PDA

Volledige versie bekijken : Zie ik zwangerschapstekenen of spoken?

Mousie
6 March 2011, 13:42
Hallo allemaal

Ik ben nieuw op het forum, zit hier al een tijdje mee te lezen.
Sinds februari hebben mijn man en ik beslist om aan de slag te gaan met onze kinderwens, we hopen in de loop van 2011 zwanger te raken.
Ik ben 27 jaar, neem al een jaar geen pil meer, voor zover ik weet geen vruchtbaarheidsproblemen en een vrij regelmatige cyclus (al heb ik daar nooit eerder zo op gelet). Ik zit zelf in de medische wereld (niet gynaecologie) en dat heeft ook nadelen: ik weet ook wat er allemaal mis kan gaan...

Nu is het dus de eerste maand dat wij zonder voorbehoedsmiddel gevreeën hebben en nu begin ik dus vanalles te voelen...

Ik ben al een paar dagen soms heel plots kotsmisselijk, vooral 's ochtends. Het komt heel plots op en tegelijkertijd heb ik spms ook honger.Ik heb heel pijnlijke borsten en tepels, en ben ook wel humeurig.
Normaal gezien had ik een paar dagen geleden mijn regels moeten krijgen. Ik voelde gisteren wat buikpijn alsof mijn regels zouden komen, maar dat bleek vals alarm.

Nu ben ik dus helemaal zot aant draaien, dat ik misschien dus echt van de eerste keer zwanger zou zijn en dat het allemaal tekens zijn.
Aan de andere kant: ik heb wel eens vaker last van mijn maag en alle hormonale tekens kan mss ook wel komen doordat ik mijn regels moet krijgen.
Bovendien kan ik ook misselijk zijn van de zwangerschapsvitamines.

Dus nu is het de vraag of ik spoken zie of niet...
Als ik over een week geen regels heb, ga ik toch maar een hCG test halen denk ik...

PETRA
6 March 2011, 13:52
hoi, welkom op het forum!

Op welke dag zit je nu in je cyclus? Ik duim voor een positieve test!!

Mousie
6 March 2011, 14:10
Ik zit op dag 33 denk ik

dorien_951
6 March 2011, 14:28
Het kan natuurlijk dat je direct van ronde 1 zwanger bent. Ik zou eens een testje wagen. Ik was zelf al bijna 10w zwanger voor ik het door had en ik vind dat ik in die 10w veel gemist heb :-)

kyanoke
6 March 2011, 14:55
dorien enkel stress mss gemist, ik zou da zalig vinden zo pas ontdekken op 10 weken dat zwanger zou zijn, dan zou ik maar 2 weekjes moeten wachten voor een echo

PETRA
6 March 2011, 15:29
oh, dag 33 al, ik zou geen week meer kunnen wachten met een test hoor!

Vanessa V
6 March 2011, 16:52
@ dorien

Had jij dan helemaal geen tekens van een zwangerschap? Ik moet binnen 3 dagen mijn ms krijgen maar ik voel weeral niets dus kben al overtuigd dat niet gelukt is.
De meesten die blijken zwanger te zijn voelden dat toch al van voor daze een test gedaan hebben of ben ik mis?

Groetjes

ka80
6 March 2011, 21:06
Hey mousie, dat lijkt toch wel sterk op een zwangerschap hoor, die symptomen!
Ik was ook meteen zwanger, van ronde 1. Ik hoop dat je ons snel goed nieuws kan brengen! Veel succes

dorien_951
6 March 2011, 21:08
Ik voelde me niet anders dan anders... en heb bijna geen kwaaltjes gehad.

Mousie
6 March 2011, 21:41
Hmmm misschien dan toch maar in een apotheek zien te geraken...
Zou wel maf zijn, wij wilden het heel rustig aan doen, niet te veel tellen of nadenken, eigelijk gewoon niet meer proberen om NIET zwanger te geraken. Ik had zoiets van in de loop van 2011 zullen we wel zien... Stel u voor dat ik nu echt zwanger ben,ik ben daar eigenlijk mentaal nog niet op voorbereid...

dorien_951
7 March 2011, 13:56
Je hebt dan 9mnd om je voor te bereiden, moet je maar denken, de zwangerschap doet je lichaam vanzelf en heb je zelf eigenlijk niet in de hand.

Kruidvat, colruyt, ... verkopen ook testjes moet de apo te ver weg zijn :-)

Mousie
7 March 2011, 21:17
Ben zo'n clear blue gaan halen maar heb nog ni durven testen...
Enerzijds schrik voor negatief resultaat, anderzijds wordt ik denk ik zot als het positief is :-) mijne man zegt van nog te wachten. Ik krijg soms buikpijn alsof ik mijn regels ga krijgen maar het verdwijnt telkens weer, en heb helemaal niets van verlies.
Apff wat zou ik nu doen. Ben in principe 6 dagen over tijd.

stamperke
7 March 2011, 21:29
ik zou mij toch aan een testje wagen.en als je als 6 dagen overtijd zijt dan zou hij toch al iets moeten tonen é.
duim hier mee dat het een posi testje mag zijn :p.

Mieke
7 March 2011, 21:34
Ik zou ook testen hoor :-)

dorien_951
7 March 2011, 21:50
eum ... testen :-)

Wheelee
7 March 2011, 22:31
zou ik ook doen. Dan weet je het tenminste... toch?

grtz Wheelee

mini
8 March 2011, 10:09
Een nee heb je, een ja kan je krijgen :D

Barbara
8 March 2011, 13:10
Doe die test maar! :-)

Marie-Rose
8 March 2011, 13:22
En? Je was al een jaar gestopt met de pil, en je hebt een vrij regelmatige cyclus zei je? Dan zou ik ook testen hoor! Ik duim!!

tiger
8 March 2011, 13:23
Ik zou ook snel even een testje wagen!

Fieke
8 March 2011, 16:24
Testen! Ik zou niet twijfelen hoor als je al zes dagen overtijd bent!

Bo
8 March 2011, 16:25
En??? Nu ben ik wel erg curieus hoor :D
Het klinkt in elk geval heeeeel positief als je t mij vraagt :D

Fame
9 March 2011, 18:35
hier een even curieuze.... en en en??

stamperke
9 March 2011, 18:51
ben ook wel benieuwd moet ik zeggen :p

Mousie
9 March 2011, 21:48
Ik zag geen spoken...
De test is positief!!

PETRA
9 March 2011, 21:59
oh juij!! Proficiat!!

Tisjake
9 March 2011, 22:08
Dat is keigoed nieuws mousie.
Ik wens je alvast een voorzichtige proficiat met je zwangerschap.
Geniet ervan zou ik zeggen.:D

Mieke
9 March 2011, 22:11
Proficiat!!

Mousie
9 March 2011, 22:20
Ja het was een dikke vette plus, geen twijfel mogelijk. Zit nu dus ook op de 5e week zwangerschap. Nu mag ik dus echt zeggen dat ik zo misselijk ben, en soms duizelig, en zo last van mijn borsten, dat kan nu dus allemaal kloppen. Ik had echt totaal niet verwacht om zo snel zwanger te zijn, had mij voorbereid op een jaartje proberen zeg maar. Maar het is dus letterlijk van de eerste keer prijs :-d
Ik ben nog in shock, ik ben zwanger, het is voor echt. Zo een maf idee.
Wel leuk dat ik dit hier kwijt kan, wil het verder nog stil houden gezien alles nog heel onzeker is natuurlijk.
Mijn man en ik zijn supergelukkig!!!
Waaaaaaa

PETRA
9 March 2011, 22:21
:D:D: geniet ervan :D:D:

Liefde is...
9 March 2011, 22:23
Oh ik ben hier vandaag ne keer of 3 komen kijken en zie nu ne keer seg!!
Dikke proficiat!! Geniet ervan!! :D

Witchke
9 March 2011, 22:27
Proficiat!!!

Mousie
9 March 2011, 22:50
Bedankt allemaal!
Oh zeg ik ben helemaal zot nu!

Laura1984
9 March 2011, 22:52
Een hele dikke proficiat !!!

Liesje_x
10 March 2011, 08:17
Proficiat!!

tiger
10 March 2011, 08:20
Proficiat !!

lief klein engeltje
10 March 2011, 08:41
proficiat met je zwangerschap en veel succes.

groetjes

stamperke
10 March 2011, 09:44
een hele dikke proficiat,geniet ervan :)

bibi
10 March 2011, 10:11
Super!! had ik ook maar zo'n geluk :D
maar mijn mama zegt altijd 'Geduld is een schoon zaak' :cool:
Geniet ervan

Fame
10 March 2011, 16:24
Super gefeliciteerd Mousie, Geniet ten volle :)

Mousie
10 March 2011, 17:32
Bedankt voor de fijne reacties allemaal! Hier is het nog allemaal aan het doordringen zenne. Vandaag op het werk had iedereen het over zwangerschap nav een zwangere collega, dus ik zat daar zowat te ontploffen natuurlijk :-) een chance dat ik hier mijn ei kwijt kan :-)

ka80
10 March 2011, 20:48
Super nieuws Mousie!!!! Proficiat!!

Petra, ik zie dat jij ook zwanger bent! Zalig ! ook een dikke proficiat! xx

Fieke
11 March 2011, 09:35
Een hele dikke proficiat Mousie!

PETRA
11 March 2011, 19:47
Super nieuws Mousie!!!! Proficiat!!

Petra, ik zie dat jij ook zwanger bent! Zalig ! ook een dikke proficiat! xx

Merci!! Ik duim dat je ook snel goed nieuws kan brengen!

Bo
11 March 2011, 21:52
*Whoopwhoop* :D
Geniet ervan!!! Enne, toch heerlijk dat je ergens je ei kwijt kan è ;)

Mousie
12 March 2011, 19:22
Ook mijn bloed bevestigd mijn zwangerschap: op naar de gynaecoloog!
Het is nog steed zo irreëel...

cocelinetje
12 March 2011, 19:49
Een hele dikke proficiat!!!!!!!!!!

bailey
15 March 2011, 13:26
Hoi,

Ik zit verveeld met een lange cyclus blijkbaar. Even een situatieschets

29/12/2010: pilstop
01/01/2011: ontrekkingsbloeding
ronde 1: 31 dagen
01/02/2011: MS
ronde 2: 43 dagen en nog geen MS

Symptomen

28/02: veegje lichtroze bloed
heel de maand veel slijmverlies
10/03: in vooravond pijnlijke steken in zij gekregen, heel de nacht lang
11/03: pijnlijke steken waren over rond 10h 's ochtends
13/03: plotselinge opkomst van hoofdpijn (snel over)
14/03: opeens hoofdpijn gekregen 's avonds en misselijk geworden
15/03: alles ok

Zou het nu kunnen dat ik gewoon een cyclus aan het overslaan ben, dat dat veegje roos 28/02 MS waren en dan periode 10/03-14/03 eisprong ?
Of ben ik mij wat aan het inbeelden ??

Alvast morgen wacht mij een bloedonderzoek bij de HA.

PETRA
15 March 2011, 13:31
hmm geen idee, ik hoop dat de HA meer duidelijkheid kan geven. Het lijkt me wel onwaarschijnlijk dat dat veegje bloed je MS waren maar als je nooit zo'n lange cyclus hebt gehad is ook dat vreemd.

mini
15 March 2011, 14:00
Heb je al eens een testje gedaan?
Want da veegje bloed kan ook wijzen op een eisprong

bailey
15 March 2011, 16:06
Ja, zelfs gisteren een CB test gedaan, maar hartstikke negatief. Dacht misschien ook aan eisprong toen, maar dan had ik nu al positief moeten testen.

mini
15 March 2011, 16:28
:plain: hmz
hopelijk kan de HA meer duidelijkheid bieden

aprilvisje
23 March 2011, 17:11
Hallo allemaal

Ik ben nieuw op het forum, zit hier al een tijdje mee te lezen.
Sinds februari hebben mijn man en ik beslist om aan de slag te gaan met onze kinderwens, we hopen in de loop van 2011 zwanger te raken.
Ik ben 27 jaar, neem al een jaar geen pil meer, voor zover ik weet geen vruchtbaarheidsproblemen en een vrij regelmatige cyclus (al heb ik daar nooit eerder zo op gelet). Ik zit zelf in de medische wereld (niet gynaecologie) en dat heeft ook nadelen: ik weet ook wat er allemaal mis kan gaan...

Nu is het dus de eerste maand dat wij zonder voorbehoedsmiddel gevreeën hebben en nu begin ik dus vanalles te voelen...

Ik ben al een paar dagen soms heel plots kotsmisselijk, vooral 's ochtends. Het komt heel plots op en tegelijkertijd heb ik spms ook honger.Ik heb heel pijnlijke borsten en tepels, en ben ook wel humeurig.
Normaal gezien had ik een paar dagen geleden mijn regels moeten krijgen. Ik voelde gisteren wat buikpijn alsof mijn regels zouden komen, maar dat bleek vals alarm.

Nu ben ik dus helemaal zot aant draaien, dat ik misschien dus echt van de eerste keer zwanger zou zijn en dat het allemaal tekens zijn.
Aan de andere kant: ik heb wel eens vaker last van mijn maag en alle hormonale tekens kan mss ook wel komen doordat ik mijn regels moet krijgen.
Bovendien kan ik ook misselijk zijn van de zwangerschapsvitamines.

Dus nu is het de vraag of ik spoken zie of niet...
Als ik over een week geen regels heb, ga ik toch maar een hCG test halen denk ik...

een dikke proficiat!
aangezien dat je in de medische wereld zit kan je mss op mijn vraag een antwoord weten want ik denk dat niemand het precies weet aangezien ze nie antwoorden :p kan een eitje nog groeien?heb follikelmeting gehad maar twas maar 9mm mijn maandstonden waren wel maar gedaan de dag ervoor

kleinke
25 March 2011, 17:44
@aprilvisje: volgens mij kan je eitje nog groeien aangezien je ms net voorbij waren

aprilvisje
26 March 2011, 09:53
@aprilvisje: volgens mij kan je eitje nog groeien aangezien je ms net voorbij waren

ik heb al een week het gevoel dat ik ze moet krijgen pijnlijke,gevoelige borsten,pijn aan mijn benen de buikpijn is over dat het maar rap maandag is dat ik naar de gyne kan gaan
de zw test wa negtaief dusja :confused:

vele groetjes

aprilvisje
28 March 2011, 11:27
hier ben ik weer!
gisteren dacht ik dat mijn ms gingen doorkomen ik ging naar het toilet en had beetje bloedverlies maar dat was het plots terug over
zenuwslopend is het :(