Volledige versie bekijken : Verstrooidheid
Nes
20 January 2009, 17:49
Ik heb de laatste week last van verstrooidheid, ikzelf zit er nog niet mee in maar m'n man begint hem er lastig in te maken. Enkele voorbeeldjes:
- Moest me laten ziekschrijven, de gyné schreef me een maand en een dag of 2. Ik had er geen erg in dat je na een maand op de ziekenbond valt. (Mijn werk wil het zo regelen dat ik dan een dag verlof neem en dan weer een maand ziek val. Zo val ik niet op de ziekenbond wat heel lief is van hen.) Mijn man aan het zagen dat ik niet met die twee dagen rekening had gehouden. Mijn werk heeft dat uiteindelijk aangepast.
- Ik moet normaal elke vrijdag op controle. Nu belt de kliniek me dat vrijdag niet past en om morgen te gaan. Mijn man gans een verhaal dat dat te vroeg was en dat ik een andere afspraak moet nemen en desnoods de rest maar moest aanpassen. Hoewel ik de rest niet wil aanpassen daar de uren me heel goed liggen. Nu morgen maar bellen om te veranderen.
- Eergisteren zei hij, zet de vis maar al in de oven, ik stuurde hem een bericht dat ik wachte met de vis tot hij thuis was. Ik dus vis niet in de oven gezet.
Kan ik dat onder verstrooidheid indelen en wat kan je daartegen doen??? Vooral omdat mijn man z'n geduld aan het verliezen is denk ik. Hij moet nu al alles op hem nemen.
En ik wil eigenlijk over die zaken m'n hoofd niet breken. Die platte rust breekt al genoeg mijnen kop, ik wil geen woorden voor zo stomme dingen.
sunshine
20 January 2009, 17:56
Bwa kweet nu niet of dat echt verstrooidheid is hoor, ik kom zo'n dingen zelfs tegen als ik niet zwanger ben ;-). En 't zijn eerder misverstandjes hé en niet echt verstrooidheid. Probeer je die dingen niet te hard aan te trekken zou ik zeggen, ze komen wel allemaal in orde...
Kimmy
20 January 2009, 18:02
Mijn werk wil het zo regelen dat ik dan een dag verlof neem en dan weer een maand ziek val. Zo val ik niet op de ziekenbond wat heel lief is van hen
dit klopt helaas niet
wanneer je hervalt binnen de 14 dagen heb je geen recht op gewaarborgd loon
Nes
20 January 2009, 18:11
Normaal niet nee, maar ze kunnen het naar het schijnt regelen. Misschien heeft het te maken meedat het de overheid is. We zien wel, 'k zal ze nog eens bellen. Maar bij ons regelen ze soms het onmogelijke.
Nes
20 January 2009, 18:14
Ja, m'n man stoort er hem dus wel werkelijk aan. En ik kan er echt niet aan doen. Hij is zo correct soms, soms wel een beetje te vind ik persoonlijk en ik heb hem dat al eens gezegd. Hij heeft dat niet alleen bij mij maar ook bij zijn broers. Misschien wat beroepsmisvorming.
snoezel
20 January 2009, 18:17
nesje: heel normaal hoor!
ze noemen dat al lachent zwangerschapsdementie!
zal alleen nog maar verergeren (allé ja, was bij mij toch zo)
hoort bij het zwanger zijn, moet je ventje maar tegen kunnen .
Nes
20 January 2009, 18:27
:lol:
Je maakt me bang :O
'K hoop dat m'n ventje daarmee gaat kunnen leven. Ik trek me dat allemaal niet aan. Als ik morgen moet gaan welja dan moet ik morgen gaan he, maar hij is daar totaal niet mee akkoord. Das geld voor niets uitgeven zegt hij, das veel te vlug op elkaar. Misschien waar maarja.
Alé 'k zal dan de ingewikkelde dingen nu maaral doen. :)
Ook heb ik nu wel zin om die kleedjes te wassen maar niet meer om dingen te kopen. Dat doet m'n ventje nu. Raar he.
ka80
20 January 2009, 18:39
Ik ben vooral onhandig en heb veel minder ruimtelijk inzicht. Bv het mandje in de winkel op de stapel zetten, ik kon gewoon niet ruimtelijk inzien hoe ik dat mandje nu moest draaien om het op de stapel te laten passen. Vergelijk het met een puzzel voor kinderen van 18 maanden, daar zou ik nu dus niet meer aan moeten beginnen. Dit had ik eigenlijk daarvoor niet.
Nes, trek het je allemaal niet aan. Je kan niet aan alles denken en je bent nu zo hard bezig met je baby en jouw gezondheid en die van je baby dat dat muggengezift echt niet welkom is nu. Je man wil dat alles goed geregeld is waarschijnlijk en dat is wel goed natuurlijk,.. probeer het maar positief te zien nu, hij gaat winkelen enzo, is ook ni slecht he?
groetjes
Nes
20 January 2009, 18:45
Oei ka, das ook geen leuk kwaaltje dat jij hebt!!! Ik hoop dit ik dit ook niet bijkrijg. Ik heb dat bv wel als ik moe ben, ligt het bij jou daar ook niet aan?
Ik ga proberen het me niet aan te trekken. En ik zie de positive dingen zoals dat ik niet moet werken, geen boodschappen moet doen en mijn hobby (lezen) kan beoefenen hoewel ik me ook niet altijd kan concentreren. Hij zal het na een tijdje wel doorhebben denk ik.
ka80
20 January 2009, 18:48
Ja, ik vrees wel dat mijn slaapprobleem aan de basis ligt van deze storing. Ik slaap nog altijd vreselijk slecht, werk nog fulltime en mijn hersenen kunnen dat precies niet zo goed aan. Allee, ik ga het op mijn slaapprobleem steken se, ....
Nes
20 January 2009, 18:52
Misschien moet je eens overwegen om een medische halftijds te doen. Bij mij op het werk verlies je daar niets mee.
lotjen
20 January 2009, 22:22
Ik heb daar ook een vorm van,ik raak heel vaak niet meer uit mn woorden,soms echt op het belachelijke af,
en dat terwijl ik meestal het als geen ander kan uitleggen :)
Liefs Lotte
lies
21 January 2009, 09:44
Als ik een zin aan het zeggen ben, weet ik vaak op het eind niet hoe ik begonnen ben. Ik vraag vijf zes keer aan mijn vriend "jij moet voor het werk naar kortrijk, zeker donderdag" terwijl hij al iedere keer heeft geantwoord dat hij naar hasselt moet. En volgens hem lach ik veel te lang met dingen die niet echt grappig zijn.
zwangerschapsdementie idd. komt door de hormonen, schijnt.
Nes
21 January 2009, 10:38
Mijn man moest er gisteren om lachen. Hij zei van: das gemakkelijk, alles wat misgaat steek je op de zwangerschap. 'K wist niet dat je hersennen daar ook problemen mee ondervonden.
Nes
21 January 2009, 10:40
Kimmy, ik heb nog eens naar m'n werk gebeld of die eene dag genoeg is om niet op de ziekenbond te vallen he en ja hoor, het is genoeg, ze nemen dat aan en kunnen dat regelen. Dat is namelijk een intern regelement van bij ons. Een soort extra legaal voordeel.
mammiii
21 January 2009, 13:30
Nja met verstrooit zijn heb ik ook veel last van, Amai. Veel woorden zet ik in verkeerde context als ik aan het praten ben, en wa stotteren ook. Is soms wel om je dood te schamen. X
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.