PDA

Volledige versie bekijken : buggy - tip

Kimmy
20 January 2009, 18:17
dag mensjes,

ik zie op het internet een buggy te koop staan bij mensen waar wij ons speeltapijt van haalden
die hebben maar één kindje en zijn blijkbaar supersupernetjes want aan dat tapijt was NIETS...

voor geïnteresseerden: http://www.2dehands.be/buggy-merk-quinni-moderne-kleur-54985809.html?qq=buggy

tis maar een tip, é, met de probleempjes van mrs. O. in het achterhoofd...

groetjes
Kim

ps: kingka ik weet niet of ik dit wel mag posten, zoniet verwijder je de post maar!!

snoezel
20 January 2009, 18:22
500euro vind ik wel veel.
stond die zelfde buggy niet voor 399 in promo bij de paradisio?
ben niet zo'n quiny fan *bloos, bloos* vind dat echt niet zo mooi...

kingka
20 January 2009, 20:26
dag mensjes,

ps: kingka ik weet niet of ik dit wel mag posten, zoniet verwijder je de post maar!!
goh Kimmy... allez omdat gij het zijt ;)

mini
20 January 2009, 22:06
nee da's den buzz naar mijn weten. Degene die in paradisio staat is een quinny speedi. Daar heb je voor 399 een buggy, voetenzak en draagmand.
500 euro is idd véél, ook al is hij goed onderhouden. :)
'k Zou toch eens overwegen om naar paradisio te gaan :)

kastaar
27 May 2009, 13:24
Wou dit onderwerp even terug naar boven brengen.
ik ben dus op zoek naar een buggy voor een tweeling.
Best wel nog moeilijk!
Misschien kunnen jullie wel even helpen denken, hier komen mijn vragen:

Voor elkaar of naast elkaar? Voor elkaar kan je zeker overal door maar als ze dan 2 jaar zijn zitten ze voor elkaar en kunnen ze niet samen brabbelen...
In de premaman vertelden ze me dat het niet nodig is een draagmand bij aan te schaffen, dat de maxi-cosi er ook op kan en dat dat voldoende is omdat ze toch maar tot 6 maand in de draagmand liggen..

Anders nog dingen waar je moet op letten?

Ik had de graco quattro duo in gedachten (op aanraden van de verkoopster in de premaman)

Al jullie tips of opmerkingen zijn welkom!!

xxx
Kastaar

Trinity
27 May 2009, 13:46
Hej Kastaar,

Buggy en of kinderwagen kiezen vond ik ook een moeilijke bevalling, en met een tweeling zijn er nog meer factoren :) Weet niet of ze dat nog verkopen, maar heb gisteren in het station een tweeling buggy gezien waar ze over elkaar zitten, maar met de gezichtjes naar elkaar... . Want persoonlijk vind ik het maar sneu dat de ene op de rug van de andere moet zien :(

Heb eens aan het kijken geweest hier in denemarken en hier kan je het duits merk ABC-design kopen http://www.abc-design.de/produkte/geschwisterwagen/zoom.html, in die wagen kan je zelf de orientatie kiezen. Vraag mij nu niet of die voldoet aan alle standaardnormen etc eh.

Maar heb ook gelezen van een aantal "naast elkaar modellen" dat die toch smal genoeg gemaakt zijn om door een standaard deur te kunnen.

Andere dingen om op te letten: of het in de auto past :D, eenvoudig bijeen te vouwen is, geen prutskes en klemmen waar ze hun vinger in kunnen steken, dat de rem zodanig geplaatst is dat ze daar zelf niet aan kunnen. En kan ook handig zijn denk ik als de rug verstelbaar is, zodat ze, al dan niet helemaal plat, een dutje kunnen doen.

Ivm draagmand: total true, afhankelijk van gebruik. Voor lange toeren zou ik de autostoel niet aanraden.

Trinity
27 May 2009, 14:09
probeer de link opnieuw, want werkte niet http://www.abc-design.de/nl/producten/duokinderwagens.html (kies model zoom)

Nes
27 May 2009, 14:45
Kastaar,
Hou er rekening mee dat ze maar maximum 1 uurtje in een maxi cosi mogen zitten voor hun rug!!! Dus als je echt gaat wandelen of uitstapjes wil doen zou ik toch maar die draagmanden aanschaffen ook hoor!!!

snoezel
27 May 2009, 14:49
vind het ook maar bizar dat ze afraden om een draagmand te kopen :s
onze kobe heeft daar nu wel inderdaad niet vele ingelegen maar een maxi cosi is best enkel voor de auto hoor.

ik zou eerder voor naast elkaar gaan.
als je straat over moet, moet je al eerst naast je buggy gaan staan om te zien of je overkan want dat is toch een lang stuk hé.
en ik zou het ook gezelliger vinden als ze elkaar zien...
ik zou niet graag vanachter zitten :D

kastaar
27 May 2009, 15:26
Hoh, tis moeilijk hé!
Ben al blij dat jullie zo reageren over die draagmand want kvond dat ook wel raar. Kben blij dat ik niet de enige ben.

@snoezel: die die vanachter zit zit wat hoger dan die die vooraan zit waardoor hij/zij boven de ander uitkijkt.

Ik zou liever hebben naast elkaar maar dat past echt niet in de koffer...
maar deze die ik dan zag in de premaman is heel makkelijk op te vouwen: een klik aan het handvat, draaien aan het handvat en het plooit naar voren toe!

Pfff tis nogal wat, en dat is dan enkel voor de buggy!
Dan hebben we nog de bedjes: leg ik ze de eerste tijd samen in 1 of direct elk in een bedje maar samen in de kamer; het park: voor een tweeling of 2 afzonderlijke want heb al gelezen dat ze elkaar helpen ontsnappen ;-)

We hebben al tegen elkaar gezegd mijn ventje en ik dat we ze niet hetzelfde willen kleden en ik kreeg van mijn collega's 2 kruippakjes: een wit met een beige tekening en een wit met beige gestreept. Toen ik daarmee thuiskwam zei mijn ventje: en de ene zal jaloers zijn op de tekening en de ander op de streepjes...

Hoe meer ik op internet lees hoe leuker ik het idee vind van een tweeling.
Aan week 28 (en duimen kruisen dat ik daar zeker geraak!!) vechten ze onderling uit wie de beste startpositie heeft en onderaan mag liggen. De mama zou dat duw en trekwerk echt goed voelen...

Nuja, ben een beetje aan het uitwijken van het onderwerp hé!

Als er nog tips zijn ivm uitzet voor een tweeling laat maar komen hé! misschien hebben jullie wel vrienden met een tweeling die al dingen met jullie deelden...

grtjs, xxx
Kastaar

kastaar
27 May 2009, 15:32
@ Trinity: kheb even naar de link gekeken die je plaatste en het ziet er echt wel een superhandige uit. Kzal me eens verder informeren of die hier in België te verkrijgen is en of ik die ergens in een winkel kan gaan bekijken... kweet niet hoe het komt, maar bestellen via internet vertrouw ik nog steeds niet volledig.
Alvast een dikke merci om eens mee te zoeken!!

xxx
Kastaar

rienemieke
27 May 2009, 17:00
welke ook een super goeie is is die van easy walker!!
easy walker duo! en kan je in mooie kleurtjes krijgen!!