Volledige versie bekijken : hoe weg met de fiets?
snoezel
23 February 2011, 10:38
ben hier wat aan het twijfelen.
ik heb een fietsstoeltje gekocht toen kobe nog kleiner was.
dat staat achteraan mijn fiets.
maar nu zou ik toch graag deze zomer ook wat weg kunnen met ons diede erbij.
maar ik weet dus niet goed hoe.
ik ga echt niet vaak weg met de fiets en dat is dan vooral even tot aan de markt, de apotheek, ...
is zo'n fietskar handig, onhandig? krijg ik daar mijn peuter van 96cm en 15kg nog lang in?
ben aan het kijken voor een tweedehands en dat valt nog redelijk mee van prijs. maar welke zijn goeie?
wil er echt niet meer dan 60euro aan geven (ik weet nu al dat ik daar geen 100km mee ga afleggen)
zou zo een fietsstoeltje op het stuur handig zijn?
ons pruts weegt toch niet heel veel...
maar ja, wat doe ik dan met mijn handtas, extra pampertje, ...
alle idee'tjes en tips zijn welkom ;)
snoezel
Machteld
23 February 2011, 13:28
Snoezel,
Mare die zit op zo'n stoeltje vooraan de fiets en ik dacht dat dat geschikt was tot 22kg, sommige tot 15kg. Meestal staat ze bij Jurgen op de fiets, maar in't begin bij mij. Ik vond dat toen niet zo handig, maar dat was vooral omdat ik al een zwangere buik had van Lode. Je moet enkel een klein beetje met je benen wat meer openrijden vond ik.
Vind het nu wel handig hoor...en zij vindt het fantastisch: ze ziet alles en kan haar handen mee op het stuur van ons leggen (ook al heeft ze wel iets waar ze zich aan kan vasthouden op het stoeltje!). Het gaat nog iets worden om haar achteraan te zetten en lode vooraan...:-s
Kan je geen fietstas aan je fiets hangen onder het stoeltje achteraan de fiets voor je handtas e.d.?
xxx
mini
23 February 2011, 13:47
Toen ik afgelopen zomer met Fien alleen ging fietsen, dan had ik zo'n fietstas onder het stoeltje hangen. Daar kon ik van alles in kwijt; pamper, verzorgingsproducten, portemonnee,...
Ik heb nu op ons lijstje een tweede stoeltje gezet, voor bij de papa.
Maar mogelijks ga ik nog een fietskar kopen ook.
Wel met de bon die ik krijg bij onze ziekenkas.
Die hebben een heel assortiment aan babyspullen waar je kan uitkiezen.
kyanoke
23 February 2011, 13:53
bij onze kyano had ik ook zo een fietskar gekocht, we wouden met hem gaan fietsen maar hij was nog te klein, dus met de maxi cosi in de fietskar?
ik vond dit een onhandig ding, altijd zien van rij ik wel goed, kan ik hier wel door, enz
cocelinetje
23 February 2011, 14:14
Oeps :) ik ben zelfs nog niet gaan fietsen met Lander, zal daar dringend eens werk van maken als het wat beter weer wordt.
Ik zou opteren voor fietsstoeltjes in plaats van een fietskar :)
snoezel
23 February 2011, 15:18
ik heb een fietsstoeltje op mijn bagagedrager.
daar gaat geen fietstas meer onder hé :(
rienemieke
23 February 2011, 15:57
er bestaan speciale fietstassen die onder een fietstoeltje kunnen ze zijn wel ni zo mooi maar ja,...
ik vind een fietskar niet zo veilig!
ik denk dan altijd aan een auto heeft u als fiets gezien maar niet gezien dat er een fietstkar achterhangt en knal of ben ik nu zo verkeerd!
kyanoke
23 February 2011, 16:34
nee das waar rienemieke, en ook heel vervelend als jij in de auto zit achter zo een kar op een smallere baan waar je dat ding niet voorbij kunt steken.
Liefde is...
23 February 2011, 18:24
Er zijn toch zo van die aanhangfietskes? Met 1 wieltje en een zadel dat je ook moet vastmaken an je bagagerek denk ik..
Daar kan Kobe misschien opzitten om te fietsen? Als hij dat al kan hé..
En dan fietst hij eigenlijk achter je..
En dan kan je Diede misschien vooraan zetten ofzo?
kyanoke
23 February 2011, 19:40
ik denk dat kobe daar nog te jong voor is, alee ik zou da nog ni vertrouwen op die leeftijd
Trinity
23 February 2011, 23:00
Ik heb nog niet rond gefiets met Tibeau, het is er gewoon nog niet van gekomen een stoetje te kopen :-D
Een fiets-trailer zou ik mij nooit aanschaffen, omdat ik ook schrik zou hebben dat auto's die niet tijdig zien (ook al kan je er een vlagje aan hangen). Alle ja, toch hier in de stad zou ik dat niet aandurven, in Blaasveld wel denk ik. Als je voor een trailer zou gaan: er bestaan er die je ook zonder fiets kan gebruiken, zodat je dus een buggy hebt voor op de markt :-)
Moest mijn budget ietsje ruimer zijn, dan kocht ik mij een bakfiets :-D Dat zie je hier echt ongelooflijk veel en is super handig voor in t stad. De inkopen kunnen er in, de kleintjes,... dan heb ik gewoon geen auto nodig hehe.
Mrs O.
23 February 2011, 23:43
ik heb een vriendin met een bakfiets waar ze haar zoontje van 2 elke dag mee naar de creche brengt, samen met de dochter van 6 maand :) het is een lomp geval en immens zwaar fietsen denk ik op de grimbergse heuvels, maar o zo leuk voor de kindjes denk ik
Ik ga tegen de zomer ook een fiets kopen met een stoeltje, tot nu toe ben ik met Otis nog ni gaan fietsen want ik heb geen fiets :-)
Tim gt werken met de fiets, maar die heeft een mountain bike waar geen stoeltje op kan...
Ik opteer voor een stoeltje, dan heb ik otis dicht bij mij, ga dan ook een mandje kopen voor vooraan op mijn fiets, lekker schattig :)
Ik ben ni zo voor de achterhangede karretjes en fietsjes, de kindjes zijn daar zoooooo kwetsbaar in, zeker in druk verkeer vindt ik het echt gevaarlijk, op mooie fietswegjes op platteland is het andere zaak natuurlijk
snoezel
24 February 2011, 07:57
die bakfietsen vind ik ook super :)
maar voor de keren dat ik dat ga gebruiken, zonde van het geld.
die aanhangfietsjes is kobe inderdaad nog veel te klein voor.
ik vind die trouwens altijd zo schuin hangen :s of is dat maar een gedacht?
k ga eens rondkijken voor een stoeltje vooraan.
k denk alleen dat het om op en af te stappen wel wat gaat worden :)
boeleke2704
26 February 2011, 11:14
Misschien een hele domme vraag, maar vanaf wanneer mogen kindjes in zo'n fietsstoeltje?
Henrike zit al in de autostoel, hij kan heel goed zitten (al een tijd!).
Zou dat al lukken?
Mijne man gaat ook met de fiets werken, we hebben maar 1 auto. En het is soms zo moeilijk te regelen dat ik de enige ben die Henri op de crèche kan gaan halen. En zo'n fietsstoeltje zou een oplossing kunnen zijn hè?!
kyanoke
26 February 2011, 14:46
ja dan lukt da al zeker, vanaf een kind kan zitten mag hij erin
Mieke
27 February 2011, 12:29
Deze onderstaande tekst vond ik op de site van kind en gezin. Vooral de bovenste zin is belangrijk denk ik.
Wanneer mag ik mijn baby meenemen op de fiets?
Een kind moet een stevige zitbalans hebben om op een comfortabele manier in een fietsstoeltje vervoerd te worden, ook bij verstoring van het evenwicht. De zitbalans is goed op het moment dat een kind vanuit kruiphouding zelfstandig terug kan gaan zitten.
Fiets nooit met je baby in een draagzak. Gebruik een fietsstoeltje (http://www.kindengezin.be/Ouders/Baby/Veiligheid/In_de_auto_en_onderweg/fietsstoeltje_veilig.jsp).
Monteer het volgens de gebruiksaanwijzing.
Maak je kind altijd vast met de veiligheidsgordels en zet het een aangepaste fietshelm op.
Maak in het begin geen lange tochten.
snoezel
27 February 2011, 22:03
kobe zat er ook in rond zijn 9 maand.
joke
28 February 2011, 10:27
Ik heb er ééntje gevraagd voor Senne zijn verjaardag. Lijkt me zo heerlijk om samen te fietsen.
Nu had mijn schoonmoeder nog ééntje liggen van vroeger. Zou dit nog veilig zijn of vertrouwen jullie dat niet zo? Zijn de voorwaarden niet strenger geworden nu? En mss wil ik ook wel ééntje dat je vooraan kan vastmaken, kan ik Senne beter in het oog houden, lijkt me beter. Zijn dat dan speciale fietsstoeltjes of kunnen die voor beide kanten gebruikt worden?
Ik had voor lukas een fietsstoeltje gekocht, maar hij is er altijd bang voor geweest... nu ben ik aan het sparen voor een bakfiets (gazelle cabby) dan kan ik ze in de zomer allebei meenemen vooraan in het zicht.
snoezel
3 March 2011, 16:28
idep: ik zie hier alle dagen een papa voorbij rijden met zo'n fiets en hij ziet er zalig uit! de fiets hé :D
maar ik zou het echt niet veel gebruiken, dus zonde van het geld.
welke stoeltjes hebben jullie voor vooraan?
boeleke2704
5 March 2011, 10:24
Grappig, ik zag laatst in een reclamefolder een fietsstoeltje voor vooraan en dat had een stootkussentje... Moest het kindje in slaap vallen op de fiets en het hoofdje valt naar voor, dan ligt het zacht... hihihi!
domi2
5 March 2011, 17:51
Van welke leeftijd mag je met je kindje gaan fietsen?
Hier zeiden ze in de fietswinkel dat ze toch geruime tijd alleen zelfstandig moeten zitten + liefst nog een tijdje nadien wachten, want uiteindelijk krijgen ze toch heel wat schokken te verwerken op de fiets.
Trinity
6 March 2011, 00:04
Jeppe of Yeppe of iets in die aard, dat zouden wel goede zijn.
Trinity
6 March 2011, 00:14
Heb het snel even opgezocht: yepp. (hier moet je dan wel het windscherm en eventueel stootkussen appart aankopen), gaat tot 15 kg. De stoeltjes van yepp voor achter op de fiets tot 20 kg.
Hier hetzelfde hoor snoezel, ik vind zo een bakfiets ongelooflijk leuk, maar zo duur. En de goedkopere modellen zijn die zware logge gevallen :-) Ik ben nu toch een trailer aan het overwegen, er is er eentje deze week in aldi. En anders wordt het een yepp stoeltje...
snoezel
4 April 2011, 14:56
http://img405.imageshack.us/img405/9921/img5021i.th.jpg (http://img405.imageshack.us/i/img5021i.jpg/)
en zo ziet het er nu dus uit :)
ik vind het enkel wel niet gemakkelijk om af te stappen.
heb soms een beetje schrik als ik eens ineens ga moeten stoppen :s
of is het gewoon een kwestie van oefenen?
Trinity
4 April 2011, 21:03
t zal vooral oefenen zijn denk ik, en de nieuwe balans leren. Maar ik heb zelfs nog niet met eentje geprobeerd :-)
Machteld
5 April 2011, 10:55
Wij hebben zo'n Yepp fietsstoeltje voor vooraan de fiets. Zalig is dat! Zo'n rol en windscherm idd apart aan te kopen, maar wij hebben dat eigenlijk niet.
De huisarts zei tegen ons dat een kind idd al een maand of twee moet kunnen zitten omdat ze dan hun rugspieren al voldoende getraind hebben en beter de schokken kunnen opvangen op de fiets.
Het zit er nog niet meteen aan te komen dus bij onze Lode...:). Ik hoop toch dat we in juni al kunnen fietsen met de kindjes eigenlijk. das zoooo leuk e.
Wij gaan nu een fietsstoeltje van Yepp kopen voor achteraan de fiets, dan kan Mare daarop zitten en Lode vooraan.
lieselot
13 April 2011, 11:43
Hoi,
Wij hebben hier een bakfiest van babboe, ons Mats nu 10 weken zit er in met zijn maxi-cosi en vind dat heel leuk, zelf was ik geen voorstander van zo bak achteraan omdat je ze niet ziet zitten. Zo'n fiets aan de achterkant vind ik ook maar niets want veel van die kindjes zitten daar helemaal niet recht op. www.babboe.be (http://www.babboe.be) heel toffe site.
Lieselot
Vandaag is ons Mila haar stoeltje (voor op papa's fiets) aangekomen! De papa wou graag een stoeltje om van voor op zijn fiets te zetten, en hier is het de Yepp mini geworden. We hebben er wel een windscherm bijgenomen.
Ze zijn deze namiddag al gaan fietsen en het was een succes!
cocelinetje
18 April 2011, 20:12
Omdat we nu verhuisd zijn en de winkels (bakker, beenhouwer, apotheker,...) helemaal niet ver meer zijn, heb ik mij dus een fietsstoeltje aangeschaft. Lander zit er heel graag in, maar ik heb het gevoel dat hij té dicht achter mij zit. Hoe zit dat bij jullie?
Bovendien kan er nu geen fietstas meer aan mijn fiets. Hoe lossen jullie dit op als jullie weg rijden met je kleintje? Je boodschappen, pampers,... hoe steken jullie die dan weg?
Zet jullie kleintje ook een helmpje op of niet?
snoezel
18 April 2011, 21:09
mijn ukkies hebben een helm op.
:s soms vraag ik me af waarom ik niet... maar dat zie je zo weinig hé.
t is al te laat natuurlijk, maar als je echt iets wil meenemen had je beter een fietsstoel gekozen die op je frame van je fiets bevestigd werd en niet op je bagagedrager. dan kan je nog een fietstas meenemen.
een fietsmandje voor aan je stuur?
ik ga nog zo'n zakje halen voor vooraan aan mijn stuur (heb ik bij brico zien hangen) dan kan ik nog iets kleins meenemen (draagdoek of zo :) ) en ik heb een redelijk grote handtas met een lange schouderband (geraakt dus over mijn hoofd)
mijn boodschappen van de apotheek geraken er nog bij :p
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.