PDA

Volledige versie bekijken : glazen flesjes

snoezel
19 January 2009, 15:20
k weet dat er onder jullie zijn die glazen flesjes hebben gekocht...
tot welke hoeveelheid gaan dien?
heb er grotere nodig. die van ons gaan tot 250 en onze kobe zit daar nu aan.
dus binnenkort wil die meer en dat past niet meer in mijn flesjes.
ben dus op zoek naar grotere, want vind het echt zo praktisch die glazen flesjes!

groetjes
snoezel

mini
19 January 2009, 15:37
'k dacht dat die van mij tot 320 gaan die zijn van dodie :)

snoezel
19 January 2009, 16:09
de glazen :))))
oh super,
ik ga eens zoeken se!

snoezel
19 January 2009, 16:39
zijn die dan tweedehands want vind nergens de nieuwe?

mini
19 January 2009, 17:22
Ik heb die idd tweedehands gekregen :/
Zijn die dan niet meer te verkrijgen? :/

snoezel
19 January 2009, 17:32
neen precies niet :s
raar hé,
heb er nu ook al tweedehands gevonden...
niet dat ik dat erg vind maar zou graag weten waarom ze niet meer verkocht worden

mini
19 January 2009, 17:34
mss eens informeren in de winkel? :)

mini
19 January 2009, 17:42
'k heb daarnet eens m'n glazen flessen uitgehaald... en m'n flessenwarmer eens zien of die nog werkt. :)
Hoelang duurt het ongeveer voordat een flesje warm heeft? En hoe weet je eigenlijk of dit warm genoeg is voor de baby en niet té warm? *bloos*

snoezel
19 January 2009, 18:54
mini, hoe groot zijn die flesjes nu?
kan je een foto'tje posten dan weet ik achter welke ik moet zoeken...

op onze flessenverwarmer staat het aantal cc op. dan moet je enkel het juiste cc aanduiden.
als je flesje klaar is even een beetje op je hand doen. voel je het niet dan is het juist van temperatuur!

mini
19 January 2009, 19:00
mja... ik heb eens gekeken snoezel, en ik had het mis :/
De glazen flessen zijn er van 250 en ik heb twee plastic van 330 :/ *sorry sorry sorry*

mini
19 January 2009, 19:01
Betreffende de flessenwarmer van mij staat enkel flesje en potje op. Maar na amper 3 min gaat het lampje uit en is het verre van warm :/

snoezel
19 January 2009, 19:03
en zit er geen handleiding bij???
anders eens opzoeken op google...

mini
19 January 2009, 19:07
'k vind er nx van trg :(

cindy
19 January 2009, 19:33
Hey Snoezel,

Ik heb bij mijn twee vorige bengels geen glazen flessen gevonden van 330 !!
Maar dat is wel 7 jaar geleden dus kan nu mss veranderd zijn !!
Als ik er ergens tegen kom laat ik het wel weten, ga dit weekeind toch eens super shoppen !!

groetjes Cindy

snoezel
20 January 2009, 09:16
heb bpa vrije flesjes van nuby gevonden van 360ml
ga straks of morgen eens naar de winkel gaan kijken hier of ze die hebben!
laat het jullie weten

winnie
24 May 2009, 08:48
Wij zijn begonnen aan het samenstellen van onze lijst maarbij rezen toch wel een heleboel vraagjes.
Ik zou graag borstvoeding willen geven (tot 3-4 maand) , maar hoeveel papflessen zouden we dan best op de lijst plaatsen en welke grootte? Onze voorkeur gaat uit naar glazen flessen en die vind ik enkel in 250 ml. Als ik kleiner/grotere nodig heb zouden dat de bpa vrije flesjes van nuby worden, ben jij daar tevreden van Snoezel? Kunnen deze eigenlijk in dezelfde sterilisator/ flessenverwarmer gedaan worden? Is een microgolfsterilasator beter/slechter dan een elektrische? Zijn siliconen spenen een aanrader en kunnen die op alle flesjes geplaatst worden? Moet je ze in alle "maten" (langzame, normale, snelle) nemen of kunnen we beter voor variabele gaan. Voor het afkolfapparaat, welk merk gebruiken jullie? Hopelijk kunnen jullie me snel wat wijzer maken

Nes
24 May 2009, 17:28
Hey winnie, ik moet me binnenkort ook papflessen aanschaffen. Ik denk dat ik de nieuwe glazen flessen van Dr. Browns (240 ml) ga nemen. Die zijn naar het schijnt heel goed. Ze zijn juist op de markt en hebben een intern verluchtingssysteem wat kolieken en regurgitaties zou verminderen omdat de lucht via de kraag van de speen niet in de melk zou terecht komen. (www.escos.eu/nl/dr_brown_s.html daar vind je uitleg) Kwa spenen, ik zou gaan voor variabele maar ik weet niet of ze die hebben voor die flessen. Ik heb ook al van moeders gehoord om niet teveel papflessen ineens te kopen maar er eerst eentje te kopen en die uit te proberen. Ik ga dat toch doen. In totaal zou ik me 6 flessen aanschaffen. 4 voor thuis en 2 voor in de creche.

Afkolfapparaat, ik had eentje van medela gehuurd toen Nora nog in de kliniek lag. Nu zou ik graag een handmatig kopen (ook van medela) voor als ik stop met bv en ik moet afkloven om de stuwingen te verminderen. Ik was heel blij van die Medela.

En ik heb een elektrische sterilaisator, eentje op stoom die ik ook kan gebruiken om groentjes enzo te stomen. Die is van tefal.

snoezel
24 May 2009, 21:28
wij hadden de glazen flesjes van pericles en die zijn 250ml. wij hebben die van in het begin (allé ja, vanaf een week of vier) gebruikt en toen zat er gewoon minder in. zou geen kleinere flesjes in huis halen want ze drinken redelijk snel meer.
vermits die maar tot 250 gingen hebben wij de bpa vrije flesjes van nuby bij gehaald. we hebben het model dat tot 360 gaat om zo zeker toe te komen. deze zijn in verschillende kleurtjes en met oortjes eraan. onze kobe drinkt daar mooi alleen van.
de spenen hebben we wel moeten veranderen naar een drie standen speen want uit die variflow spenen kreeg hij niks uit.

wij hadden een sterlisator in bruikleen en op een zaterdagavond heeft dat ding het begeven. omdat er geen winkels open waren zijn we toen met een pot op het vuur begonnen en eigenlijk vonden we dit niet zo erg en zijn we daarom geen nieuwe meer gaan halen.

ik had een flessenverwarmer van beaba. ik weet niet of die van nuby er in gaan want vermits deze bpa vrij zijn gaan ze gewoon in de microgolfoven en staat dat ding uit mijn keuken :)
als je bv opwarmt gebruik je beter niet de microgolf want dan gaat er veel van de bv kwaliteit weg.

ik had een afkolfapparaat van avent en was daar wel tevreden van.
heb ook al veel goed gehoord van die van tommie tippee.

groetjes
snoezel

ka80
25 May 2009, 13:34
Seg Snoezel, hoe steriliseer jij met een pot op het vuur? Laat jij alles daarin koken? Ook de speentjes?

snoezel
25 May 2009, 17:30
wel een grote pot water op het vuur met een scheut azijn erin.
eerst de flesjes er allemaal in en laten koken. na een minuut of zeven de speentjes en eventueel tutjes of zo erin en drie minuten later van het vuur.
ik heb dat nooit getimed hoor maar dat is ongeveer de tijd.

ka80
26 May 2009, 10:11
OK! Goed idee, bedankt!! Hoe lang laat jij alles nog in de pot ziten van zodra hij af het vuur gehaald is na 10 minuten? Of is het na 10 minuten afgelopen en haal je alles eruit? stomme vraag misschien.

snoezel
26 May 2009, 16:43
ik nam de pot van het vuur (dan stopt het onmiddellijk met koken) en dan namen wij dat met zo'n spagetti tang (toen alleen voor de flesjes) uit die pot en omgekeerd op een propere handdoek.
als alles eruit is alles omdraaien (dus met de opening naar boven) en even het vocht laten wegtrekken.

er bestaan geen stomme vragen hé ka80 :)

ka80
27 May 2009, 15:17
ok perfect!! ik zie het al helemaal zitten! bedankt snoezel!!