PDA

Volledige versie bekijken : Persen

mammiii
21 January 2009, 13:37
Hi,

Nu keb zowat een moeilijke vraag denk ik, maar als ik ga moeten persen,
dan denk ik dat ik een probleempje zal hebben.
Want bv als ik te rap adem of adem inhoud ,of me druk maak. Dan zie ik altijd zwart voor mij ogen, en draai ik voor paar minuten.
Heb enorm last van lage bloeddruk en laag suikergehalte. Nja medicatie geven ze mij niet. Enkel dat ik vitaminen neem.
Dus maar ik hoop als ik aan de bakster lig dat die wat helpt want dat is blijkbaar suikerwater. Ben niet zeker.
x

snoezel
21 January 2009, 14:35
ik heb ook even wat bijgekregen om wat op kracht te komen hoor!
ze houden dan ook je bloeddruk en alles goed in de gaten, zeker zeggen als je binnengaat dan houden ze het nog extra in de gaten

mammiii
5 February 2009, 15:35
Kheb het eens nagevraagt..en ja blijkbaar komt je bloeddruk veel hogerder te staan als je zwanger bent. Dus kmoest met nog nix inzitten.Maar binnen 2 weken is het een suikerdiabetes test.dan zullen we hopen dat het normaal is.

mammiii
28 February 2009, 00:09
Heb daarnet eens gekeken op Youtube op zo'n bevallingskes, Amaii.. help.. pijnlijk.
Brr.. nuja kijk wat ik nog wou vragen was, als het kindje eruit is moet je dan nog eens de moederkoek uitpersen,maar doet da ook zoveel pijn?
x

snoezel
28 February 2009, 07:41
neen, dat is een stuk kleiner als je kindje hé...
maar ik vond dat maar een raar gevoel. je hebt de indruk dat je buik al leeg is en dan moet je nog eens gaan persen :s

rienemieke
28 February 2009, 16:47
nee doet absolut geen pijn!!!
kheb er zelfs ni voor moeten persen!!

mammiii
28 February 2009, 20:46
Kheb echt schrik van als ik daar op dien tafel ga liggen en dan alsk moe persen dat er andere dingen uitkomen :/...
Maja ze zeggen dage naart tschijnt op tmoment er nix van aan trekt.

Kimmy
1 March 2009, 19:49
Kheb echt schrik van als ik daar op dien tafel ga liggen en dan alsk moe persen dat er andere dingen uitkomen :/...
Maja ze zeggen dage naart tschijnt op tmoment er nix van aan trekt.
ik trek me dit niet aan hoor! die mensen zijn wel meer gewoon, é, mammiii, niet mee bezig zijn, als het gebeurt, gebeurt het, ze kuisen het op en je gaat verder ;)

Mrs. O., mss kan jij Mammiii gerust stellen: wat zegt jouw mama hierover? zij moet dit toch vele keren hebben meegemaakt toen ze nog vroedvrouw was?

Mrs O.
1 March 2009, 19:58
awel normaal krijgen de meesten een 'lavement' als ze binnengaan om te bevallen... dan ist ergste wat ge nog kunt doen protjes laten hihi...als het natuurlijk 'snel snel' gaat, is daar niet altijd tijd voor :)...

mammiii
1 March 2009, 20:06
hahaha :lol: Mr wat ik wel heb is... als ik zenuwachtig ben moet ik altijd plassen, ook als ik net geweest ben..kpeis dak dr nog iets van ga meemaken.:p

snoezel
1 March 2009, 20:22
in mechelen geen lavement hoor
wat komt, komt :D
trouwens als er iets meekomt wil dat zeggen dat je goed aan het persen bent zei mijn gyne :)
(en neen, ik wil echt niet weten wat hij gezien heeft)

mammiii
1 March 2009, 23:09
In Brugge vragen ze dat, of je al geweest bent in de dag. Zo niet dan moet je geen lavement krijgen.
Maar kdenk dak door de zenuwen er gnoeg ga opzitten. Maar da moet toch vreemd zijn als ge al ontsluiting hebt en dage nog ne lavement moet doen.
Binstwijl op het toilet en nja de rest weten jullie zelf wel hih :D. Moet gwn beke raar zijn, ge moet duwen voor het ander ma ge moet maken dage tkindje ni mee hebt heh :D .. kzeg et u,, mijn gedachten gaan soms ver .

Miek
2 March 2009, 07:52
Ik heb net gelezen dat die bacterieën die in je stoelgang of urine zitten net erg nodig zijn voor het immuunsysteem van je kindje op gang te krijgen. Ze maken je wel weer mooi proper, maar er blijven altijd wel een paar bacteriën zitten.
Klinkt wel wat vies maar ik ben er echt van overtuigd dat we veel te paniekerig zijn geworden op gebied van hygiëne. Zie maar hoeveel allergieën er niet bestaan en er komen er steeds meer bij...
Ik zeg nu niet dat je de kleine over een vuile vloer moet laten kruipen of zo, hé :lol:

lotjen
2 March 2009, 12:54
In sommige ziekenhuizen geven ze wanneer een vrouw binnenkomt onmiddelijk een lavement (waar ik werk is dat effectief zo)...
Eerst stond ik daar niet zo positief tegenover,maar ik heb met een paar vrouwen gebabbeld die geen lavement kregen in hun ziekenhuis,
en die zeiden dat ze eigenlijk liever wel 1 hadden gekregen,om hen gewoon meer op hun gemak te voelen,omdat ze zich er tijdens hun bevalling
soms een beetje bewust van waren,en daar een beetje over schaamden :)

Trouwens,een lavement krijgen is ook niet zo erg é,ze spuiten gewoon een tube leeg (tis maar een klein tube'tje hoor) en dan moet je je een kwartiertje inhouden,en dan mag je je gaan uitleven op het toilet,en vele vroedvrouwen laten je het lavement zelf opzetten,als je dat liever hebt!

Ik vermoed een keer dat je moet bevallen veel van je schaamte wegvalt,eventjes terug een oer-vrouw worden!

Liefs Lotte

mammiii
2 March 2009, 15:06
HJa maar klinkt beke vies :p ,, tis nog altijd ne uitgang in gene ingang.Maar als het beter is zo dan moet het maar zo he. ;)x

Miek
2 March 2009, 17:09
t is inderdaad ne uitgang, maar als ge weet hoeveel bacteriën er in je mond zitten dan kus je nooit iemand meer!!! :lol:

mammiii
2 March 2009, 17:21
Mo mo, kheb een goed imuunsysteem :p .. Als ik ziek ben bv dan slaap ik gewoon erg veel, en neem ik miss 1 keer ne dafalgan.
En na 1 of 2 dagen ben ik tip top. Kben geen medicijnenlover.Mijn vader moet voor alles waar dat hij pijn voelt of sleht voelt iets hebben.. da vind ik niet echt normaal. Maar zolang ik het zonder kan doen ben ik blij :) .Maar tochh zou ik ne epi nemen hih .. die schrik voor ongeweten pijn is groot. :D xx

mammiii
3 April 2009, 23:21
Haha keb vnacht gedroomd dat ik in het verloskwartier was en dat ik moest persen.
PLots liet ik zo'n fameuze scheet.. haha iedereen lach plat vant lachen. :lol: ..

Ok ja die moest eruit :D

charythepooh
13 April 2009, 10:52
ik durf t bijna ni vragen...

Maar wa is een lavement juist??

en wil ik het wel weten??? :) hahaha

lies
13 April 2009, 11:01
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lavement

wikipedia is uw vriend...