Kastaar
kleinke
20 March 2009, 20:49
hey plouchke,
een follikelmeting is gewoon dat de gyn kijkt via een inwendige echo dat uw eitjes genoeg gerijpt zijn
dus groot genoeg zijn om bevrucht te worden +/- 2cm dacht ik.
dat is helemaal ni pijnlijk ofzo hoor.
als ze dan groot genoeg zijn en je hebt ni teveel eitjes, dan krijg je een pregnylprik om een eisprong te bekomen
als je teveel eitjes hebt krijg je die niet. (ik had vorige keer 3eitjes en kreeg er geen)
ik moet bij het begin van mijn ms bellen naar gyn en dan zegt ze wanneer ik moet komen
meestal is dat rond dag 12-13
ik moet altij maar 1/2 pilletje clomid per dag nemen en dit 5dagen lang
maar dat verschilt van persoon tot persoon, ni iedereen reageerd even hard op clomid
waarom je dat maar 6maanden zou mogen nemen weet ik ni
misschien omdat je er cysten van kunt krijgen maar dat weet ik helemaal ni zeker!
ik hoop dat je hier wat wijzer uit geworden bent
ik heb geantwoord met mijn ervaring, ben zelf nog maar aan ronde 2 met clomid :/
ben zelf nog maar een groentje op dat gebied :)
groetjes kleinke x
kleinke
20 March 2009, 21:00
hey kellyke,
het komt dichter voor ons he! nog een paar dagen en we kunne op controle gaan
ik ga het maandag zeker aan de gyn vragen, mijn vriend wilt het ook zo rap mogelijk
voor hun is het ook zenuwslopend, ze moete "onder druk" doneren eigenlijk he
denk ni dak het in hun plaats zou kunnen
ben content da we ni op ne wachtlijst komen, echt!!
mijne vriend dacht da da wel zo ging zijn, en mijn vriendinnen (die op de hoogte zijn van de situatie)
die dachten dat ook.
alleen ik was ervan overtuigd dat het woensdag zover zou kunne zijn
als ik de prik krijg natuurlijk
ik duim voor ons allebei dat we de prik krijgen :D
groetjes kleinke x
kastaar
20 March 2009, 21:02
Is echt bij iedereen anders want bij mij geven ze wel pregnylprik met 3 eitjes maar niet meer vanaf 4.
Ik ben heel erg gevoelig aan cysten maar moet eerlijk zeggen dat de clomid er nu geen invloed op heeft (en ik heb al 4 ronden clomid achter de rug)
Eicelmeting doet dus echt geen pijn, is zoals ze een echo zouden nemen van je groeiende babay en z'n lichaampje meten. En de eicel moet inderdaad minimum 2 cm zijn. Ik had er nu bv 2 zitten waarvan er 1 net gesprongen was en die was 23 mm en de 2de die klaar zat 28 mm.
Ik heb gisterenavond echt wel goed mijn eisprong gevoeld, had zelfs wat koorts ervan! en wij dus klussen!! en nu hopelijk met resultaat! 2 eitjes dus 2 kansen!
@kleinke: wanneer moet jij nu precies naar de gyné, was het maandag?
kleinke
20 March 2009, 21:11
hey kastaar,
ik moet maandag om 18.45u naar de gyn!
spannend allemaal...
heb een beetje schrik voor de prik, is dat een grote naald?
heb echt schrik van naalden he, bloed laten trekke is voor mij ookal geen lachertje :/
groetjes
kastaar
21 March 2009, 13:37
hey kleinke!
Je hoeft geen schrik te hebben hoor. Het is een gewone prik, een fijne naald en tis in de bovenbil (je poep dus).
Ik heb geen schrik van naalden. Het voordeel is dat je het niet ziet en dat het echt weinig vloeistof is dus vlug voorbij. Het nadeel is dat de vloeistof uit de koelkast komt en als koude vloeistof te snel wordt ingespoten voel je dat wel. Maar de gyné zal dat wel weten en het wat langzamer doen hoor!
En gewoon denken: het is voor het goede doel en 36 uur later komt mijn eisprong dus klussen maar!!
Laat iets weten hé maandag! (tzal wel een lange dag zijn denk ik, en vooral die minuten in de wachtzaal voor je binnen mag...)
Ik duim alvast mee!
xxx
kastaar
kleinke
21 March 2009, 15:57
hey kastaar,
ik laat maandag zeker weten hoe het geweest is!
de vorige ronde had ik geen zenuwen voor de meting maar nu al wel hoor, ni te doen!!
bij ons gaat het wsl IUI worden dan he...
mogen we dan nog klussen na de prik?
om het zaad te testen mochten we 3dagen ni klussen, is da nu ook zo?
groetjes kleinke x
Plouchke
21 March 2009, 19:48
heykes,
Bedankt allemaal weeral voor de reacties!
Het is leuk dat jullie je kennis en ervaringen willen delen!
Bedankt!
Het voelt ook goed om te weten dat we niet de enige zijn die
er zo mee bezig zijn. :)
Fijne zaterdagavond gewenst!
xx
kleinke
22 March 2009, 21:03
hey plouchke,
het is normaal dat je er zo me bezig bent
je moet tellen wanneer je je pilletjes moet pakken, afspraak maken bij de gyn,...
dat is het nadeel als je hulp nodig hebt bij het zwanger worden,
dat ni alles spontaan gebeurd :(
maar ja, alles voor het goede doel he!
groetjes kleinke x
Plouchke
22 March 2009, 22:31
Heykes Kleineke,
Bij mij begint het eigenlijk nu pas goed door te dringen dat het zonder hulp niet lukt.
, en dat we er nu echt bewust gaan mee moeten bezigzijn (pillekes pakken, naar de gyn gaan enzo...)
Ik weet nog ni goe of ik da ooit tegen iemand wil vertellen dat we hulp nodig gehad hebben enzo...
We weten natuurlijk ook niet hoe lang het nog gaat duren en welke hulp we misschien nog extra gaan nodig hebben.
Maar momenteel is bij ons niemand op de hoogte, ook niet gewoon van het feit dat we aan kinderen willen beginnen.
Groetjes, xx
Fieke
23 March 2009, 16:25
ale kastaar toch een beke goed nieuws!
Nu zijnt lange dagen als je zo moet wachten eh!
Iedereen veel succes!
kleinke
23 March 2009, 17:34
hey plouchke,
vertellen dat je hulp nodig hebt om zwanger te worden is ni plezant
maar ik moest het kunne vertellen tegen iemand (buiten mijn vriend)
voor ons brengt het veel stress met zich mee en ik moet er dan efkes kunne over praten
maar dat is voor iedereen anders he
groetjes x
kastaar
23 March 2009, 18:37
@ plouchke: je moet je daarvoor niet schamen hoor dat je hulp nodig hebt! Je zou eens moeten weten hoe veel vrouwen dat nodig hebben, je zou nog raar opkijken! Bij mij weet iedereen dat we proberen en dat het moeilijk lukt. De eerste maanden vragen ze dan dikwijls: en? al prijs? maar na een tijdje durven ze dat niet precies meer! Nuja, je kan hier altijd op het forum terecht om je hart te luchten en het tegen iemand te vertellen! Ik heb altijd een luisterend oor, zoals iedereen hier wel hoor!!
@ kleinke: jij zit nu waarschijnlijk te wachten bij de gyné! Khoop op een goed meting! Ben aan het duimen!
xxx
Kastaar
kleinke
23 March 2009, 20:33
hey kastaar,
ben net terug van de gyn.
er zitte 2eitjes klaar!!!
ze hebbe bloed getrokke en morge moet ik belle voor de uitslag.
morge moet ik naar de apotheker om de pregnyl te gaan halen en vragen aan gyn wanneer deze gezet word
dan 36uur later klussen!!!
de uitslag van mijn vriend zijn zaad is nog ni binne en daarom doen ze nog geen IUI
bedankt om te duimen, het heeft geholpen!
groetjes kleinke x
Plouchke
23 March 2009, 20:57
Heykes Kleineke en Kastaar,
Goei nieuws Kleineke! :)
Ik begrijp heel goed dat jullie het wel tegen je vrienden en familie verteld hebben en dat het goed kan doen om er echt met mensen over te kunnen praten!
Soms zou ik dat ook wel willen, maar voorlopig wil ik het toch nog voor ons houden. Bij ons verwacht niemand dat we er al mee bezig zijn, en hoe breng je dat
dan aan als je er ineens al moet bijzeggen dat het niet vanzelf gaat. Ik droom er nog altijd van om binnekort zwanger te zijn en het dan pas na een 3 maanden
zwangerschap tegen iedereen te vertellen. Maar misschien verander ik nog wel van gedacht.
Hebben jullie het direct gezegd of pas vanaf je hulp nodig had?
Groetjes xx
kleinke
24 March 2009, 15:57
hey dames,
ik heb daarstraks naar de gyn gebeld i.v.m. mijn pregnyl en bloed
ze zei me pregnyl ni te gebruiken omda ik nu mijn eisprong heb
we moesten vandaag en morge "ons best doen" :)
volgende week terug bloed late trekke
@plouchke: wij hebbe het tege de meeste wel gezegd da we aan kindjes begonne
dat er nu hulp nodig is weten er maar een paar
groetjes kleinke x
patje
24 March 2009, 16:06
hey kleinke,
ik hoop voor je dat het raak is! Doe zeker je best :)
Hou ons op de hoogte é! Veel geluk!
groetjes xx
kleinke
24 March 2009, 20:30
hey kellyke,
hoe is de follikelmeting geweest bij jou?
heb je de pregnylprik gekregen?
heb aan je gedacht op het werk zenne en heeeeeel hard geduimd :)
groetjes kleinke x
kellyke
25 March 2009, 09:35
Hey kleinke,
Ik ben net geweest, want kon gisteren niet gaan.
Ik heb 1 eitje klaarzitten van 2 cm en moet om 12u15 bellen voor uitslag bloed en dan weet ik wanneer ik vanavond mijn pregnylspuit moet zetten. heb de spuit meegekregen zodat ik dat zelf kan doen en dan gaat de IUI morgen of vrijdag door.
Het wordt weer afwachten natuurlijk...
Sorry dat ik de laatste dagen weinig van me heb laten horen, maar heb het enorm druk op men werk.
Groetjes
Kellyke
xxx
kellyke
25 March 2009, 09:37
hey dames,
ik heb daarstraks naar de gyn gebeld i.v.m. mijn pregnyl en bloed
ze zei me pregnyl ni te gebruiken omda ik nu mijn eisprong heb
we moesten vandaag en morge "ons best doen" :)
volgende week terug bloed late trekke
@plouchke: wij hebbe het tege de meeste wel gezegd da we aan kindjes begonne
dat er nu hulp nodig is weten er maar een paar
groetjes kleinke x
Hey meid,
Ik ga heel hard voor je duimen, en laat u maar is goe gaan die 2 dagen...
Waarom moet je volgende week al bloed laten trekken?
xx
kleinke
25 March 2009, 15:45
hey kellyke,
ik moet altijd de week na mijn eisprong bloed late trekke om te zien dat ik effectief ne eisprong gehad heb.
vorige keer had ik heel duidelijk ne eisprong gehad zei ze.
ze verschoot er precies zelf van dat ik toen ni zwanger was.
gistere hebbe we ons best al gedaan en straks nog is he :D
hoe is de uitslag van je bloed geweest?
wanneer gaat IUI door?
spannend weer he!
ik duim ook voor jou hoor!
groetjes kleinke x
kastaar
25 March 2009, 18:29
Ewel, ik hoop echt dat er van ons binnenkort prijs zal hebben!
Tzou een steun zijn voor iedereen hier denk ik.
Raar hé dat klein pilletje en dat beetje vloeistof het verschil kan maken!
xxx
een duimende kastaar!!
kleinke
25 March 2009, 18:53
ik hoop het ook dat er hier iemand van ons binnekort super goed nieuws gaat brengen...
we hebbe het verdient vind ik...
de rest ook hoor maar als je er zoveel moet voor doen...
mij zou het in ieder geval veel steun geven te horen dat er iemand van ons zwanger is
ik duim voor iedereen!!!
groetjes kleinke x
katrientje
26 March 2009, 15:38
Ik wens jullie allemaal veel geluk!
Ik weet wat het is, ben ook moeten starten met Clomid, zonder succes.
Daarna IUI zonder succes, en nu zwanger na eerste IVF.
Ook al kom ik niet vaak meer op de site, ik steun jullie allemaal!
Heel veel succes
kellyke
26 March 2009, 15:43
hey kellyke,
ik moet altijd de week na mijn eisprong bloed late trekke om te zien dat ik effectief ne eisprong gehad heb.
vorige keer had ik heel duidelijk ne eisprong gehad zei ze.
ze verschoot er precies zelf van dat ik toen ni zwanger was.
gistere hebbe we ons best al gedaan en straks nog is he :D
hoe is de uitslag van je bloed geweest?
wanneer gaat IUI door?
spannend weer he!
ik duim ook voor jou hoor!
groetjes kleinke x
Hela,
Ik heb gisteren om 21u mijn spuit pregnyl gezet, en morgenvroeg moet ik naar machelen rijden om bij bjorn te geraken want hij is daar met de vrachtwagen, en ik moet daar wat gaan spelen om het zaad te krijgen...echt grappig ze! en dat staal moet dan binnen tussen 8u en 8u30 en dan gaan ze me zeggen rond welk u ik moet terug komen voor de IUI morgen...
spannend!!!
xxx
kastaar
26 March 2009, 18:34
Veel plezier zou ik zeggen!
En dan veel succes met de IUI!
xxx
Kastaar
kleinke
26 March 2009, 21:35
hey kellyke,
veel plezier morge bij bjorn :)
en daarna met de IUI
ik hoop dat het deze keer lukt
ik duim alvast voor je!
groetjes kleinke x
kellyke
27 March 2009, 09:29
Hey meiden,
Ik slaag een beurt over voor de IUI, want bjorn zag het niet zitten om het in de camion te doen..
We gaan vanavond dan nog maar eens ons best doen.
Heb nu momenteel men eisprong, en ben serieus aant afzien!!!
xxx
patje
27 March 2009, 09:41
amaai kellyke das zo spannend :D
ik hoop voor je dat het raak is, echt!
groetjes xx
kellyke
27 March 2009, 09:46
ja we zien wel he! Maar ik snap hem wel hoor. Dat hij een potje moet vullen in zijn vrachtwagen, is echt niet leuk.
xxx
patje
27 March 2009, 10:05
:D nee das waar, maar ik duim voor je!
doe jullie best :)
xxx
kellyke
27 March 2009, 10:08
ja idd, we gaan goe gas geven...hihi
xxx
kleinke
27 March 2009, 15:07
hey kellyke,
straks goe uw best doen en dan is het miss zo gelukt he!
ik duim voor je he meid!
groetjes kleinke x
kellyke
27 March 2009, 15:31
ik hou jullie wel op de hoogte!
Heb wel al heel de dag enorm veel pijn...pfff!!
xxx
kleinke
27 March 2009, 15:39
ik heb de vorige dagen ook pijn gehad, denk van mijn eisprong.
da nemen we er allemaal bij he :)
xxx
kellyke
27 March 2009, 15:45
jaja, ik zit al heel den dag me kersenpitten rond mijne buik om de pijn te stillen...
x
xxx
kleinke
27 March 2009, 15:57
zoveel pijn heb ik ni gehad.
gewoon ms pijn precies, en wa krampen mo voor de rest viel het dan nog mee tegenover jou pijn
xxx
kellyke
30 March 2009, 12:08
hey hey,
vrijdag is er ni veel meer gebeurd ze,want mijne vent had teveel gedronken...en dan hebben we zaterdagavond ma wa gas gegeven,aangezien ik nog steeds men eisprong goe voelde, maar hoop niet op deze beurt ze,want weet ni da da nog ok was op zaterdag...
xxx
kleinke
30 March 2009, 12:15
hela,
het kan altijd he... ze zegge toch rond de eisprong het vruchtbaarste of ben ik verkeerd?
en je hebt toch gas gegeven als je je eisprong voelde dus, wie weet
xxx
kellyke
30 March 2009, 12:20
ja, ik heb gelezen dat je vanaf uw eisprong hebt, 48u de tijd hebt om het te bevruchten.
xxx
kastaar
30 March 2009, 18:19
Dat klopt, tot ongeveer 48 uur na de eisprong. Zaad blijft 72 uur goed. Daarom een beetje voor en een beetje na je eisprong rekenen en dan hopen dat het zal innestelen!
xxx
Kastaar
kleinke
30 March 2009, 23:36
nu maar hopen dat we hard genoeg hebbe geklust he
ik duim voor ons allen :)
kellyke
31 March 2009, 09:32
Ok, Vrijdag 10 april weten we meer he! Nu ist wachten, wachten en nog eens wachten...
Het moet toch wel is bij een van ons gaan lukken he, zodat we toch ook is happy kunnen zijn...!
xxx
kleinke
31 March 2009, 10:20
en da wachten kan lang duren zenne... pffff
heb juist naar gyn gebeld, heb duidelijk nen eisprong gehad
dus nu hopen dat we eind van volgende week kunne testen en geen ms krijgen :)
xxx
kellyke
31 March 2009, 10:24
Ik duim voor je meid!!!
xxxx
kleinke
31 March 2009, 11:54
deze ronde zal het niks worde vrees ik :(
gyn heeft juist gebeld met de resultaten van mijn vriend zijn zaad en das ni zo goe
het zal bij ons ook via IUI moete gebeuren,
ik wist het al wel maar toch hoopt ge dat het zo ook lukt he
xxx
kellyke
31 March 2009, 13:15
ai mieke!!! Das geen goed nieuws, maar geef aub de moed niet op.
Ze kunnen veel tegenwoordig he, en trouwens, nu kan je sowieso met IUI starten he...
Het is alleen nog ietskes geforceerder en ambetant voor de man, omdat hij nu altijd int potteke moet doen, en dit elke keer opnieuw voor de IUI.
Dat haat bjorn ook ze, amai!!!
xxx
kastaar
31 March 2009, 19:46
De moed zeker niet opgeven! Je weet nooit dat er toch een goede zwemmer bijzat ;-) en met de IUI nemen ze een deel van het probleem weg hé omdat het zaad veel minder ver moet! Ik blijf alvast duimen!
Voor mij worden het spannende dagen! Vrijdag mijn NOD. Kmoet zeggen dat ik wel al een paar dagen zo 's morgens en 's avonds wat ms pijnen heb maar ik denk dat dat toch een beetje vroeg is en hoop op innesteling... Positief denken hé!
xxx
Kastaar
kleinke
31 March 2009, 21:10
hey dames,
de moed opgeven doen we ni zenne!! we moete en zullen ouders worden :)
er moet idd maar 1 goe zwemmerke bijzitten maar daar hoop ik ni op, dan kan het al ni tegenvallen he
mijn vriend doet het ok ni graag in een potteke maar alles voor een kindje he
hij moet nu zijn zaad nog maar is laten testen maar ondertussen starten we wel met IUI
en als dat ni werkt, doen we IVF. maar zover zijn we nog helemaal ni.
ja kastaar, het worden spannende tijden voor jou nu.
hier staan de duimen in ieder geval omhoog!
iemand van ons mag nu wel is positief nieuws brengen vind ik :)
xxx
kleinke
4 April 2009, 16:13
hey dames,
hier nog enkele dagen en dan heb ik mijn 1e NOD
het zal wel niks zijn, dus ik hoop dat mijn ms snel doorkomen zodat we naar de volgende ronde kunnen
@kellyke: hoe is het bij jou? alles in orde?
groetjes kleinke x
kellyke
6 April 2009, 09:16
Hey Kleinke,
met mij alles ok he. Ben aant wachten op vrijdag he, zal ook wel niks worden denk ik, maar je weet maar nooit dat er die zaterdag een mirakel is gebeurd he.
groetjes xxx
Fieke
6 April 2009, 14:37
alles kan! De moed niet opgeven!
kellyke
6 April 2009, 14:42
Ja tis da he! you never know...
kleinke
6 April 2009, 16:06
hey kellyke,
ge moet maar denken, 1 zwemmerke is genoeg en wie weet zat er die zaterdag 1 goeke tusse he :)
het wachten duurd lang zenne, het mag van mij al donderdag zijn, dan zouden de ms er moete zijn.
vorige keer was het ook op donderdag dat ze erdoor kwamen...
afwachten, afwachten, afwachten... pppffffff
groetjes x
kellyke
9 April 2009, 11:43
Hey meiden
Hoe gaat het met iedereen?
Kleinke, zijn uw ms doorgekomen? ?
Ik heb gisteren toch wel mijne enkel gebroken zeker, nu lig ik al een week in de plaaster.
Hier ist ook wachten op morgen he, maar volgens mij ga ik ze wel doorkrijgen, ma bon we zien wel he!
xxx
kleinke
9 April 2009, 17:06
hey dames,
vandaag mijn eerste NOD en nog geen ms te bespeuren!!!
ik blijf met mijn voeten op de grond want ze kunne nog altij doorkomen.
vorige keer (ook met clomid) had ik ze donderdags 'smorgens dus ik had da vandaag ook verwacht mo tot nu toe nog steeds niets...
afwachten he, heb zelfs nog geen testje gedaan, verschiet van mezelf eigenlijk :)
das wel minder goe nieuws he kellyke, da uwe enkel gebroken is.
hoe doe ge nu zoiets :)
ik duim dat uw ms ook ni doorkomen
groetjes xxx
Trinity
9 April 2009, 17:56
Ik hoop echt met je mee kleinke!
kastaar
9 April 2009, 20:43
Ik duim alvast voor jullie hoor!!
xxx
Kastaar
kellyke
10 April 2009, 08:57
Goede morgen meiden,
Zo te zien zijn men ms'kes er aant doorkomen, want heb al bruinverlies...
Ach ja, ik had niets anders verwacht.
Ik hoop voor je kleinke, dat het misschien toch raak is...
xxx
Fieke
10 April 2009, 11:59
kellyke, de moed nog niet opgeven, zolang het enkel bruinverlies is,
zou ik nog niet wanhopen!
En indien ze wel doorzetten, volgende keer meer geluk moet je maar denken!
Vroeg of laat is het onze beurt!
cocelinetje
10 April 2009, 12:50
Ik duim met jullie mee :)
kleinke
10 April 2009, 17:37
hey dames,
deze morgend een testje gedaan en was negatief maar nog steeds geen ms!!!
weet er iemand als je clomid neemt dat je dan een regelmatige cyclus zou moete hebbe?
de vorige ronde had ik op dag 29 mijn ms en nu dus niet...
als ik ze maandag nog ni heb, bel ik naar mijn gyn denk
groetjes xxx
kleinke
10 April 2009, 17:40
kellyke,
spijtig dat je ms er zijn
volgende keer beter moet je maar denken
veel succes he
xxx
kastaar
10 April 2009, 21:14
hey kleinke,
Normaal heeft clomid geen invloed op je cyclus.
Ik neem nog eens pregnyl er bij en dan weet je precies wanneer je eisprong is en kan je het precies berekenen, je NOD.
Negatief kan zijn hé, dat je nog niet genoeg hormoonwaarden hebt.
Ik blijf alvast duimen dat er binnen een paar dagen een positieve test is.
Woensdag moet ik terug naar de gyne voor folliekelmeting. Ben eens curieus want ik ben volledig in de mist gegaan met mijn clomid...
xxx
Kastaar
Fieke
10 April 2009, 21:47
@ kastaar: hoe komt het dat je volledig in de mist bent gegaan met je clomid?
Ik duim dat je toch nog een goede follikelmeting hebt!
@ kleineke: clomid heeft wel invloed op je cyclus, maar je moet eigenlijk rekenen dat je 14 dagen na je eisprong je regels krijgt!
Weet je waanneer je eisprong was? Want anders dan wordt het wel heel moeilijk eh!
kleinke
10 April 2009, 22:32
@ fieke: ik heb 30 maart bloed laten trekken en mijn gyn zei me dat ik een goede eisprong had gehad
dat moet rond 24-25maart geweest zijn volgens haar
ze zei me dat als ik op het einde van deze week geen ms had, ik een testje moest doen
dat heb ik dus gedaan maar was negatief
ze kunne natuurlijk nog altij doorkomen maar als dat ni het geval is, bel ik ze maandag
groetjes
kastaar
10 April 2009, 22:54
@ fieke: Wel, het is moeilijk om uit te leggen. Ik ben het eigenlijk een beetje beu om iedere maand weer die ontgoocheling te hebben. Kheb er ondertussen al genoeg gehad en misschien wel meer dan ik eigenlijk aankan begin ik zo te denken. Kmoest zaterdag tot en met woensdag iedere dag 1 pilletje nemen. Maar juist na mijn 1ste ms dag zag ik dat zo niet meer zitten en wou ik er de brui aan geven. Uiteindelijk ging ik maandag toch naar de apotheek een nieuwe dosis halen en ik nam er 's avonds 2, zou er dan dinsdag ook 2 nemen en woensdag nog 1 (zo afgesproken met mijn gyne die ik maandag belde). Maar dinsdag ben ik het glad vergeten. Woensdag zei ik nog tegen mijn vriend: oh ik moet ze nog nemen, maar het bleef ook bij zeggen. (onverwacht bezoek die bleef plakken en dan direct gaan slapen). Uiteindelijk donderdag nog 2 genomen en normaal dan vandaag nog 1 (straks voor het slapengaan). Kvraag me af hoe het zal zijn. En eerlijk gezegd twijfel ik nog steeds of ik zal blijven doorgaan of als ik er even allemaal mee stop tot ik het weer aankan om er voor te gaan. We zien wel wat het woensdag zal geven.
Hoe gaat het nu nog met jou? Niet te veel last gehad van je ms? Jij moet binnenkort ook naar de gyne zeker?
Groetjes,
Kastaar
xxx
kleinke
11 April 2009, 09:05
hey dames,
hier gaan de ms doorkomen, heb nu een beetje bruinverlies, das het begin he...
nu met volle moed aan de volgende ronde beginne
@ kastaar: het is misschien goed om efkes te stoppen als je al zo lang bezig bent, efkes de batterijen terug opladen om er dan volle moed terug voor te gaan
zelf zou ik dat ook doen moest ik zolang bezig zijn, efkes alles "vergeten" volledig met iets anders bezig zijn
dat is wel nodig denk ik, altijd die telleurstelling verwerken, dat is ni plezant he
groetjes xxx
Fieke
11 April 2009, 09:28
@kleineke: jammer dat ze erdoor aan het komen zijn, maar dan kan je idd vol goede moed aan de volgende ronde beginnen!
@kastaar: ik zou wel voorzichtig zijn met clomid, je weet nooit hoe je lichaam zal reageren bij verkeerd gebruik hoor!
En ik kan je enkel als raad geven van idd even ermee te stoppen!
Ik heb ook eens zo een periode gehad, en wij hebben dan een 3tal maanden gestopt!
Daarna had ik eens zoveel moed om er tegenaan te gaan, en mijn lichaam reageerde ook beter!
Dus een rustpauze kan zeker nooit kwaad! Veel succes!
Ik zelf moet dinsdag op follikelmeting, maar ik ben wel een beetje bang, omdat het niet bij mijn vaste gyn is,
want die is in vakantie!
Ik hoop dat als het goed is, dat ze dan terug is tegen de iui!
Ik ben wel al zenuwachtig hoor!
kleinke
11 April 2009, 17:43
ik had het verwacht hoor, dat de ms er zouden doorkomen
dat het nu maar rap dinsdag is, zodat ik naar de gyn kan bellen voor een afspraak voor follikelmeting
dan hopen dat er ni teveel eitjes zijn zodat wij normaal ook met de IUI kunne beginnen
@ fieke: doet jou gyn de IUI zelf? de mijne niet, ik moet ervoor naar UZA
groetjes
kleinke
12 April 2009, 11:09
hela dames,
iedereen een vrolijk pasen toegewenst!!!
ik kan aan mijn volgende ronde beginnen,
de ms zijn eindelijk doorgekomen maar zijn wel pijnlijk, amai!
maar dat nemen we erbij he
nu kan ik dinsdag bellen voor afspraak voor de follikelmeting
groetjes
Fieke
12 April 2009, 17:23
mijn gyn doet dat zelf, maar die zit al in het ziekenhuis, en die werkt samen met Gasthuis van Leuven!
Ik duim voor jou dat alles goed gaat!
kleinke
14 April 2009, 11:42
hey dames,
ik heb naar mijn gyn gebeld en donderdag 23 april om half 9 mag ik gaan voor follikelmeting
nu dus terug met clomid beginnen en hopen dat het zijn werk doe
met 2eitjes ben ik tevreden, meer moet da ni zijn :)
groetjes xxx
kleinke
14 April 2009, 11:53
hey kellyke,
hoe is het met jou meid?
wanneer moet jij naar de gyn, kunne we weer samen aftellen? :)
groetjes xxx
kellyke
16 April 2009, 17:29
Hey Kleinke,
Ik heb net een afspraak voor follikelmeting maandag 20/4 om 7u30.
En bjorn heeft een ganse week verlof, dus kan ik nog eens een behandeling doen...joepie!!!
Het enige dat wat in de weg zit, is mijne plaaster he, want na de inspuiting moeten we 's avonds nog is goe gas geven, maar met mijn been is da nu wel ni zo evident, ma alles gaat he...
Hoe komt het dat je donderdag pas mag gaan? jij zat toch gelijk me mij?
xxx
kleinke
16 April 2009, 21:20
hey kellyke,
die plaaster moet ge maar weg denken, is wel leuk om later aan je kindje te vertelle he
zelfs met plaaster ben je gemaakt :lol:
mijn ms zijn later doorgekomen, normaal op donderdag maar nu pas op zondag (met pasen)
dus zit ik donderdag op dag 12.
snap ni goe hoe het komt dat ik "overtijd" was, ga ik haar toch vragen donderdag
ik hoop zo dat ik max 2 eitjes heb, anders krijg ik geen pregnyl en ik wil echt beginne met IUI
soms zie ik het allemaal ni meer zitte, maar we wille zo graag een kindje!!!
zal nog een weekske geduld moete hebbe om te zien of de behandeling doorga of ni
veel succes maandag en met de IUI!!!
ps, je moet je ticker nog aanpassen zie ik :)
groetjes xxx
kellyke
17 April 2009, 08:56
Hey mie,
Oh ja, nu snap ik het. Ik hoop voor je dat je 2 eitjes hebt en dat je dan ook de IUI kan uitvoeren.
Wat is tegenwoordig een week zeggen de mensen, maar voor ons is elke dag te lang op dat vlak.
Je wil nieuws krijgen, maar je moet altijd wachten...
Ik zal wel zien wat het maandag wordt he.
xxx
kleinke
17 April 2009, 10:45
hey meid,
vroeger was een week vlug om mo de laatste maanden is dat het geval ni meer...
elke dag duurt precies dubbel zo lang, heb ik soms het gevoel
we kunne de klok ni verder draaien spijtig genoeg
ik duim voor jou voor maandag
laat je iets wete?
groetjes xxx
kellyke
17 April 2009, 10:48
ja tuurlijk laat ik iets weten mieke!
Blijven hopen is de boodschap voor iedereen!
xxx
kleinke
17 April 2009, 10:57
ben het met je eens
blijven hopen en we geraken wel zwanger
onze tijd komt wel
xxx
kellyke
17 April 2009, 11:08
voila, das een een goeie ingesteldheid!
En als het met IUI niet helpt, gaan we een stapje verder he.
xxx
kleinke
17 April 2009, 21:20
zo denken wij er ook over
als IUI ni helpt proberen we IVF
als het dan ni lukt, dat zien we dan wel weer
te ver vooruit denken wil ik ook ni doen
xxx
kellyke
18 April 2009, 15:02
nee, da zou ik ook niet doen. gewoon rustig afwachten en kijken wat de opties zijn.
xxx
kleinke
18 April 2009, 17:08
hey mieke,
veel succes maandag!!!
ik moet donderdag en krijg nu al een beetje stress precies
gewoon uit schtik dat teveel eitjes gaan zijn...
meer dan afwachten kunne we ni doen, spijtig genoeg
groetjes xxx
kellyke
20 April 2009, 09:44
good morning girls,
ben net terug van de follikelmeting, had 1 eitje van bijna 18mm, maar men slijmvlies is weer veel te dun. ik moet om 11u terugbellen en dan weet ik wanneer de IUI doorgaat, morgen of overmorgen...maar als het nu niet pakt, moet ik een maand stoppen en dan gaat ze me een ander medicament geven, menopur heet het. en dat zijn spuitjes die ik dan dagelijks moet zetten tot aan de eisprong. dus we zien wel he...
xxxx
Fieke
20 April 2009, 09:47
das toch al goed dat je een eitje hebt!
Ik gebruik ook menopur, maar daar heb je een heel dik baarmoederslijmvlies van!
Dan lijk je zwanger tijdens je behandeling! Ik ken er alles van
kellyke
20 April 2009, 09:55
hey fieke,
Zwel je daar dan zo van op? ik heb absoluut geen ervaring met menopur. Ben je er al lang mee bezig?
groetjes
kel
kleinke
20 April 2009, 16:12
hey kellyke,
goed nieuws he, dat je een eitje hebt!
wanneer gaat de IUI door?
misschien is dit wel dé maand voor je... laat ons hopen
met menopur heb ik geen ervaring, dat moet ik nog ni doen
dus daar kan ik je geen uitleg over geven
groetjes
xxx
kellyke
20 April 2009, 16:18
Heb daarnet gebeld, en de IUI gaat woensdag door.
afwachten he mieke!
xxx
kleinke
20 April 2009, 16:22
ik hoop voor jou dat het lukt deze keer!!!
heb is een vraagske, mag je klussen de dagen voor je de IUI laat doen?
of moet het zaad wa opgespaard blijven ;)
xxx
kellyke
20 April 2009, 16:33
tis altijd beter dat er 2 dagen tussen zitten ze mie. dan is de kwaliteit en quantiteit beter.
vandaag zouden we nog wel mogen klussen, maar morgen ni, woensdag zeker wel!
xxx
kleinke
21 April 2009, 21:50
kellyke,
veel succes morge bij uw IUI
ik duim voor jou!!!
groetjes
xxx
kellyke
22 April 2009, 09:22
hela,
ik moet nu om 10u in de kliniek zijn voor de inspuiting, maar heb ni veel hoop omdat bjorn gisterenavond wou dat ik wat speelde met hem, en dan heeft hij ook al een zaadlozing gehad en dan vanmorgen weer, dus het was niet zoveel, maar ja... we zien wel.
xxx
kleinke
22 April 2009, 16:12
das nog geen ramp he, dat hij gistere al een zaadlozing gehad heeft...
er moet immers maar 1 goed zwemmerke bij zitte
ik blijf voor je duimen dat het nu wel gelukt is
veel succes
xxx
kellyke
22 April 2009, 16:42
hey kleinke,
Bjorn had 6.000.000 zwemmertjes vanochtend.was niet slecht zei de gynae.
Heb het weer goed gevoeld wanneer ze het inspoot. ik heb dus ook gevraagd wat het probleem zou kunnen zijn dat mijn baarmoederslijmvlies zo dun is, en ze zei dat dat kan komen door Clomid.Dus als het deze keer niet lukt, dan wacht ik een maand en gaan we over naar die menopur.
Bjorn vindt het alleen niet zo leuk meer om zijn lozing in de potjes te doen, maar ja ik kan er ook ni veel aan veranderen...
xxxx
kleinke
22 April 2009, 20:18
hey mie,
das wel goed dat hij nog zoveel zwemmertjes had!
plezant is het ni om in een potje te lozen maar als er niks anders opzit dan moet het maar he
morge vroeg weet ik hoeveel eitjes ik heb en of er IUI word gedaan
vind het weer spannend ze, hoop op max. 2 eitjes
rustig afwachten en hopen dat ik goed nieuws krijg morge en jij de volgende weken
xxx
kastaar
22 April 2009, 20:44
Hallo Iedereen,
tzijn weer allemaal spannede tijden hé voor ons!
Kleinke, ik hoop dat je 2 mooie grote eitjes hebt zitten morgen en dat je de IUI goed kan laten uitvoeren!
Ja, zwemmers in een potje doen ligt bij sommige mannen wel gevoelig, maar het is voor het goede doel hé.
Bij mijn ventje valt het eigenlijk nog redelijk mee.
Vorige donderdag had ik mijn eisprong. Vandaag heb ik eigenlijk wel veel pijn aan mijn onderbuik. Steken precies. Ik hoop dat het eitje zich aan het nestelen is! Dat wel maar vlug eind april zijn!!
Veel succes nog allemaal!
xxx
Kastaar
kleinke
23 April 2009, 10:49
hey dames,
ben naar de gyn geweest en ik heb 1 mooi groot eitje :)
sewes bellen ze mij terug op om te zegge of ik pregnyl moet spuiten of niet
als ik zelf al aan een eisprong begonnen ben, moet ik ni spuiten
IUI word er deze keer weer niet gedaan, ze wilt de resultaten dan mijn vriend afwachten :(
we weten al dat het ons op de natuurlijke manier ni lukt, dus waarom afwachten op de resultaten ???
we kunnen dat toch al doen zou ik zo denken...
kastaar, nog een weekje en je weet wat die steken betekenen he
ik hoop voor je dat het innestelling is dat je voelt
je hebt het wel verdient na al die tijd!!!
veel succes!
groetjes xxx
kellyke
23 April 2009, 10:59
Oh, dat is wel goe nieuws he mie! ik hoop voor je dat je straks kan spuiten! maar ik vind het echt wel straf dat je geen IUI mag doen!!!
Waarom ga je eens geen 2de opinie halen??
xxx
kleinke
23 April 2009, 13:43
ik kan straks spuiten!!!
om 16u mag ik de pregnyl gaan halen bij de apotheker
ik heb mezelf nog nooit een spuit gezet dus ik denk dat ik naar de ha ga om ze te late zette
heb ook geen gedacht hoe ik het moet doen dus is dat wel het beste, denke jullie ook ni?
volgende maand zal ze de resultaten van mijn vriend wel hebbe zeker,
dus dan beginne we er dan mee, hopelijk!
xxx
kellyke
23 April 2009, 16:23
woehoe!!!! je moet gewoon vel van je buik tussen uw duim en wijsvinger nemen en dan prikken.
Is echt heel gemakkelijk.
Je mag me ook altijd bellen he. 0476 65 68 09. dan leg ik het je uit hoe je het moet doen. ge gaat daarvoor toch geen visite betalen want das dan bij de dokter van wacht en is ook weer duurder...
Laat maar iets weten.
xxx
kleinke
23 April 2009, 17:18
ik ga het bij de verpleegsters van de gyn late doen, ze hadde gezegd dak ook naar daar mocht komen :)
als ik dan goe zie wa ze doen, probeer ik het de volgende keer zelf :D
heb just gezien dat er geen naald bij zit, is da altij zo?
waarom zegt die van de apotheker da dan ni dak da ook moet kopen
ik kan da toch ni wete zeker, ben ne leek in de vak he :)
xxx
kleinke
23 April 2009, 21:41
joehoew... heb de spuit gehad in mijn poep en het deed helemaal geen pijn!!!!
nu moete we morge avond goed klussen en dan zien we wel
veel hoop heb ik ni maar klussen is altij plezant
en kwaad kan het al zeker ni he dames :P
voor iedereen veel succes
xxx
Fieke
24 April 2009, 12:36
kleinke, kwaad kan het nooit!
Probeer er van te genieten! Dat helpt altijd!
Veel succes!
kleinke
24 April 2009, 22:28
zo op commando klussen vind ik ni zo tof, das zo geforceerd :(
maar we gaan zeker ons best doen
mét kussen onder de poep en, benen in de lucht :D
xxx
kleinke
29 April 2009, 23:02
hey mie,
hoe is het met je?
al enige symptomen ofzo?
xxx
kellyke
30 April 2009, 09:10
Hey mieke,
Alles ok met jou?
Goh symptomen? ik ben heel erg moe en soms als ik een boertje laat, komt er eten mee omhoog. Men borsten hebben van de week ook al wel wa pijn gedaan, maar het zal wel niet zo zijn..
Nog ff afwachten he.
xxx
kleinke
30 April 2009, 11:48
hey mie,
met mij is alles in orde hoor
ik voel mij hetzelfde als anders maar voor mij is het nog te vroeg om al iets te voelen,
mijn eisprong is nog maar juist gepasseerd en die heb ik wel gevoeld zenne, amai
ik duim alvast voor je!!!
xxx
kastaar
2 May 2009, 13:03
Hallo Dames!
Vandaag getest en de 2de test was een + !!
staat te lezen onder NOD april!
Ik hoop echt dat al onze inspannningen beloond zijn!!
xxx
Kastaar
Nala'tje
2 May 2009, 16:00
joepiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeee
het is je echt van harte gegund!!!
geniet ervan, je hebt er zolang op moeten wachten!
dikke zoen xxx nala
whiiiiii!!!! nogmaals een dikke proficiat! Het is jullie van harte gewenst!
kleinke
2 May 2009, 23:32
nogmaals een dikke proficiat!!!
geniet er samen met je ventje met volle teugen van
je geeft me weer een beetje hoop dat de aanhouder wint!!!
xxx
kleinke
5 May 2009, 14:55
hey kellyke,
morge je eerste NOD zeker... en hoe voel je je? al symptomen???
en fieke,
hoe is het met jou?
xxx
kellyke
5 May 2009, 18:07
Heyla meid,
Ik weet het ni hoe ik me voel, tis raar.maar het zal wel niks zijn ze.
Ne dikke proficiat he kastaar!!! Met welke behandeling is het bij u nu uiteindelijk gelukt?
xxxx
kastaar
5 May 2009, 19:07
Met de geduld behandeling :-)
Gewoon met Clomid en pregnyl, alle rest is natuurlijk verlopen.
Maar khad het echt niet verwacht hoor want ik ging nog zo de mist in met clomid, kreeg zelfs wat later de pregnyl maar toen zaten er 2 mooie cellen bij.
Het was de 5de maand met clomid en pregnyl.
Ik duim nog steeds mee hoor dat jullie mij snel zullen volgen, tis echt een ongeloofelijk gevoel. En ik kan het nog steeds moeilijk geloven.
Vandaag al een eerste echo gehad!
Veel succes nog en ik blijf jullie hier volgen hoor!!
xxx
Kastaar
kleinke
5 May 2009, 20:00
hey mie,
das misschien een goed teken dat je niks speciaal voelt!
vind het zo spannend voor je... echt he, en ik ken je zelfs ni...
ik hoop zo op positeif nieuws voor ons allen
ik duim alvast voor jou dat je ms ni komen
xxx
kleinke
5 May 2009, 20:01
kastaar heeft het goede voorbeeld gegeven, nu is het aan ons om ze te volgen en liefst zo rap mogelijk!!!
kellyke
6 May 2009, 09:30
Good morning girls!
Voorlopig heb ik nog geen ms, maar had gisteren al een testje gedaan maar was negatief. misschien ben ik te rap en anders is het echt niks. ik wacht gewoon rustig af. en anders moet ik terug op afspraak bij de gynae in bonheiden voor de bespreking van menopur.
xxxx
kleinke
6 May 2009, 15:51
hey mieke,
zolang er geen ms zijn, is er hoop he
ik duim heel hard voor je
xxx
kleinke
7 May 2009, 21:02
hey mie,
hoe is het ondertussen met je??? heb je je ms gekregen of nog steeds niet?
ik moet nog een paar dagen afwachten, best wel spannend
xxx
kellyke
8 May 2009, 09:10
hela mieke,
Jaja, ze zijn er gisterenavond doorgekomen, en pijn dat ze weeral doen!
Nu gaan we een rustmaandje nemen en dan volgende week of zo op consultatie gaan voor die bespreking van menopur zodat ik daar in Juni mee kan starten.
Heb jij al een raar gevoel?
xxx
kleinke
8 May 2009, 14:37
hey mie,
spijtig dat je ms er zijn maar nu in juni terug volle moed ertegenaan he!
ik voel niks speciaal dus zal niks zijn deze ronde
het enige dat ik heb zijn gevoelige tepels maar dat had ik de vorige rondes ook
xxx
kastaar
8 May 2009, 19:50
Ik hoop echt dat jullie mij snel kunnen vervoegen bij zwanger! Kmis jullie daar wel een beetje... Had het gevoel jullie nu al een beetje te kennen en we deelden het zelfde leed, waarom dan niet de vreugde... maar dat komt hoor, blijven geloven!!
Duimen staan hier alvast omhoog!!
xxx
Kastaar
kleinke
9 May 2009, 21:22
hey dames,
bij mij zijn de ms aant doorkomen dus voor mij is het op naar de volgende ronde
met volle moed er terug tegenaan
groetjes xxx
kleinke
9 May 2009, 21:33
hey kastaar,
ik ben kei content voor jou dat het eindelijk gelukt is voor jou!
we hopen jou snel te volgen maar we zien wel hoelang het nog duurd,
we kunne het toch ni forceren he
bij jou is het mss een 2ling, dat zou ik zelf wel graag hebbe
het is is iets anders he :)
zeker als je dan wa langer moet wachten en dan ineens 2...
kleinke
11 May 2009, 12:41
hey dames,
hoe is het met jullie?
juist met gyn gebeld en woensdag den 20e moet ik gaan voor follikelmeting
groetjes xxx
kellyke
11 May 2009, 13:03
Hey hey,
ik moet sewes ook naar gyn bellen voor de menopur te bespreken.
Mijn ms zijn bijna gedaan, en kunnen we gewoon beginnen oefenen. In onze rustmaand moeten we veel oefenen heeft de gyn gezegd, dus dat zal er niet aan mankeren.
xxx
kleinke
11 May 2009, 23:12
hey kellyke,
oefent maar veel deze maand, dan heb je na je rustmaand miss snel positief nieuws :)
@kastaar: hoe is het geweest bij de gyn? word het een 2ling???
groetjes xxx
kleinke
20 May 2009, 22:05
hey dames,
ik moet morgevroeg mijn pregnylprik laten zette. er zitte 2eitjes klaar.
nu moet ik een afspraak maken in het UZA voor een gesprek om te zien wat ze zegge, eerst IUI of direct IVF
hoe is het met jullie?
groetjes x
kastaar
20 May 2009, 22:34
@ kleinke: om op je vorig berichtje nog te antwoorden: ja het wordt toch een tweeling!! een identieke tweeling...
maar momenteel een paar problemen met bloedingen en zo dus even een dipje hier. Had nooit gedacht dat ooit te zeggen toen ik zwanger zou zijn!!! Maar het is voor het goede doel hé! Blijven hopen dat er niets verkeerd zal lopen...
alle, succes met je pregnylprik! En 2 eitjes is al dubbel zo veel kans hé! Van mij was het prijs in mijn 5de ronde met clomid... ik hoop voor jou bij 4!!!
Veel succes!!
xxx
Kastaar
kleinke
21 May 2009, 10:04
hey kastaar,
nog eens nen dikke proficiat met je tweeling!! ben echt content voor je
binne een uurtje mag ik mijn pregnylprik laten zette, ik hoop dat het deze ronde prijs is maar die kans is klein hoor
we gaan allesinds ons best doen!!!
en tis zoals je zegt, ik heb nu 2kansen om zwanger te geraken.
we moeten de moed erin houden, soms is het ni gemakkelijk maar dat weet je wel.
ik hoop gewoon dit jaar nog zwanger te geraken
kellyke
21 May 2009, 10:09
Hey Kleinke,
Laat iets weten he! Is wel super dat er 2 klaar zitten.
Ik ben gisteren bij gynae geweest voor gesprek over menopur en ik was zo aant vertellen dat ik verleden week veel bruinverlies had en ze zei, kom we zullen is zien op den echo. En mijn baarmoederslijmvlies was toch wel 7.6mm dik zeker en er zat 1 eitje van bijna 18mm klaar, dus nu moeten we vanavond en morgen klussen en als het dan niks is geworden, moet ik starten met menopur. Dit mag ik dan 2 of 3 maal doen, lukt het niet zal het IVF worden zei ze gisteren!
@kastaar: dikke proficiat met je tweeling he meid! Maak je nu maar niet te ongerust hoor. Alles komt wel goed.
xxxx
kleinke
21 May 2009, 10:24
hey kellyke,
veel plezier deze avond en morgen ;)
wij moeten eerst op gesprek gaan voor ze starten met een behandeling, daar had ik mij ni aan verwacht
ik dacht dat ze eerst IUI zouden proberen zonder da ge op gesprek moest gaan.
mijn gyn wou weten wat ze in UZA zegge, welke behandeling te beginne
mijne vriend was ok teleurgesteld toen ze da zei, hij zei zo: ik wil nu ne kleine, ni binne 5jaar!!! ze had ons toch al op gesprek kunne late gaan dan
en hij heeft gelijk he... is de eerste keer da hij zo reageerd.
anders zegt hij van: da komt wel in orde ge moet nog ni paniekeren, er komt een kindje, het duurt alleen wa langer bij ons...
het word hem ok een beetje te veel
we geven de moed ni op maar is soms wa moeilijker he
xxx
kleinke
21 May 2009, 11:35
hier is de prik gezet!
deze avond en morge weten we weer wa doen :D
we doen gewoon ons best, meer kunne we ni doen he
veel succes aan iedereen
Jij ook veel succes, Kleinke! Hopelijk lukt het deze maand voor je! ;)
kellyke
21 May 2009, 11:43
VEEL SUCCES VANAVOND HE MIEKE!!! Laat u maar eens goed gaan!
xxxx
kastaar
21 May 2009, 11:53
Veel plezier vanavond en morgen :-)
En vooral ook genieten hé!
xxx
Kastaar
kleinke
25 May 2009, 22:59
hey kellyke,
hoe is het weekend geweest? wij hebbe ons best gedaan, daar zal het ni aan ligge hoor :)
ik heb een afspraak gemaakt in het UZA voor een gesprek en we mogen pas 2juli gaan :(
had zo gehoopt om in juni nog te kunnen gaan...
misschien is da gesprek ni meer van doen he, na ons klusweekend :)
het gaan hier lange weken worden, da weet ik nu al
groetjes xxx
kellyke
26 May 2009, 09:28
Goede morgen meid,
Awel, we hebben enkel zaterdagavond geklust, want bjorn is die 2 andere dagen in slaap gevallen... :-(
En nu zit ik weer met een blaasontsteking.
Ik zal met menopur starten wanneer men regels er goed zijn doorgekomen.
xxxx
kleinke
26 May 2009, 10:14
das ni zo slim van bjorn om juist die dagen in slaap te vallen he ;)
die menopur, wa doe dat? moet ge nu overgaan op IVF of nog steeds IUI?
xxx
kellyke
26 May 2009, 10:18
nee, das ni slim, maar die is weg van 's morgen 3u30 he en 's avonds is die bekaf.
Awel, ik mag het 3 x proberen met menopur en als het dan ni lukt, zou ik ivf moeten doen.
Ik moet op dag 2 (als men ms goed zijn doorgekomen) spuitjes beginnen zetten, dan tussen dag 7 en 9 moet ik echo laten nemen en dan pregnyl. Die menopur verdikt ook het baarmoederslijmvlies. je moet maar is googlen op menopur.
xxx
kleinke
26 May 2009, 10:21
amai, al weg om 3u30 ni moeilijk da hij dan in slaap valt!
hoe ist eigenlijk me uwe voet, lag je ni in de plaaster? ge bent er misschien al vanaf ondertussen
xxx
kellyke
26 May 2009, 10:25
ik ben ondertussen al een tijdje uit de plaaster, maar heb er nog veel last van. kan er ni op blijven rechtstaan of hij wordt weer superdik! ik denk dat dat zo ga blijven...pff! kan zelfs nog geen schoen met een hakje aan doen en heb hem ondertussen nog is 2 x omgeslagen...
heb jij gene msn? kunnen we gemakkelijker praten
xxx
kleinke
26 May 2009, 12:28
heb je een mailtje gestuurd met mijn msn adres
xxx
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.