Volledige versie bekijken : Eerste cyclus na de pil
Lottebol
21 January 2009, 13:25
Hoi
Zoals ik in mijn "voorstelling" al schreef, ben ik eind december gestopt met de pil.
Volgens de ideale pil-cyclus zou ik afgelopen maandag terug mijn regels moeten gekregen hebben. Tot op vandaag gebeurt er helemaal niets. Ik voel ook niets, terwijl ik anders altijd pijnlijke ms heb.
Ik vind het vervelend dat ik geen idee heb wat er momenteel gebeurd vanbinnen. Zou er een eisprong geweest zijn? Laat het gewoon op zich wachten door het ontpillen of is er misschien toch een kansje dat het al raak is? (zou wel heel straf zijn)
Als ze nog lang uitblijven, doe ik dan een test (en wanneer?)? Of moet ik naar de dokter?
Je ziet het, meer vragen dan antwoorden.
Iemand die dit ook heeft meegemaakt?
Kelly
21 January 2009, 14:56
Een vriendin van mij was 14 dagen overtijd bij haar eerste cyclus, maar jammer genoeg niet zwanger... Ik wil het maar even meegeven.
Lottebol
21 January 2009, 16:03
Ik hoop nog niet op een zwangerschap, maar ik ben wel ongeduldig. Hoe sneller ik een normale cyclus heb, hoe beter, hé...
tweety18
21 January 2009, 17:33
Een vriendin van mij heeft er 4 maanden over gedaan vooraleer ze ongesteld was de eerste maal na pilstop.
Als het even duurt, een test doen of naar gynaecoloog gaan. Misschien wel gelukt, het kan altijd.
Nes
21 January 2009, 18:27
Lottebol, het kan nog normaal zijn hoor, ik had soms een cyclus van 40 dagen. Als het natuurlijk blijft duren zou ik toch een afspraak maken met de gyne maar hou er rekening mee dat je lichaam nog moet ontpillen!!! En ik heb gehoord dat het bij mensen met een onregelmatige cyclus beter lukt als bij mensen met een regelmatige. Wat ervan waar is weet ik niet.
Lottebol
21 January 2009, 20:18
Voor ik met de pil begon, was ik heel onregelmatig. De ha zei dat de kans groot is, dat dat nu weer zo zal zijn. Ik hoop stiekem dat mijn lichaam na 6 jaar geleerd heeft hoe het hoort... En als dat niet zo is, hoop ik dat je gelijk hebt, Nes.
Het is nog vroeg, ik maak me geen zorgen. Ik ben zelfs verbazend rustig: geen neigingen om elke apotheek binnen te stormen en een test te kopen. Misschien dat ik dat komend weekend wel doe. Dan weet ik waar ik sta. Mocht die ene kans op 1*** toch uitkomen en ik ben zwanger, dan kan ik dat maar beter snel weten.
Sweetdreams1987
22 January 2009, 14:31
Hey ,
ge klinkt een beetje zoals mij ;) ( ongeduldig en het gewoon willen weten, is het raak of ni )
ik ben sinds eind oktober gestopt en ik zit nog maar aan ronde 2!
mijn eerste ronde was 47dagen ( een 2 weken overtijd met mijn vorige cyclus )
en nu ben ik ook al weer 8dagen overtijd...
ik heb ook nog als extra last van tussentijdse bloedingen,
ik heb binnen een kleine maand een afspraak met de gyné ,
zien wat ze zegt.
x
Nes
22 January 2009, 14:59
Sweetdreams, die tussenbloedingen had ik ook, dat was m'n eisprong! Wel handig, ik moest niets uitrekenenn want mijn lichaam zei me wanneer ik vruchtbaar was. Dus kan positief uitdraaien he
Lottebol
22 January 2009, 15:55
Hoera, ik ben niet de enige!
Nog steeds niets, trouwens...
mammiii
22 January 2009, 16:18
Soms kan het zijn door stress of te rap vermageren of omgekeerd dat het ietwat verstoort, Heb eens een 2maanden nix gehad. Knam toen ook wel nuvaring. Maar dokter vermelde dat het kwam door te zware stress.
Lottebol
22 January 2009, 19:57
Stress... Neen, daar heb ik momenteel niet zoveel last van. 't Is druk op't werk, maar ik doe mijn job supergraag.
Vermageren... I wish.
Ik hou het gewoon maar op "ontpillen" en wacht ondertussen af. Zaterdagochtend ga ik wel een testje doen om zeker te zijn. 't Zou stom zijn te wachten op iets wat toch niet zal komen.
Nikki1982
23 January 2009, 18:28
Hallo!
Ik zit ook nog maar in men 2de ronde, ben voor de nieuwsgierigheid begonnen met ovutestjes. Mijn eerste cyclus was 50dagen, vroeger was ik ook niet heel regelmatig.
De pil kan idd veel doen met je lichaam, ik heb eigelijk fel afgezien van het ontpillen.
Ik had ook getest en dag 49 bloed gaan laten trekken, 2 dagen erna waren de ms dan toch doorgekomen.
xxx
Sweetdreams1987
24 January 2009, 12:22
En Lottebol hoe was de test ?
Hier trouwens ook nog geen ms ik zit dus al weer aan dag 41 !
En ook nog geen symptonen dat ze onderweg zijn ...
Eind volgende week ga ik mss een test doen als ze der dan nog ni zijn
xxx
Lottebol
24 January 2009, 12:50
De test was zoals verwacht negatief. Dat weten we dan ook weer.
Het is dus wachten op de ms. Gisteren meende ik bij het afvegen een beetje rood te zien, maar tot dusver niets...
Dat wachten vind ik vreselijk...
Ik hoop op een positieve test voor jullie allemaal!
Lottebol
26 January 2009, 08:31
De duiveltjes zijn er deze ochtend eindelijk doorgekomen.
Eerste cyclus dus 35 dagen. Valt best mee, hé...
Afwachten hoe lang de duiveltjes van plan zijn om te blijven. Hoe tel ik nu naar de eisprong? Vanaf 35 dagen of toch vanaf 28... Het wordt een beetje zoeken, geloof ik.
Anyway, ondertussen begonnen aan een nieuwe werkweek. Dat leidt me af en maar goed ook!
Kelly
26 January 2009, 08:40
Gewoon om de 2 à 3 dagen proberen klussen. Niet te veel focussen. Je kan niet zeker weten of je volgende cyclus 28, 35 of ... dagen gaat zijn.
Succes!
Ik ben aan het wachten op de mijne... Als ik dezelfde cyclus heb als de eerste dan zou ik morgen mijn ms moeten krijgen. Benieuwd...
einalem
26 January 2009, 09:27
sweetdreams,
:-) jij hebt nogal geduld!!!
mini
26 January 2009, 09:30
Bij m'n tweede cyclus nam ik de lengte van m'n eerste cyclus. :)
Bij mij was dat: 31 dagen, dus cyclus 2 nam ik ook 31 dagen...
Nu na m'n curretage, was m'n cyclus 33 dagen, dus ik nam opnieuw 33 dagen over, bleek dat ik de cyclus nadien één had van 27 dagen. Nu heb'k er voor alle zekerheid één genomen van 28 :)
snoezel
26 January 2009, 11:03
lottebol,
bij mij was het de eerste keer na de pil ook zoiets van een 35 dagen, de keer daarna 28 en daarna weer 32 of zo... (zal het nooit weten want toen was ik al zwanger)
heeft even nodig om terug zijn draai te vinden
Nala'tje
26 January 2009, 14:20
lottebol,
bij mij schommelde dat ook: 34 - 26 - 32 - ? zwanger
groetjes
mini
26 January 2009, 15:20
En Nala'tje, wnnr moet je bij de gyné zijn? :D
Nala'tje
26 January 2009, 15:42
hey mini,
ik moet er zijn vanavond om 19u.
vind het best spannend, ben zelfs beetje zenuwachtig. stom he :)
groetjes
mini
26 January 2009, 16:01
Is normaal hé :)
Was ik ook :)
Maar het zal wel goed meevallen, je zal dat wel zien ;)
Véél succes en geniet er maar van hé!
Lottebol
29 January 2009, 08:01
Ik ben nu aan mijn tweede ronde bezig. Na een eerste cyclus van 35 dagen, kreeg ik maandagochtend eindelijk mijn ms. Nu zijn we dag 4 en deze ochtend merkte ik dat ik vannacht nauwelijks nog bloed verloren heb. 3 dagen ms is toch wat weinig, niet? Ik wacht nog af wat er vandaag gebeurt...
Nala'tje, hoe ging het nu bij de gyné?
Nala'tje
29 January 2009, 10:51
hey lottebol,
bij de gyne was het super!
aleen dacht ik dat ik negen weken was en ben er blijkbaar maar zeven.
late bevruchting dus (dus mensen met een onregelmatige cyclus, laat u niet ontmoedigen :))
het doet toch wel iets om voor de eerste keer het hartje te zien en te horen :)
groetjes
Lottebol
29 January 2009, 13:19
Nu ben ik toch een klein beetje jaloers... :)
Het is je zo hard gegund!
Bij mij lijkt het erop dat mijn ms er na 3 dagen op zitten. Als dat gezond en normaal is, mij niet gelaten, hoor...
We kunnen beginnen klussen aan de tweede ronde!
L@yla
29 January 2009, 15:25
hoi lottebol,
dat is idd normaal, ik vond het ook raar dat ik in het begin maar zo weinig had maar het zoekt nog allemaal een beetje he
& nala: wat spannend om de eerste maal het hartje te horen, ik kijk er ook naar uit:)
gr
layla
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.