PDA

Volledige versie bekijken : Airosol

dorien_951
16 February 2011, 14:28
Hallo dames,

Hoe moet ik eigenlijk zo'n airosol maskertje en bekertje reinigen?
Gewoon uitkappen en met een tissu door gaan of steriliseren?

sann
16 February 2011, 15:41
hier zei de apotheek dat we het moesten leeggieten, afspoelen en laten drogen.

cocelinetje
16 February 2011, 19:23
Niet steriliseren :) Gewoon leeggieten en een beetje afspoelen. Soms nam ik een stukje keukenrol om het dan wat droog te wrijven. En anders, zoals Sann zegt, laten drogen.

joke
16 February 2011, 20:11
Zeker niet steriliseren! Zou best kunnen dat de plastic dan beschadigt raakt door de hoge temperaturen!
Wij kuisen het ook gewoon uit met een keukenrolletje en laten het zo verder aan de lucht drogen.

Elke_
17 February 2011, 16:07
hier ook gewoon afspoelen en laten drogen.

kyanoke
17 February 2011, 16:21
wat kappen jullie uit?

dorien_951
17 February 2011, 18:38
De overige vloeistof.

kyanoke
18 February 2011, 09:03
ik had da ook voor bij het aerosol machien vd apotheek. na de beurt was er nog een groot deel die ik moest wegkappen, zo had die apothekeres da gezegd. nu moest ik na een week terug op controle nr de kinderarts, kenjiro was nog zo goed als bijna niks verbeterd van toen int zh. ik zei hem van dat ik een groot deel moest wegkappen, dat die vd apotheek het zo had gezegd. hij zei; ze maken u blaaskes wijs. na een beurt moet uw vloeistof op zijn want ander kap je de helft van uw medicatie weg. daarmee was hij ook nog niet beter. ik weet ook dat kenjiro niet moefde tijdens een beurt, het deed hem niks, er kwam ook niet veel damp uit het machien, daarmee was ik de volgende dag al is terug gegaan bij die apoth maar volgens haar wast heel normaal. volgens de arts niet dus, ik moest van hem direct een machien gaan halen bij de voorzorg. amai wat een vershil, kenjiro bleef ni meer zo stillekes zitten, vond het ineens ni meer leuk, er kwam veel damp uit, en na 10 min was de vloeistot, dus zijn medicatie op, na 10 dagen deftig aerosollen was mijn ventje genezen.
nadat ik van de voorzorg kwam ben ik nr de apotheek gereden( in volle furie) met haar machien, ik zeg hier ge moogt uwen brol terug hebben, ze bleef erbij dat haar machien goed ging maar gaf wel toe dat het machien dat ik nu had vd voorzorg wel heel goede waren maar toch zo duur in aankoop!

Machteld
11 March 2011, 13:58
ik had da ook voor bij het aerosol machien vd apotheek. na de beurt was er nog een groot deel die ik moest wegkappen, zo had die apothekeres da gezegd. nu moest ik na een week terug op controle nr de kinderarts, kenjiro was nog zo goed als bijna niks verbeterd van toen int zh. ik zei hem van dat ik een groot deel moest wegkappen, dat die vd apotheek het zo had gezegd. hij zei; ze maken u blaaskes wijs. na een beurt moet uw vloeistof op zijn want ander kap je de helft van uw medicatie weg. daarmee was hij ook nog niet beter. ik weet ook dat kenjiro niet moefde tijdens een beurt, het deed hem niks, er kwam ook niet veel damp uit het machien, daarmee was ik de volgende dag al is terug gegaan bij die apoth maar volgens haar wast heel normaal. volgens de arts niet dus, ik moest van hem direct een machien gaan halen bij de voorzorg. amai wat een vershil, kenjiro bleef ni meer zo stillekes zitten, vond het ineens ni meer leuk, er kwam veel damp uit, en na 10 min was de vloeistot, dus zijn medicatie op, na 10 dagen deftig aerosollen was mijn ventje genezen.
nadat ik van de voorzorg kwam ben ik nr de apotheek gereden( in volle furie) met haar machien, ik zeg hier ge moogt uwen brol terug hebben, ze bleef erbij dat haar machien goed ging maar gaf wel toe dat het machien dat ik nu had vd voorzorg wel heel goede waren maar toch zo duur in aankoop!

Lijkt me idd wel raar dat er geen damp uitkwam, maar anderzijds is't wel niet zo dat uw kind meteen genezen is als't wel goed werkt ze. Wij aerosollen nu 3x per dag, tot de vloeistof leeg is gedurende 3 maanden en Lode reutelt nog steeds hard. Als we terug nr de ka gaan zegt ze elke keer dat we gewoon moeten blijven voortdoen en dat het vermoedelijk pas zal beteren als de winter voorbij is. :(

Onze apothekeres zegt ook wel dat langer als 10min aerosollen geen zin heeft, maar bij ons is dat toch op dan.

Ik spoel dat masker ook gewoon uit en laat het drogen.

snoezel
11 March 2011, 14:03
ik heb de aerosol juist terug binnen gedaan
en ik hoop hem nu niet te senl terug te zien!
maar ik krijg dat toch niet leeg hoor.
nochtans dampt het heel goed en doen we het toch een tien minuten...

Machteld
11 March 2011, 14:08
ik heb de aerosol juist terug binnen gedaan
en ik hoop hem nu niet te senl terug te zien!
maar ik krijg dat toch niet leeg hoor.
nochtans dampt het heel goed en doen we het toch een tien minuten...

Bij Mare moesten we vaak met fysiologisch water aerosollen als oplosmiddel en toen was dat ook niet altijd leeg hoor Snoezel.

Als je hem hebt binnengedaan, zal't wel beter zijn en zen werk hebben gedaan zeker? ;)

sann
11 March 2011, 15:30
hier was dat ook nooit leeg, wij moesten er ook altijd fysilogisch water bij doen. De ka zei hier toen dat we 10 minuten moesten aerosollen. Dus dat deden we toen.
gelukkig nu puffen ipv aerosol, hij laat het ook niet altijd goed doen, maar duurt veel minder lang dus minder vechten..

cocelinetje
11 March 2011, 19:22
Dat puffen is hier ook veel beter dan die aerosol én het zou zeker hetzelfde effect hebben :) ik ben echt blij dat we konden overschakelen, na maaaaaanden aerosollen.

Bo
11 March 2011, 21:26
hmpfff.... wij aerosollen nog iedere dag, 3 keer soms 4, gedurende 10 min (en dat is ook niet iedere keer leeg, soms wel soms niet, ik denk afhankelijk van hoeveel fys. water je erbij kapt ;))
Laat die lente maar komen hoor!

Machteld
12 March 2011, 08:06
)
Laat die lente maar komen hoor!

I second that!!! Ik wil dat machien weg!!!!:D:D:D

cocelinetje
12 March 2011, 08:43
Ja, de lente mag er inderdaad aankomen :) en zelfs liefst de zomer nog ;)