PDA

Volledige versie bekijken : monitor

Nes
22 January 2009, 20:24
Mijn voedvrouw doet elke keer als ze komt een monitor. Dat laat de hartslag van je kindje horen en gaat na of je geen weeën hebt. Nu vandaag was te horen dat mijn kindje de hik had. Wel grappig hoor!!!! En als die dan beweegt hoor je dat ook. Dus veel registratie hart was er vandaag niet, het arme schaap had de hik :) maar ze gaat dus wel goed volgens de voedvrouw.
Ik wist niet dat dat kon dus daarmee wou ik dat toch even delen met jullie.
En morgen naar de kliniek, hopelijk is het gewicht goed en daarna krijg ik een rondleiding op bevallingsafdeling. Eindelijk eens iets dat mijn gedachten zal verzetten. Ben zo blij.

ka80
22 January 2009, 20:41
Super Nes! Ben blij voor je,.... Hopelijk gaat alles goed morgen!! Laat het ons weten he

Nes
23 January 2009, 09:59
Ja, ik hoop het ook. Mijn voedvrouw heeft mijn gyne gezien en naar het schijnt heeft ze er een goed oog in. Maar ik ga toch niet direct staan springen, ik bekijk het van week tot week. Ik ga nuchter blijven want wil niet nog eens in zo een gat vallen hoor. Ik zal maar gerust zijn als ik m'n kindje in m'n armen heb en weet dat alles goed is.
En ka, het begint te korten voor ons he!!! Jij 2 weekjes voor mij of misschien wel gelijk als het vroeger komt bij mij.

snoezel
23 January 2009, 10:47
onze kobe die had geregeld de hik in de buik
wel grappig want vanaf een week of 30 voel je dat dus ook aan je buik
zo heel regelmatige (precies kleine) stampjes...
heeft trouwens nog vaak de hik :)

Nes
23 January 2009, 11:04
Ja de voedvrouw vroeg of ik het voelde. Maar ik voel nog niets daarvan voor de moment. Dat zei ze me ook, als ze het in de buik hebben zullen ze het daarna ook regelmatig hebben. Maar is wel koddig he! Alé 'k ga me klaarmaken om naar de kliniek te gaan. Eindelijk eens wat frisse buitenlucht, ik heb het nodig want ik zit aan m'n limiet nu.

ka80
23 January 2009, 13:35
Dat geloof ik wel,... nog eventjes volhouden Nes en ik denk eigenlijk dat jij nog voor mij gaat bevallen,... of misschien tegelijk, wie weet!
Ik voel de hikjes niet maar dat komt misschien nog wel. De stampjes zijn in ieder geval al heel krachtig, gisteren klopte hij vrij hard met zijn voet tegen de hand van mijn man. Wel grappig. groetjes

PS: ik hoor hier net op de radio dat in België (in Sint Gillis) een geschminkte psychopaat een vrouw en 2 kinderen doodgestoken heeft in een crèche en andere kinderen verwond heeft? VERSCHRIKKELIJK,....ben er echt niet goed van.

x

Mrs O.
23 January 2009, 13:40
ben het ook aan het volgen op internet... degoutant gewoon... zit hier ook compleet geshockeerd...

mammiii
23 January 2009, 13:58
Wat?? kijk e meer en meer krijg ik schrik van creches..Pff keb er al gehoord ie dan wiegendood zijn of iets anders.
Pfft ,,

Nala'tje
23 January 2009, 14:15
ik hoorde het vanmorgend op de radio, en keek daarnet naar 't nieuws
wat bezielt zo iemand in godsnaam??
da snap ik echt ni.
moet zo verschrikkelijk zijn voor die ouders en de kinderverzorgsters die daar aan het werk waren!
en dan alle families nog!!
kben er echt ni goed van!!

Mrs O.
23 January 2009, 14:21
Wat?? kijk e meer en meer krijg ik schrik van creches..Pff keb er al gehoord ie dan wiegendood zijn of iets anders.
Pfft ,,
vind het persoonlijk geen reden om creches te gaan wantrouwen... Das een kaakslag voor die professionele mensen die zich elke dag met veel zorg over je baby ontfermen...

Zeker in dit geval is het een onvoorziene, rampzalige en verschrikkelijke gebeurtenis veroorzaakt door een psychopaat...waar niemand ook maar iets aan kon doen (ok, je kan de schuld steken op de persoon die die man heeft binnengelaten, maar wie verwacht zich aan een stephen king scenario? niemand denk ik)... het is onbegrijpbaar en gewoon traumatisch voor alle betrokkenen, getroffen ouders, kindjes, etc... dit is een heus drama...

Nes
23 January 2009, 16:12
De baby is ok, 100gr bijgekomen op een week tijd. Ze denken dat ik zal moeten bevallen op 8 maanden want dat er dan niet voldoende voeding meer zal zijn. Ook zit er veel kans in een keizersnee.

Ja amai, ik heb het nog niet gehoord, hoe erg.

3 D foto weer niet gelukt, navelstreng lag voor het gezichtje

Mrs O.
23 January 2009, 16:19
op acht maand, wanneer is dat juist dan Nes? en waarom keizersnede?
is wel goed dat je kindje is bijgekomen...

Nes
23 January 2009, 16:22
Dat zou dan rond 23 maart zijn, maar ze gaan proberen rekken tot begin april.
Wel omdat het een klein kindje zal zijn kan het zijn dat die (het hart) de druk van de weeën niet zal aankunnen en dan gaat het via een keizersnede gaan. Ik hoop natuurlijk van niet maar ik ben al blij dat ik eerst gewoon mag proberen.

Mrs O.
23 January 2009, 16:23
tis da, en uiteindelijk, wel of geen keizersnede, zolang je kindje mr goed en wel ter wereld komt, das het belangrijkste he...

Nes
23 January 2009, 16:26
Idd Mrs O. als het kindje maar gezond is en tegenwoordig zie je de sneden achteraf toch niet meer. Ik vraag me juist af of in het water bevallen niet beter zou zijn. Dat neemt toch de druk weg? Want dat kun je in de kliniek waar ik ga bevallen.

ka80
23 January 2009, 17:10
Hello, weet niet of dat de druk wegneemt, misschien wel,... eens vragen aan je gyne? De persoon die de gek heeft binnengelaten kan niet beschuldigd worden, een crèche is geen gevangenis. Als die persoon geweigerd had aan de inkom, had hij waarschijnlijk die eerst doodgestoken en dan verdergegaan, hij is toch een massamoordenaar dus waarom niet he. Volgens mij had dat niets uitgemaakt en het is zeker geen reden om opeens schrik te krijgen van crèches, dit scenario had evengoed in de bakker om de hoek kunnen plaatsvinden of in de bibliotheek. Psychopaten houd je niet zomaar tegen. Die gaan, als ze willen doden, te werk waar mensen bij elkaar komen, in dit geval was dat nu toevallig of niet een crèche.

Sorry, het onderwerp is "monitor", ik wijk een beetje af,...

ka80
1 February 2009, 11:06
Hoe is het gegaan Nes, vrijdag? Hoop dat alles goed gaat en je kindje goed groeit.

onze kobe die had geregeld de hik in de buik
wel grappig want vanaf een week of 30 voel je dat dus ook aan je buik
Ik voel het nu ook al een week ongeveer en ons zoontje heeft elke dag minstens 1 keer de hik, ik voel het daar waar zijn hoofdje zit (beneden). Aangezien Kobe dat ook geregeld had vroeg ik me af of hij een gulzige drinker is of heeft dat er niets mee te maken?

Groetjes
ka

snoezel
2 February 2009, 18:36
t is wel een heel gulzig drinkertje maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft :)
nu kan hij dat soms een half uur na zijn flesje ineens krijgen...

heb ergens gelezen dat dat ook dikwijls meer voor komt bij reflux kindjes (onze kobe dus ook) maar de kinderarts sprak dit helemaal tegen!

ka80
2 February 2009, 18:45
Laten we hopen van niet want tussen het berichtje dat ik gisteren schreef en nu heeft hij al ongeveer 7 keer de hik gehad. Ik hou het bij per dag,...ik vind dat eigenlijk wel veel! Ach ja, het zal wel geen kwaad kunnen en ik zal je laten weten of hij de reflux heeft of niet.

Nes? Alles goed?

snoezel
3 February 2009, 08:58
nes is hier precies weer even niet geweest hé????

heb het eigenlijk nooit getelt maar onze kobe had dus ook vaak de hik!
vond dat wel heel grappig om te voelen :)