PDA

Volledige versie bekijken : Moeilijk zwanger

tweety18
21 January 2009, 17:43
Ben nu al 9 maanden aan het proberen. Mijn cyclus is regelmatig, ben nooit te laat. Nu was ik 4 dagen overtijd, superblij. Had symptomen: misselijk, krampen in de onderbuik (andere krampen dan regels), bloedend tandvlees, pijnlijke borsten, maagzuur. Maandag negatieve test gedaan 's avonds. Volgens apotheker maakte het tijdstip van de test niet uit. Vanaf dinsdagochtend regels, maar geen normale regels, gewoon een beetje bruin verlies al 2 dagen. Mijn buik is helemaal opgeblazen.
Heeft iemand hier ervaring mee??? Ik weet gewoon niet meer of ik mezelf voor de gek houd of dat mijn lichaam dat doet.
De symptomen waren echt niet verbeeld, heb zelfs afspraken afgebeld door misselijkheid.

Nes
21 January 2009, 18:24
tweety, ik zou de test na een week opnieuw doen. Ik heb ook zoiets gehad. Ik dacht dat ik m'n regels had. (zo eens 2 dagen bloedverlies en weer een dag niets, dan weer bruinverlies,... Dat is zo 2 weken doorgegaan) Ik dacht dat het mijn regels waren die echt gek aan het doen waren. Ik nam contact op met m'n gyne om dat bloeden te laten ophouden. We maakten een afspraak en ze rade me aan om toch ondertussen een test te doen. Ik ben 's avonds dan een test gaan halen en heb die direct gedaan. Wat bleek, ik was zwanger!!! Voor de rest had ik geen symptomen. Ik moet wel zeggen dat ik een zeer onregelmatig cyclus had die varieerde tussen 25 en 40 dagen. Dus de moment dat ik de test deed was ik al enkele weken zwanger. Succes.

tweety18
21 January 2009, 21:32
Ik hoop dat ik hetzelfde heb dan. Ben nu al zo lang bezig dat ik wanhopig begin te worden.
Ik ga je raad opvolgen en volgende week nog eens een test doen. Was al van plan om een afspraak te maken met de gyne om eindelijk eens een beetje zekerheid te hebben. Van die onzekerheid wordt je gek, en nog gekker van de mensen die zeggen dat je er niet mag mee bezig zijn :)

Dankjewel Nes

Nes
21 January 2009, 22:02
Graag gedaan tweety, er niet mee bezig zijn is bijna onmogelijk, ik weet het, je moet juist maken dat het geen obsessie word.
Hoelang ben je nu al aan het proberen? Bij mij heeft het 9 maanden geduurd en ik had de moed opgegeven dat alles zou gaan zonder extra hulp.
Ik hoop voor jou dat jij ook prijs hebt nu. En een afspraak met de gyne is niet verloren he! Ik duim alvast.

tweety18
21 January 2009, 22:09
Hey Nes,
Ik ben nu aan het proberen sinds mei 2008 na een pilperiode van 8 jaar. Heb even tijd nodig gehad om te ontpillen. Eerste 4 maanden een cyclus van 28 dagen, daarna ineens 35 dagen en dat is zo gebleven. Tot nu dus: 39 dagen. Even afwachten nu of MS er doorkomen of niet. Normaal gezien 2de dag, is bij mij de ergste dag en nog altijd maar bruin verlies. Het is geen obsessie, maar heb er lang over getwijfeld wanneer ik zou stoppen, heb dan eindelijk beslissing genomen en nu duurt het natuurlijk zo lang, als het deze keer niet gelukt is, ga ik vrees ik de hoop zonder hulpmiddelen opgeven. Hou je op de hoogte

Nes
21 January 2009, 23:01
Ik snap je tweety, ik dacht rond die periode net hetzelfde of jou. Ze hebben me wel gezegd dat als je langdurig de pil hebt genomen je mag rekenen op minium 8 maanden vooraleer zwanger te worden. Bij mij klopte dat dus. Ik hoop je hiermee wat hoop te geven. Na 8 maanden ben ik er ook over beginnen nadenken om verdere onderzoeken te laten doen, maar zie, het was niet nodig. Ik duim voor je.

L@yla
22 January 2009, 01:17
hoi tweety,
doordat ik niet kan slapen kom ik nog even een kijkje nemen,
lotgenoot zou ik zeggen, ik ben net als jou gestopt met de pil in die periode,mss twee weekjes vroeger en tot nu toe ook nog altijd nix,
k heb ook een regelmatige cyclus en was nu ook 2 dagen overtijd ze zijn er dan ook terug doorgekomen gisteren, net zoals jij zegt had ik ook symptomen en versta ik er dus helemaal niets van mijn vriend zegt dat ik gek word en schijnzwanger ben maarja het is allemaal gemakkelijk gezegd maar wij voelen het e
nu wij moeten donderdag naar de gyne, mijn vriend heeft een staaltje binnengedaan en ik ben bloed genomen...
ik ben die onzekerheid beu en wil gewoon heel graag een antwoord op de vraag of ik al dan niet mama kan worden...
het lange duren is natuurlijk lastig maar dat heb ik ervoor over, als het maar komt he...

veel succes
layla

Nes
22 January 2009, 12:01
Duim voor je layla en voor iedereen die probeert natuurlijk. En ik snap dat je na 10 maand de onderzoeken start. Hopelijk is het zoals bij mij en val je op dat moment juist zwanger.

L@yla
22 January 2009, 13:41
das lief van je nes ik hoop het ook!

gr
layla

tweety18
22 January 2009, 19:48
Hey Layla,

We zijn inderdaad lotgenoten. Ik heb volgende week een afspraak met mijn gyne om eens alles na te kijken. Het wachten is minder erg dan de onzekerheid of het ooit gaat lukken. Mijn MS zijn er sinds deze morgen zwaar doorgekomen, dus mijn laatste spatje hoop voor deze maand is verdwenen. Het is op naar de volgende rond, alleen deze ronde mbv mijn gyne of ovulatietesten. Ik hoop voor jou dat het volgende maand lukt meid!!!
Het rare is, met mijn MS verdwenen ook alle symptomen.

Nes, bedankt voor de hoop die je geeft.

Ben blij dat we hier al onze zorgen eens kwijt kunnen

Nes
22 January 2009, 20:21
Blijven hopen meisjes, de moed niet opgeven!!!! Het zal er wel eens van komen.

sunshine
22 January 2009, 20:33
Ik begin ook al serieus te denken aan onderzoeken, maar mijn vriend wil nog proberen tot de zomer...

L@yla
22 January 2009, 22:10
hoi lotgenootjes,
het komt ook wel voor ons,ooit een keer en dan zullen we overgelukkig zijn!
ik duim voor deze maand
x

imane
22 January 2009, 22:20
dag allemaal
voor mij is het ook een jaar proberen en nog niks...ik wacht geduldig op een mirakel, zoals vele van jullie.
diegene die het al hebben, proficiatx ik volg mijn cyclus correct, maar deze verschilt elke maand wel een 2-tal dagen. het is gewoon puur geluk hebben.
bij de ene gaat het van de eerste maand en bij de ander komt er heel wat bij te pas.
hebben jullie tips om de kans te vergroten op een zwangerschap? make me happy!

Nes
23 January 2009, 10:14
Reizen.
Ik had de moed opgegeven. We zijn op reis vertrokken en ik ben zwanger teruggekomen. En ik heb dat nogal gehoord van mensen.

Cillian
23 January 2009, 12:30
Ik ben gestopt in augustus 2008 met de pil, eerst twee maanden mijn regels niet gekregen, vorige ronden 8 dagen te laat en nu al 5 dagen te laat. Maar ik denk dat ze in aantocht zijn, heb beetje hoofdpijn en krampen in de onderbuik en dat heb ik altijd voordat ik mijn maandstonden krijg. Wel daarjuist wit vocht, dik, niet vloeiend (sorry voor de details) opgemerkt. Heb wel zaterdag al een test gedaan en die was negatief dus denk dat het nog niet voor nu is. Alléé in mei zouden we willen onze huwelijkreis 1jaar later willen maken, misschien lukt het dan. Ik duim voor jullie allemaal!

L@yla
23 January 2009, 13:31
ok nes dat is een goede tip, ik ga eens uitkijken om een reisje te doen hihi!
layla

veerle
23 January 2009, 19:50
hi tweetyke,

ik ben ook in die period gestopt met de pil heb de maand mei nog uitgenomen.
En, hier is het ook nog steeds niks...Ook altijd een mooie cyclus van 28 dagen
allen tot nu toe 2 maanden een andere cyclus 1 keer langer (door vliegreis?) en 1 keer
korter (geen idee hoe dat kwam :) ) en het is niet altijd gemakkelijk maar,
kop op en blijven gaan ;) en hier is dan ook nog elke maand het nieuws dat er iemand zwanger is
of bevallen is :s
Deze week een collega van mijn man die zijn vrouw is ook zwanger en gelijk met ons
gestopt met de pil... dus alles kan nog :s
Ik raad je aan regelmatig eens hier op de site te kijken en te lezen van lotgenootjes,
dat helpt wel! je ziet dat je niet alleen bent ;)

succes meid!!!

xxx
xx
x

tweety18
24 January 2009, 02:01
Dat helpt inderdaad Veerle, daarom dat ik mij ook geregistreerd heb. Vertrek in mei op reis, dus hopelijk... :)
Het mag eerder lukken ook natuurlijk. Ik vertrek trouwens ook met een lotgenootje, dus samen zijn we sterk. Ik ga vol goede moed naar de volgende ronde, samen met ons allen!!!
We zijn met velen bij wie het niet direct lukt, meer als we denken zelfs. Ik heb sinds we aan het proberen zijn ook opgemerkt hoeveel mensen niet eerlijk zijn over hoe lang het duurt. Veel vrouwen zeggen dat het vlug lukt, maar daarom is het nog niet zo. Heb ondertussen al een paar kennissen betrapt op dit leugentje.
Veel succes iedereen voor deze maand!!!

mini
24 January 2009, 11:47
Waarom liegen? :/ Dit is toch geen schande?!
Ik lieg ook niet als de mensen me vragen of ik een miskraam heb gehad (hebben dit via via te weten gekomen) (en aaarrrrgggg die persoon :mad:)
Soit,... de één heeft het geluk om snel zwanger te worden, de ander z'n geduld wordt iets meer op de proef gesteld ;) Maar uiteindelijk zal uitwijzen dat het wachten, het waard is. :)

Laurence
24 January 2009, 16:48
Dat is pas gesproken mini.Vind ik ook :)

Doortje
24 January 2009, 17:32
Idd mini, wat heb je nu eraan om te liegen over hoelang je aan het proberen bent...
Dat is echt geen schande en het lucht misschien op om over te praten, ik merk
ook dat veel vriendinnen wel heel snel zwanger zijn, twijfel ook of dat ze wel oprecht zijn,
maar dat vraag je natuurlijk niet he?
Ik trek me juist op aan de koppels die ook langer geprobeerd hebben dat geeft weer hoop,
en hoop doet leven.
lieve groetjes Doortje

Trinity
25 January 2009, 10:03
Ik was gestopt met de pil (na ca 10 jaar) in februari 2008 en had een cyclus tussen 36 en 43 dagen. Sinds augustus ben ik gestopt met tellen, omdat ik er te veel mee bezig was en zwaar gefrustreerd werd.....totdat mijn vriend tamelijk kwaad werd :-) Klinkt misschien grof van hem, maar hij is normaal niet zo en heel kalm, en het heeft mij geholpen rustiger te worden. We hadden de beslissing genomen om in februari onderzoeken te laten doen, maar zie, het is er toch van gekomen he :-) Mijn ha had me vewittigd dat het tot een jaar kon duren.

Ik denk inderdaad dat die tip van reizen heel wat kan helpen, dan ben je zowiso wat meer relaxed he. En ja, proberen om om de twee a drie dagen te vrijen, in een lange periode als je een onregelmatige cyclus hebt en daarna je bekken omhoog, en zo minstens een kwartiertje blijven liggen. Dat is toch wat men mij had aangeraden.

Heel veel moed hoor!!!! weet dat dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan, maar je mag de hoop niet opgeven!!

veerle
25 January 2009, 11:36
hoi dames,

ik snap ook niet waarom mensen daarover liegen... stel u voor dat de 5 zwangere in mijn vriendengroep
gelogen hebben en wel ook lang hebben moeten proberen dan heb ik bij elk meisje die het goed nieuws
kwam vertellen me redelijk slecht gevoeld voor niks :s laatst zei mijn man ook nog waarom lukt het bij hun
wel snel en bij ons niet? En, als er iemand is die er niet echt mee bezig is (toch niet gelijk ik) dan is het mijn
man wel.
Als iemand aan mijn zou vragen lang moeten proberen dan zeg ik: ja (tot nu toe) 9 maanden en dat is niet gelachen!!!
Respect voor al de dames die na heel lang proberen toch de moed niet verloren zijn!!

xxx
xx
x

NICKYTJE
25 January 2009, 13:36
hey luitjes,
had nrmaal vrijdag mijn ms moeten krijgen, en heb nog altijd niks gezien, ook geen tekenen die er op wijzen dat ze in aantocht zijn... weet niet wat ik er van moet denken, probeer er niet te hard op te hopen, maar stiekem doe je dat toch wel ...
zou ik al een test doen vandaag, of kan ik beter nog eventjes wachten ?????

XXX
xxx
XXX

mini
25 January 2009, 13:46
Als je test dan ben je zeker :)
En een test kost nu geen stukken van mensen hé ;)

veerle
25 January 2009, 13:59
testen!!!!!! :)

xxx
xx
x

Fieke
25 January 2009, 20:45
ik zou toch ook testen, hou ons op de hoogte eh!

imane
25 January 2009, 23:12
goede avond iedereen
bedankt vr jullie tips, maar een kwartier met bekken nr boven, ik denk dat ik dan snel in slaap zal vallen als ik dit in de avond doe zzzzzz
mijn vermoeidheid speelt me parten de laatste tijd en ben nu al 3 maanden ziek geweest rond de ovulatieperiode (grieperig, bronchit). zou dit er invloed op hebben?
ik ben allang aan het proberen maar probeer optimistisch te blijven, het is erg dat je er zolang mee bezig bent maar dan denk ik, er zijn ergere dingen in het leven...
ik wacht nog 2 maandjes af, en als het dan nog niet zover is, ga ik actie ondernemen.
nickytje ik zou effe wachten als ik van jou was, als je cyclus enkele dagen kan verschillen. en als je 100% zeker bent van je cyclus zou ik wel testen. anyway veel succes x

L@yla
26 January 2009, 10:03
hoi hoi allen
hier een bewogen weekend achter de rug mijn ventje is teruggekomen van reis:)
zaterdagavond familiefeest en hop er zijn er alweer zwanger,hoe erg het klinkt het doet mij even niets ik probeer te genieten van alle andere dingen en hoop dat het ooit eens komt maar heb geen zin meer in tellen of ovutesten... we zien wel wat het wordt
donderdag de uitslag van de testen :) spannend, hopelijk zijn die goed

gr
layla

mini
26 January 2009, 10:06
Hier duim ik met jullie mee!

veerle
26 January 2009, 12:39
hoi dames,

ik ben nu van vrijdag ovulatietesten aan het gebruiken en ik heb nog steeds maar streep :s
terwijl ik op 10/1 mijn ms kreeg zou ik dus bij een cyclus van 28dagen op 24/1 mijn eisprong hebben
volgens de testen niet dus :s
de T steeg hier wel maar dan is weer de vraag in hoever werkt mijn thermometer juist :s
Ach ik weet het ook niet meer! Heb soms wat krampen in mijn buik zoals je soms bij ms hebt
en dan denk ik ja :) er is iets :s maar, ik denk dan weer heel snel dat ik me niet te blij moet maken...
en afwachten tot het einde van de maand.
Zou het kunnen dat ik helemaal geen eisprong heb? Weet eigenlijk niet of het
kan dat iemand geen eisprong zou hebben...

xxx
xx
x

sunshine
26 January 2009, 12:46
Dat kan inderdaad dat je geen eisprong hebt, maar ik zou dat toch niet te vlug denken hoor aangezien die testjes echt bij heel veel mensen niet werken. Want veel drinken bijvoorbeeld zorgt er al voor dat je geen streep krijgt!

Kelly
26 January 2009, 13:10
Mmmm... Ik dacht dat als je je ms krijgt, je wel zeker een eisprong hebt gekregen?

sunshine
26 January 2009, 13:12
Als je de pil neemt heb je ook bloedingen, zonder eisprong, dus ik vermoed dat dat natuurlijk ook kan, maar maar heel weinig voorkomt...

Kelly
26 January 2009, 13:17
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de ms ontstaan door een niet-bevruchte eicel ofzoiets. Vandaar... Maar de uitzonderingen bevestigen de regel hè!

Nala'tje
26 January 2009, 14:17
hey veerle,
ik heb in mijn laatste cyclus ook ovulatie testjes gebruikt,
en correct gebruikt, niet teveel drinken enzo,
en ik heb ook nooit een positieve test gehad.
was dus ook al bang dat ik geen eisprong had,
zat met allerlei vragen,
en op het einde van die ronde kwamen de ms niet door, dan heb ik een positieve zwangerschapstest gedaan.

niet ongerust zijn dus, ik had volgens die testen ook geen eisprong, en was wel zwanger in die maand.

veel liefs, nala

NICKYTJE
26 January 2009, 16:35
hoihoi iedereen,

ik ga vanavond men test doen, ben echt wel benieuwd, heb men ventje erom gestuurd :) want ik moet tot 7 u werken ... :(

l@yla: hoop voor jou dat de testen goed uitdraaien !! en
nala'tje: veel plezier bij de gyn vandaag !!

XXX
xxx
XXX

veerle
26 January 2009, 17:42
hey Nala,

uw berichtje geeft me wel hoop :)
Ik drink inderdaad vrij veel water zeker 1 liter minimum per dag.
We zullen wel weer blijven klussen en hopen :)

xxx
xx
x

sunshine
26 January 2009, 17:59
En dat water drinken is echt hoor, want bij mij kleurt een test altijd (heel lichtjes), als ik veel drink kleurt die niet. Dus dat hoeft helemaal niets te zeggen!!

veerle
26 January 2009, 21:49
dan zal het bij mij mss ook door het vele water zijn dat ik geen streep krijg :)
volgens mijn Temp was dit weekend mijn eisprong had een iets hogere lichaamst
maar vandaag was het zelfs een graad hoger denk dat het eerder komt omdat
ik me wat ziekjes voel sinds gisteren.

Duimpjes omhoog en op naar 7/2 :)
xxx
xx
x

NICKYTJE
27 January 2009, 08:05
heb gistr getest, was negatief :( snap er helemaal niks van ......

XXX
xxx
XXX

Trinity
27 January 2009, 12:47
Hej Nickitje,

Ik zou nog even wachten met triestig worden of opnieuw testen. Het kan zijn dat je cyclus gewijzigd is, dus ofwel komen je ms later nog door, ofwel heb daardoor je te vroeg getest. Nog even afwachten, hoe moeilijk dat ook is :-(

tweety18
27 January 2009, 18:45
Hey Nickytje

Nog niet wanhopig worden. Het kan enkele dagen duren vooraleer die test positief is. Vals negatief bestaat. Doe binnen een paar dagen een nieuwe test. Hopelijk ditmaal positief natuurlijk!
Heb laatst nog van een vriendin gehoord die tot 4x toe negatief testte en die toch in die tussentijd 14 weken zwanger was. Blijven hopen, zou ik zeggen!

NICKYTJE
29 January 2009, 07:21
hoihoi iedereen,

heb gistr mijn ms gekrege, dus gedaan met hopen, en op naar de volgende ronde... :(

ik snap alleen niks meer van men cyclus, is al elke maand serieus anders geweest

ronde 1: 23 dagen, ma da kan ik nog snappen, omdat dat men eerste keer na de pil was
ronde 2: 27 dagen, hier dacht ik dus dat men cyclus terug normaal was ongeveer
ronde 3: 32 dagen ...........

XXX
xxx
XXX

sunshine
29 January 2009, 09:35
Je cyclus is niet heel erg onregelmatig hé, dat scheelt maar vijf dagen, kan gerust zijn dat je constant een cyclus zult hebben in die periode.

Niet opgeven, het lukt wel!

Nala'tje
29 January 2009, 10:49
hey nickytje,
mijn cyclussen waren: 34 - 26 - 32 - zwanger
dus geen reden tot paniek als er wat verschil opzit :)

groetjes, nala

whispering angel
30 January 2009, 21:06
Hallo,
twee maanden geleden liet ik mijn spiraaltje (na 4 jaar) uithalen. 2 jaar geleden onderging is een conisatie de gynaecoloog sneed een kegelvormig stuk met slechte cellen weg aan mijn baarmoederhals .Mijn cyclus is telkens al 28 dagen geweest. Ook nu ben ik meteen teurg regelmatig.
Had gehoopt dat het deze maand zou lukken... had gevoelige borsten, geen hoofdpijn (daar heb ik anders héél veel last van), ...
Helaas, niet dus. Vandaag verloor ik weer wat bloed.
Heb al twee kindjes van 9 en 7 uit mijn eerste huwelijk, maar verlang naar nog ééntje. Hoop dat het toch een keer lukt.

grts ,Petra

Nala'tje
1 February 2009, 12:03
hey petra, welkom op het forum.
ik hoop dat je hier snel positief nieuws mag brengen!

groetjes, nala

whispering angel
1 February 2009, 20:48
Hey,
heel gek, ik ben nu zo'n 36 uur ongesteld, maar verlies amper nog bloed... gewoonlijk duurt het zo'n dag of 4 of 5... vind het echt vreemd.
Zijn er die dit herkennen?

grts, Petra

bejes
1 February 2009, 22:14
Hallo whispering angel,
Ja ik herken dat zeker, ik heb nu de eerste keer mijn ms gehad sinds het stoppen met de pil de dag dat ze begonnen zijn had ik zoveel pijn niet te doen en na 48uur ongeveer waren ze al weer weg heel raar ik had ze normaal zeker 6dagen. Groetjes

Kelly
2 February 2009, 09:21
Hier hetzelfde! Ik heb vrijdagochtend mijn ms gekregen... Maar heel lichtjes en sinds zaterdagavond bijna niks meer, enkel wat bruinverlies... Vroeger had ik ze ook zeker 5 dagen en met heel veel bloedverlies. En ook pijn op het moment dat ze er doorkomen (had ik vroeger ook niet)

bejes
2 February 2009, 10:24
Hallo Kelly,
Ben je ook gestopt met de pil in december? Bij mij staat er ronde 1 maar eigelijk is ronde 2 maar ik was gewoon niet van plan om er zo vroeg al mee bezig te zijn ik dacht echt dat als je de pil nam heel lang nog moest ontpillen. Ja ik vind het wel leuk om zo kort maar mijn ms te hebben maar toch is het vreemd ik hoop dat op het einde van deze maand mijn cyclus terug het zelfde zal zijn want als je zwanger wilt worden is een onregelmatige cyclus niet leuk hè. Groetjes

Kelly
2 February 2009, 10:47
Ja bij mij hetzelfde verhaal. Eind november laatste pil genomen, en dan een maandje bewust niet willen zwanger worden.

De allereerste (ontpil-) ronde was 31 dagen, nu de tweede (we gaan ervoor) ronde was 34 dagen. En echt kort zijn mijn ms nu ook niet. Want vandaag nog altijd behoorlijk wat bruinverlies dus ja...

mini
2 February 2009, 10:54
Kelly, om eerlijk te zijn, 34 dagen is nog niet zo héél lang.
Je zit nu aan dag 4 van je MS en hebt nu al bruinverlies, wat betekent dat je naar het einde van je MS gaat. Dus 'k denk niet dat ge kunt klagen dat ze lang duren. :)
Mijn MS zijn tot op vandaag 7 dagen. Pas op dag 7 heb'k last van bruinverlies. Dag 8 niets meer (gelukkig).
Mijn cyclus ziet er tot nu toe als volgt uit:
ronde 1: 31 dagen
ronde 2: positieve test op 29 dagen (had wel 31 dagen gerekend)
op 7w3d miskraam + curretage
ronde 1 na mk (maar nog niet zwanger willen worden): 35 dagen
ronde 2 na mk: 27 dagen

Kelly
2 February 2009, 11:07
Ik klaag niet hoor... Ik deel het gewoon even. Ben zelf heel blij dat ik na 34 dagen mijn ms kreeg! Ik heb hier al genoeg gelezen en zolang je cyclussen hebt tussen 28 en 45 dagen, ben je blijkbaar bij de gelukkigen...

Dus ik ben nog altijd super-positief! En ik probeer ook niet meer naar mijn ticker enzo te kijken. We klussen als we zin hebben, en zien achteraf dan wel of het op de goeie momenten was of niet :-)

mini
2 February 2009, 11:51
Ik probeer ook niet op m'n ticker te letten :)
Maar daarstraks toen ik naar't toilet ging had'k (srry voor de details) echt lange dikke slierten rekbaar slijm.
Zou ik nu pas m'n eisprong gehad hebben? :/
En heb je op die moment dan je eisprong? Of moet die nog komen? Of is die eigenlijk al gepasseerd?

Kelly
2 February 2009, 11:58
Klussen zou ik zeggen :-)

bejes
2 February 2009, 12:00
Hallo mini,
Schijnt als het slijm er is dan is het u vruchtbare periode zo kon je het ook goed zien als u cyclus soms onregelmatig is dat ben ik gezegt geweest eens op dit forum. Groetjes

bejes
2 February 2009, 12:02
:)

whispering angel
2 February 2009, 12:58
hey hey,

mijn ms hebben dus helemaal niet lang geduurd. Gisterenavond volledig gedaan. Amper 48 uur...
Vreemd. We zullen wel zien wat het verder gaat brengen. ben al blij dat ik niet alleen ben met dat probleem.
Ik heb idd gelezen dat als je slijmvlies wat dikker is, dat je dan je eisprong hebt.

grts , Petra

veerle
2 February 2009, 13:33
ik had gistere en vandaag ook zo wat meer slijmverlies dan anders
maar, ik denk niet dat het mijn eisprong is omdat ik normaal
zaterdag mijn ms krijg dan zou eisprong toch wat laat zijn hé?!
Straks eens een ovutestje gebruiken kijken wat dat zegt 100% klopt dat wel niet
want ik teste tot nu toe nooit positief :)
wel al enkele dagen met momenten het gevoel dat ik mijn ms ga krijgen..

xxx
xx
x

Kelly
2 February 2009, 13:37
Ik persoonlijk kan niet afgaan op het witverlies. Dat varieert echt gedurende de cyclus en daar is bij mij geen regelmaat in te vinden... Dus misschien bij jou ook niet?

whispering angel
2 February 2009, 15:22
Hey hey,

De kleur van het witverlies verschilt naargelang in welk stukje van je cyclus je zit. Net na je ms is er bijna geen witverlies en voelt alles wat droger aan. Daarna is het toch je slijmvlies dat zich klaar maakt om een bevrucht ei in te nestelen. Als er geen bevrucht eitje is, stoot de baarmoeder het slijmvlies af en dat gaat dan gepaard met bloed.. Als je het in de gaten houdt, merk je een klein beetje regelmaat
Hoe dichter bij je ms hoe gekleurder het slijmvlies (weliswaar zeer lichtjes)
Denk niet dat je dus nu pas je eisprong hebt...

Kelly
2 February 2009, 15:38
Wel, dat vind ik bij mij zo raar: ik heb inderdaad normaal een kleurverschil naarmate de ms dichterbij komen. Het wordt dan iets geler. Nu had ik dat totaal niet! Het was nog altijd even doorzichtig of wit als anders en plots vrijdag waren de ms daar...

veerle
2 February 2009, 19:42
ik durf ook niet op al die dingen afgaan :s
we zullen het zaterdag wel zien of de ms komen of niet, wachten moeten we toch :)

bollie
5 February 2009, 20:29
hallo,

Ik ben eind november gestopt met de nuvaring. Ik heb de week nadien mijn regels gehad maar sindsdien niet meer. Uit het bloedonderzoek bij de dokter blijkt dat mijn hormen niet op gang komen. m.a.w. ik kan mijn regels dus niet hebben. Ik moet nu gedurende een periode progesteron nemen die mijn regels zouden moeten opwekken. Indien dit niet lukt, moet ik laten onderzoeken wat er aan de hand is. Indien ik ze wel krijg, is het afwachten of mijn lichaam zelf progesteron maakt. Ik ben nu heel bezorgd dat ik misschien niet vruchtbaar ben. Ik neem al 10 jaar de pil en voordien had ik regelmatig en zeer pijnlijke regels. Heeft er daar iemand ervaring mee?

lady bug
5 February 2009, 20:43
ik zou nog niet direct panikeren. zoals ik hier al een paar keer heb getypt heeft een vriendin van mij maanden aan een stuk geen regels of een eisprong gehad. maar ze is na een half jaar zwanger geraakt en heeft ondertussen een gezonde zoon op de wereld gezet

kletsmadam
5 February 2009, 20:48
hey Bollie,

Met pijnlijke regels heb ik zeker ervaring.
Je spreekt van een dokter die je bloed onderzocht. Was dit je huisdokter of een gyné?
Ik heb jaren enkel bij mijn huisdokter langsgeweest voor mijn gyné-onderzoeken en hij heeft me nooit doorverwezen met mijn pijnlijk ms.

Ik heb er dus 16 jaar last van gehad. Ik had endomitriose en nu is die weggehaald. De pijn bij mijn regels is daarmee ook verdwenen.
Het is natuulijk niet gezegd dat het bij jouw hetzelfde is. Een kennis van me had bijvoorbeeld een zeer smalle baarmoedermond waardoor haar ms letterlijk amper naar buiten konden. Ook zij had enorm veel pijn van haar regels.
1 raadgeving dus: ga naar de gyné en vraag uitleg, vraag alle mogelijkheden en denk niet te snel dat je onvruchtbaar bent.

Met de juiste hormonenkuren kunnen ze veel 'foutjes' wegwerken. Je bent nog maar pas begonnen, geef het wat tijd ;-)