PDA

Volledige versie bekijken : Harde buiken

lotjen
19 January 2009, 13:01
Hallo dames,

ik heb nu en dan last van harde buiken,niet perse als ik ik iets aan het doen ben,maar die komen
gewoon hel spontaan. Ik weet dat het normaal is dat je die krijgt,maar is het niet nog een beetje te vroeg voor mij (bijna 23 weken)
Het doet geen pijn,maar voelt gewoon een beetje vervelend,en ik vraag me af wat dat baby'tje daar van vind :)

Jaha,ik ging een heel relaxe mama worden,en me niet teveel zorgen maken,de natuur zn gang laten gaan,niet dus...
Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat ik nu al zo ver ben,en ik hem/haar al kan voelen,en eigenlijk ook
wel al graag zie (kan dat,zelfs voor dat het geboren is...)

Ga me nog wat verder zorgen gaan maken :)

Liefs Lotte

Kimmy
19 January 2009, 13:39
dag Lotte,

ik heb hetzelfde gevoel :)
ik loop over van liefde als ik het kleine wezentje voel schoppen
raar hoe je van iemand kan houden die er nog niet is, maar eens je het voelt is het toch wel al heel tastbaar, é!!

ik denk dat het zorgen maken er nu zal zijn voor altijd maar dat je er gaandeweg beter mee leert omgaan?

ik hoop het maar ;)

liefs en schopje van babybeer
Kimmy

Nes
19 January 2009, 14:48
Hey, ik heb ook soms last van harde buiken. Ik heb daarrond een gesprek gehad met mijn voedvrouw. Ze zei me het volgende.
Harde buiken treden normaal maar op vanaf 32 weken zwangerschap. Het is niet erg als dat vroeger is op twee voorwaarden: niet te veel en ze mogen geen pijn doen. Als ze pijn doen moet je naar spoed. Dus het is niet erg he.
Ik heb sinds een paar dagen wel pijn aan mijn eierstokken, ik ga haar straks vragen wat dat kan zijn.
En geniet van de schopjes!!!!

ka80
19 January 2009, 20:51
Hey, ik had dat ook al vanaf week 22 of 23 en rond Kerstmis (weet al niet meer welke week dat was) had ik een hele pijnlijke harde buik waarvan ik niet meer kon stappen en echt niet meer wist wat te doen. Het is vanzelf overgegaan en heb dat voorlopig niet meer teruggehad. Volgende keer, als het terugkomt, laat ik dat wel controleren denk ik. Groetjes en ik ben ook wel blij wanneer mijn jongetje stampt, ook al vind ik die stampen in mijn middenrif en ribben niet altijd zo plezant, maar liever dat dan niets voelen he!