Volledige versie bekijken : Nod?
Defnie
24 February 2011, 16:51
Hey iedereen,
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.
Ik weet ondertussen al wat NOD is (niet ongesteld dag).
Maar kan iemand me zeggen wanneer dit is?
Ik ben namelijk pas een maand gestopt met mijn pil te nemen
en 26 januari was het begin van mijn laatste ms.
Maar zelfs toen ik de pil aan het nemen was, kreeg ik mijn
ms pas op de 4e dag dat ik geen pil meer nam.
Is mijn NOD dan de 23ste geweest? (de dag na wanneer eigenlijk
mijn eerste pilstopdag was) of is dit de 26ste (want dit is mijn
4e pilstopdag wanneer ik deze nog nam).
Jullie kunnen me hopelijk verder helpen?
Groetjes, Defnie
Gigi
24 February 2011, 16:56
Hey Defnie !! Welgekomen :-))
Om je NOD zo goed mogelijk te kunnen bepalen zou je eerst eens moeten tellen hoeveel dagen er tussen de eerste dag van je MS tot aan de volgende MS - dit is de periode van je cyclus... dit varieert van vrouw tot vrouw en is gemiddeld 28 dagen...
Als je dus weet hoeveel dagen je cyclus is, is het makkelijk... Gewoon het aantal dagen van je cyclus tellen vanaf je eerste dag MS de dag die je dan uitkomt, is je eerste NOD...
Ik hoop dat ik het een beetje correct heb uitgelegd... :-))) Mocht dat niet zo zijn, sorry !!!! En kan iemand het dan beter en of anders uitleggen....
Grtjs en hoop dat ik je heb kunnen verderhelpen !!
Succes !!
Defnie
24 February 2011, 17:01
Ik begrijp het wel, maar anderen mogen ook nog altijd reageren hoor.
Maar heb vandaag een zwangerschapstest gedaan aangezien ik dacht dat gisteren mijn NOD was. Maar als ik dit goed begrijp is mijn cyclus meestal 31 dagen en zou ik zaterdag pas een test kunnen afleggen? (Mijn test vandaag was trouwens negatief, maar het is ook pas de eerste ronde).
Liene
24 February 2011, 17:10
Hey,
Het feit dat je - toen je de pil nam - pas na 4 dagen je ms kreeg, speelt geen rol.
Je begint gewoon te tellen op 23.1.
Dan tel je er bijvoorbeeld 28 dagen bij. De 29e dag is dan je NOD.
Of als je cyclus 30 dagen is, tel je er 30 dagen bij, de 31e dag is dan je NOD.
Hou er wel rekening mee dat je cyclus niet elke maand even lang hoeft te zijn, én dat je de eerste maand nadat je gestopt bent met de pil een langere cyclus kan hebben.
Succes!
Liene
24 February 2011, 17:14
Als je cyclus normaal 31 dagen is, begin je gewoon te tellen op 23 januari als eerste dag.
Volgens mij was je NOD dan idd gisteren. dan kan je normaal testen.
Aangezien je blijkbaar je ms niet hebt gekregen, kan je zwanger zijn, maar aangezien je gisteren negatief hebt getest, lijkt het mij dat je gewoon een langere cyclus hebt deze maand.
Hou ons op de hoogte!
Kimm
25 February 2011, 11:13
Je eerste NOD, is gewoon de dag waarop je zou moeten menstrueren maar het niet gebeurt in het geval je zwanger bent . Voor jou dus de 26ste januari. Zoals al gezegd speelt het helemaal geen rol dat jij je MS pas krijgt op de 4e van van je pilstop (is bij mij ook zo) Je cyclus tel je dan als volgt: beginnen tellen vanaf de 1ste dag van je menstruatie-26 jan.- tot de 1ste van van je volgende menstruatie. En dat is dan ongeveer 28 dagen, kan korter zijn, kan lager zijn. Je NOD kan dus iedere maand anders zijn. Daarom is het goed om al enkele maanden voor je effectief zwanger wilt worden te stoppen met de pil. Dan heb je een beter zicht op je cyclus. Als je normale cyclus hebt van 28 dagen dan zou je eerste NOD nu woensdag 23 februari moeten geweest zijn.
Kimm
25 February 2011, 11:22
Ik begrijp het wel, maar anderen mogen ook nog altijd reageren hoor.
Maar heb vandaag een zwangerschapstest gedaan aangezien ik dacht dat gisteren mijn NOD was. Maar als ik dit goed begrijp is mijn cyclus meestal 31 dagen en zou ik zaterdag pas een test kunnen afleggen? (Mijn test vandaag was trouwens negatief, maar het is ook pas de eerste ronde).
Nog een vraagje, als je pas gestopt bent met de pil dan kan je toch niet weten dat je cylus meestal 31 dagen is? Je moet nu gewoon beginnen tellen vanaf 26 januari tot wanneer de een dezer dagen je MS krijgt. Dan pas weet je hoe lang je cyclus is. Als je de pil neemt is je cyclus elke maand 28 dagen.
Defnie
25 February 2011, 13:59
Ok, bedankt.
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.